بازاریابی و فروشتجارت

تعریف فروش و فرآیندهای قبل و بعد از آن

بازارها چگونه کار می کنند

بازارها چگونه کار می کنند

شاید برخی از فروشندگان نیز که در امر فروش بسیار با تجربه و حرفه ای هستند، شاید تعریف درستی از فروش و اینکه واقعا به چه معناست نداشته باشند .در یک تعریف ساده ، فروش فرایند کمک کردن به یک شخص برای تصمیم گرفتن این که آیا کالا یا خدمات شما ارزش بیشتری برای او نسبت به مبلغی که از او درخواست می کنید ایجاد می کند. اکنون به توضیح بیشتر این تعریف می پردازیم.

بازار اجتماعی ما بر اساس اصول آزادی و منافع مشترک بنا شده است. هر گروه برای معاملات تنها زمانی وارد بازار می شود که احساس کند می تواند عملیات معاملاتی را بهتر از قبل انجام دهد که بدون وجود آن این معامله انجام نمی شد.

سه گزینه

در یک بازار آزاد،همیشه مشتری با هر تصمیم خرید سه انتخاب(گزینه)دارد. اول،مشتری می تواند محصول یا خدمت شما را بخرد. دوم،مشتری می تواند محصول یا خدمت را از شخص دیگری بخرد. سوم،مشتری می تواند تصمیم بگیرد که اصلا خرید نکند.

متقاعدسازی مشتری

برای اینکه مشتری تصمیم به خرید بگیرد و اینکه از محصولات خاص شما نیز بخرد،او باید متقاعد شده باشد که این بهترین گزینه موجود نیست اما باید ترغیب شود که راه بهتری در جهت صرف کردن میزان پول برابر او وجو ندارد.وظیفه شما فه عنوان یک فروشنده متقاعد ساختن مشتری است که تمام این شرایط وجو دارند و سپس برای ایجاد تعهد در مشتری،او را ترغیب به اقدام نسبت به پیشنهادت کنی.

ارائه (sales presentation)فروشتان را شخصی سازی (customize) کنید

زمینه فروش حرفه ای به طور فزاینده ای  از جنگ جهانی ۲ تغییر یافته است.در طول این مسیر روش های فروش، صرفا پاسخ به نیازها و احتیاجات مشتری بود.در آن زمان،مشتریان نسبتا ساده  و از لحاظ آگاهی در مورد انتخاب هایشان ضعیف بودند. فروشندگان با تهیه یک برنامه به دقت طراحی شده و به خاطر سپردن یک ارائه معرفی فروش،میزان زیادی از اشتیاق و با کوله باری از تکنیکهای طراحی شده برای شکستن مقاومت مشتری و گرفتن سفارش با هر قیمتی عمل می کردند.راز فروش موفق یادگیری مهارت برقراری ارتباط موثر با مشتری است که بتوانید با مشتری با توجه به شخصیت و شرایط او ارتباط برقرار کنید.

d988d8b9d8afd987e2808cd987d8a7db8c d8a8d988d8b1d8b3db8c d8afd988d984d8aa d985d988d8acd8a8 d8a8db8c d8a7d8b9d8aad985d8a7d8afdb8c d8b3 5f448b179013b - تعریف فروش و فرآیندهای قبل و بعد از آن

با مشتری،با احترام رفتار کنید

اکنون مشتریان۱۹۵۰ بالغ(فکری)شده اند به مشتریان قرن۲۱.مشتریان امروزی نسبت به قبل بسیار باهوشتر و با دانشتر شده اند.آنها خریداران با تجربه ای شده اند و آنها با صدها فروشنده تعامل دارند.آنها بسیار  خبره شده اند و از تنوع غیر قابل باور محصولات که برای آنها وجو دارند آگاه اند و همچنین نقاط قوت و ضعف آنها.بیشتر  آنها  بسیار باهوش تر و با تجربه تر از فروشنده ها شده اند و نسبت به تصمیم خرید با دقت بیشتری عمل می کنند.

نیاز برای سرعت(سریع بودن)

به علاوه سرتاسر زندگی آنها با کار پوشیده شده است و زمان زیادی ندارند.به خاطر نرخ سریع تغییرات،کوچک سازی،ساختاردهی مجدد و فشارهای رقابتی اطراف آنها،مشتریان امروزی  به ستوه آمده اند.فروش به مشتریان امروزی نیازمند استعداد بیشتری از فروش حرفه ای نسبت به گذشته است و در ماه ها و سال های پیش رو سخت تر وپیچیده تر نیز می گردد.

تمرینات عملی

در اینجا دو چیز وجود دارد که می توانید به سرعت انجام دهید و آن را از ایده به عمل تبدیل کنید.

نخست،به طور مداوم در این مورد بیاندیشید که چگونه می توانید مشتری را متقاعد کنید تا  به این باور برسد که محصول شما بهترین گزیده موجود است.چرا مشتری می خرد،یا از خرید اجتناب می کند؟

دو،هر روز دانش و مهارت های خود را به روز کنید تا بتوانید کاراتر بفروشید.به خاطر داشته باشید که مشتریان شما تنها زمانی بهتر می شوند که شما بهتر شده باشید

این کالا؛ یا محصولی فیزیکی است یا نوعی خدمت است که خریدار از طریق فروشنده آن را انتخاب کرده و از آن استفاده می کند. فروش را می توان نقطه پایانی بازاریابی «marketing » دانست. بلکه فرایندی را در دل خود دارد که می توان به سه مرحله تقسیم کرد.

۱- فعالیت ها و فرایند های قبل از فروش

۲- عملیات فروش یا فروختن

۳- فعالیت ها و فرایند های پس از فروش

فرایندهای قبل از فروش

در این قسمت بخش فروش و بازاریابی باید همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند و تعامل فروش با مارکتینگ بخش مهمی از این فرایند است.

بخشی دیگر را می توان به پیش بینی فروش ربط داد. در پیش بینی شما با اطلاعات گذشته و مدل های استاندارد درک صحیحی از بازار و مشتریان خواهید داشت.

پس از این فعالیت ها فروش در مرحله مهمی قرار می گیرد. شما مشتری را پیدا کرده اید و مطمئنید که فرد درست را برای فروش انتخاب کرده اید.

ارائه محصول در جلسه ای که با مشتری دارید . در اینجا شما باید مهارت های ارائه در فروش را به خوبی بلد باشید تا مشتری را به خرید ترغیب کنید.

در همان جلسه یا جلسات بعدی گوش شنوایی داشته باشید و دغدغه های مشتری را بشناسید. در این مرحله مهارتی به نام نحوه برخورد با مشکلات و دغدغه های مشتری به شما کمک می کند تا به فروش نزدیک شوید.

در بخش نهایی قبل از عملیات فروش، مذاکره با مشتری صورت می گیرد و در این قسمت فروشنده باید مهارت های مذاکره در فروش را بلد باشد. همزمان با این مهارت فروشنده می بایست از اصولی برای متقاعدسازی پیروی کند که اصطلاحا به آن اصول جهانی متقاعدسازی در فروش گفته می شود و با یادگیری این مهارت ها امر فروش سریعتر رخ می دهد.

در کنار این مهارت ها تکنیک های فروش به طور مجزا وجود دارد تا فروش با موفقیت صورت پذیرد.

عملیات فروش

فروش در این مرحله انجام می شود. مشتری قانع شده است که محصول مناسب او و مجموعه اوست.

در این بخش نحوه عقد قرارداد با مشتری، تعیین قیمت محصول، ارائه تخفیف به مشتری در زمان فروش، مباحث مالی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در صورتی که قصد ارائه محصول به صورت بلندمدت را دارید و کسب رضایت مشتری پس از خرید برای شما مهم است، باید فرایندها و روش هایی را برای ارتقای رضایت مشتری طی کنید تا مشتری از چرخه فروش شما خارج نشود و همیشه یک خریدار ماندگار برای شما باقی بماند.

در این بخش شما باید اقدام به طراحی سیستم های ارتباط با مشتری نمایید تا به وسیله آن از میزان رضایت مشتری در هر زمان آگاه باشید.

همچنین با استفاده از شاخص های ارزیابی عملکرد در بخش فروش، می توان به درک درستی از فرایند فروش رسید و مشتریان را حفظ کرد.

پس از آنکه معنی آنرا فهمیدیم نوبت آن است که بگوییم فروش در فضاهای مختلف روش های خاص خود را دارد. ما در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها می توانیم این فرایند را شروع کنیم و برای مثال در اینستاگرام و با در تلگرام از راه های متفاوتی استفاده می شود.  فرایندهای فروش در فضای آفلاین با فرایندهای فروش در فضای آنلاین تفاوت دارد. فروش مویرگی با فروش به شرکت ها روش های خاص خود را دارند و برنامه ریزی عملیاتی هر کدام تفاوت هایی دارند. نحوه ارائه در محصول فیزیکی با نحوه ارائه در خدمات هر کدام حاوی نکته های دقیقی است که با مطالعه انها شما می توانید درک صحیحی از آن را داشته باشید.

و همچنین بیشتر بخوانید: 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی