بازاریابی و فروش

بررسی تاثیر بازاریابی و تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟

مهمترین روش های بازاریابی کدامند؟

معرفی بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی چیست؟ چرا در عصر حاضر بازاریابی توانسته به عنوان یکی از کسب و کارهای پر سود تبدیل شود؟ در ادامه از آبرند در نظر داریم علاوه بر ارائه اطلاعات مفید در مورد انواع روش های بازاریابی به طور کلی به تفاوت آن با تبلیغات بپردازیم و اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، برای کسب راهنمایی بیشتر با ما همراه باشید.

بازاریابی از تولید کننده شروع شده و به مصرف کننده ختم می شود. به همه ی مسیر و البته پارامترهای وابسته برای اطلاع رسانی خدمات و یا محصولات تولیدی که شرایط مطلوب برای دسترسی به مشتریان بالقوه منجر می شود، اطلاق می شود. کسب و کارها باید متناسب با نوع و حرفه ای مد نظر دارند یکی از مطلوب ترین روش های در این مورد را در اولویت قرار دهند. در غیر اینصورت ممکن است که با انتخاب روش های نامطلوب نه تنها سود کافی به دست نیاورند، بلکه به زیان زیادی نیز منجر شوند. در دنیای امروزه با توجه به رقابت جدی که بین تولید کننده ها و فروشندگان حاکم است، شما باید از ایده و راهکارهای مختلفی استفاده کنید تا بتوانید موفقیت خود را تضمین کنید. بهره مندی از مشاوره افراد با تجربه در ابن زمینه برای کسب و کارهای نوپا و البته پیشرفته یک امر الزامی است.

بیشتر بخوانید: انواع بازاریابی با توجه به نیاز مشتری

 رقبای شما پیوسته در حال پیشرفت هستند و اگر شما نتوانید همواره یک گام از آنها جلو باشید، در یک مدت زمان کوتاه از صحنه ی رقابت خارج شده و ممکن است به طور کامل کسب و کار خود را از دست دهید. افراد به دنبال خدمات با کیفیت هستند، هرچه کیفیت محصولات تولیدی و یا سرویس ارائه شده بیشتر باشد، به همان مرتبه می توانید موفقیت بالایی را به دست آورید.

images - بررسی تاثیر بازاریابی و تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟

انواع بازاریابی

از مهمترین انواع و روش های بازاریابی می توان موارد زیر را نام برد:

  • از طریق برندسازی و یا با استفاده از نام تجاری
  • از طریق روابط عمومی
  • به وسیله ی پخش تبلیغات
  • خرید و یا البته بسته‌بندی
  • با حضور آنلاین
  • مستقیم
  • با در نظر گرفتن تیم‌های خیابانی
  • چریکی
  • خیرخواهانه
  • چند سطحی یا البته چند منظوره

هر کدام از موارد یاد شده و یا ترکیبی از آنها در برخی از موارد می تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت یک کسب و کار داشته باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن معیارهای مختلف تصمیم عاقلانه ای بدین منظور بگیرید. اگر بتوانید هر یک از روش های یاد شده را با درایت کافی و البته بهره مندی از نیروی فعال و حرفه ای در این زمینه دنبال کنید، در این صورت موفق خواهید بود. ایجاد یک تصویر مطلوب در ذهن مشتریان از برند خود می تواند شما را به فروش بیشتر و البته محبوبیت زیاد هدایت کند. ایده هایی که در این مسیر ممکن است به سراغ شما آید باید با در نظر گرفتن عوامل و فاکتورهای مختلف ارزیابی شود، در غیر این صورت ممکن است با اندکی سهل انگاری هزینه ی صرف شده به باد رود.

بیشتر بخوانید: راههای بازاریابی و فروش در ایران به چه صورت میباشد؟

تفاوت بازاریابی و تبلیغات

اگر چه تبلیغات نیز  به نوعی یکی از دسته های بازاریابی است ولی کارشناسان حرفه ای بین این دو اصطلاح تفاوت قائل هستند. بازاریابی فرایندی است که در اثر آن میزان فروش محصولات و یا خدمات مد نظر افزایش می یابد که تبلیغات نیز می تواند جزو زیر مجموعه های این روش در نظر گرفته شود. تبلیغات تنها در مرحله ی فروش محصولات می تواند نقش داشته باشد در حالی که این روش می تواند همه ی جنبه های تولید تا ارائه ی محصول را در برگیرد.

شما با در اولویت قرار دادن این روش در کسب و کار خود می توانید از مزایای تبلیغات نیز بهره مند شوید. هزینه ای که برای این منظور مصرف می شود مطمئن باشید در صورتی که اصول کار در پیش گرفته شود، می تواند در آینده ی نه چندان دور به طور قابل ملاحظه ای برای شما سود آور باشد. همین عامل یکی از رازهای اصلی برای افزایش میزان فروش است که باید با درایت در اولویت قرار  گیرد.

سوالات متداول در مورد بازاریابی

  • بهترین زمان برای شروع اقدامات بازاریابی برای شرکت های نوپا چه موقعی است؟

همه ی کسب و کارها و استارت آپ ها لازم است از همان روز اول با ارائه ی تصویر مطلوب از برند و خدمات خود اقدامات بازاریابی را در پیش بگیرند

  • بازاریابی می تواند چه هزینه ای به همراه داشته باشد؟

هزینه ی لازم برای این منظور  با کیفیت و تاثیر گذار با توجه به نوع کسب و کار و البته روش مد نظر می تواند متفاوت باشد. قبل از انجام هر گونه اقدامی می توانید با دریافت مشاوره ی لازم در این زمینه، اطلاعات کافی و برآورد مشخصی از هزینه ها را به دست آورید.

  • بازاریابی نوین و یا در بستر اینترنت تا چه اندازه ای می تواند تاثیر گذار باشد؟

با توجه به شرایط موجود و البته پیشرفت قابل ملاحظه ی تجهیزات و حضور غیر قابل اینترنت در زندگی روزمره ی ما استفاده از این روش  یکی از موثرترین روش ها در نظر گرفته می شود.

و همچنین بیشتر بخوانید: 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی