بازاریابی و فروشتجارت

رشد کسب و کار با بررسی چند نکته مهم

آبرند: مجله تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: برای رشد کسب و کار خود نیاز دارید تا یک سری از مسائل را در راستای شغل و کسب و کار خود بررسی کنید تا در کمترین زمان پیشرفت و رشد خوبی را داشته باشید دراین قسمت شما را با این روشها آشنا خواهیم کرد

رشد کسب و کار چگونه صورت می‌گیرد؟ در این مقاله راز رشد کسب و کار را برایتان می گوییم. ۹۰ درصد موفقیت کسب و کارتان به بازاریابی موفق وابسته است. پس، تنها ۱۰ درصد از موفقیت یک کسب و کار به ایده‌ی کسب و کار منتسب است. بسیاری از افراد بر جنبه‌های نادرستی از بازاریابی کسب و کار متمرکز می‌شوند. یاد گرفتن نحوه‌ی صحیح رشد یک کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

و فروش 300x195 - رشد کسب و کار با بررسی چند نکته مهم نحوه‌ی رشد کسب و کار را کشف کنید:

نمی‌خواهم بدبین باشم، ولی بسیاری از کسب و کارها با شکست مواجه می‌شوند. این یک واقعیت تلخ است که بسیاری از کارآفرینان نمی‌خواهند به آن اذعان کنند.

اگر کارآفرین هستید، چنین آماری نباید باعث دلسردی‌تان شود. بلکه باید به شما انگیزه دهد تا کسب و کارتان را به خوبی رشد دهید.

چرا برخی از استارت آپ‌ها شکست می‌خورند،‌ درحالی‌که دیگران نمی‌دانند چگونه کسب و کارشان را رشد دهند؟

دلایل کمتر شناخته شده‌ای که باعث شکست یک کسب و کار می‌شوند کدام‌ها هستند؟

کدام‌یک از نکات بازاریابی تضمین‌کننده‌ی رشد کسب و کار هستند؟

بیشتر بخوانید: بهترین راههای خارج شدن از کسب و کار کوچک

بازاریابی چیزی فراتر از تبلیغ و فروش محصولات است. بازاریابی به دنبال جنبه‌هایی است که به تقویت بنیه‌ی شما در جذب مشتری بپردازد.

هرچه چیزهای بیشتری درباره‌ي مشتریان‌تان بدانید، طرح بازاریابی کسب و کارتان از موفقیت بیشتری در بلند مدت برخوردار خواهد بود.

بازاریابی مؤثر کسب و کار، به‌ویژه در کسب و کارهای کوچک، هم مي‌تواند باعث رشد و موفقیت یک کسب و کار شود و هم می‌تواند باعث شکست آن شود. بدون یک طرح بازاریابی خوب و تکنیک‌های فروش، کسب و کار موفقی نخواهید داشت.

 ایده مفید برای رشد کسب و کار 

برای رشد کسب و کار محصولی رشد می‌کند که با نیازهای بازار همسو باشد.

بسیاری از مالکان کسب و کار محصولاتی دارند که کسی تمایل به خرید آن‌ها ندارد. اگر نیازهای بازار را نمی‌شناسید، چگونه انتظار دارید کسب و کارتان رشد کند؟ برخی مالکان کسب و کارهای جدید این‌گونه عنوان کردند که “فقدان نیاز بازار به محصولات‌شان باعث شکست کسب و کارشان شده است”. مهم نیست چه میزان ابزارهای بازاریابی و بودجه در دسترس شما است، مشغول شدن با یک محصول بد، که نیازهای بازار را برآورده نمی‌کند هیچ نتیجه‌ی مثبتی برای‌تان ندارد.

برای رشد کسب و کار یک گزاره‌ی فروش منحصر به فرد داشته باشید.

برای این‌که یک کسب و کار موفق داشته باشید، لازم است بر وجه تمایزتان از دیگران متمرکز شوید. آیا می‌توانید ویژگی منحصر به‌فرد کسب و کارتان را در یک جمله خلاصه کنید؟ برندتان چه تفاوتی با رقبای‌تان دارد؟ از نظر مشتریان‌تان کدام‌یک از ویژگی‌های برند شما مهمتر است؟ اگر می‌توانید به این پرسش‌ها در مورد کسب و کارتان پاسخ دهید، پس فرصت پیروزی دارید.

برای رشد کسب و کار بازارهای مکمل را شناسایی و در آن‌ها هدف‌گذاری کنید.

پیش از آن‌که به این استراتژی بپردازید، از خودتان بپرسید “شرکت من در چه کسب و کاری فعالیت می‌کند؟” آیا محصولات و خدمات‌تان نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند؟ به‌عنوان مثال، پاسخ یک شرکت بیمه‌ای این است که آن‌ها محصولات بیمه‌ای ارائه می‌کنند. اگر شرکت بگوید، باعث راحتی خیال مردم می‌شود و در روز مبادا به داد آن‌ها می‌رسد، تعریف گسترده‌تری ارائه کرده است. در بازار گوشه‌ی شما، تلاش کنید محصولات و خدماتی را بفروشید که مکمل یکدیگر هستند.

برای رشد کسب و کار یک کانال توزیع جدید ایجاد کنید.

برخی مواقع احساس می‌کنید برخی کانال‌های توزیع خاص،‌رشد کافی برای کسب و کارتان همراه ندارند. اگر این‌چنین است، لازم است استراتژی‌تان را بازنگری کنید. ولی این کار مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است، چرا که این فرآیند چالش‌برانگیز است. شما می‌توانید از سامانه‌های توزیع چندکاناله نیز استفاده کنید. واقعیت این است که، گزینه‌های خرید زیادی برای مشتریان امروز وجود دارد. در حالی‌که برخی افراد، فروشگاه‌های سنتی را ترجیح می‌دهند،‌ برخی به خرید آنلاین تمایل نشان می‌دهند.

برای معرفی نام و تصویر برندتان هزینه کنید.

واقعیت این است که، وقتی مردم چیزی را می‌شناسند، احساس خوبی خواهند داشت. مصرف‌کنندگان برندهایی را انتخاب می‌کنند که با آن‌ها آشنا هستند. سرمایه‌گذاری در یک برنامه‌ی بازاریابی کسب و کار که موجب آگاهی مردم و افزایش تقاضا برای سرویس یا محصول شما می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

از استراتژی‌های بازاریابی آنلاین برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید.

ما در دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم. شما باید در فضای آنلاین و رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید تا بتوانید محصولات یا خدمات‌تان را بفروشید. استفاده از اثربخشی آنلاین در توییتر و فیسبوک باعث افزایش رؤیت‌پذیری برندتان می‌شود. به این ترتیب مشتریان جدیدی می‌یابید و کسب و کارتان رشد موفقیت آمیزی خواهد داشت.

برنامه‌ی وفاداری داشته باشید.

اگر به دنبال راه‌هایی برای جذب مشتریان همیشگی می‌گردید، لازم است یک برنامه‌ی وفاداری داشته باشید. برنامه‌ی وفاداری، با تشویق افراد به خرید مجدد، بر عادت خرید مشتریان‌تان تأثیر می‌گذارد. وجود یک برنامه‌ی وفاداری برای هر کارآفرین زیرکی که به دنبال رشد کسب و کارش است، ضروری است.

تمرکزتان را بر مصرف‌کننده‌ی نهایی بگذارید ولی از توزیع‌کنندگان نیز غافل نشوید.

بسیاری از توزیع‌کنندگانی که به‌طور مستقل عمل می‌کنند نسبت به هیچ برندی وفادار نیستند. این امر می تواند باعث بروز مشکل برای کسب و کارها شود. آن‌ها به دنبال برندهایی هستند که بیشترین سود را برای‌شان داشته باشند. مصرف‌کننده‌ی نهایی، ذینفع اصلی است. ولی می‌بایست یک برنامه‌ی مشترک طراحی کنید تا نتیجه‌ي بُرد – بُرد داشته باشید.

 هیچ استراتژی بازاریابی، تأثیرگذارتر از حرف مردم نیست.

این نکته یکی از مهمترین عناصر استراتژی‌های بازاریابی است. مشتریان شما بهترین کسانی هستند که می‌توانند برای شما تبلیغ کنند. مردم غالبا به قضاوت دوستان و افراد خانواده‌شان درباره‌ی کیفیت یک محصول اطمینان می‌کنند. تلاش کنید تا بازاریابی دهان به دهان در مورد کسب و کارتان رونق بگیرد.

امیدواریم مطلب رشد کسب وکار با بررسی چند نکته مهم مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با دیگر کاربران آبرند به اشتراک بگذارید.

منبع: بازده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی