عمومی

نقدی بر 4 تاکتیک مارک زاکربرگ برای مدیریت A رکود

نقدی بر ۴ تاکتیک مارک زاکربرگ برای مدیریت A
رکود

برخی از سریعترین رشد تکنولوژی شرکت های دهه گذشته اکنون به خوبی در تعدیل.

یک مورد در این زمینه متا که چالش های بزرگی را پیش رو می بیند. به عنوان نیویورک تایمز گزارش داد، مارک زاکربرگ، مدیرعامل، متا را با یکی از “بدترین رکودهایی که در تاریخ اخیر دیده‌ایم” روبرو می‌بیند. سود متا به دلیل تغییر در سیستم عامل تلفن همراه اپل که میزان داده‌ای را که فیس‌بوک و اینستاگرام می‌توانند از کاربران خود جمع‌آوری کنند محدود می‌کند، کاهش خواهد یافت.

مشکلات در نتایج مالی و قیمت سهام آن منعکس شده است. گزارش سود سه ماهه فوریه متا ناامید شد و سهام آن ۲۶ درصد از ارزش بازار خود را از دست داد – بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار سقوط کرد. فیس بوک هزینه ها را کاهش می دهد — با اعلام اینکه اگر در سال ۲۰۲۲ قصد استخدام داشته باشد، ۳۰ تا ۴۰ درصد تعداد افراد را کاهش می دهد.

در اینجا چهار استراتژی وجود دارد که زاکربرگ آماده است از آنها برای بهبود عملکرد مالی و چشم‌انداز متا استفاده کند. در زیر، من در مورد هر یک از آنها نظر می دهم و دیدگاه خود را در مورد آنچه رهبران کسب و کار باید در مورد آنها انجام دهند ارائه می کنم.

۱٫ در تعیین اهداف الهام‌بخش همکاری کنید.

مدیران کسب‌وکار باید در زمان‌های سخت انتظار بیشتری از افراد خود داشته باشند.

متا این کار را انجام می دهد. زاکربرگ اخیراً به کارمندان گفته است که شرکت “بر روی اهداف داخلی و معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی عملکرد کارمندان، گرما را افزایش خواهد داد.” به‌علاوه، کریس کاکس، مدیر ارشد محصول متا، از کارمندان خواست تا کارهای بیشتری را در زمان کمتر با منابع کمتر انجام دهند.

  • چه مقدار از کاهش سود متا به دلیل سستی من است؟
  • چقدر مشکل از استراتژی‌ها و رویکرد متا برای هماهنگی تیم‌ها ناشی می‌شود؟
  • آیا گزینه های سهام زیرآبی من ارزش از دست رفته خود را به دست خواهند آورد؟
  • اگر نه، آیا دلیل قانع‌کننده‌ای وجود دارد که چرا نباید در جای دیگری به دنبال کار باشم؟

این تاکتیک می تواند به قیمت متا بسیاری از مستعدترین کارمندانش تمام شود. دلیلش این است که فکر می‌کنم مردم وقتی در تعیین اهداف مشارکت می‌کنند بهتر عمل می‌کنند و برای یافتن بهترین راه برای تحقق آنها احساس قدرت می‌کنند.

به طور خلاصه، رهبران کسب و کار نباید سعی کنند کارمندان را بترسانند تا تبدیل به همسترهای کوشا شوند که سریعتر روی چرخ می دوند تا به اهدافی برسند که مدیران ارشد به آنها دستور می دهند.

۲ . داده‌های دقیقی درباره کارهایی که افراد انجام می‌دهند دریافت کنید.

به‌جای صدور دستور، مدیران Meta باید با کارمندان همکاری کنند تا اهداف الهام‌بخش تعیین کنند و قضاوت کنند. عملکرد آنها بر اساس حقایق است.

به طور خاص، رهبران متا (و در تمام شرکت های سهامی عام، طبق کتاب من، Scaling Your Startup) باید کارهای زیر را انجام دهد تا افراد را مسئول بداند:

  • در فرآیندی اهدافی را تعیین کنید که الهام‌بخش کارکنان باشد 
  • پس از تعیین اهداف، داده‌های عینی در مورد میزان موفقیت کارکنان در دستیابی به آنها جمع‌آوری کنید
  • با کارمندان بررسی کنید که عملکرد واقعی آنها در مقایسه با اهدافشان چقدر است
  • به کارکنانی که بیشتر از اهداف خود را
  • برای کسانی که کوتاهی می کنند، دلیل آن را بیابید و یک برنامه بهبود ایجاد کنید

۳٫ افراد و پروژه‌هایی را که اندازه‌گیری نمی‌کنند، کاهش دهید.

در طول یک رکود اقتصادی، رهبران کسب‌وکار باید نگاه دقیقی به افراد داشته باشند. و پروژه ها باید نگه داشته شوند و در مورد بقیه چه باید کرد.

همیشه در چنین شرایطی این خطر وجود دارد که رهبران این موارد را مشاهده کنند. تصمیم‌گیری‌ها از منظر آنچه قوی‌ترین مدیران می‌خواهند به جای آنچه که شرکت را قادر می‌سازد تا روابط بلندمدت ایجاد ارزش با مشتریان و کارکنان را حفظ کند.

فراتر از حذف خدمات خشکشویی و خشکشویی رایگان، متا مشخص نکرده است که چه هزینه هایی را کاهش خواهد داد. با این حال، طبق گفته تایمز، کارمندان به وضوح می ترسند که متا تعداد روزهای مرخصی با حقوق کارکنان را کاهش دهد.

به طور کلی. ، من فکر می کنم متا بهتر است پروژه ها را تعطیل کند و راه خود را با کارمندانی که دیگر مناسب نیستند جدا کند تا اینکه مزایای کسانی را که این کار را انجام می دهند کاهش دهد.

۴٫ به سرمایه گذاری در پروژه هایی که آینده را می سازند ادامه دهید.

در طول رکود، رهبران کسب و کار باید ایده روشنی از سرمایه گذاری های احتمالی داشته باشند. تا بیشترین رشد را برای شرکت در آینده ایجاد کند. به نظر من، رهبران باید پروژه‌هایی را انتخاب کنند که چهار آزمون را پشت سر بگذارند:

  • آن‌ها نیاز عمیق انسانی را که رقبا آن را هدف قرار نمی‌دهند برآورده می‌کنند. >
  • هدف آنها بازار بزرگ و رو به رشدی است
  • آنها با ارزش ها و نقاط قوت شرکت مطابقت دارند 
  • جریان نقدی آنها بسیار بیشتر از سرمایه گذاری است

بزرگترین شرط متا — در Metaverse — در دهه آینده یا بیشتر ادامه خواهد داشت. همچنین Reels را توسعه خواهد داد – یک محصول ویدیویی مشابه TikTok مبتنی بر اینستاگرام. از هوش مصنوعی برای کشف پست های محبوب در سایت های خود استفاده کنید. کسب درآمد از برنامه های پیام رسانی خود؛ و درآمد تجارت الکترونیک را افزایش دهید.

در حالی که نمی دانم متا در دوران رکود خود کارهای درستی انجام می دهد یا خیر، من به رهبران کسب و کار توصیه کنید که اصولی را که در اینجا بیان می کنم، به کار گیرند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا