عمومی

این تنها دلیلی است که استارت آپ ها باید افزایش دهند سرمایه خطرپذیر

این تنها دلیلی است که استارت آپ ها باید افزایش دهند
سرمایه خطرپذیر

مطمئناً این سؤالی است که اغلب برای من پیش می آید: “چگونه می توانم پولی را که برای تامین بودجه ایده استارتاپم نیاز دارم به دست بیاورم. ?”

و کمترین پاسخ را به آن می‌دهم، زیرا معمولاً چیزی پشت آن سؤال پنهان است. وقتی کارآفرینان با این سوال به من مراجعه می کنند، تجربه به من آموخته است که آنها به دنبال میانبری برای فرآیند طولانی، دردناک و پرهزینه جمع آوری کمک مالی هستید. اما یکی از آنها وجود ندارد.

هدف من کمک به کارآفرینان برای جمع آوری پول نیست. میلیون‌ها منبع مختلف، از جمله خود شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، وجود دارند که برای کمک به یک کارآفرین هوشمند در یافتن چگونگی یافتن پول برای ایده راه‌اندازی خود، مجهزتر هستند.

هدف من این است که به کارآفرینان کمک کنم تا با ایجاد درآمد و کسب سود، استارت آپ هایی بسازند که برای درآمد پول مجهزتر باشند. مسلماً، من شرکت هایی را هم با و هم بدون سرمایه سرمایه گذار ساخته و فروخته ام. بنابراین من به خوبی در انجام آن از هر دو جهت مسلط هستم. و می توانم به شما بگویم که جمع آوری پول و پول درآوردن دو هدف کاملاً متفاوت هستند.

در واقع، جمع آوری پول حتی یک هدف هم نیست. اصلاً یک هدف، فقط اولین قدم در یک سفر طولانی بدون نتیجه تضمین شده است. بنابراین من همیشه ترجیح می‌دهم به‌عنوان آخرین راه‌حل پول جمع‌آوری کنم – مسیری که تنها زمانی باید طی شود که آن مسیر کاملاً ضروری است و همه مسیرهای دیگر بن‌بست هستند.

پس چگونه می‌دانید چه زمانی است؟

میلیون‌ها دلیل وجود دارد که فکر می‌کنید باید پول جمع کنید

همانطور که گفتم، اغلب، تقریباً یک بار در هفته، سؤال “چگونه پول را دریافت کنم” دریافت می کنم. و تقریباً همیشه دلایل مختلفی دارد که چرا افزایش هر مبلغی———از چند هزار دلار به چند میلیون————این ایده را به سمت استراتوسفر موفقیت استارت‌آپ سوق می‌دهد.

اما در هر مورد، و منظورم هر موردی است، می‌توانید بین خطوط هر دلیلی بخوانید و می‌شود: “من به پول دسترسی ندارم باید محصولی را که می‌خواهم راه‌اندازی کنم، راه‌اندازی کنم.” 

و وقتی لایه‌های این بیانیه، می‌توان آن را بیشتر تقطیر کرد: “من می‌خواهم قبل از اینکه بدانم محصول قابل دوام است یا نه و بازار آن را بپذیرد، یک محصول صیقلی و زیرساختی برای فروش آن بسازم. “

به عبارت دیگر: “من می خواهم با پول شخص دیگری قمار کنم.”

بنابراین مرا می بخشید که آنها را در این مسیر نرفته ام .

سوال بهتر و تنها پاسخ صحیح

هر بار در مدتی، سوال بهتر و عاقلانه تری را دریافت خواهم کرد: “آیا باید برای استارتاپم پول جمع کنم؟

و واقعاً فقط یک بار وجود دارد که پاسخ مثبت بدهم، و تقریباً همیشه کاملاً منحصر به ایده، استعداد بنیانگذار، مشکل، و راه حل پیشنهادی است. اینجاست:

  • اگر مشکلی وجود داشته باشد که گسترده، جهانی و آنقدر دردناک باشد که تقریباً هر کسب و کار و/مصرف‌کننده (ترجیحاً هر دو) را تحت تأثیر قرار دهد و…
  • اگر راه حلی وجود داشته باشد، مخصوصاً یک شرکت فعلی، که ارتباط خود را با حل مشکل به روشی فنی پیشرفته، مقرون به صرفه و رضایت مشتری از دست داده باشد، و…
  • اگر چندین شرکت جدید وارد بازار شده باشند که آن مشکل را به روشی کاملاً متفاوت حل کنند و…
  • اگر کسی که سوال می‌پرسد راه‌حلی دارد که جدید است، حداقل در دنیای واقعی کمی اثبات شده است، و بهتر از راه‌حل موجود و همه راه‌حل‌های جدید…

پس بله، وقت جمع آوری پول است.

در اینجا دلیل اهمیت این الزامات آمده است:

  • اگر مشکل مهم است، پس حل آن به پول سرمایه گذار نیاز ندارد، زیرا مانع ورود کم است. ابتدا مشکل را به صورت دستی حل کنید و از مزیت رقابتی خود برای پیشی گرفتن از رقابت کوچکی که در آن بازار کوچک وجود دارد استفاده کنید.
  • اگر راه حل موجود یا متصدی وجود نداشته باشد، بازار آزاد دارید. شروع به تولید درآمد با یک راه حل کم هزینه برای اثبات دوام کنید.
  • اگر رقابتی وجود ندارد، ابتدا باید قابلیت راه حل جدید را ثابت کنید، یک بازار ساحلی ایجاد کنید، سپس به جمع آوری پول بروید.
  • اگر سه دلیل اول درست باشد و شما نتوانید دلیل قابل سنجشی نشان دهید که راه حل شما به طور قابل توجهی بهتر از بقیه راه حل های جدید است، هیچ سرمایه گذاری راه حل شما را به خطر نمی اندازد در حالی که به همین راحتی می تواند راه حل دیگری را به اشتراک بگذارد، بیشتر راه حل جدید اثبات شده.

گاهی اوقات، بازی استارتاپی یک مسابقه تسلیحاتی است و اینها سرمایه گذاری هایی هستند که معمولاً خطرناک ترین هستند، اما بالاترین را نیز دارند. پاداش بالقوه. این چیزی است که سرمایه گذاران به دنبال آن هستند. و این چهار نکته سوالات سرمایه‌پذیری هستند – سرمایه‌گذاران درباره ایده، محصول و شرکت شما قضاوت خواهند کرد.

این چیزی است که من به مردم کمک می کنم. زیرا راه اندازی یک کسب و کار باید به همین صورت باشد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی