عمومی

«پدر آی‌پاد» یک درس مهم از آن را فاش می‌کند مربی او، استیو جابز

«پدر آی‌پاد» یک درس مهم از آن را فاش می‌کند
مربی او، استیو جابز

استیو جابز تونی فادل را برای ساخت اولین iPod اپل به خدمت گرفت. تیم فادل قبل از ایجاد آیفون روی ۱۸ نسل اول آی‌پاد کار کرد.

در کتاب جدیدش، Build، فادل یک درس مهم را که از جابز آموخته است، آشکار می کند، کسی که فادل او را بزرگترین مربی خود می داند.

جابز تدریس کرد. فادل که داستان سرایی همه چیز است.

“هر محصول باید داستانی داشته باشد، روایتی که توضیح دهد چرا باید وجود داشته باشد و چگونه وجود دارد. فادل می نویسد، مشکلات مشتری شما را حل خواهد کرد. “داستان محصول شما، شرکت شما و چشم انداز شما باید هر کاری را که انجام می دهید هدایت کند.” داستان سه عنصر دارد: به احساسات متوسل می شود، مفاهیم پیچیده را ساده می کند و یک مشکل را حل می کند.

Jobs هر یک از سه عنصر را در خود جای داده است. در راه اندازی آیفون در سال ۲۰۰۷، ارائه ای که من هنوز آن را یک کلاس اصلی در داستان سرایی تجاری می دانم.

۱٫ جذابیت برای احساسات.

اکثر افرادی که رونمایی آیفون را تماشا کردند، هنوز بخش معروف ارائه را به یاد دارند، زمانی که جابز مخاطب را فریب داد. به این فکر که اپل قرار است سه محصول را معرفی کند. جابز گفت: «اولین یک آی پاد با صفحه عریض با کنترل های لمسی است. “دومین یک تلفن همراه انقلابی است. و سومی یک دستگاه ارتباطی اینترنتی موفق است.”

پس از چندین بار تکرار لیست. جابز گفت: “آیا شما آن را دریافت نمی کنید؟ اینها سه دستگاه جداگانه نیستند. این یک دستگاه است و ما آن را آیفون می نامیم.”

جابز می توانست به سادگی محصول را اعلام کند و برای توضیحات فنی دقیق به اسلایدهای خود مراجعه کند. در عوض، او ترجیح داد تماشاگران را غافلگیر کند. این بخش احساسی است. از اینکه کمی سرگرم شوید نترسید. هنگامی که مخاطبان شما بخندند و تشویق کنند، پیام شما را بیشتر پذیرا خواهند شد.

۲٫ موضوعات پیچیده را در نظر بگیرید و آنها را ساده کنید.

زمانی که جابز توجه مخاطب را به خود جلب کرد، او به کاوش — به زبانی ساده و واضح — پرداخت. دسته گوشی‌های هوشمندی که اپل قصد ورود به آن‌ها را داشت.

پیشرفته‌ترین تلفن‌ها اسمارت‌فون نامیده می‌شوند – یا به قول خودشان،” کارها شروع شد.

“مشکل این است که آنها چندان هوشمند نیستند و استفاده از آنها چندان آسان نیست. آنها واقعا پیچیده هستند. کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است که یک محصول جهشی بسازیم که بسیار هوشمندتر از هر دستگاه تلفن همراهی باشد که استفاده از آن بسیار آسان است. این همان چیزی است که iPhone است.”

مخاطبان، به‌ویژه مشتریان، از محصولات ساده و توضیحات ساده قدردانی می‌کنند. 

/div>

۳٫ یک مشکل را حل کنید.

جابز سپس توضیح داد که چرا رابط آیفون مشکلات مشتری را حل کرده است- -حتی مشکلاتی که آنها نمی دانستند دارند.

“ما قصد داریم گوشی را با یک رابط کاربری انقلابی دوباره اختراع کنیم. جابز گفت.

“حالا، چرا ما به یک رابط کاربری انقلابی نیاز داریم؟” جابز در حالی که عکسی از آن را نشان می داد، پرسید. چهار گوشی هوشمندی که در آن زمان محبوب بودند.

“مشکل آنها این است که همه آنها کیبوردهایی دارند که در آنجا وجود دارند یا نه به آنها نیاز دارند. و همه آنها دارای این دکمه های کنترلی هستند که در پلاستیک ثابت شده اند و برای هر برنامه یکسان هستند. دکمه ها و کنترل ها نمی توانند تغییر کنند. آنها نمی توانند برای هر برنامه تغییر کنند، و اگر به ایده عالی دیگری فکر کنید که می خواهید به این محصول اضافه کنید، نمی توانند تغییر کنند.”

جابز سپس توضیح داد که این محصول با حذف صفحه کلیدهای پیچیده و ثابت و جایگزینی آنها با یک صفحه نمایش غول پیکر چند لمسی، مشکل را حل می کند. مشتریان از انگشتان خود به عنوان وسیله اشاره استفاده می کنند.

در یک مصاحبه برای CNN، من استیو جابز را بهترین داستان سرای تجاری جهان نامیدم. تونی فادل نیز به وضوح همین احساس را دارد و از آموخته هایش استفاده کرده است. جابز برای بازاریابی محصول خود، ترموستات Nest Learning. Google شرکت Fadell را به مبلغ ۳٫۲ میلیارد دلار خرید.

“گفتن داستان اینگونه است. شما افراد را به تیم یا سرمایه گذاران خود جذب می کنید به گفته فادل، شرکت شما. “این چیزی است که فروشنده شما در عرشه اسلاید خود قرار می دهد و آنچه شما در صفحه نمایش خود قرار می دهید.”

داستان خود را با استفاده از Fadell’s بسازید. سه عنصر – و داستان را زود و اغلب بگویید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی