عمومی

هنر مدیریت انتقاد: 5 استراتژی که کارکنان شما می توانند برای ارائه بازخورد به یکدیگر استفاده کنید

هنر مدیریت انتقاد: ۵ استراتژی که کارکنان شما می توانند
برای ارائه بازخورد به یکدیگر استفاده کنید

ما می دهیم و می گیریم انتقاد هر روز. برخی سازنده، برخی نه چندان.

ممکن است یادداشت‌هایی در اسلایدی که ایجاد کرده‌اید، بازخورد ارائه‌ای که ارائه کرده‌اید یا حتی نظری درباره بزرگنمایی پس زمینه شما به نظر می رسد کسی مدتی است که پاک نکرده است”).

عمل دریافت انتقاد آسیب پذیر است ، ناجور و ناراحت کننده است. به این دلایل، بسیاری از مردم تمایل دارند تدافعی داشته باشند. یا رزمنده من به عنوان مدیر عامل یک شرکت در حال رشد، رسیدگی به انتقاد را به عنوان یکی از مهم ترین مهارت ها برای تقویت روابط کاری سازنده می دانم.

در اینجا چند استراتژی وجود دارد که کارکنان شما می توانند از آنها برای تسلط بر هنر دریافت انتقاد استفاده کنند.

۱٫ صدای شخص را بشنوید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت مؤثر انتقاد، گوش دادن فعال است. اولین غریزه ما وقتی انتقاد می شنویم این است که فوراً شروع به توضیح و دفاع از خود کنیم، اما انجام این کار در واقع به پرونده شما آسیب می زند و نشان می دهد که به بازخوردها گوش نمی دهید.

به جای پاسخ سریع با توضیح، “من این کار را فقط به این دلیل انجام دادم که در ابتدا به من ایمیل زده بودید. که …” در حالی که همکار شما تمام بازخوردهای خود را دریافت می کند، به دقت گوش دهید. سپس مشخص کنید که انتقادات آنها را شنیده اید.

برای مثال، پاسخ را با گفتن این جمله در نظر بگیرید: “من متوجه هستم که شما از نحوه محصول نهایی ناراحت هستید. مشخص شد، به ویژه طراحی هنری در اسلایدهای ۵ تا ۸٫” نگران به نظر رسیدن زائد نباشید. حقیقت این است که همه خواهان مدرکی هستند که نشان دهد انتقاداتشان شنیده و تایید شده است. فقط در صورت سوء تفاهم شدید، توضیح خود را انتخاب کنید. در غیر این صورت، ۹۰ درصد توضیحات به نظر بهانه می‌آیند.

۲٫ نفس خود را کنار بگذارید.

هنگامی که انتقاد می‌کنید، به راحتی می‌توانید فکر کنید که خودتان هستید. انتقاد کرد. اینطور نیست. به خود یادآوری کنید که همکارتان از یک قطعه کار یا یک رفتار خاص شما انتقاد می کند – نه هویت شما. هنگامی که این دو را از هم جدا کردید، بسیار ساده تر است که انتقاد را به وظیفه ای که در دست دارید اختصاص دهید و هیچ ضربه ای به نفس خود وارد نکنید.

این تمایز را نیز آسان‌تر می‌کند تا از حالت تدافعی اجتناب کنید. وقتی در حالت تدافعی هستید، فقط به محافظت از خود و انحراف ضربات به سمت خود فکر می کنید. این حالت ذهنی برای گوش دادن فعال مناسب نیست، که موفقیت مکالمه شما را غیرممکن می کند. به یاد داشته باشید، وقتی یک همکار به شما بازخورد می‌دهد، همیشه باید فرض کنید که او قصد مثبتی برای ارائه بازخورد دارد.

۳٫ از عذرخواهی نترسید.

عذرخواهی یکی از قوی‌ترین ابزارهایی است که می‌توانید هنگام دریافت انتقاد از آن استفاده کنید. به خصوص زمانی که در شرکت خود رهبر هستید. گفتن “متاسفم” لحن تعامل را از رویارویی به مشارکتی تغییر می دهد. عذرخواهی نشان می دهد که شما انتقاد شخص را شنیده اید و مایلید که مالکیت و مسئولیت پذیری را بپذیرید.

می توانید بدون پذیرش کامل سرزنش عذرخواهی کنید. به جای اینکه بگویید، “متاسفم این همه تقصیر من است و من آن را به هم ریختم”، آن را طوری چارچوب دهید که بابت سوءتفاهم عذرخواهی کنید، “ببخشید، حتما شما را اشتباه متوجه شدم. فکر کردم شما می خواهید مطالعات موردی در اسلایدهای ۵ تا ۸٫”

بیشتر مردم از انتقاد از دیگران لذت نمی برند و این احتمال وجود دارد که وقتی برای سوءتفاهم عذرخواهی می کنید، شریک شما -کارگر همچنین به دلیل عدم حضور در یک صفحه عذرخواهی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که در صورت انجام عذرخواهی کنید، این کار را با گفتن «متاسفم که چنین احساسی دارید» انجام ندهید، که همان عذرخواهی نکردن است و به‌عنوان مقابله‌ای و غیر مفید دریافت می‌شود. در عذرخواهی خود اصالت داشته باشید، و شخص آن صحت را منعکس خواهد کرد.

۴٫ احساسات خود را بشناسید.

از آنجایی که شما کسی هستید که انتقاد را دریافت می کنید، مهم است که احساسات خود را بسنجید. حالت عاطفی. دریافت انتقاد عملی آسیب پذیر است و هرکسی به گونه ای متفاوت با آن برخورد می کند. این به این معنی نیست که احساسات خود را کنترل کنید، بلکه به این معنی است که تشخیص دهید چه زمانی در وضعیت عاطفی مناسبی برای دریافت انتقاد نیستید.

همه روزهایی را دارند که به نظر می رسد هیچ چیز درست پیش نمی رود، و حتی کوچکترین انتقادی می تواند شما را تحت فشار قرار دهد. حاشیه، غیرمتمرکز. هیچ ایرادی ندارد که پیشنهاد دهید مکالمه را برای تاریخ یا زمانی دیگری موکول کنید، زمانی که می‌دانید آرام‌تر خواهید بود و پذیرای انتقاد بیشتری خواهید بود.

۵٫ با توجه به انتقادات عمل کنید.

زمانی که فرد بازخورد خود را به شما داد، می توانید نفس راحتی بکشید. قسمت ناراحت کننده تمام شده است. اکنون می توانید تمرکز مکالمه را از “چه اشتباهی انجام دادید” به “چگونه به انتقاد پاسخ می دهید” تغییر دهید. مراحل بعدی مشخصی را تنظیم کنید: تاریخی را برای مرور پیش‌نویس بعدی ارائه انتخاب کنید، یک ماه بعد برای بررسی مجدد مهارت‌های سخنرانی عمومی خود برنامه‌ریزی کنید و پس‌زمینه Zoom خود را مرتب کنید. به یاد داشته باشید، دلیل دریافت این بازخورد کمک به بهبود شماست، نه پایین آوردن شما.

این مهم است که توجه داشته باشید که بسیاری از مردم در انتقاد مودبانه و دیپلماتیک بد هستند. آنها ممکن است شخصاً به شما حمله کنند (“شما برای گرفتن من بیرون آمده اید”) یا انتقاد را به یک رفتار ثابت تعمیم دهید (“شما همیشه این کار را انجام می دهید”). تمام تلاش خود را بکنید تا ارتباط بد را از موضوع مورد نظر جدا کنید. ابتدا به موضوع مورد انتقاد، از جمله برنامه ریزی مراحل بعدی رسیدگی کنید. سپس، هنگامی که آن موضوع مطرح شد، می توانید به روشی که در آن موضوع مطرح شده است بپردازید.

بررسی کردن نقد به شیوه ای سازنده یک شکل هنری است. نکته باورنکردنی این است که اگر از این تکنیک‌ها استفاده کنید، به طور مداوم مولد، مثبت‌تر و شادتر خواهید بود – در کار و خارج از کار.

کوری وینر مدیر عامل Jun Group، یک شرکت مستقر در نیویورک است. ارائه ویدیوی تمام صفحه، نمایش، و کمپین های رسانه ای غنی برای تبلیغ کنندگان Fortune 500 و ایجاد میلیون ها بازدید از صفحه انتخابی برای ناشران پیشرو.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

<.>

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی