T-Mobile به طور پیش فرض کاربران را ردیابی می کند. چگونه آن را بچرخانیم خاموش
T-Mobile به طور پیش فرض کاربران را ردیابی می کند. چگونه آن را بچرخانیم
خاموش
سال گذشته، T-Mobile گفت که قصد دارد به طور خودکار همه مشترکین خود را در برنامه ای انتخاب می کند که به آن اجازه می دهد اطلاعات مربوط به فعالیت وب و برنامه خود را با تبلیغ کنندگان به اشتراک بگذارید. معروف به AppInsights، سخنگوی T-Mobile در آن زمان گفت که این همان چیزی است که مشتریان میخواهند. او گفت: «ما شنیدهایم که بسیاری میگویند تبلیغات مرتبطتری را ترجیح میدهند، بنابراین ما به طور پیشفرض از این تنظیمات استفاده میکنیم.
بله، اپراتور بی سیم شما، سرویسی است که احتمالاً برای آن پول زیادی می پردازید، و اطلاعات کاملی در مورد آن دارد. شما در دستگاه خود انجام می دهید، زیرا به معنای واقعی کلمه بیت ها را در شبکه خود حمل می کند، کارهای شما را ردیابی می کند و آن اطلاعات را به تبلیغ کنندگان می فروشد.
این برنامه یک سال در نسخه بتا سپری کرد، اما Ad Exchanger اکنون گزارش می دهد که برای تمام کاربران. این بدان معناست که هر کاربر T-Mobile که قبلاً انصراف نداده است، داده های خود را جمع آوری و به اشخاص ثالث فروخته است. این به خودی خود بسیار بد است.
برای انصاف، T-Mobile تنها شرکت مخابراتی بی سیمی نیست که این کار را انجام می دهد. هر دو Verizon و AT&T داده های استفاده را جمع آوری کرده و به تبلیغ کنندگان می فروشند. در مقیاس زمانی به اندازه کافی طولانی، به نظر می رسد که هر محصول و خدماتی در نهایت شامل نوعی تبلیغات می شود.
خبر خوب این است که همچنان میتوانید انصراف دهید. خبر بد این است که T-Mobile قطعاً نمیخواهد شما این کار را انجام دهید، و آن را بسیار پیچیدهتر از آنچه باید باشد، کرده است.
برای جلوگیری از جمعآوری دادههای شما توسط T-Mobile و حذف اطلاعاتی که قبلاً جمعآوری شدهاند، نمیتوانید تنظیماتی را در گوشی خود خاموش کنید اگر وارد حساب کاربری خود شوید، پیدا کردن تنظیمات حتی آسان نیست.
در عوض، باید یک برنامه جداگانه دانلود کنید، که به شما نشان میدهد کدام سرویسها اطلاعاتی را درباره شما جمعآوری کردهاند. سپس، می توانید انتخاب کنید که ردیابی را متوقف کنید و هر داده ای را که قبلاً جمع آوری شده است حذف کنید. تقریباً مثل این است که T-Mobile واقعاً نمیخواهد شما ردیابی را تغییر دهید.
برنامههایی هم برای iOS و هم برای iOS در دسترس هستند. با این حال، T-Mobile اندروید اعلام کرده است که به دلیل محافظت از حریم خصوصی اپل مانند App Tracking Transparency، فعالیت کاربر در آیفون را ردیابی نمی کند. برنامه اندروید «Magenta Ads Platform Choices» نام دارد، که در فروشگاه Google Play موجود است، اما دقیقاً چیزی نیست که ممکن است به آن برخورد کنید و فکر کنید که برای کنترل اطلاعات شخصی که T-Mobile جمع آوری می کند طراحی شده است. درباره شما.
همچنین توصیه میکنم به صورت آنلاین وارد حساب خود شوید و به نمایه > حریم خصوصی و اعلانها > تبلیغات و تجزیه و تحلیل بروید و انتخاب کنید شماره تلفن شما. در آنجا، میتوانید این گزینه را خاموش کنید که به T-Mobile اجازه دهید از دادههای شما برای تجزیه و تحلیل استفاده کند و «تبلیغات مرتبطتر» شود.
در یک مقطع زمانی، تبلیغات چیزی بود که برای دریافت رایگان یک محصول تحمل میکردید. مثلا تلویزیون پخش کنید. برای پخش NBC و CBS در خانه خود نیازی به پرداخت هزینه نداشتید، فقط باید تبلیغاتی را تحمل میکردید که هر چند دقیقه هر آنچه را که تماشا میکردید قطع میکرد.
سپس اینترنت آمد. سرویسی مانند جستجوی گوگل که وقتی به آن فکر می کنید به عنوان یک ابزار رایگان واقعاً باورنکردنی است، می تواند به جای اینکه از کاربران هزینه کند، از طریق تبلیغات درآمد کسب کند. به نظر می رسد یک معامله بزرگ است، اما – مثل همیشه – یک گرفتاری وجود دارد.
دلیل اینکه گوگل و فیسبوک و اساساً هر سرویس آنلاین دیگری مایلند به شما اجازه استفاده رایگان از خدماتشان را بدهند این است که آنها فعالیت آنلاین خود را پیگیری کنید و از آن برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده کنید. با این حال، در حال حاضر، حتی خدماتی که برای آنها پول می پردازید، در تبلیغات نیاز دارند. خوب است، حدس میزنم، اما حداقل، ابتدا باید بپرسید.
به طور کلی، انجام کارهایی مانند جمعآوری دادههای کاربر بدون درخواست صریح از آنها، یک روش تجاری عالی نیست. برای روشن بودن، می تواند یک تجارت عالی باشد، حداقل از نظر کسب درآمد زیاد از فروش آن داده ها به تبلیغ کنندگان. گفته شد، هنوز هم عالی نیست. در واقع خیلی بد است.
یعنی متوجه شدم. اگر اجازه بخواهید، بسیاری از مشتریان شما می گویند نه، که ارزش کل آن را بسیار کم می کند. به جز، اگر بسیاری از مشتریان شما از ردیابی داده منصرف شوند، این باید نشانه ای باشد که احتمالاً بهترین استراتژی تجاری برای شروع نیست.