عمومی

اپل چگونه موفق شد؟ این بنیانگذار افسانه ای می گوید بهترین کارهایی که انجام داد نتیجه بی پولی بود و تجربه محدود (در صورت وجود).

اپل چگونه موفق شد؟ این بنیانگذار افسانه ای
می گوید بهترین کارهایی که انجام داد نتیجه بی پولی بود
و تجربه محدود (در صورت وجود).

در سال ۱۹۷۷، استیو وزنیاک برای Hewlett-Packard کار می کرد. این شغل رویایی او بود. او یک بار گفت: “این شغل من برای تمام عمر است.”

اما این او را از کاوش در کارهای دیگر منع نکرد: در چه چیزی وزنیاک ممکن است تاثیرگذارترین کار فرعی در تمام دوران باشد، وزنیاک شب‌ها و آخر هفته‌ها را صرف طراحی همه — بله، همه — سخت‌افزار و نرم‌افزار برای آنچه تبدیل به رایانه Apple II.

و او این کار را بدون آموزش رسمی انجام داد. با وجود اینکه او هرگز یک دوره را گذرانده بود، توانست سیستم عامل خود را ایجاد کند. با وجود اینکه او پیشینه سخت افزاری نداشت، اما موفق شد خواننده فلاپی دیسک خود را بسازد.

وقتی زمانش فرا رسید و من باید (کاری) را انجام می دادم، خودم را طراحی می کردم خود، تازه، بدون اینکه بدانیم دیگران چگونه این کار را انجام می دهند.

این چیز دیگری بود که مرا بسیار خوب کرد. تمام بهترین کارهایی که من در اپل انجام دادم ناشی از (الف) نداشتن پول و (ب) انجام ندادن آن قبل از آن بود.

همه چیزهایی که ما با آن آشنا شدیم واقعاً عالی بود … من هرگز در عمرم آن کار را انجام نداده بودم.

وز اجازه نداد فقدان (مشخص) آموزش مانع او شود. او اجازه نداد فقدان ارتباطات مانع او شود. او اجازه نداد بی پولی او را متوقف کند. او به سادگی آنچه را که می‌توانست با آنچه داشت انجام داد.

در آینده، او این محدودیت‌ها را مزیت رقابتی خود می‌دانست.

و افراد دیگر نیز همین کار را کردند. ووز می‌گوید: “ما مردی داشتیم که مکینتاش را طراحی کرد” و او او هرگز به دانشگاه نرفته بود، اما، پسر، او فقط مدارهایی را مطالعه کرد که توسط دیگران انجام شده بود و به تنهایی خوب شد.”

به همان اندازه مهم، Woz منتظر انتخاب نشد. او صبر نکرد تا به نوعی “انتخاب” شود.

ووز برای تعبیر ست گودین، خودش را انتخاب کرد. همانطور که گودین می گوید، “یک بار متوجه می‌شوید که همه ابزارها و تمام مجوزهایی را که نیاز دارید دارید، سپس فرصت‌هایی برای مشارکت زیاد است.”

فرصت‌هایی برای مسئولیت‌پذیری برای پیگیری ایده های خود برنامه های خودتون کار خودت موفقیت خودتان.

خودتان انتخاب کنید و می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. (مهم نیست چند ساله ممکن است باشید.) خودتان انتخاب کنید و می توانید محصولات خود را ایجاد کنید. شبکه خود را بسازید بودجه خود را جذب کنید.

شما می توانید تقریباً هر کاری را که می خواهید انجام دهید.

حتی — به خصوص — کارهایی که قبلاً هرگز انجام نداده اید.

تنها چیزی که شما را عقب نگه می دارد، شما و تمایل شما به تلاش است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی