7 راه برای ادامه رشد در زمان بلوغ کسب و کار شما
۷ راه برای ادامه رشد در زمان بلوغ کسب و کار شما
وقتی کسب و کار شما در حال اجرا است و sustainable، انتظار می رود که به عنوان نشانه ای از سلامت و رقابت طولانی مدت، به سرعت رشد کنید. بنابراین رشد مستمر تبدیل به بزرگترین چالش برای بسیاری از کسب و کارها می شود. صاحبانی که در کار مشاوره خود ملاقات می کنم. همه به دنبال آن استراتژی جادویی هستند که باعث رشد آنها شود. حتی در طول تغییرات بازار و شرکت.
در واقع، مدتهاست که معتقدم رشد مستمر با بزرگتر شدن شرکت شما دشوارتر می شود. و بالغتر، زیرا سازمان شما فرآیندهای تکرارپذیر را توسعه میدهد و برای کاهش ریسک هزینههای سربار اضافه میکند.
این دیدگاه اخیراً در یک دیدگاه جدید تأیید شده است. کتاب، مشکل، نوشته ریچارد روملت. او بر این تمرکز میکند که چگونه رهبران کسبوکار باید برای پرداختن به این موضوع، استراتژیست شوند.
من از استراتژیها و اولویتهای کلیدی که در اینجا خلاصه شدهاند، حمایت میکنم. که روملت به همه شرکتها پیشنهاد میکند تا با چالش مستمر رشد، بدون توجه به اندازه و موقعیت امروزشان، مقابله کنند.
۱٫ ارائه ارزش استثنایی به بازار در حال گسترش.
این ممکن است بدیهی به نظر برسد، با این حال بسیاری از شرکت ها کلمه کلیدی “استثنایی” را نادیده می گیرند یا روی آن حساب می کنند. یک بازار موجود که در حال «گسترش» نیست. علاوه بر این، باید بر ارزش منحصر به فردی که به ارمغان می آورید تمرکز کنید، و فاصله بین آنچه مشتریان مایل به پرداخت هستند در مقابل بهترین هزینه خود را حفظ کنید.
بدیهی است که ویژگیهای راهحلی که ارائه میکنید دارای تا حد زیادی به اینکه آیا بازار شما قابل گسترش است و ارزش استثنایی است یا خیر. بنابراین، یکی از جنبه های کلیدی هر استراتژی باید به روز رسانی منظم برای هر راه حل باشد، مهم نیست که در ابتدا چقدر قوی باشد.
۲٫ سربار خود را کاهش دهید و منابع مصرف شده را کاهش دهید.
فعالیت ها، یا کل بخش های کسب و کار شما ممکن است در طول زمان ایجاد شده باشند، اما به نتیجه نهایی کمک نمی کند. منابع ممکن است پول، جنجال عمومی یا توجه مدیریت باشد. برای رشد شرکت خود، آن را کوتاه کنید و روی حوزه های تجاری که پتانسیل رشد دارند تمرکز کنید.
بسیاری از مشاوران این استراتژی را به به طور مرتب باغ خود را وجین کنید. با حذف دورهای فعالیتها، سازمانها و واحدهای تجاری که مشارکتی ندارند، شرکت خود را بر روی حوزهها و عملکردهای تجاری متناسب با مسیر استراتژیک خود متمرکز کنید.
۳٫ زمان واکنش به موقعیتهای رقابتی را بهبود بخشید.
با فرصتهای رشد، اولین پاسخ توانا اغلب برنده میشود – نه لزوماً اولین محرک، اما اولین کسی که واکنش شایسته ای ارائه می دهد. سازمان های پیچیده بزرگ معمولا نمی توانند به سرعت حرکت کنند، مگر اینکه استراتژی، وحدت و اعتماد بین بازیگران اصلی وجود داشته باشد. توانایی خود را برای واکنش بهینه کنید.
چابکی تجاری را نیز می توان با نگاهی پیشگیرانه به روندها و فناوری های جدید بهبود بخشید. جذب رقبا و مشتریان برای شروع تلاش های شما منتظر بحران رشد نباشید. شرکت های هوشمند همیشه چند “آزمایش” در حال انجام دارند.
۴٫ از کسبها برای تکمیل رشد ارگانیک استفاده کنید.
به دنبال صرفهجویی در مقیاس، مهارتها و فناوریهای مکمل یا دسترسی به بازار گستردهتر و قویتر باشید. . این استراتژی نباید جایگزین تلاش های رشد ارگانیک شود، بلکه باید آنها را تسریع بخشد. شرکتهای هوشمند از خریدها برای افزایش شتاب و تسریع رشد درآمد استفاده میکنند.
هنگامی که به فکر ادغام یا اکتساب هستید، هرگز نباید عوامل انسانی را نادیده بگیرید. از ادغام پس از اکتساب، مانند استرس در میان کارکنان موجود، ناسازگاری های فناوری اطلاعات و جابجایی کارکنان. در بسیاری از موارد، بازگشت ارزش هزینه را ندارد.
۵٫ با خرید شرکتهای غیردولتی از پرداخت بیش از حد خودداری کنید.
شرکتهای دولتی معمولاً در مناقصه قیمتی بالاتر از ارزش دارند یا حتی حق بیمه را در مناقصه دریافت میکنند. جنگ، نام های تجاری بزرگ، یا اعتماد بیش از حد. برای ارزیابی ارزش واقعی، مالکیت معنوی و ایجاد روابط، تکالیف خود را به صورت خصوصی انجام دهید. از معاملات سهام خودداری کنید و با پول نقد پرداخت کنید.
۶٫ برای رشد ایمن، نهال ها را خارج از هسته بکارید.
اینها باید کشت شوند و از فرآیند مدیریت اصلی شما محافظت شوند، که معمولاً با مشکل مواجه می شود. توسط بازی های قدرت و تضاد منافع. شرکتهای موفق اغلب شش یا هشت نهال را نگهداری میکنند و همیشه به جای مجازات شکستها، آموختهها را برجسته میکنند.
۷٫ از ترفندهای حسابداری برای توسعه جعلی استفاده نکنید.
داراییهای مالی را میتوان به سرعت خرید و فروخت تا سودی شبیه رشد ایجاد کند. اما در دراز مدت فقط خود را گول خواهید زد. ضریب هوشی خود را صرف نحوه شفافیت نسبت به مؤلفهها، سادهسازی فرآیندهای اصلی، درک بهتر رقبا و واکنش سریع به تغییرات بازار کنید.
در نهایت، به یاد داشته باشید که استراتژی رشد شما هرگز نمی تواند ثابت باشد – باید با تغییر بازار و رقبا، این استراتژی تکامل یافته و سازگار شود. چالش شما این است که یک تیم و سازمانی بسازید که نزدیک به مشتریان و بازار شما عمل کند و به اندازه کافی زیرک باشد که مطابق با شرایط رقابت و محیط تغییر کند.
تنها در این صورت است که کسب و کار می تواند در درازمدت دوام بیاورد و پیشرفت کند.