عمومی

3 ویژگی کلیدی یک بازیکن خوب تیمی

۳ ویژگی کلیدی یک بازیکن خوب تیمی

یکی از فیلم های مورد علاقه من، تایتان ها را به خاطر بسپار است. این فیلم به دنبال تیم دبیرستانی افسانه‌ای در سال ۱۹۷۱ است که قهرمانی فوتبال ایالت ویرجینیا را به دست آورد و به تیم دبیرستانی رتبه ۲ در کشور تبدیل شد. اما این پیروزی‌ها به تنهایی الهام‌بخش یک فیلم هالیوودی نبود و دهه‌ها بعد گفتگوی آرایشگاهی را برانگیخت.

بازیکنان در یک دبیرستان تازه ادغام شده در الکساندریا، ویرجینیا، شهری که پر از تنش بود، شرکت کردند. در آن فصل، آنها بر شکاف نژادی بین خود غلبه کردند و به طرفداران خود یاد دادند که همین کار را انجام دهند.

مربی هرمان بون در مصاحبه ای که در دی وی دی فیلم گنجانده شده است، گفت: «در زمانی که شهر آماده بود تا خود را به خاک بسپارد، بچه ها بیرون آمدند و نگرش خود و جامعه خود را تغییر دادند.

آنها نگرش کار تیمی را پذیرفته بودند؛ هر عضوی یاد می گیرد که تعصب، بی اعتمادی، غرور و ترس خود را کنار بگذارد تا بخشی از یک کل بزرگتر شود.

تغییر از «من» به «ما» (یا در مورد تایتان‌ها، از ما و آن‌ها فقط به ما) به طور طبیعی برای همه اتفاق نمی‌افتد. مطمئنا برای من اینطور نبود به همین دلیل است که امروز می‌خواهیم برخی از ویژگی‌های یک بازیکن خوب تیمی را بررسی کنیم و درباره نحوه اتخاذ نگرش همکاری بحث کنیم.

بیان کنید

ممکن است مربی بون استراتژی های حمل توپ را آموزش داده باشد، اما مهارت مهم تری که او به بازیکنانش داد ارتباط بود. او مردان جوان را وادار کرد با هم سوار شوند، با هم اتاق کنند و با هم تمرین کنند. آنها مقاومت کردند – به جز یک بازیکن سفیدپوست که از خط رنگ عبور کرد و لحن را برای بقیه تعیین کرد. بون بعداً گفت که بردهای ثابت در زمین ممکن بود دیوار را شکسته باشد، اما این گفتگوی رختکن بود که آن را خراب کرد.

ارتباط به معنای چیزی فراتر از صحبت کردن است (و قطعاً چیزی فراتر از ارسال پیامک). برای بهبود ارتباط خود با مردم…

  • رک باشید. پناه دادن به برنامه های پنهان، انتقال پیام از طریق اشخاص ثالث، افشای اخبار بد، ضرب و شتم در اطراف بوش و پخش نارضایتی ها در رسانه های اجتماعی راه های مطمئنی برای خراب کردن روابط گروهی است.
  • سریع باشید. اگر چیزی شما را آزار می دهد، ظرف ۲۴ ساعت به مشکل رسیدگی کنید تا ناامیدی کوتاه مدت به یک کینه طولانی مدت تبدیل نشود.
  • شامل باشید. در صورت نیاز محتاط باشید، اما در غیر این صورت تا حد امکان اطلاعات مربوط به کار را با تیم خود به اشتراک بگذارید. ارتباط باز اعتماد را افزایش می دهد، اعتماد مالکیت را افزایش می دهد و مالکیت مشارکت را افزایش می دهد.

با آن رول کنید

کوئینسی جونز، تهیه کننده پیشرو رکورد، زمانی متهم به فروش رفته بود. او در دنیای جاز بزرگ بود و با مشهورترین نوازندگان این سبک دست و پا می زد. اما در دهه ۱۹۸۰، او با یک سوپراستار نوظهور، مایکل جکسون، به صحنه پاپ پرید و باعث ناراحتی عاشقان جاز شد.

جونز آنها را رد کرد. او به مجله Context گفت: “وقتی ۱۲ تا ۱۳ ساله بودم، همه چیز را می زدیم – موسیقی استریپ، ریتم و بلوز.” «ما موسیقی پاپ، [پولکا] و سوسا پخش کردیم. ما در هر باشگاهی در شهر بازی کردیم – سیاه، سفید، تنیس. بنابراین من همیشه محدوده ای برای استفاده از آن داشته ام.”

من مطمئن نیستم که ویژگی بهتری از سازگاری برای یک تیم وجود داشته باشد. چه سازمانی از کسی که بتواند با فراز و نشیب های مالی رو به رو شود، همکارانش را تحت فشار قرار دهد، خود را با تغییر عملیات وفق دهد یا استراتژی ها را در حین پرواز تغییر دهد، سود نمی برد؟ این بازیکنان تیم چابکی مسری از خود نشان می‌دهند و روحیه قابل انجام را در کل بخش تزریق می‌کنند.

شما می توانید در تفکر خود انعطاف پذیرتر شوید اگر…

  • به یادگیری ادامه دهید. سال‌ها، کارتی را در جیبم حمل می‌کردم و اطلاعات جدیدی را که یاد می‌گرفتم، یادداشت می‌کردم. من عادت کردم به دنبال مطالب و مهارت های جدید برای به دست آوردن باشم.
  • فراتر از نقش خود فکر کنید. چند بار شنیده اید که یکی از همکاران ناله می کند، “این کار من نیست”؟ آن شکم خوار اداری نباشید! در عوض، کمی در مورد وظایف هر کس، به خصوص آنهایی که در نردبان بالاتر از شما هستند، یاد بگیرید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی فرصتی برای نجات روز در یک بحران شرکت ایجاد می شود.
  • خلاقانه فکر کنید. وقتی با چالشی روبرو می شوید به دنبال راه حل های غیر متعارف باشید. جونز زمانی گفت: «عباراتی وجود دارد که می‌گوید سن یک فرد را می‌توان بر اساس میزان دردی که در تماس با یک ایده جدید تجربه می‌کند، تعیین کرد. “کسانی که با ترس واکنش نشان نمی دهند، افراد واقعا خلاق هستند. آنها خواهند گفت: “بیایید آن را امتحان کنیم.” «بیایید به آنجا برویم، حتی اگر آن را منفجر کنیم.»

پم پوم های خود را تکان دهید

البته به صورت مجازی. اما شور و شوق تشویق‌کننده‌های کناری و میزان انرژی آنها را در زمین‌ها و جایگاه‌ها در نظر بگیرید.

من به شرکت‌هایی مانند هارلی دیویدسون فکر می‌کنم که از مالکیت ۸۰ درصد بازار خود در اوایل دهه ۱۹۸۰ تقریباً از بین رفت. یا کندوپاش جنرال موتورز در دهه ۲۰۰۰، یا استارباکس خود را با گسترش سریع و ناپایدار رقیق کرد.

در هر سه مورد، شور و شوق مدیر عامل و کارمندان، آن شرکت‌ها را از لبه فاجعه نجات داد و آنها را به غول‌هایی که امروز هستند تبدیل کرد. برای آوردن انرژی به فضای کاری خود، نیازی نیست که تشویق کننده باشید. اما شما می توانید با…

اشتیاق خود را افزایش دهید

  • نشان دادن احساس فوریت. برای تکمیل مراحل یک پروژه، به خصوص کارهای پیش پا افتاده ای که به تعویق می اندازید، به خود ضرب الاجل بدهید.
  • بیشتر انجام دهید. وقتی کسی از شما می‌خواهد کاری را انجام دهید، آن را انجام دهید و سپس فراتر از تکلیف بروید.
  • تلاش برای تعالی. هیچ چیز مانند احساس موفقیت که به دنبال یک کار خوب انجام شده است، شور و شوق ایجاد نمی کند. اجازه دهید این حرکت شما را به پروژه بعدی ببرد.

هوارد شولتز، مدیر عامل استارباکس شاید بهتر بگوید: «وقتی در محاصره افرادی هستید که یک تعهد پرشور را به اشتراک بگذارید حول یک هدف مشترک، هر چیزی ممکن است.”

* * *

این ویژگی‌ها صرفاً مزه ویژگی‌های بسیاری است که بازیکنان تیم خوب به سازمان‌های خود می‌آورند.

پس من شما را با یک کار آخر می گذارم: به افراد موجود در حوزه خود فکر کنید. همه را در نظر بگیرید، از متصدی پارکینگ گرفته تا مدیرعامل. کسانی را که بهترین ویژگی های تیمی را نشان می دهند، شناسایی کنید. مراقب آنها باش. چگونه نگرش خود را عملی می کنند؟ چگونه از دیگران الهام می‌گیرند نمونه های آنها را دنبال کنید؟ کار تیمی به طور طبیعی برای همه اتفاق نمی افتد. اما آن تیتان ها را به خاطر داشته باشید و بدانید که نگرش ها می توانند تغییر کنند.

این مقاله در اصل در شماره پاییز ۲۰۱۸ مجله SUCCESS و به روز شده است. عکس از Jacob Lund/Shutterstock

Podcast In the Details Leaderboard 728 x 90 - 3 ویژگی کلیدی یک بازیکن خوب تیمی

جان سی. ماکسول، کارشناس، سخنران، و نویسنده معتبر بین‌المللی که بیش از ۱۸ میلیون کتاب فروخته است، به عنوان سفیر SUCCESS معرفی شد. دکتر ماکسول بنیانگذار EQUIP است، یک سازمان غیرانتفاعی که بیش از ۵ میلیون رهبر را در ۱۲۶ کشور در سراسر جهان آموزش داده است. یک نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و BusinessWeek؛ مکسول، نویسنده پرفروش، سه کتاب نوشته است که بیش از یک میلیون نسخه فروخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی