IBM سابق میگوید: 3 تغییر ساده میتوانند شغل شما را شروع کنند معاون رهبری تیمی میلیارد دلاری
IBM سابق میگوید: ۳ تغییر ساده میتوانند شغل شما را شروع کنند
معاون رهبری تیمی میلیارد دلاری
اگر شما هم مانند بسیاری از ما هستید، روزهای خود را با آرزوی زمان بیشتری سپری می کنید. فکر می کنید اگر فقط می توانستید یک یا دو ساعت بیشتر در روز داشته باشید، می توانستید بسیار موفق تر باشید. اما زمان گرانبهاترین منبع ما نیست – به گفته شلمینا آبجی، معاون سابق IBM که تیمی را رهبری میکرد که بیش از ۱ میلیارد دلار فروش داشت. آبجی اکنون سخنران TEDx و نویسنده کتاب جدید ارزش خود را نشان دهید: ۸ استراتژی عمدی برای ظهور زنان به عنوان رهبر در محل کار. او میگوید، چند تغییر ساده در نحوه گذراندن روز کاریتان به شما کمک میکند تا منابع ارزشمند را به حداکثر برسانید و به شما کمک میکند به بزرگترین اهداف خود برسید.
چرا آبجی می گوید توجه اینقدر مهم است؟ او توضیح می دهد که اگر به آن فکر کنید، موفق ترین افراد جهان دقیقاً همان ۲۴ ساعت در روز را دارند که شما دارید. “آنچه موفقیت ما را متمایز می کند نحوه تخصیص توجه ماست.”
از آنجایی که همه ما با دستگاه های تلفن همراه راه می رویم، همه ما اطلاعاتی داریم. او اضافه می کند که همیشه هشدارهایی به ما می رسد. “اگر مراقب نباشیم، میتوانیم در یک جلسه باشیم – یا در هنگام شام با همسر یا فرزندانمان – و توجه ما در جای دیگری است. بنابراین ما واقعاً حضور نداریم.”
اگر این اتفاق بیفتد، در خطر از دست دادن هستید. او میگوید: «اگر واقعاً حاضر نیستید، خیلی سخت است که بفهمید چگونه میتوانید به بهترین شکل ممکن ظاهر شوید، به موقعیت ارزش اضافه کنید و به سمت موفقیت خود حرکت کنید.
در اینجا توصیه آبجی برای استفاده از ارزشمندترین منبع – توجه شما – برای بهترین استفاده ممکن است.
۱٫ روی لحظه حال تمرکز کنید.
اگر یک جلسه، مکالمه یا کار آنقدر مهم است که لایق فضایی در تقویم شما باشد، مهم است آبجی میگوید به اندازهای است که مستحق توجه بینظیر شما نیز باشد. این بدان معناست که دستگاه تلفن همراه خود را کنار بگذارید و واقعاً گوش کنید.
اگر برای هر یک نتیجه دلخواه داشته باشید، این به شما کمک خواهد کرد. چنین برخوردی این نتیجه مطلوب ممکن است برای شما باشد که چیزی یاد بگیرید، چیزی مفید یا هر دو. او میافزاید: و شما همیشه باید تلاش کنید تا بهترین تأثیر ممکن را از خود به جای بگذارید، که این گونه است که برند شخصی خود را میسازید.
حتی اگر چیزی که کسی باید بگوید کسل کننده یا تکراری است، شما همچنان باید به آن توجه کنید و به دنبال فرصت هایی برای کمک به گفتگو باشید. “خودت را به جای آنها بگذار. اگر در حال صحبت کردن هستید و کسی به شما گوش نمی دهد، چه احساسی به شما دست می دهد؟”
۲٫ پرانرژی بمانید.
اگر احساس خستگی و فرسودگی می کنید، واقعاً حضور سخت است. بنابراین او توصیه می کند استراتژی خود را ایجاد کنید تا در طول روز کاری خود احساس انرژی کنید. با یک روال صبحگاهی شروع کنید که با شروع روز به شما احساس انرژی می دهد. و سپس، مطمئن شوید که در طول روز به طور مکرر استراحت کنید، یا ۵-۱۰ دقیقه در هر ساعت، یا ۱۵ دقیقه هر دو ساعت. اطمینان حاصل کنید که بین جلسات یا تماسهای تلفنی، زمان کمی بافر ایجاد کردهاید تا بتوانید دوباره شارژ کنید. او می گوید: «شما باید خودتان را به اندازه کافی بشناسید تا بدانید چگونه می توانید کاملاً پرانرژی و آماده برای تعامل کامل ظاهر شوید. “و سپس هر هفته همینطور ظاهر شوید.”
۳٫ یاد بگیرید چگونه نه بگویید.
همانطور که وارن بافت و دیگران اشاره کرده اند، هر چه موفق تر باشید، بیشتر باید بگویید نه به چیزها چگونه در نه گفتن خوب می شوید؟ آبجی میگوید با داشتن یک ایده روشن از بالاترین اولویتهای شما شروع کنید. “چه فرصتی است که اگر به آن دست یابید، شما را به تعریف خود از موفقیت نزدیکتر می کند؟ چه چیزی سزاوار توجه من است؟” او میگوید تنها چیزهایی که این معیارها را برآورده میکنند باید در تقویم شما وارد شوند.
او می افزاید: اولویت های مشتریان یا رئیس شما نیز باید اولویت شما باشد. اما اگر جلسه، مکالمه یا کار پیشنهادی با این معیارها مطابقت ندارد، با مهربانی اما قاطعانه نه بگویید.
این اجازه میدهد. از چیزهایی که به آنها بله می گویید حداکثر بهره را ببرید. او میگوید: «وقتی این کار را انجام میدهید، کاملاً حضور خواهید داشت، زیرا از قبل برنامهای برای نحوه ظاهر شدن دارید. “چه چیزی می خواهید از آن به دست آورید؟ ارزشی که می خواهید ایجاد کنید چیست؟ چگونه می خواهید رشد کنید؟” وقتی روی این سؤالات تمرکز می کنید، او می گوید: “ذهن شما به گذشته یا آینده یا هیچ جای دیگری سرگردان نخواهد شد.”
او میگوید: جلب این میزان توجه به هر جلسهای که شرکت میکنید مستلزم نه گفتن به بسیاری از جلسات و دعوتنامههای دیگر است که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک نمیکنند. “برای بسیاری از مردم، از جمله من، خیلی سخت است. ما میخواهیم با هم همکاری کنیم. میخواهیم بهعنوان بازیکنان تیم آشنا شویم. میخواهیم مردم را راضی کنیم و با مردم دوست شویم. بنابراین ما میگوییم بله، حتی اگر چیزی درست نشود. ما را به سمت تعریف ما از موفقیت سوق نمی دهد. اما وقتی این کار را انجام می دهید، عملکرد خود را بهینه نمی کنید. در نهایت، احترام خود را از دست خواهید داد. و نمی توانید بهترین خود را به هر کاری که انجام می دهید، برسانید.” این به نفع هیچ کس نیست – نه مشتری شما، نه شرکت شما، و قطعاً برای شما.
با توجه خود مانند یک انسان گرانبها رفتار کنید. منبعی که باید با دقت پرورش داده شود و عاقلانه خرج شود به این معنی است که در زمانی که مهم باشد کار فوق العاده ای انجام خواهید داد. سعی کنید این تغییرات کوچک را انجام دهید و ببینید چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.
مزایا و ممنوعیت های محرک سقط جنین اثر می گذارد