عمومی

اگر مورد کلاهبرداری قرار گرفتید چه باید کرد

اگر مورد کلاهبرداری قرار گرفتید چه باید کرد

تعریف کلاهبردار: فردی که بسیار باهوش است و مایل است ساعاتی را در شب و روز به کار اختصاص دهد. و ما آرزو می کنیم که از همه آن دانش استفاده بهتری بکنیم.

کلاهبرداران، سارقان پول و هویت هستند که ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به دنبال شما هستند و شما باید از آن آگاه باشید با وجود مقاله‌ها، سمینارها و یادآوری‌های دیگر، حتی محتاط‌ترین مصرف‌کنندگان همچنان می‌توانند قربانی یک کلاهبردار شوند.

در اینجا این است که اگر قربانی سارقان پول یا هویت شدید، چه کاری انجام دهید.

hr class=”clear”/>


وقتی از شما کلاهبرداری می شود چه کاری انجام دهید

آنچه را که اتفاق افتاده پنهان نکنید، حتی اگر احساس خجالت می کنید. این اشتباه رایجی است که مصرف‌کنندگان مرتکب می‌شوند – آنها نمی‌خواهند کسی بداند که دچار کلاهبرداری شده‌اند.

مصرف‌کنندگان باید به محض اینکه متوجه شدند که تقلب رخ داده است، اقدام کنند:

  1. اتصال اینترنت خود را قطع کنید و رایانه خود را خاموش کنید. تلفن خود را خاموش کنید.
  2. با استفاده از یک رایانه «ایمن»، گزارشی آنلاین به USA.gov. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) کلاهبرداری را بسیار جدی می گیرد و به شدت آن را بررسی می کند. تهیه این گزارش در وب سایت رایگان است.
  3. یک مسدود کردن اعتبار انجام دهید. همه حساب‌های مالی، از جمله حساب‌های بانکی، حساب‌های سرمایه‌گذاری، صادرکنندگان کارت اعتباری، PayPal و موارد دیگر مانند برنامه انتقال پول را مسدود کنید.
  4. به مجری قانون محلی گزارش دهید و گزارش پلیس تهیه کنید. انجام این کار نیز رایگان است.
  5. یک برنامه بازیابی شخصی ایجاد کنید، که شامل ایجاد حساب‌های جدید، مانند بانک و شرکت کارت اعتباری‌تان می‌شود.
  6. کامپیوتر خود را بررسی کنید. یک متخصص فناوری اطلاعات.

what to do if you get scammed - اگر مورد کلاهبرداری قرار گرفتید چه باید کرد

اگر آنلاین از شما کلاهبرداری شده چه باید کرد

دوباره، فوراً اقدام کنید. مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید. علاوه بر این، به حامل آنتی ویروس خود اطلاع دهید.

چه باید کرد اگر اطلاعات شخصی خود را به یک کلاهبردار دادید انجام دهید

فوراً اقدام کنید و مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید، از جمله به مجریان قانون اطلاع دهید.

به USA.gov بروید و یک گزارش سرقت شناسایی کنید. بعدا به این نیاز خواهید داشت این را نمی توان با یک تماس تلفنی انجام داد – گزارش سرقت هویت باید به صورت آنلاین انجام شود. از رایانه ایمن استفاده کنید.

یک گزارش هشدار تقلب به شرکت کارت اعتباری خود ارائه دهید. این بخشی از گزارش اعتباری شما خواهد شد. این به شما در تلاش برای بازیابی وجوه از دست رفته از هزینه های جعلی کمک می کند. اما، یک هشدار تقلب بخشی از گزارش های اعتباری می شود و به شرکت های کارت اعتباری اجازه می دهد بدانند که شما قربانی سرقت هویت شده اید. هنگامی که یک هشدار کلاهبرداری نشان داده می شود، دفاتر اعتباری آن را به عنوان “پرچم قرمز” می بینند که می تواند بر احتمال تمدید اعتبار توسط طلبکاران بالقوه در هنگام تلاش برای دریافت وام یا کارت اعتباری تأثیر بگذارد.

به سازمان تامین اجتماعی اطلاع دهید. و کلاهبرداری را گزارش کنید. اگر یک کلاهبردار شماره تامین اجتماعی شما را دریافت کند، علاوه بر سرقت هویت، ممکن است انواع اتفاقات بد نیز رخ دهد. از شماره تامین اجتماعی می توان برای ارسال گزارشات مالیات بر درآمد تقلبی استفاده کرد.

چه باید کرد وقتی کلاهبردار به رایانه یا تلفن شما دسترسی پیدا کرد

فوراً اینترنت را قطع کرده و دستگاه را خاموش کنید. از دستگاه دیگری برای به روز رسانی رمزهای عبور استفاده کنید تا از شما در برابر کلاهبرداران محافظت شود. از رمز عبور یکسان استفاده نکنید دوباره.

مراحل بالا را برای گزارش یک کلاهبرداری دنبال کنید. علاوه بر این، ممکن است مجبور شوید شماره تلفن را تغییر دهید. بله، دردناک است، اما زمانی که اطلاعات در وب تاریک وجود دارد، نمی توانید آن را برگردانید. ممکن است کلاهبردار دیگری به تلفن شما دسترسی پیدا کند و انواع اطلاعات مانند اطلاعات کارت اعتباری و اطلاعات مالی را دریافت کند.

با چه کسی تماس بگیرید. پس از کلاهبرداری

ما مخاطبین اصلی را که مصرف کنندگان پس از قربانی شدن یک کلاهبرداری باید برقرار کنند، فهرست کرده ایم. در اینجا نهاد دیگری برای تماس وجود دارد، که ممکن است دیگران را از قربانی شدن کلاهبرداری محافظت کند:

با رسانه های محلی تماس بگیرید.

شما همیشه در مورد آن می شنوید. اغلب افراد مسن قربانی کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی می شوند. رایج ترین کلاهبرداری ها شامل درخواست از طریق تماس تلفنی برای انتقال سیم است. انتقال سیمی برای کمک به یکی از بستگانی که در زندان است و غیره «فوراً مورد نیاز است» (این درام ممکن است بسته به اطلاعاتی که کلاهبردار از اینترنت به دست آورده است متفاوت باشد.

با عمومی کردن وضعیت خود، شما ممکن است متفاوت باشد. ممکن است با احیای مجدد هوشیاری دیگران از آنها محافظت کند.

در اینجا مروری است درباره افرادی که باید با آنها تماس بگیرید:

  • ارائه‌دهندگان حساب
  • بخش فناوری اطلاعات کاری شما
  • ارائه دهنده آنتی ویروس شما
  • اداره تامین اجتماعی
  • کمیسیون تجارت فدرال

اقدامات دیگری که اگر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید بردارید

همه حسابی که دارید را که شامل امور مالی، اعتباری و اطلاعات شخصی می‌شود، به عهده بگیرید.

۱٫ اعتبار خود را مسدود کنید. گزارش

تجمیع گزارشات اعتباری به طوری که دفاتر اعتباری متوجه شوند که شما کلاهبرداری شده است.

۲٫ حساب بانکی خود را کنترل کنید

شاید بخواهید شماره حساب خود را در موسسه مالی خود تغییر دهید. حتی پس از تغییر شماره حساب، همچنان به نظارت بر حساب خود برای هرگونه فعالیت مشکوک ادامه دهید.

۳٫ محافظت از سرقت هویت را دریافت کنید

این کار بیهوده است زیرا عملاً رایگان است. حداقل هزینه را با مبلغی که برای پاکسازی یک حادثه سرقت هویت پرداخت کرده اید، بسنجید. برنامه هایی که به شما ۱ میلیون دلار حفاظت می دهند، حداقل ۸ دلار در ماه هزینه دارند (با نورتون/لایفلاک). بنابراین در عرض یک سال، شما کمتر از ۱۰۰ دلار برای آرامش خاطر پرداخت کرده اید.

۴٫ یک گزارش پلیس تنظیم کنید

این کار را شخصاً در اداره پلیس محلی خود انجام دهید.

۵٫ همه رمزهای عبور خود را تغییر دهید.

ثبت نام در یک سرویس نظارت بر رمز عبور را در نظر بگیرید، که به طور خودکار همه رمزهای عبور شما را به صورت ماهانه تغییر می دهد. شما فقط یک رمز عبور برای به خاطر سپردن خواهید داشت – رمزی که به شما امکان می دهد به سرویس نظارت بر گذرواژه دسترسی داشته باشید.

۶٫ گزارش به IRS

رفتن به IRS.gov و گزارشی تهیه کنید. IRS برای شما یک “پین محافظ” ۶ رقمی صادر می کند. این کار باعث می شود شخص دیگری نتواند با استفاده از شماره تامین اجتماعی شما اظهارنامه مالیات بر درآمد ارائه کند. فقط با استفاده از پینی که IRS ارائه کرده است، می توانید اظهارنامه خود را ثبت کنید.

آیا پول خود را دریافت خواهید کرد. اگر مورد کلاهبرداری قرار گرفتید برگردید؟

در بسیاری از موارد، پول خود را پس نخواهید گرفت. اگر تمام مراحلی را که ما فهرست کرده‌ایم برای گزارش کردن انجام داده باشید، احتمال بیشتری دارد.

اگر یک سرویس محافظت از سرقت هویت دارید، مانند داشتن بیمه در برابر ادعا است. اگر چنین خدماتی دارید، احتمالاً پول خود را پس خواهید گرفت.

تصویر: Envato Elements


بیشتر در: کلاهبرداری‌ها
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی