عمومی

شما به زمان بیشتری نیاز ندارید شما به این کلید بیشتر نیاز دارید مهارت تصمیم گیری

شما به زمان بیشتری نیاز ندارید شما به این کلید بیشتر نیاز دارید
مهارت تصمیم گیری

۱۰ ساله بودم و برای اولین بار به تنهایی پرواز کردم. عصبی و سعی در اجتناب از تماس چشمی با همنشینم، از پنجره به بیرون خیره شدم و به زیپ خدمه زمینی نگاه کردم. دقایقی بعد، ما بلند شدیم و نمای بیرونی بیضی دو جداره کوچک به طرز چشمگیری تغییر کرده بود.

ابتدا، دیدیم جاده ها و پشت بام ها سپس با بالاتر رفتن، بیشتر کوچک‌نمایی کردیم. اشیاء قابل تشخیص به تکه های سبز، جریان های قهوه ای و آبی و خطوط نارنجی روشن در امتداد منحنی افق تبدیل شدند. یک دقیقه ما “در آن” بودیم و سپس در مسیر خود بسیار بالاتر از زمین بودیم. ما توانستیم خیلی چیزهای بیشتری ببینیم (و تصور کنیم).

از آن زمان تاکنون در هر پرواز همان لحظه هیبت را تجربه کرده ام. –هر چند اعتراف می کنم که با تمام حواس پرتی ها، نگرش ها و مسئولیت هایی که با افزایش سن به وجود می آید، به تدریج کاهش می یابد.

این است. یک تغییر دیدگاه اجباری اما مورد استقبال قرار گرفت.

تغییر زاویه دید یا کوچکنمایی فقط یک تجربه فیزیکی جالب نیست. این برای مقابله با تصمیمات بزرگ – تغییر شغل، دنبال کردن ارتقاء شغلی، جابجایی ماشین، خریدهای بزرگ و به همین ترتیب.

وقتی روی زمین هستیم، کاملاً غرق در مشغله های زندگی روزمره خود هستیم. ، روشن شدن در مورد آنچه می خواهیم و بهترین روش برای رسیدن به آنجا تقریباً غیرممکن است. بسیاری از ما ماه ها (حتی سال ها) را صرف بحث در مورد گزینه ها و منافع در ذهن خود می کنیم. اصطلاح “فلج تجزیه و تحلیل” هر دو آزاردهنده است زیرا چنین است معمولاً استفاده می‌شود و چون خیلی آشناست.

بی‌تصمیمی نوعی پنهان‌کاری است

با عدم تصمیم گیری، ما سعی می کنید از ناامیدی، پشیمانی، عصبانیت یا ناامیدی که ممکن است در طرف مقابل وجود داشته باشد، اجتناب کنید. جای بدبختی است. من شخصاً زمانی که سعی می کردم بفهمم که آیا ارتقاء سطح بعدی را در شغلم دنبال کنم، آنجا بوده ام. ماه‌ها تلاش کردم تا جاه‌طلبی‌ام را در مقابل ارزشم بر تعادل کار و زندگی تعیین کنم تا اینکه انتخاب از روی میز برداشته شد. این موقعیت به شخص دیگری داده شد – شخصی تعیین کننده تر.

همانطور که ما در بلاتکلیفی می چرخیم، جهان نیز به چرخش خود ادامه می دهد

و این خطر است، درست است؟ شرایط به طور مداوم در حال تغییر است. وقتی در مورد آنچه می‌خواهیم روشن نیستیم، نمی‌توانیم متعهد شویم یا در تلاش برای دیدن هستیم، احتمالات محو می‌شوند یا کاملاً ناپدید می‌شوند.

البته دیگران هم می آیند. و این فرصت برای ما وجود دارد که رویکرد متفاوتی در پیش بگیریم.

از رویکرد ۱۰-۱۰-۱۰ برای تغییر دیدگاه استفاده کنید

با استفاده از قیاس پرواز، می‌توانیم دیدگاه خود را تغییر دهیم تا آنچه را که مهم‌تر است روشن کنیم. روش ساده اما موثر ۱۰-۱۰-۱۰ توسعه یافته توسط سوزی ولش را امتحان کنید. از خود بپرسید که در ۱۰ دقیقه، ۱۰ ماه و ۱۰ سال دیگر در مورد این تصمیم چه احساسی خواهید داشت.

اگر می خواهید تصمیم بگیرید. آنی دوک، نویسنده Thinking In Bets، یک قدم جلوتر، پیشنهاد می کند تصور کنید که این تصمیمات را در گذشته گرفته اید. با استفاده از مثال ارتقای خود، اگر ۱۰ دقیقه پیش این تصمیم را گرفته بودم، تصور می‌کنم که احساس می‌کنم عصبی هستم، شاید کمی در مورد کار پیش رو هیجان‌زده هستم. اگر ۱۰ ماه پیش این تصمیم را گرفته بودم، تصور می‌کنم در انبوه پیشرفت شخصی و حرفه‌ای هستم، احتمالاً سخت کار می‌کنم، شاید خسته و ناامید هستم، اما امیدوارم شاهد پیشرفت باشم. اگر ۱۰ سال پیش این تصمیم را می گرفتم، در جای کاملا متفاوتی قرار می گرفتم. موقعیت زندگی و حرفه‌ای من همراه با گزینه‌ها و فرصت‌هایی که پیش می‌آیند احتمالاً کاملاً غیرقابل تشخیص خواهند بود.

در مورد آنچه که برای حرکت رو به جلو اهمیت دارد، شفافیت به دست آورید

اکنون، این حرکتی نیست که فقط در مورد همه چیزهای بزرگ “آن را انجام دهید”. در عوض، این فرصتی است برای بازی با چشم انداز – فضا و زمان – برای به دست آوردن وضوح در مورد آنچه که بیشتر اهمیت دارد. در طول این تمرین، از خود می‌پرسید: چه چیزی انرژی‌زا و هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد؟ چه چیزی بیشتر با چه کسی می‌خواهم باشم همخوانی دارد؟

قرار دادن خود در آن صندلی پنجره در ارتفاع ۳۰۰۰۰ فوتی می تواند به ما کمک کند تا به یاد داشته باشیم که زندگی ما بزرگتر و طولانی تر از هر چه در حال حاضر در آن هستیم. اگر سرمان را بلند کنیم تا متوجه شکل‌ها، جریان‌ها و خط افق شویم، می‌تواند به ما کمک کند تا تصویر بزرگ را ببینیم و با اطمینان خاطر، آینده را آگاه کنیم.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی