عمومی

به نوشتن کتاب فکر می کنید؟ با پرسیدن این 4 مورد از خود شروع کنید سوالات

به نوشتن کتاب فکر می کنید؟ با پرسیدن این ۴ مورد از خود شروع کنید
سوالات

آیا همیشه فکر کرده اید که کتابی را منتشر کنید؟ دیدن نام خود بر روی جلد کتابی که نوشته اید هیجانی است که هرگز از بین نمی رود.   پنجمین کتاب منتشر شده من است و هنوز هم هیجان انگیز است. یک کتاب همچنین می‌تواند نمایه شما را بالا ببرد و به کسب و کار شما سرعت ببخشد، به خصوص اگر مشاور هستید یا تخصص خود را به‌طور دیگری می‌فروشید.

دریافت از مفهوم یا ایده کتابی که می‌خواهید بنویسید تا محصول نهایی، سفری طولانی است و مانند هر سفری، با چند قدم اولیه ساده شروع می‌شود. برای کمک به شما برای شروع، در اینجا چند سوال وجود دارد که به شما کمک می کند تا بفهمید کدام مراحل را باید بردارید.

۱٫ از کتاب خود چه می خواهید؟

مردم به دلایل مختلف کتاب می نویسند. ممکن است چیزی داشته باشید که بخواهید بیان کنید. ممکن است بخواهید با به اشتراک گذاشتن دانشی که کسب کرده اید به دیگران کمک کنید. ممکن است بخواهید تخصص خود را در یک زمینه مشخص ایجاد کنید، شاید برای کمک به تقویت یک تجارت مشاوره یا سخنرانی. یا ممکن است امیدوار باشید که از خود کتاب درآمد زیادی کسب کنید. (در حالی که این مطمئناً امکان پذیر است، اما راه های بسیار آسان تری برای کسب درآمد وجود دارد.)

وقت بگذارید و به این موارد فکر کنید. سوال کنید و تصمیم بگیرید که اهداف خاص شما برای کتابتان چیست. تصمیم گیری دقیقاً هدف شما از کتابتان به شما کمک می کند تا پاسخ های مناسبی را برای بقیه این سؤالات پیدا کنید.

۲٫ آیا به دنبال یک ناشر سنتی خواهید بود یا خودتان منتشر خواهید کرد؟

اگر هدف شما ایجاد تخصص و اعتبار است، کتاب خود را بفروشید؟ برای یک ناشر سنتی ممکن است هدف خوبی باشد. (در صورتی که هیچ ناشر سنتی کتاب شما را نخرد، همیشه می توانید به انتشار خود فکر کنید.) از طرف دیگر، اگر در بازاریابی و فروش مهارت دارید و هدف شما کسب درآمد هرچه بیشتر است، ممکن است خود-نشر درست باشد. از همان ابتدا رویکرد کنید.

برای یک ناشر سنتی، داشتن یک نماینده به نمایندگی از شما بسیار کمک خواهد کرد، و شما تقریباً مطمئناً این کار را خواهید کرد. باید یک پیشنهاد کتاب برای کتاب شما. این باید شامل اطلاعاتی در مورد اینکه چرا مردم کتاب را می‌خرند، مخاطبان احتمالی آن، کتاب‌های رقابتی و کتاب‌های مکمل (یعنی کتاب‌هایی که موفقیت آنها نشان می‌دهد کتاب شما نیز موفق خواهد بود) باشد. باید توضیح دهید که چگونه قصد دارید کتاب را به بازار عرضه کنید، فصل‌های برنامه‌ریزی شده خود را با شرح کوتاهی از هر کدام فهرست کنید، و پیشینه و اعتبار خود را برای نوشتن کتاب درج کنید. همچنین باید یک فصل نمونه اضافه کنید تا ناشر بتواند سبک نوشتاری شما را ببیند.

با خود-نشر، می توانید تمام موارد بالا را نادیده بگیرید از سوی دیگر، مهم است که خود را در مورد دنیای خود-نشر آموزش دهید، زیرا رویکردهای مختلف و شرکت های مختلفی وجود دارد که پیشنهاد چاپ کتاب شما را ارائه می دهند که برخی از آنها بهتر از دیگران هستند. با انتشار خود، تقریباً تمام تصمیمات مربوط به کتاب و همه بازاریابی و تبلیغات آن بر عهده شماست.

۳٫ چگونه کتاب را بازاریابی و فروش خواهید کرد؟

که من را به سؤال بعدی که باید به آن پاسخ دهید هدایت می کند. در دنیای امروز، حتی اگر یک ناشر سنتی پیدا کنید، از شما انتظار می رود که کتاب را تبلیغ کنید و ناشر برای کمک به فروش آن از طریق سخنرانی و رویدادهای دیگر به شما وابسته است. اکثر ناشران در همان مراحل اولیه می خواهند بدانند که شما چقدر سخنرانی عمومی انجام می دهید.

البته راه های مختلفی برای فروش کتاب وجود دارد. اگر یک کسب و کار موفق با مشتری دارید، احتمالاً می توانید کتاب خود را به مشتریان فعلی بفروشید. اگر صحبت کنید، مطمئناً می توانید آن را به مخاطبان خود بفروشید. اگر دنبال کننده خوبی در شبکه های اجتماعی دارید، اگر مقالاتی را در نشریات و وب سایت ها ارسال می کنید، در پادکست ها و غیره ظاهر می شوید، همه اینها راه های موثری برای رساندن کتاب شما به چشم عموم و در نهایت در قفسه کتاب های مردم هستند.

۴٫ به چه نوع کمکی نیاز دارید؟

دریافت کمک متخصص در بیشتر موقعیت‌ها ایده خوبی است و به ویژه مهم است اگر شروع به انتشار کتابی می کنید، به خصوص اگر قبلاً این کار را نکرده اید. اما حتی نویسندگان حرفه ای باتجربه – از جمله من – هنگام انتشار کتاب به دنبال انواع کمک هستند.

اگر می خواهید. نه یک نویسنده باتجربه، می توانید شخصی را برای نوشتن کتاب یا پیشنهاد کتاب استخدام کنید. یا، می‌توانید از یک ویراستار یا دکتر کتاب استفاده کنید تا دست‌نوشته‌تان را بازبینی کند، به تقویت سبک نوشتاری‌تان کمک کند، و پیشنهادهایی برای بهبود ارائه دهد.

اگر خودتان منتشر می کنید، همچنان مهم است که با یک ویرایشگر کار کنید تا محصول نهایی به خوبی خوانده شود و حرفه ای به نظر برسد. احتمالاً در مورد مواردی مانند طراحی جلد و چیدمان نیز به کمک نیاز خواهید داشت. یک ناشر سنتی همه اینها را تامین می کند اما احتمالاً کنترل کمتری به شما می دهد. به عنوان مثال، ناشر انتخاب نهایی را در مورد جلد کتاب و احتمالاً حتی عنوان آن انجام خواهد داد.

پس از انتشار کتاب، ممکن است بخواهید یک متخصص تبلیغات یا روابط عمومی استخدام کنید که می‌تواند به شما در بالا بردن سطح کیفی کتاب کمک کند. این درست است، حتی اگر با یک ناشر سنتی کار کنید، زیرا اکثر بخش‌های تبلیغاتی ناشران فقط مقدار محدودی از شما پشتیبانی می‌کنند. یک روزنامه‌نگار خوب می‌تواند کمک زیادی به جلب توجه کتاب شما در یک بازار شلوغ کند.

نوشتن و انتشار یک کتاب کتاب و سپس دیدن آن در جهان احساس باورنکردنی است – واقعاً هیچ چیز دیگری مانند آن وجود ندارد. اگر می‌خواهید همین سفر را انجام دهید، یافتن پاسخ این سؤالات می‌تواند به شما در شروع راه کمک کند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی