عمومیمقالات

کلپ فود در رستوران ها موج می زند و سوپرمارکت ها و کمک به تلاش های حفاظتی

کلپ فود در رستوران ها موج می زند و
سوپرمارکت ها و کمک به تلاش های حفاظتی

یک روز سرد و ابری در ماه مارس است که از نردبان باریکی به قایق کوچکی که در پورت گمبل لنگر انداخته، در شبه جزیره باشکوه المپیک واشنگتن بالا می‌روم. باران تهدید می‌کند که ظاهر شود، اما من و همتایان قایق‌های شیفته‌ی جلبک‌های دریایی، بهترین لباس‌های مناسب برای شمال غرب اقیانوس آرام را بر تن کرده‌ایم و آماده ماجراجویی هستیم.

هنگامی که موتور می‌چرخد، اشعار از تاکسی زرد بزرگ جونی میچل – “تو نمی دانی چه داری / تا زمانی که از بین برود” – در ذهن من تکرار می شود و در مورد از دست دادن ارتباطم با دریا فکر می کنم. بازگشت به غرب میانه پس از ۱۴ سال در سیاتل.

اما اکثراً به این فکر می‌کنم که اگر آستین‌ها را بالا نزنیم و بفهمیم چگونه آن را نجات دهیم، چگونه همه ما دریا را از دست خواهیم داد. و به لطف یک محصول جدید از نوآوران غذا، کلپ ممکن است همان ابرغذای ابرقهرمانی باشد که ما به دنبال آن بودیم.

کلپ: یک قهرمان جدید حفاظت از محیط زیست؟

هنگامی که آلودگی و مواد شیمیایی از هوا و زمین به دریا می ریزد، آب را اسیدی می کند و حیات گیاهی و اکوسیستم های اقیانوسی را از بین می برد. کلپ با جذب کربن اسیدی شدن اقیانوس ها را کاهش می دهد. حتی پتانسیل استفاده از کلپ برای انتقال کربن از دریا به خشکی وجود دارد، جایی که مواد غذایی غنی از خاک را تولید می کند. اما شاید یکی از بزرگترین مزایا این باشد که کلپ برای رشد به زمین، آفت کش ها، کودها یا آب اضافی نیاز ندارد.

همسر دریایی من، جان کرومان، این را به خوبی می داند. به عنوان یکی از بنیانگذاران Blue Dot Sea Farms (BDSF) – تنها مزرعه تجاری کلپ در واشنگتن – او و همکارانش در خط مقدم تحقیقات در این زمینه هستند. آنها از مزرعه پنج هکتاری خود در کانال هود، یک آبدره آب شور بین Puget Sound و کوه های المپیک، به عنوان یک آزمایشگاه زیر آب استفاده می کنند.

هنگامی که قایق سرعت خود را افزایش می دهد، در حین سوار شدن به قایق اشک های سرد چشمک می زنم. قله‌های پوشیده از برف کوه‌های آبشار، مرغ‌های دریایی در بالای سرشان کمان می‌خورند و گهگاه سر فوک‌ها در امتداد سطح آب می‌چرخند. وقتی به مقصد نزدیک می‌شویم، تیمی از کشاورزان لاستیک‌پوش از یک قایق مجهز به جالب‌ترین تسمه نقاله‌ای که تا به حال دیده‌ام برای ما دست تکان می‌دهند. آنها نوارهای درخشانی از کلپ شکر را با چاقوهای کوچک برش می دهند که مانند آبشاری از کمربند سریع به وان های سیاه بزرگ می ریزند.

تراویس بتینسون، سرآشپز و توسعه دهنده دستور پخت که به تیم BDSF پیوست. در تأسیس بازوی خرده‌فروشی، Blue Dot Kitchen، کیسه‌ای از Seacharrones با طعم BBQ کره‌ای به من می‌دهد، میان‌وعده‌ای شبیه پوست خوک از کلپ که او در ماه مارس به بازار آورد. آنها سبک و مطبوع هستند، با ظاهری ذوب شده در دهان که مرا یاد یک چیتوی شور می اندازد.

یک صنعت تجاری پررونق

در ایالات متحده، کسب‌وکارهای مواد غذایی مبتنی بر کلپ به سرعت جلبک‌های دریایی که برای کشت آن تلاش می‌کنند، در حال رشد هستند. طبق گزارش اطلاعات بینش تجاری Fortune. چین در تولید آبزی پروری پیشتاز است و پس از آن اندونزی و کره جنوبی قرار دارند. بتینسون می‌گوید: «کشاورزان جلبک دریایی [در ایالات متحده] بازاری برای فروش نداشتند، زیرا شرکت‌هایی برای خرید این محصول و استفاده از آن در مقیاسی که همه می‌خواستند استفاده کنند، وجود نداشتند. “با رشد مزارع که واقعاً مقدار جلبک دریایی ارائه شده را افزایش می دهند، این صنعت در حال تبدیل شدن به یک صنعت خوب در اینجا است.”

تولید جریان اصلی غذای کلپ

یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان کلپ، مزارع دریای آتلانتیک است که در سال ۲۰۰۹ در مین به عنوان اولین مزرعه جلبک دریایی با دوام تجاری راه اندازی شد. ایالات متحده. آنها با جوامع ماهیگیری محلی همکاری می کنند تا به کشاورزان کمک کنند مزارع کلپ خود را راه اندازی کنند، و مکعب های کلپ زغال اخته وحشی و زنجبیل منجمد، کیمچی سبزیجات دریایی (دریایی چی) و همبرگرهای سبزیجات دریایی را در بخش های مواد غذایی منجمد سوپرمارکت در سراسر کشور بفروشند.

Barnacle Foods در آلاسکا سس تند کلپ گاو نر، ترشی کلپ و هر چیز کلپ شیرینی را با کلپ که هم به صورت وحشی برداشت می‌شود و هم از کشاورزان مختلف تهیه می‌شود، چاشنی می‌کند. آنها همچنین با سرآشپز تاکو از Outdoor Chef Life شریک می شوند تا فلفل دلمه ای خود را ترد کنند، از آبجو آلاسکا کهربا متعلق به شرکت آلاسکان در سس BBQ کلپ خود استفاده می کنند و با Chogach Chocolates آلاسکا همکاری می کنند تا با استفاده از برگ های خشک شده کلپ کلپ و فلفل کاین، یک نوار شکلاتی ایجاد کنند.

Segrove Kelp مستقر در آلاسکا، کلپ روبانی منجمد (همچنین به عنوان wakame شناخته می‌شود) را در سرتاسر آلاسکا و واشنگتن می‌فروشد و کلپ را به شرکت‌هایی مانند Foraged & Found می‌دهد که از کلپ خود استفاده می‌کنند – همراه با کلپ سایر ماهیگیران تجاری. — برای تهیه سالسا و ترشی های خود، و شرکت Daybreak Seaweed، که نمک جلبک دریایی و تکه های جلبک دریایی چیپوتل را با استفاده از واکام خود، همراه با کلپ از مزارع صدف در آلاسکا تولید می کند.

AKUA، که کلپ را از کشاورزان مین تهیه می کند— درصد زیادی از آن متعلق به زنان سامیت پوینت غذاهای دریایی است—یک کمپین Kickstarter را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرد تا کلپ jerky خود را وارد بازار کند و بیش از ۷۱۰۰۰ دلار جمع آوری کرد. در سال ۲۰۲۱، آنها بیش از ۱ میلیون دلار در کمپینی جمع آوری کردند تا اولین برگر کلپ جهان را به بازار بیاورند. . این پتی اکنون به صورت آنلاین و در بیش از ۸۰۰ فروشگاه مواد غذایی و ۳۰ رستوران در سراسر ایالات متحده فروخته می شود. 

ایجاد موج در بازار مبتنی بر گیاهان

همچنین با ادعای مالکیت اولین کیک خرچنگ گیاهی مبتنی بر کلپ در جهان و گوشت چرخ کرده، AKUA افراد مشهور و شبکه های تلویزیونی را به عنوان شریک جذب می کند. گوشت چرخ کرده کلپ این شرکت در مکان های Butcher’s Daughter نیویورک و لس آنجلس سرو می شود. شرکت محلی برگر در محل ساحل خلیج نیویورک؛ هتل استاندارد در میامی؛ و دو رستوران سرآشپز تام کولیچیو، اسمال بچ در لانگ آیلند و والاتا در منهتن. و در تابستان امسال، AKUA با همکاری نیکلودئون از باب اسفنجی و کلپ پتی‌های باربیکیو خود رونمایی می‌کند.

“سیستم‌های غذایی ما بسیار به هم ریخته است و با چیزی که به فرزندانمان غذا می‌دهیم شروع می‌شود.” بنیانگذار کورتنی بوید مایرز می گوید. «غذاهایی که برای بچه ها عرضه می شود مملو از چربی های فرآوری شده و قند هستند. نیکلودئون با ما تماس گرفت زیرا بنیانگذار باب اسفنجی یک گیاهخوار مادام العمر و حافظ حفاظت از اقیانوس ها بود و آنها به دنبال آن بودند. برندها بخشی از ابتکار بازاریابی آنها، عملیات تغییر دریا باشد. در این نمایش، باب اسفنجی یک Krabby Patty درست می کند که در اصل یک همبرگر کلپ است. بنابراین از زمانی که ما کلپ برگر را راه اندازی کردیم، مردم می گویند، “این خیلی باب اسفنجی است، و یک کرابی پتی است.” بنابراین اکنون می توانیم به آن تکیه کنیم و آن را به روشی بسیار سرگرم کننده انجام دهیم.”

با برنامه‌ریزی‌هایی برای کوفته‌های کلپ، سوسیس صبحانه و احیای ژله‌ی کلپ متوقف شده، جای تعجب نیست که آمار فروش AKUA به اندازه خط تولید آنها چشمگیر است.

«ما در حال حرکت از ساخت یک آنلاین ملی هستیم. بوید مایرز می گوید. “بر اساس [شرکت تجزیه و تحلیل داده های خرده فروشی] Spins، در ۵۲ هفته گذشته، ما دومین برند غذایی گیاهی با رشد سریع هستیم.”

تغییر در مقیاس بزرگ از کوچک شروع می شود

بنابراین، چه شکلات کلپ، چیلی ترد، تنقلات پف کرده یا لغزنده های کلپ باب اسفنجی، واضح است که جزر و مد در حال تغییر است. برای تبدیل غذای کلپ به یک دسته اعتیاد آور در بازار گیاهی.

در حالی که به کیسه Seacharrones در دستانم نگاه می‌کنم، و سپس به سمت آب می‌روم، نیازی به متقاعد کردن آن تغییر در مقیاس بزرگ ندارم — خواه نجات اقیانوس ها یا تغییر عادات غذایی—تقریبا همیشه با چیزی کوچک شروع می شود. بتینسون وقتی در مورد آینده شرکتش صحبت می کند، از موجی که قبلاً ایجاد کرده هیجان زده می شود.

«ما می خواستیم محصولی ایجاد کنیم که تأثیر زیادی داشته باشد و جلبک دریایی را در راهروی اصلی قرار دهد. از خواربارفروشی،» او می گوید. ما فقط می‌خواهیم جلبک دریایی را به مردم برسانیم.

عکس از جاستین هوگت 

EllisHeadshot 150x150 - کلپ فود در رستوران ها موج می زند و
سوپرمارکت ها و کمک به تلاش های حفاظتی

استفانی الیس یک نویسنده غذا و سفر، و همچنین استراتژیست روابط عمومی و سازنده محتوا برای شرکت خود است. او خطوط فرعی در واشنگتن پست، بی بی سی سفر، خوب غذا خوردن، Saveur و موارد دیگر دارد و مشتریان او عبارتند از رهبران فکری در امور مالی، برندسازی، مراقبت‌های بهداشتی و فضای غذا و نوشیدنی، با یک بازیکن سابق NBA و شرکت مجرای کار که برای اندازه‌گیری خوب به این سمت می‌روند. می‌توانید در stefanieellis.com یا در اینستاگرام @ تماس بگیرید ۴۰somethingunicorn.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی