عمومی

چگونه “کارآموز” انتقال و تأثیرات آن را بررسی می کند رشد شخصی

چگونه “کارآموز” انتقال و تأثیرات آن را بررسی می کند
رشد شخصی

دوباره، شما دژاوو ندارید. این هفته درباره یک فیلم کاملا متفاوت صحبت می کنیم. این کارآموزی نیست. این کارآموز است. و عالی است.

من به چند دلیل هیجان زده هستم که در مورد این یکی صحبت کنم، یکی از آنها این است که ملکه رام کام، نانسی مایرز، آن را نوشته و کارگردانی کرده است. به عبارت دیگر، شما از قبل می دانید که این فیلم آشپزخانه های خوب، لباس های زیبا و افراد واقعی با مشکلات واقعی و انسانی خواهد داشت.

کارآموز از این نظر ناامید نمی شود. اما این فیلم همچنین دارای چیزی است که بسیاری از بینندگان ممکن است انتظار نداشته باشند: یک کاوش عمیق و روشنگرانه در مورد انتقال، همراه با نکاتی که همه می‌توانیم از آنها برای تبدیل خود به افرادی استفاده کنیم که در نهایت می‌خواهیم تبدیل شویم.

به Success Movie Rewind، تنها پادکستی است که در مورد اینکه چگونه یکی از مفاهیم اساسی زیگموند فروید در یک درام ۲۰۱۵ کاربرد دارد صحبت می کند. بیایید آن را انجام دهیم.

اول، طرح اصلی داستان اجباری: بن ویتاکر (رابرت دنیرو) مدیر بازنشسته، به عنوان یک کارآموز ارشد در یک وب سایت مد جدید که توسط جولز اوستین (آن هاتاوی) اداره می شود، شرکت می کند. اوستین مسائل حل نشده ای در زندگی شخصی و تربیتش دارد و ویتاکر در تلاش است تا حفره ای را در زندگی خود که پس از مرگ همسرش و بازنشستگی او باقی مانده را پر کند.

همانطور که ممکن است از یک کمدی/درام انتظار داشته باشید، خنده های کمی وجود دارد، اما این دو شخصیت همچنین با پیشرفت طرح، چیزهای زیادی درباره زندگی، خود و یکدیگر یاد می گیرند. این یک نوع دنباله معنوی برای شیطان پرادا می پوشد.

در نوعی مونولوگ آغازین از ویتاکر، که در واقع او برای کارآموزی درخواست می کند، او چیزی را ذکر می کند که فروید گفته است: “عشق و کار، کار و عشق.” این نقل قول به خوبی فیلم را نشان می دهد – ویتاکر کارآموزی را می خواهد زیرا عشق و کار خود را از دست داده است – اما من فکر نمی کنم این نقل قول از فروید تصادفی باشد.

فروید اولین کسی بود که اصطلاح انتقال را توصیف کرد، چیزی که اغلب ما با فیلم‌ها یا نمایش‌هایی که شامل درمانگرها می‌شود، مرتبط می‌دانیم. روی صفحه نمایش، اغلب به عنوان بیمارانی که عاشق آنها می شوند به تصویر کشیده می شود، و درمانگر چیزی در مورد آن می گوید که یک مورد کلاسیک انتقال است. متأسفانه، این اصطلاح روانشناسی بسیار مفید با آن تعریف کاهش یافته است.

به گفته فقید پروفسور دوریس مک ایلواین، معنی واقعاً این است: انتقال عملیات گذشته در لحظه حال است. به عبارت دیگر، این در مورد دیدن چیزی از گذشته خود در چیزی (معمولاً یکیک) در زمان حال است.

من می خواهم کارآموز را از دریچه انتقال تحلیل کنم زیرا این مفهوم نقش مهمی در فیلم ایفا می کند. این من را به اولین یادگاری فیلم SUCCESS برای این هفته هدایت می کند: انتقال یک ابزار است.

ما ویتاکر و اوستین را می‌بینیم که جنبه‌های عظیمی از گذشته‌های مجزای خود را وارد این لحظه از زمان می‌کنند که در آن راه‌هایشان تلاقی می‌کند. ما می بینیم که آنها ویژگی ها و ویژگی های افراد و تجربیات گذشته را به یکدیگر نسبت می دهند. در نهایت، آنها از انتقال به عنوان ابزاری برای تغییر و حرکت به جلو استفاده می کنند.

همه ما می توانیم از آن درس بگیریم. وقتی احساسات بزرگی از گذشته احساس می کنید، به یاد داشته باشید که آنها را به دلیلی احساس می کنید. و اگر به روشی که ضمیر ناخودآگاه از شما می خواهد به درون نگاه کنید، می توانید از آنچه احساس می کنید به عنوان ابزاری برای رشد شخصی را تقویت می کند.

انتقال وحشتناک است.

انتقال همه گل رز نیست. همچنین وحشتناک است، که دومین یادگاری فیلم SUCCESS ما برای این هفته است.

Ostin این نوع از کهن الگوهای ابر مدیر عامل است. ما او را در حالی ملاقات می‌کنیم که در دفتر کار می‌کند – با دوچرخه، نه کمتر – و در برنامه شلوغش، آیتم‌ها را پشت سر می‌گذارد. او همه چیز را به یکباره مدیریت می کند که گویی با استعدادترین شعبده باز جهان است. همه ما قبلاً این افراد را می‌شناختیم یا قبلاً بوده‌ایم.

کنار گذاشتن این نوع بهره وری بیش از حد اغلب سخت است. این بیانی از ترس از پیش آمدن مشکل است، خواه در تجارت شما، زندگی شخصی شما یا جای دیگری باشد. اگر به در کنترل همه چیز، شما نتیجه همه چیز را کنترل می کنید.

اما در فیلم می بینیم که اوستین برای اینکه بتواند با برخی از مسائل گذشته و حال خود بپردازد، باید همه آن ها را رها کند و یاد بگیرد که ثابت بماند. برای او، این وحشتناک است – به قدری که می‌بینیم او سعی می‌کند در یک مقطع از شر ویتاکر به عنوان کارآموز خلاص شود، زیرا همانطور که او می‌گوید «بیش از حد مراقب است».

این جالب نیست که متوجه شوید اجازه دادن به مسائل مربوط به گذشته شما بر نحوه تفسیر حال شما تاثیر می گذارد. در واقع، این وحشتناک است زیرا متوجه می شوید که تصویر را به طور عینی یا حتی به وضوح نمی بینید. این شما متوجه می شوید که باید کارهای احساسی انجام دهید. اما وقتی ترس را پشت سر گذاشتید و از آن طرف بیرون آمدید، بهتر از آن خواهید بود – درست مانند اوستین در فیلم.

انتقال فرصتی برای تعالی است.

این به خوبی به سومین یادگاری SUCCESS Movie Memento برای این هفته منتهی می شود: انتقال فرصتی برای تعالی است.

درباره آن فکر کنید: وقتی این احساسات بزرگ از گذشته شما به لطف انتقال به شما سرازیر می شود، نه تنها یک احساس را تجربه می کنید بلکه یک فرصت به شما ارائه می شود. این فرصتی است برای در نهایت با این احساسات مقابله کنید و تجربیاتی که در اطراف شنا کرده‌اند. استخرهای عمیق و تاریک ضمیر ناخودآگاه شما در تمام این سالها. آنها دوباره ظاهر شده اند، و این فرصتی است که شما از آنها مراقبت کنید.

ما می‌بینیم که اوستین در نهایت قدرت انجام این کار را پیدا کرده است، و این برتری اوست که فیلم را به پایانش هدایت می‌کند.

من برای کارآموز در آنجا توقف خواهم کرد. انتقال مفهوم بسیار مهمی است، به ویژه در محل کار، و من مأموریت دارم که این خبر را گسترش دهم. امیدوارم کارآموز و این پادکست چیزهای زیادی در مورد انتقال به شما آموزش داده باشد، و امیدوارم هفته آینده شما را ببینم که Michael Clayton را بررسی کنیم. هفته خوبی داشته باشید.

Trendsetters Leaderboard 728 x 90 - چگونه "کارآموز" انتقال و تأثیرات آن را بررسی می کند
رشد شخصی

الکس استیونز نقد رسانه ای انگیزشی را اختراع کرد و هر هفته در SUCCESS Movie Rewind این ژانر را دوباره اختراع کرد. الکس همچنین یک وکیل، مشاور خلاق و هنرمند است، گاهی اوقات به یکباره. الکس با خانواده اش در دالاس، تگزاس زندگی می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی