بازاریابی و فروش

مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

آبرند: مجله تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: برچسب های تبلیغاتی با ایده های خلاقانه و چشمگیر برای انتقال پیام به مخاطب و به منظور معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها استفاده می‌شوند. این برچسب ها عموما لایه نازکی از جنس پی وی سی هستند که پشت آنها چسب‎دار بوده و به عنوان جایگزین ارزان قیمتی برای سایر گونه‌های تبلیغات معرفی می‌شوند که کف زمین، روی دیوار، در بدنه اتوبوس ها یا دیوار جاهای مختلف چسبانده می‌شوند.

حتما تا به حال بارها تبلیغات محیطی جذاب و برچسب های تبلیغاتی خلاقانه را دیده‌اید و از این طراحی‌های هوشمندانه لذت برده‌اید. امروزه استفاده از استیکر یا همان برچسب های تبلیغات محیطی در تمام کشورهای جهان بسیار رواج یافته است و در کشور ما ایران هم از این ابزار خوب تبلیغاتی به وفور استفاده می‌شود. تاثیرگذاری روی مخاطب یکی از بزرگترین اهداف این تبلیغات محیطی است که باید نهایت تلاش خود را برای جلب توجه مخاطب و انتقال پیام به بیننده به کار گمارند و این امر ممکن نمی‌شود مگر با خلاقیت و هوشمندی.

بهترین محل نصب برچسب های تبلیغاتی

در تاثیرگذاری تبلیغات محیطی و برچسب‌ های تبلیغاتی مکان نصب نیز اهمیت زیادی دارد. مهم‌ترین مکان های نصب این تبلیغات جاهای پرتردد مثل مترو، مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فست‌فودهای بزرگ و مشهور، رستوران‌های محبوب و زنجیره‌ای، راه آهن، فرودگاه، چهار راه های اصلی و … هستند. همچنین موقعیت نصب تبلیغات محیطی ، انتخاب زاویه و فاصله‌ی دید برچسب های تبلیغاتی، استفاده از رنگ و طرح مناسب و هماهنگ، کیفیت عکس ها و تصاویر از عوامل بسیار مهم در تاثیرگذاری برچسب های تبلیغاتی است.

مزایای استفاده از برچسب های تبلیغاتی

نصب این تبلیغات مزایای بسیار زیادی برای بازاریابی محصول و خدمات دارد. مزایایی نظیر قابلیت نصب در هر مکان شهری و غیرشهری، کارایی بسیار بالا برای بازاریابی چریکی، تعامل سازنده و موثر با مخاطبان، هزینه پایین تبلیغات، جذب بسیار بالای مخاطب، ویروسی شدن تبلیغات و گسترش به تمام جامعه‌ی مخاطبان، زیبایی محیط و افزایش فضای مفهومی در محیط.

معایب استفاده از برچسب های تبلیغاتی

البته مانند هر نوع تبلیغاتی این تبلیغات محیطی و استفاده از برچسب های تبلیغاتی مشکلاتی نیز دارند. مثلا محدود به یک زاویه دید خاص هستند و از بعضی زوایا دید مناسبی ندارند، به یک هنرمند خلاق و بسیار ماهر نیاز دارند تا طرح خوب و جالبی ایجاد کند، برای نصب در فضاهای مختلف شهر و خیابان هانیاز به مجوزهای مختلفی از پلیس و شهرداری و … دارند، برای چاپ برخی از آنها نیاز به فناوری‌های پیشرفته‌ای است که متاسفانه در کشور ما در دسترس نیستند، در ساعات تاریکی هوا دید خوبی ندارند و نمی‌توانند پیام خود را به خوبی منتقل کنند.

۱.استیکر اپل استور

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 1 1 300x177 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

برچسب تبلیغاتی شیشه شکسته اپل استور که به شیوه بازاریابی چریکی محصول iPod Hi-Fi را ترویج می‌کند.

۲. برچسب تبلیغاتی محصولات شوینده

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 2 300x205 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

تبلیغات شوینده های Cillit BANG که برچسب شفاف محصولات این شرکت را روی سکه های ۵ سنتی چسبانده و به عنوان بقیه پول به مشتریان می‌دهند.

۳. برچسب تبلیغاتی ودافون روی شیشه اتوبوس

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 1 1 300x177 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

ودافون که یک شرکت مخابراتی است برای تبلیغ قابلیت‌های متنوع اینترنت خود و پخش تصاویر و صدای عالی در گوشی موبایل برچسب‌هایی را روی شیشه اتوبوس نصب کرده است که توجه مسافران را به خود جلب می‌کند.

۴. استیکر بتمن

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 4 300x211 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

به خاطر شروع سریال جدید بازگشت بتمن از یک شبکه تلویزیونی چراغ های نورپرداز خیابان به گونه ای طراحی شدند که وقتی روشن می‌شوند تصویر خفاش که نماد بتمن هستند را نشان می‌دهند.

۵. برچسب محصولات  Brastemp Stainless

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 5 300x200 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

برچسب هایی به شکل محصولات بریستمپ استینلس روی آسانسورهای یک مرکز خرید چسبانده شده است.

۶. تبلیغ آرایشگاه Bubble

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 6 300x193 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

آرایشگاه بابل یک برچسب موقتی به شکل شانه روی آسفالت خیابان چسبانده تا توجه عابران را به خود جلب کند.

۷. تبلیغات هشدار اتوبوس

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 7 300x210 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

این برچسب تبلیغاتی روی شیشه‌ی جلوی اتوبوس چسبانده شده تا به تمام عابران هشدار دهد قبل از عبور از خیابان به دو طرف خیابان نگاه کنند.

۸. تبلیغ لیوان قهوه کف خیابان

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 8 217x300 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

در بسیاری از خیابان های منهتن کف خیابان روی درپوش چاه های بخار برچسب لیوان قهوه قرار داده شده که از آن بخار هم بلند می‌شود و این بخار از سوراخ های سیستم بخاردهی چاه ها بیرون می‌آید.

۹. تخته موج سواری

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 9 300x200 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

برچسب هایی به شکل تخته موج سواری روی پله برقی چسبانده شده که تبلیغ  مجله ورزشی Demolicion را می‌کند.

۱۰. برچسب تتو

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 10 300x207 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

برچسب Dermagraphic Tattoo روی آینه‌ی چند حمام و اتاق پرو در مکان های مختلف چسبانده شده است تا مردم زمانی که روبروی این آینه ها قرار می گیرند این تتوها را روی پوست خود امتحان کنند و هرکدام را که مایل بودند بخرند.

۱۱. تخم مرغ ویلکینسون

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 11 300x226 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

شرکت ویلکینسون کواترو تیتانیوم برچسب های شفافی از صورت های مردانه را روی تخم مرغ چسبانده و یک آگهی تبلیغاتی نیز در پشت هر جعبه تخم مرغ قرار داده است.

۱۲. برچسب تبلیغاتی خمیر دندان Elmex

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 12 1 165x300 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

المکس در این برچسب های تبلیغاتی از دو ردیف قفسه برای نشان دان یک دهان با دندان استفاده کرده است. باز کردن یکی از این قفسه ها این خطای حسی را در بیننده ایجاد می کند که یکی از دندان ها خراب شده و از بین رفته است. و برای اینکه برند Elmex را به مخاطبان معرفی کند درقسمت پشت تبلیغات و در دیواره‌ی قفسه ها پوستری نصب شده که درباره مزایای استفاده از خمیردندان توضیحاتی می‌دهد. این برچسب تبلیغاتی هر ماه حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار بازدید کننده دارد.

۱۳. تبلیغ سرم مو Folliderm

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 13 300x200 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

شرکت فولیدرم با قرار دادن این برچسب تبلیغاتی روی در آسانسور تمام رقبایش را از میدان به در کرد. در این تبلیغ زمانی که در آسانسور بسته باشد چهره و سر مردی دیده می‌شود که مو دارد. وقتی درهای آسانسور از دو طرف باز می‌شوند در دیواره‌ی داخلی تصویر مردی دیده می‌شود که موهایش ریخته و طاس است. و یک جمله کنارش خودنمایی می‌کند: به خاطر ریزش موهایتان وحشت کردید؟ از پزشک‌تان درباره قدرت ۴+۱ سوال کنید.

۱۴. تبلیغ ژیلت

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 14 300x208 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

این تبلیغات محیطی در یکی از جاهای پرتردد منهتن قرار گرفته است. قرار دادن دستمال هایی آغشته به خون روی دیوار نشان از این دارد که این آقا هنگام اصلاح صورتش با تیغ‌های متفرقه صورن خود را زخمی کرده است.

۱۵. تبلیغ هواپیمایی مالزی

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 15 300x212 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

این برچسب تبلیغاتی روی سینی تاشو مخصوص غذا در صندلی های هواپیمایی مالزی چسبانده شده است که یادآور احساس خوشایندی برای مسافران شیفته سفر و ترغیب کننده  آنها برای مسافرت در تعطیلات بعدی‌شان است.

بیشتر بخوانید: بازاریابی تعاملی و مزیتهای آن چیست ؟

۱۶. برچسب گودال آب در چین

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 16 300x187 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

این برچسب های تبلیغاتی کف زمین در بسیاری از خیابان‌های کشور چین جسبانده شده است تا خطر نوشیدن آبهای ناسالم را در چین به مردم هشدار دهد.

۱۷. برچسب تبلیغاتی در مترو برای تبلیغ فروشگاه های HomePlus

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 17 300x217 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

در ستون‌های مترو برچسب های تبلیغاتی به شکل قفسه‌های فرشوگاهی برای تبلیغ فروشگاه های HomePlus چسبانده شده و فضایی درست مثل فروشگاه را تداعی می‌کند.

۱۸. برچسب تبلیغاتی برای رستوران Le Cactus

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 18 300x194 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

رستوران لاکاکتوس که به غذاهای تند خود مشهور است برچسب مردی را که زبانش بیرون است پشت ماشین‌ها می‌چسباند و با هربار ترمز گرفتن این ماشین‌ها زبان مرد سرخ می‌شود و تداعی تندی غذا را می‌کند.

۱۹. اسپری ضدحشرات برای حیوانات خانگی

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 19 300x215 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

این برچسب بزرگ روی زمین یک فروشگاه چسبانده شده است و یک حیوان خانگی را نشان می‌دهد که وقتی از بالا به این تصویر دقت شود نمای حرکت مردم روی این تصویر اینطور نشان می‌دهد که گویا حشرات ریز به این حیوان حمله کرده‌اند و البته راه‌حل‌اش استفاده از این اسپری است!

۲۰. تبلیغ Jobsintown.de

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 20 204x300 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

یک برچسب تبلیغاتی خارق‌العاده جوایز متعددی را تصاحب کرد و سایت Jobsintown.de که یک سایت آلمانی است توانست توسط این تبلیغ ترافیک زیاد و بازدیدکننده‌ی بسیاری داشته باشد.

۲۱. تبلیغ چیپس Lays

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 21 300x219 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

روی سقف تونل جکسون در شهر شیکاگوی امریکا یک برچسب تبلیغاتی چسبانده شده که گویا سقف فرو ریخته و تعدادی سیب زمینی روی آن نمایش داده شده است. پیام این برچسب تبلیغاتی این است: سیب زمینی های ما زودتر از آنچه تصور کنید رشد می کنند.

۲۲. بیمه  Lifebroker

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 22 300x212 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

برای تبلیغ و معرفی مزایای بیمه‌ی لایف‌بروکر شرکت مک‌کان‌ملبورن یک گاوصندوق را به صورتی که گویا از بالای سقف سقوط کرده و کف زمین افتاده است وسط راهرو قرار داده تا مردم بالا را نگاه کنند و ببیند واقعا این گاوصندوق از بالا افتاده است و به این ترتیب به برچسبی که روی سقف چسبانده توجه کنند:  مرگ خبر نمی کند.

 ۲۳. تبلیغات شرکت غذایی  Meiji

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 23 600x600 1 300x300 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

شرکت میجی که محصولات لبنی و غذایی تویلید می‌کند برچسب هایی از یک کشتی گیر سومو، بازیکن راگبی، جودوکار و یک کشتی گیر در اندازه های واقعی طراحی و چاپ کرده است. این برچسب ها روی درب های گردان ساختمان ها نصب شده تا توجه بینندگان را به خود جلب کنند. هنگامی که آنها در را هل می‌دهند گویا ورزشکاران عقب‌نشینی می‌کنند و و یک جمله در این برچسب‌ها به چشم می‌خورد: شیر باعث می‌شود شما قوی تر شوید. میجی.

۲۴. تبلیغ غذای حیوانات Pedigree

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 24 300x220 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتیشرکت پدیگری در جلوی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های حیوانات خانگی برچسبی شبیه ظرف غذای سگ چسبانده که حیوانات با دیدن عکس‌ها به طرفش می‌روند و تلاش می‌کنند از غذای ظرف بخورند!!!

۲۵. شامپو Pert Plus

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 25 300x209 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

شامپو پرت‌پلاس برچسب ضدآب و شفافی را در سینک روشویی دستشویی‌های عمومی چسبانده است که خب تصویر گویای مطلب است!

۲۶.  تبلیغ فیلم دزدان دریایی کاراییب

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 26 600x600 1 300x300 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

یک برچسب روی تخته شیرجه استخرهای شنا برای فیلم دزدان دریایی کاراییب چسبانده شده است.

 ۲۷. اتحادیه تمام زنان چین

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 27 300x212 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

این پوستر روی تمام درهای فروشگاه‌های زنجیره ای و دفاتر کار نصب شده است تا آگاهی مردم را در مورد آزار و خشونت علیه زنان در چین افزایش دهد.

 ۲۸. باغ وحش سافاری

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 37 300x199 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتیباغ وحش سافاری یک باغ وحش معمولی نیست زیرا حیوانات در این باغ وحش آزادنه حرکت و زندگی می‌کنند، و با بازدید از این باغ وحش گویی از آفریقای واقعی دیدن کرده‌اید. این باغ وحش برچسب های الکترواستاتیکی طراحی کرده که تصویر تمام حیوانات را دارد و می توان این برچسب ها را روی شیشه جلوی اتومبیل های باغ وحش قرار داد تا بازدیدکنندگان این حیوانات را از نزدیک مشاهده کنند.

 ۲۹.فروشگاه اسکیت بورد Pro 

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 28 300x174 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

فروشگاه اسکیت بورد پرو برچسب های پلاستیکی متحرکی را روی علائم عابر پیاده اطراف دبیرستان ها و پارک های مخصوص اسکیت سواری چسبانده است تا نوجوانان را ترغیب به خرید این اسکیت بوردها کند.

 ۳۰. برچسب های تعاملی SOSrainforests.com

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 29 300x250 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

این برچسب‌های مفهومی روی کلید و پریزهای برق در شرکت‌ها، سازمان‌ها و مدارس چسبانده می‌شوند تا به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش گرمای کره‌ی زمین کمک کنند.

۳۱. رستوران Sushi Roll

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 30 300x160 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی برچسب‌هایی با تصویر غذای سوشی در مدل‌ها و طعم‌های مختلف روی دستگیره‌های پله‌برقی فروشگاه‌ها چسبانده شده است.

 ۳۲. نوشیدنی Tyskie

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 31 300x212 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

شرکت تیسکی برچسب‌هایی شبیه لیوان نوشیدنی را تولید کرده و روی درب رستوران‌ها و فروشگاه‌ها نصب کرده است.

 ۳۳. مین‌های زمینی یونیسف

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 32 300x202 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتیسازمان یونیسف برچسب‌هایی نامرئی و چسبنده تولید کرده که کف زمین می‌چسباند و عابران که پایشان را روی آن می‌گذارند به کف پایشان می‌چسبد و بلند می‌شود و تصویر یک مین زمینی را نشان می‌دهد. پیام یونیسف این است که هنوز در بسیاری از کشورهای دنیا این مین‌های زمینی فعال و خطرساز هستند.

 ۳۴. شرکت hlx.com

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 33 300x225 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

شرکت اچ‌ال‌ایکس برچسب‌هایی رادر سالن انتظار مسافران روی زمین چسبانده است تا آنها را هدف قرار دهد و به آنان این امکان را بدهد که تعطیلات بعدی خود را با قیمت مناسبتر و کیفیت عالی‌تر برنامه‌ریزی کنند.

۳۵. تبلیغ TV3 در ماشین خشک‌کن لباس

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 34 300x212 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

کانال تی‌وی۳ برای تبلیغ برنامه‌ی تلویزیونی معروف خود Wipe out (که یک برنامه تلویزیونی است که شرکت‌کنندگان برای برنده شدن باید از موانع زیادی به پایین بپرند) یکسری برچسب روی شیشه ماشین‌های خشک‌کن چسبانده تا مردم موقعی که در انتظار خشک شدن لباس‌هایشان هستند با دیدن این چرخش و تبلیغات سرگرم شوند.

 ۳۶. مدرسه‌ی رانندگی Wodzielak

محیطی و برچسب های تبلیغاتی 35 300x212 - مزایا و معایب برچسب های تبلیغاتی

برچسب های مخصوصی با توضیحاتی در مورد فیلم های مختلفی (مثلا ترانسپورتر با عکس جیسون استاتهام) روی کاور سی‌دی فیلم‌ها چسبانده شده است. در کنار این توضیحات فیلم‌ها مزایای گذراندن دوره در این مدرسه رانندگی نیز توضیح داده شده است.
امیدواریم مطلب مزایا و معایب برچسب تبلیغاتی مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با دیگر کاربران آبرند به اشتراک بگذارید
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی