عمومیمقالات

تفاوت بین چشم انداز، ماموریت، استراتژی و هسته ارزش های

تفاوت بین چشم انداز، ماموریت، استراتژی و هسته
ارزش های

چشم‌انداز، مأموریت، استراتژی و ارزش‌های اصلی، به نظر من، چهار عنصر اساسی هستند که باید ایدئولوژی اصلی شما را تشکیل دهند. آنها نیروهای حاکم هستند که جهت استراتژیک و اجرای تاکتیکی شما را اطلاع می دهند.

تفاوت بین چشم انداز، ماموریت، استراتژی و ارزش های اصلی

با این حال، اگرچه هر چهار مورد مهم هستند، اما بسیار متفاوت هستند – و اغلب گیج می شوند. در اینجا نحوه تشخیص آنها آمده است:

Vision

چشم انداز تصویری واضح، الهام بخش، کاربردی و جذاب از آینده سازمان شما است. این یک بیانیه چشم انداز نیست – در عوض، همانطور که من در کتابم بحث می کنم، این یک “< یک href="https://fullfocus.co/3-tips-for-creating-a-vision-script/" target="_blank" rel="noreferrer noopener">اسکریپت بینایی، یک سه به سند پنج صفحه ای که در مورد آینده کسب و کار شما در سه تا پنج سال آینده صحبت می کند. که در زمان حال نوشته شده است، باید آینده تیم شما، آینده محصول شما، آینده بازاریابی شما و آینده تاثیر شما. این چشم انداز است و به این سؤال پاسخ می دهد: «کجا؟ ما به عنوان یک سازمان به کجا می رویم؟»

ماموریت

مأموریت به این سؤال پاسخ می‌دهد، «چرا؟ چرا ما کاری را که انجام می دهیم انجام می دهیم؟» در کنار آن، چهار سوال فرعی وجود دارد:

  1. اول از همه، “ما کی هستیم؟” به عبارت دیگر، در حال انجام چه کاری هستید؟ من شخصاً در یک شرکت توسعه رهبری هستم و این پاسخ من به اولین سؤال فرعی است.
  2. سوال دوم این است، « مشتریان شما چه کسانی هستند و چه مشکلی دارند؟ من به صاحبان مشاغل غرق شده اما موفق خدمت می کنم – مخاطبان متمایز با یک مشکل روانشناختی مشخص.
  3. سوم، “راه حل منحصر به فرد شما چیست؟” من تمرکز و تحول وعده داده شده را ارائه می‌دهم که صاحبان کسب‌وکار باید در محل کار برنده شوند و در زندگی موفق شوید.
  4. چهارمین و آخرین سوال ماموریت شماست که به سوال “چرا؟” پاسخ می دهد
  5. /

    استراتژی

    استراتژی نحوه رسیدن شما از اینجا به چشم اندازی است که در اولین سند ایجاد کرده اید. استراتژی ها می توانند هر چند وقت یکبار تغییر کنند که شرایط روی زمین تغییر کند، زیرا شما در تلاش برای رسیدن به آن مقصد هستید. البته، در حالی که بعید است هدف شما تغییر کند، چگونه به آنجا می رسیداستراتژی ما باید تغییر می کرد . ما همچنان به چشم انداز متعهد هستیم، اما نحوه رسیدن به آن بسیار متفاوت خواهد بود.

    مقادیر اصلی

    مقادیر اصلی در واقع مربوط به چه کسی هستید و مهمتر از آن، چه کسی هستید شما در حال سفر برای رسیدن به چشم انداز خود هستید. چه نوع رفتاری را انتظار دارید؟ چه نوع رفتاری را تحمل می کنید؟ چه کسی قرار دارید در فرآیند تحقق آن چشم انداز؟

    اینها تفاوت‌های بین چشم‌انداز، مأموریت، استراتژی و ارزش‌های اصلی است – همه آنها متفاوت هستند، اما همه آنها ضروری هستند.

    این مقاله در دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شده و به روز شده است. عکس از جرمی کوارت

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی