سلامت و بهداشت

برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: سرمایه گذاری در بخش سلامت که یک صنعت پر سود که برای سرمایه گذاران میباشد بخش سلامت بوده که همواره به عنوان مثالی از یک صنعت پرسود مطرح بوده است. هرگز زمان بهتری برای سلامت و بهداشت وجود نداشته است. براساس گزارشی که از سوی مؤسسه جهانی سلامتی در اکتبر سال ۲۰۱۸ منتشر شده است ، صنعت بهداشت و سلامتی ۴٫۲ تریلیون دلار ارزش دارد. این صنعت در حال رشد خود را به انواع مختلفی از مشاغل درآورده است. نگاهی به گردش مالی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی این صنعت در کشورمان نشان می‌دهد این تمثیل با واقعیت تطابق دارد. در ایران ما این ساختارهای سنتی سلامت هستند که قاعده بازی را در اختیار دارند اما بی‌شک موج کسب و کار های نوین این حوزه به زودی بازار ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با توجه به سطح بالای اثرگذاری کسب و کارهای نوین حوزه سلامت بایستی شناخت مناسبی نسبت به آن‌ها و محیط فعالیت‌شان کسب نماییم تا در نهایت بتوانیم ساختارهایی کارا و اثرگذار را متناسب با ویژگی‌ها و ظرفیت‌های فضای کسب و کار و صنعت سلامت کشورمان توسعه دهیم. اکوموتیو به عنوان رسانه‌ای که افزایش سطح شناخت را از ماموریت‌های اصلی خود می‌داند، تصمیم بر آن دارد تا در این مقاله به معرفی برترین کسب و کارهای سلامت بپردازد.

همچنین شما میتوانید استارتاپ های حوزه خدمات پزشکی موجود در ایران را در لینک زیر مشاهده نمایید :

استارتاپ های حوزه خدمات پزشکی

سرمایه گذاری در بخش سلامت Boston scientificBoston scientific logo 300x104 1 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

Boston scientific یک نوآور پیشرو در زمینه‌ی راه‌حل‌های پزشکی است که سلامت بیماران را در سراسر جهان بهبود بخشیده است. محصولات و تکنولوژی‌های Boston scientific برای تشخیص و درمان طیف وسیعی از موقعیت‌های درمانی شامل قلب، گوارش، ریه، ارولوژی، سلامتی زنان و موقعیت‌های درد مزمن استفاده می‌شود. شروع کار Boston scientific در زمینه‌ی نوآوری در سال ۱۹۷۹ بود زمانی که نسل جدید سوند‌های هدایت کننده‌ی آن‌ها در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شد. امروزه Boston scientific میراث ارائه‌ی کارهای نوآورانه‌ی خود را با پوشش نیاز‌های بیماران و ارائه‌ی قیمت اقتصادی به مشتریان پوشش می‌دهد.

Boston scientific با ارائه‌ی مجموعه‌ای گسترده و عمیق در زمینه‌ی خدمات پزشکی کم‌تهاجمی با استفاده از محصولات نوآورانه، تکنولوژی‌ها و خدمات در طیف گسترده‌ای از تخصص‌های پزشکی پیشرفت زیادی کرده است. این تکنولوژی‌های پزشکی کم‌تهاجمی جایگزین‌هایی را برای جراحی‌ها و سایر روش‌های پزشکی‌ای که به طور معمول به بدن آسیب می رساند فراهم نموده است. در فرایند های کم‌تهاجمی دستگاه‌ها اغلب از طریق دهانه‌های طبیعی یا برش‌های کوچک وارد بدن می‌شود و می‌تواند برای تشخیص یا درمان رنج گسترده‌ای از مشکلات پزشکی به مناطق مختلف بدن هدایت شود.

Boston scientific 300x149 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

Boston scientific به نوآوری خود در این زمینه‌ها ادامه می‌دهد و در حال گسترش نوآوری‌های خود در جغرافیای جدید و بازار‌های با سرعت رشد بالاست. Boston scientific با یکپارچگی و محبت به پشتیبانی از بیماران، مشتریان و جوامع کمک می‌کند. این استارتاپ با تبدیل ایده‌های جدید به خدمات و راه‌حل‌های موفقیت‌آمیز برای بیماران، مشتریان و کارکنان خلق ارزش می‌کند و توانسته خودش را به عنوان یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای سلامت معرفی کند.

سرمایه گذاری در بخش سلامت FitbitFitbit logo 300x105 1 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

Fitbit یکی از مطرح‌ترین کسب و کارهای سلامت است که به منظور بهبود سبک زندگی سلامت اشخاص، سنسورهایی جمع و جور، بی‌سیم و قابل پوشش ارائه می‌دهد که فعالیت‌های روزانه‌ی فرد را پیگیری می‌کند. Fitbit الهام‌بخش مردم برای ورزش بیشتر، خوردن بهتر و در مجموع زندگی سالم‌تر است. این شرکت در حال توسعه‌ی یک سنسور بی‌سیم، قابل پوشش و فوق العاده جمع و جور به نام ”Fitbit tracker” است که به صورت اتوماتیک، اطلاعاتی را درباره‌ی فعالیت‌های هر شخص مانند کالری سوزانده شده، کیفیت خواب، قدم‌ها و مسافت طی شده پیگیری می‌کند.

Fitbit 1024x576 1 300x169 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت
سرمایه گذاری در بخش سلامت

Fitbit tracker به طور خودکار، در حالی که کاربر تمام روز آن را همراه دارد، اطلاعات فعالیت را جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات جمع‌آوری شده به صورت بی‌سیم در سایت آپلود می‌شود و شخص استفاده کننده از آن می‌تواند اطلاعات مربوط به خود را ببیند و پیشرفت خود را در رسیدن به اهداف شخصیش بررسی نماید. این سایت یک رابط کاربری انگیزشی ایجاد کرده است که کاربران می‌توانند پیشرفتشان را به اشتراک بگذارند، خودشان را با افراد مشابه مقایسه کنند و اهدافی را بین خودشان و دوستانشان، خانواده و همکاران خود مشخص کنند تا برای رسیدن به آن تلاش کنند. همچنین در این وب‌سایت کاربران می‌توانند اطلاعاتی مانند برنامه‌ی غذایی، وزن و اطلاعات دیگر مربوط به سلامتیشان را به صورت دستی وارد کنند تا تصویر کاملی از وضعیت سلامتی خود داشته باشند.

Siemens AGSiemens logo 300x109 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

زیمنس یک شرکت مهندسی و الکترونیک چند ملیتی است که در زمینه‌های صنعت، انرژی، حمل و نقل و سلامتی فعالیت می‌کند. این شرکت که پیشتر به نام زیمنس و هالک شناخته می‌شد، در سال ۱۸۴۷ در شهر مونیخ آلمان تاسیس شد. این سازمان به پنج بخش اصلی تقسیم می‌شود: صنعت، انرژی، بهداشت، زیر‌ساخت‌ها در شهر‌ها و خدمات مالی‌ که زیمنس ارائه می‌دهد. زیمنس و شرکت‌های زیر مجموعه‌ی آن به طور تقریبی ۳۶۰ هزار نفر را در نزدیک ۱۹۰ کشور جهان مشغول به کار کردند. در سال ۲۰۱۱ گزارش درآمد ۷۳ میلیارد دلاری آن در سراسر جهان را اعلام شد.

در بخش صنعت نمونه کارهای این شرکت شامل اتوماسیون صنعتی و ارائه‌ی خدمات به ساختمان‌ها، روشنایی، راه‌حل‌ها و خدمات برای جابه‌جایی و همچنین یکپارچه‌سازی سسیستم‌ها و ارائه‌ی خدمات برای کسب و کارهای گیاهی است.

Siemens 300x195 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت
سرمایه گذاری در بخش سلامت

در حوزه سلامت، زیمنس مواد مصرفی، وسایل و سیستم‌های تشخیصی و درمانی را توسعه، تولید و در نهایت به فروش می‌رساند. همچنین سیستم‌های IT برای اهداف بالینی و اداری ارائه می‌دهد. در بخش کسب و کارهای سلامت زیمنس تلاش می‌کند با گسترش پزشکی دقیق، دگرگون نمودن مراقبت از بیماران، بهبود تجربه‌ی بیماران و دیجیتالایز کردن حوزه‌ی سلامت، این حوزه را بهبود داده و ارزش ایجاد کند. تقریبا هر روز، ۵ میلیون بیمار در سراسر جهان از راه‌حل‌های زیمنس استفاده می‌کنند. در عین حال، این راه‌حل‌ها به بیمارستان‌ها به بهبود مستمر خدمات بالینی، عملیاتی و وضعیت مالیشان کمک می‌کند.

Oscar HealthOscar Health logo 300x68 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

Oscar Health یک کسب و کار حوزه سلامت است که تکنولوژی، طراحی و اطلاعات مورد نیاز مراقبت‌های درمانی را ارائه می‌دهد. این کمپانی برای اشخاص، زوج‌ها و خانواده‌هایی که در بخش‌هایی از نیویورک، نیوجرسی، کالیفرنیا و تگزاس زندگی می‌کنند و بیمه‌ی بهداشتی از کارفرما دریافت نمی‌کنند، برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد.

یکی از امکاناتی که این شرکت ارائه می‌دهد، در نظر گرفتن یک تیم اختصاصی برای امور درمانی هر خانواده است. در این صورت، هر بار که فردی از آن خانواده تماس بگیرد یا پیامی بفرستد به همان تیم وصل می‌شود. امکاناتی که این تیم می‌تواند در اختیار خانواده‌ها قرار دهد به صورت زیر است:

  1. کمک برای پیدا کردن دکتر و بررسی در دسترس بودن آن
  2. پاسخ به سوالات مربوط به برنامه‌ی سلامت آن خانواده
  3. مشاوره‌ی پزشکی و کمک به بیمار برای مدیریت وضعیت بیماری خود
  4. متصل کردن به یک پزشک آماده به پاسخ‌گویی
Oscar Health 300x186 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت
سرمایه گذاری در بخش سلامت

امکان دیگری که این کسب و کار در اختیار کاربران خود قرار داده است، تماس مستقیم با دکتر است. به این صورت که همیشه تعدادی پزشک آماده‌ی پاسخ‌گویی هستند و در صورت تماس بیماران، به آن‌ها متصل می‌شوند. از مزایای این سرویس می‌توان به رایگان بودن، نامحدود بودن و سرویس ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته اشاره کرد که باعث می‌شود معطلی‌های مرسوم در دفتر دکتر از بین برود ضمن این‌که هزینه‌ای هم پرداخت نمی‌شود.

Oscar Health که از استارتاپ های سلامت به شمار می‌رود در سال ۲۰۱۳ بنیان‌گذاری شده است و دفتر مرکزی آن در نیویورک مستقر است. این استارتاپ ۷ دوره‌ی سرمایه‌ گذاری جمعاً به ارزش ۸۹۲ میلیون دلار را تجربه کرده است.

Mayo clinicMayo clinic logo - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

Mayo clinic یک گروه پزشکی غیر درمانی است که فعالیت‌های مختلفی مانند مراقبت‌های پزشکی، تحقیقات و خدمات آموزشی در مناطق مختلف آمریکا مثل مینی‌سوتا، فلوریدا و آریزونا ارائه می‌دهد.

این کسب و کار خدمات مراقبت درمانی در تخصص‌های مختلف شامل دیابت و غدد درون ریز، گوش و حلق و بینی، زنان، سرطان، عصب شناسی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، ریه، روماتولوژی، نفرولوژی، اورولوژی و قلب و جراحی قلب ارائه می‌دهد. این شرکت دارای یک شبکه‌ی مرکز مراقبت در ایالت متحده است. Mayo clinic همچنین خدمات آموزش پزشکی را از طریق مدارس پیگیری می‌کند و برنامه‌های مدرک یا گواهینامه‌های مختلف را در ادامه‌ی آموزش رشته پزشکی، دکترا، کارشناسی ارشد و علوم بهداشتی، ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، فعالیت‌های تحقیقاتی اولیه، ترجمه، بالینی و اپیدمیولوژیک را برای توسعه‌ی ابزارهای تشخیصی، داروها، دستگاه‌ها و پروتکل‌های درمان انجام می‌دهد. همچنین سرویس آنلاینی برای بیماران، ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و همچنین کارمندان فراهم نموده است.

امسال بیش از ۱٫۳ میلیون نفر از ۵۰ ایالت و ۱۳۷ کشور دنیا برای درمان به Mayo clinic مراجعه نموده اند. Mayo clinic و کارکنان آن اغلب با صنعت برای بهبود مراقبت از بیماران از طریق موافقت‌نامه‌های تحقیقاتی، مجوز‌های اختراع و فعالیت‌های مشاوره‌ای همکاری می‌کنند. آن‌ها هیچ گونه حق امتیازی برای اختراعات و فناوری‌های توسعه یافته در مایو دریافت نمی‌کنند و متعاقبا برای بیماران تجویز می‌شوند.

Mayo clinic 300x169 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت
سرمایه گذاری در بخش سلامت

مایو کلینیک یک سازمان غیر انتفاعی است و درآمد حاصل از تبلیغات در وب به آن کمک می‌کند تا ماموریت خود را انجام دهد. همچنین، این سازمان هیچ‌کدام از محصولات و خدمات شخص ثالث را تبلیغ نمی‌کند. ماموریت خود را القای امید و کمک به هر بیمار از طریق عمل بالینی یک‌پارچه، آموزش و پژوهش تعریف نموده است.

این شرکت قبلا با نام ”Mayo clinic Rochester” شناخته می‌شد ولی اسم آن در سال ۲۰۰۹ به Mayo clinic تغییر پیدا کرد. Mayo clinic در سال ۱۹۱۹ در آریزونا تاسیس شد و علاوه بر آریزونا در فلوریدا و مینیسوتا هم مستقر است.

BetterDoctorBetterDoctor logo 300x53 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

BetterDoctor یک شرکت فناوری است که اطلاعات راهنمای ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی را عرضه می‌کند. همچنین دارای یک پایگاه داده است که می‌تواند از طریق یک API پاسخگو قابل دسترسی باشد. ایده‌ی BetterDoctor این است که به عنوان منبع دقیق اطلاعات بار مسئولیتی موجود بر برنامه‌های بهداشتی و دفاتر پزشکان را کاهش دهد.

دسترسی بیماران به مراقبت‌های پزشکی به وسیله‌ی اطلاعات غلط به چالش کشیده می‌شود. BetterDoctor به وسیله‌ی تعیین الزاماتی برای برنامه‌های بهداشتی و ارائه‌دهندگان برای اطمینان از به روز بودن و صحیح بودن اطلاعات اطمینان حاصل می‌کنند.

BetterDoctor از طریق API خود و ارزیابی و ارائه‌ی اطلاعات دقیق ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی به برنامه‌های بهداشتی، سیستم‌های بهداشتی و صدها شرکت دیگر کمک می‌کند که این در نهایت باعث دستیابی به ماموریت کمک به مصرف‌کنندگان در یافتن مراقبت‌های بهداشتی‌ای که نیاز دارند می‌شود. امروزه پلت‌فرم داده‌ی BetterDoctor و API آن باعث ایجاد ۹ برنامه‌ی بهداشتی، ۳۵۰ شرکت، ۱۵۰۰ توسعه‌دهنده و کمک ماهیانه به میلیون‌ها نفر در پیدا کردن پزشک مناسب شده است. این شرکت از «توسعه‌ی چند مدله» برای ثبت اطلاعات ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی در پایگاه‌داده‌ی خود استفاده می‌کند.

BetterDoctor 1024x680 1 300x199 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

این شرکت اطلاعات دایرکتوری دقیقی ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌های بهداشتی، سیستم‌های بهداشتی، گروه‌های ارائه‌دهنده و پزشکان، سازگار با مقررات هستند و می‌توانند مراقبت‌هایی که بیماران به دنبال آن هستند را فراهم کنند.

BetterDoctor که از استارتاپ‌های سلامت به شمار می‌رود، در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده است و تا به امروز ۶ دوره‌ی سرمایه گذاری مجموعاً به ارزش ۲۵.۹ میلیون دلار را پشت سر گذاشته است.

Elation HealthElation Health logo 300x71 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

Elation Health یک استارتاپ در حوزه‌ی سلامت است که فعالیت‌های خود را به بهبود رابطه‌ی بین بیمار و پزشک اختصاص داده است. این استارتاپ در سال ۲۰۱۰ توسط کیانا و کونان فونگ راه‌اندازی شده است و در زمان کوتاهی مورد توجه هزاران پزشک و کلینیک قرار گرفته است. همچنین تاکنون موفق شده است بیش از ۱۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد. این شرکت به این نحو خود را معرفی می‌کند که ما یک شرکت از افراد پرشور و باهوش در زمینه‌ی تکنولوژی هستیم که تمایل زیادی جهت ایجاد ابزارهای فوق العاده‌ برای ایجاد زندگی آسان‌تر برای پزشکان و بیماران را داریم. ایده این بود که بتوانند فرم‌ها و فکس‌ها را حذف کنند و این نوع داده‌ها را به صورت آنلاین و خصوصی در اختیار بیماران و پزشکان قرار دهند.

Elation Health 1024x482 1 300x141 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

راه‌اندازی این کسب و کار سلامت به این نحو بوده که بعد از ساعت‌ها زیر نظر گرفتن پزشکان و دیدن این‌که آن‌ها چگونه از پرونده‌ی پزشکی بیمار استفاده می‌کنند، تیم آن‌ها ”ElationEMR” یا همان پرونده‌ی پزشکی الکترونیکی را که به صورت آنلاین می‌توان از آن استفاده کرد را طراحی نمود تا به نوعی مرکز فرماندهی پزشک باشد. سیستمی که به پزشکان کمک می‌کند، به سرعت اطلاعات بالینی مربوطه را بیابند و عکس العمل به موقعی داشته باشند. در واقع آن‌ها کار پزشکان را برای ارائه‌ی مراقبت‌های جامع، شخصی و پیشگیرانه به بیماران خود آسان‌تر می‌کنند. در داخل EHR تمام اطلاعات بیمار وجود دارد و به نوعی داستانی طولانی مدت از وضعیت سلامت بیمار است.

MDsaveMDsave logo 300x257 1 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

MDsave که در ژوئن سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شده است، یک مکان آنلاین برای مصرف‌کنندگان به منظور تحقیق، مقایسه و خرید خدمات پزشکی با شفافیت هزینه‌ای فراهم می‌کند. با توجه به تعدد برنامه‌های سلامت مالیات‌پذیر، فشار برای شفافیت قیمت یک موضوع داغ است. MDsave اولین شرکت تجارت الکترونیک است که یک منبع اینترنتی آنلاین برای مشتریان را برای تحقیق، مقایسه و خرید خدمات بهداشتی و درمانی با تخفیف قابل توجه ارائه نموده است.

MDsave 1024x472 1 300x138 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

MDsave با سازمان خانواده در بیمارستان ”سنت آنتوتی” همکاری دارد. این همکاری شامل ارائه‌ی بیش از ۲۲۵ خدمت بهداشتی در ۲۰ مکان و همچنین بیش از ۲۰۰ فرآیند و خدمت مانند MRI و سی‌تی‌اسکن و بازدیدهای تخصصی می‌شود. با چالش‌های موجود در بازارِ مراقبت‌های بهداشتی، این بهترین امکاناتی است که برای بیماران سنت آنتونی و مردم شهر اوکلاهاما وجود دارد؛ چرا که یک فرد می‌تواند روش‌ها و خدمات پزشکی را به صورت مستقیم خریداری کند و MDsave، پیچیدگی‌ای را که بسیاری در حال حاضر با مبادلات بیمه‌ی درمانی تجربه می‌کنند، از بین می‌برد.

همچنین این استارتاپ، به هزاران آمریکایی که برنامه‌های بهداشتی خود را لغو می‌کنند کمک می‌کند تا بلافاصله نیازهای بهداشتی و پیشگیرانه‌ی خود را بازیابند.

StartUp HealthStartUp Health logo 300x73 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

این استارتاپ، ارتش جهانی ترانسفورمرهای سلامت را سازماندهی و حمایت می‌کند. در سال ۲۰۱۱، StratUp Health یک مدل انقلابی جدید برای دگرگون نمودن حوزه‌ی سلامت با سازماندهی و حمایت از ارتش جهانی کارآفرینان به نام Health TransfomersTM معرفی نمود. این شرکت با هدف بهبود بلند مدت سلامت و سلامتی همه‌ی افراد جهان ۱۰ حوزه‌ی سلامت را شناسایی و روی آن‌ها سرمایه‌ گذاری نموده است. این حوزه‌ها عبارتند از: دسترسی به مراقبت، هزینه به سمت صفر، درمان بیماری، سرطان، تندرستی بانوان، طول عمر، سلامت روان، سلامت مغز، تغذیه و سلامت کودکان.

StartUp Health 1024x683 1 300x200 - برترین سرمایه گذاری در بخش سلامت

بزرگترین سبد دیجیتال سلامت را با بیش از ۲۰۰ شرکت که شامل ۵ قاره، ۱۸ کشور و ۶۰ شهر دیگر است، ساخته است. تا به امروز ۱۲ شرکت از این شرکت‌ها مانند ”Under Armor”، ”WebMD”، ”Intel” و ”Zimmer Biomet” خریداری شده اند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی