16 اشتباه رایج سئو که نمی خواهید مرتکب شوید
۱۶ اشتباه رایج سئو که نمی خواهید مرتکب شوید
بازاریابی دیجیتال تا حدی بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای تقویت موفقیت یک وب سایت متکی است. استراتژیهای مؤثر ترافیک ارگانیک را هدایت میکنند و هم فروش و هم تبدیل را افزایش میدهند.
اشتباهاتی مانند بهینهسازی نکردن برای کلمات کلیدی ضروری میتواند منجر به کاهش سود و فروش شود. به یاد داشته باشید، مشتریان بالقوه ای که به دنبال کالاها و خدمات آنلاین هستند از کلمات و عبارات کلیدی برای شروع فرآیند استفاده می کنند.
تأثیر اشتباهات سئو< /h2>
درک SEO برای موفقیت آنلاین بسیار مهم است. برای مشاغلی که در نظر دارند نحوه راه اندازی SEO شرکت، دانستن این اشتباهات رایج می تواند پایه محکمی برای ارائه خدمات موثر سئو فراهم کند.
سایر خطاهای سئو می تواند باعث ایجاد مشکل در رتبه بندی موتورهای جستجوی وب سایت شود:
- اشتباهاتی مانند پیوندهای شکسته میتواند باعث کاهش ترافیک ارگانیک شود.
- توضیحات متا گمراهکننده میتواند به اعتبار سایت آسیب برساند.
- محتوای تکراری میتواند منجر به کاهش دید در صفحات نتایج موتور جستجو شود. (SERPS).
۱۶ اشتباه رایج SEO که باید از آنها اجتناب کنید
در کنار این اشتباهات، تمرکز بر سئوی ویدئو و SEO YouTube< /a> به همان اندازه مهم است، زیرا محتوای ویدیویی به طور فزاینده ای بر چشم انداز دیجیتال تسلط دارد. نادیده گرفتن ۱۶ اشتباه سئوی زیر می تواند به رتبه سایت شما کمک کند و فروش را افزایش دهد.
۱٫ نادیده گرفتن اهمیت تحقیق کلیدواژه
اشتباه
غفلت از این تحقیق باعث کاهش دید وب سایت و ترافیک احتمالی آن می شود. کلمات کلیدی اساس سئو هستند. در واقع، آنها عباراتی هستند که مخاطبان شما برای جستجوی کالاها و خدماتی که باید بفروشید استفاده میکنند.
راهحل
شما می توانید از چندین ابزار تحقیقاتی از جمله SEMrush و Google استفاده کنید. برنامه ریز کلمات کلیدی اینها می توانند به شما کمک کنند کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت را پیدا کنید. یک استراتژی، هدف قرار دادن دم بلندها و تغییرات آنهاست.
۲٫ نادیده گرفتن قدرت توضیحات متا
اشتباه
ماهیت انتقادی توضیحات متا را دست کم نگیرید. استفاده نکردن از آنها به درستی می تواند روی میزان مشاهده و کلیک شما تأثیر بگذارد.
راه حل
یک توضیحات متا باید حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر باشد و از صدای فعال برای برجسته کردن نقاط فروش منحصر به فرد استفاده کند.
WordPress دارای چند افزونه SEO عالی برای این توضیحات است. Yoast SEO هم همینطور است.
۳٫ عدم بهینه سازی برای کاربران تلفن همراه
اشتباه
بیتوجهی به بهینهسازی موبایل منجر به رتبهبندی پایینتر در جستجوهای تلفن همراه و نرخ پرش بالاتر میشود.
طراحی پاسخگو راه حل است. این طرح ها باید با دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار شوند.
۴٫ نادیده گرفتن پیوندهای داخلی
اشتباه
وقتی این پیوندها را نادیده می گیرید، ناوبری کاربر تحت تأثیر قرار می گیرد. پیامد دیگر با نمایه سازی توسط موتورهای جستجو رخ می دهد.
راه حل
ممیزی به شما کمک می کند صفحاتی را شناسایی کنید که دارای پیوندهای قدیمی یا فاقد پیوندهای داخلی هستند. ایجاد یک استراتژی پیوند داخلی با اولویت بندی محتوای مرتبط ایده خوبی است.
همچنین این یک استراتژی عالی برای بهینه سازی منوها و نوارهای پیمایش برای ترکیب پیوندهای داخلی است.
۵٫ استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (پر کردن کلمات کلیدی)
Tاو اشتباه کرد< /strong>
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند بسیار بیشتر از منجر به تجربه کاربری ضعیف باشد. موتورهای جستجو جریمه هایی را برای پر کردن کلمات کلیدی اعمال می کنند.
راه حل
< span data-color="transparent">نوشتن محتوایی که برای کاربران جذاب باشد بخشی از راه حل است. از کلمات به طور طبیعی استفاده کنید تا احساس جریان و خوانایی داشته باشید.
کلمات کلیدی باید در مکانهای استراتژیک مانند توضیحات متا، عنوانها و عناوین قرار گیرند. تراکم مهم است، و شما باید به دنبال چیزی باشید که ارگانیک است، که معمولاً تا ۲٪ از کل محتوا است.
۶٫ عدم استفاده از کنسول جستجوی Google
اشتباه
راهحل
رفع این مشکل با رفتن به کنترل جستجوی Google و افزودن وب سایت شما URL. شما باید نقشه سایت XML سایت خود را آپلود کنید.
۷٫ نادیده گرفتن سئوی محلی
اشتباه
اگر به دنبال هدف قرار دادن مشتریان بالقوه محلی هستید، نادیده گرفتن سئوی محلی اشتباه بزرگی است. عدم استفاده از این استراتژی باعث کاهش رتبه شما در نتایج جستجوی محلی می شود.
راه حل
رفع این مشکل به معنای ایجاد فهرستی در Google برای کسب و کار من (GMB) است. همچنین ضروری است که محتوا و وب سایت خود را با عبارات و کلمات کلیدی مبتنی بر مکان بهینه کنید. به یاد داشته باشید که از مشتریان راضی بخواهید که در صفحه GMB شما نظر بدهند.
۸٫ عدم بهینه سازی برای جستجوی صوتی
اشتباه
جستجوی صوتی روند رو به رشدی است که میخواهید از آن استفاده کنید. میتواند دید شما را تقویت کند.
راهحل
پیدا کردن کلمات کلیدی محاوره ای که مشتریان احتمالی ممکن است در هنگام صحبت از آنها استفاده کنند یک راه حل است. معمولاً این کلمات کلیدی دم بلند هستند. همچنین باید مطمئن شوید که وبسایتتان برای موبایل مناسب است، زیرا اکثر جستجوها به این روش انجام میشوند.
۹٫ فراموشی بهروزرسانی منظم محتوا
اشتباه
اگر محتوا را به طور منظم به روز نکنید، اعتبار و ارتباط وب سایت شما آسیب می بیند.
راهحل
زمانبندی بهروزرسانیها آسانتر است وقتی به طور منظم از یک تقویم محتوا استفاده می کنید. همچنین میتوانید پستهای قدیمی را با اطلاعات یا آمار جدید بهروزرسانی کنید. فرمت های جدید راه دیگری برای افزایش رتبه شما هستند. به پادکست ها، اینفوگرافیک ها و ویدیوها فکر کنید.
۱۰٫ نادیده گرفتن تجربه کاربر (UX)
اشتباه
تعداد نامزدی کمتر و بالاتر نرخ پرش هنگام نادیده گرفتن تجربه کاربر (UX) نتیجه میشود.
راهحل
<مطمئن شوید که وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار می کند و واکنش گرا است. بهینه سازی تصاویر و کاهش اسکریپت های غیر ضروری. ناوبری خود را با دسته ها و منوهای کاربر پسند و سلسله مراتب منطقی سایت ساده کنید.
فراموش نکنید که از نقاط گلوله و سرصفحه برای تولید محتوا استفاده کنید. آسان برای خواندن
۱۱٫ سرعت و عملکرد ضعیف سایت
اشتباه
عملکرد ضعیف و سرعت پایین میتواند همزمان تجربه کاربر و رتبهبندی SEO شما را مختل کند.
راه حل
یک ارائه دهنده میزبانی سریعتر ممکن است راه حل باشد. یا میتوانید با کاهش تغییر مسیرها و استفاده از حافظه پنهان مرورگر، درخواستهای HTTP را به حداقل برسانید.
با استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای شناسایی هرگونه مشکل عملکرد شروع کنید.< /span>
۱۲٫ عدم استفاده از سیگنال های رسانه های اجتماعی
اشتباه
اگر حضور در رسانه های اجتماعی خود را نادیده بگیرید و آن را به درستی حفظ نکنید، دید نام تجاری شما می تواند محدود شود.
راه حل
به اشتراک گذاری اینفوگرافیک ها، مقالات، پست های وبلاگ و ویدیوها به تعامل با بازار هدف شما کمک می کند. به یاد داشته باشید که مسابقات را اجرا کنید و به هر نظری که در این کانال ها داده می شود پاسخ دهید.
۱۳٫ عدم استفاده از تجزیه و تحلیل برای هدایت استراتژی سئو
اشتباه
بهینهسازی استراتژیهای SEO زمانی شروع می شود که از اطلاعاتی که از تجزیه و تحلیل به دست می آورید استفاده کنید. نادیده گرفتن این بخش مهم پازل شما را از ترفندهای لازم برای هر کمپین محروم می کند.
راه حل
می توانید با استفاده از Google Analytics رفتار کاربر و ترافیک وب سایت را ردیابی کنید. این ابزار به شما کمک می کند موضوعات پرطرفدار و کلمات کلیدی با عملکرد بالا را شناسایی کنید. اطلاعاتی که از طریق تجزیه و تحلیل به دست می آورید به شما کمک می کند تا استراتژی های خود را با ترجیحات بازار هدف خود هماهنگ کنید.
۱۴٫ استراتژی های بک لینک ناکافی
اشتباه
اگر از بک لینک های با کیفیت استفاده نکنید، اعتبار وب سایت شما آسیب می بیند و عملکرد SEO شما کاهش می یابد.
راه حل
مطمئن شوید که برای این موارد به مکان های مربوطه دسترسی دارید. ارسال مهمان به وب سایت های مرتبط و معتبر یک راه عالی برای بازگرداندن پیوندها به وب سایت شما است.
۱۵٫ نادیده گرفتن اهمیت متا تگ ها و برچسب های عنوان
اشتباه
به برچسبهای عنوان و نسخه متا توجه کنید. اگر این کار را نکنید، مشاهده جستجو و نرخ کلیک شما با مشکل مواجه خواهد شد.
راه حل
یک راه حل، عناوین توصیفی و قانع کننده با کمتر از ۷۰ کاراکتر حاوی کلمات کلیدی شما است. پیوندهایی با توضیحات متا کمتر از ۱۶۰ کاراکتر را تشویق کنید.
۱۶٫ عدم رسیدگی به پیوندهای خراب
اشتباه
برای ماندن در بالای این لینکها که میتوانند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارند، به تلاش مداوم نیاز دارید. نادیده گرفتن آنها یا بررسی نکردن آنها می تواند به قیمت رتبه بندی و فروش شما تمام شود.
راه حل
شما باید به صورت دوره ای این موارد را بررسی کنید و می توانید از ابزارهایی مانند قورباغه جیغ.
بهترین شیوه های سئو
برای کسانی که به دنبال تعمیق دانش سئوی خود هستند، دوره های سئو می تواند فوق العاده مفید باشد. علاوه بر این، یادگیری چگونگی بهبود نوشتن و SEO می تواند کیفیت محتوا و رتبه بندی موتورهای جستجو را تا حد زیادی افزایش دهد.
در اینجا پنج استراتژی برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی سئوی موفق وجود دارد. و از اشتباهات اجتناب کنید.
- بهینه سازی سرعت سایت شما به معنای به حداقل رساندن درخواست های HTTP و فشرده سازی تصاویر است.
- نمایه های فعال در رسانه های اجتماعی به معنای تعامل است. به نظرات پاسخ دهید و دکمههای اشتراکگذاری اجتماعی را یکپارچه کنید.
- با استفاده از Google Analytics برای ردیابی محتوای محبوب و ترافیک وبسایت، تصمیمات آگاهانه بگیرید. این شامل تصمیمگیری در مورد کلمات کلیدی مرتبط میشود.
- ازطریق پست مهمان و محتوای با کیفیت، به دنبال بک لینکهای معتبر از وبسایتهای با کیفیت باشید.
- بهینهسازی برچسبهای عنوان و همتایان متا آنها را فراموش نکنید.
فرای این شیوهها، ایجاد یک استراتژی جامع SEO و بهبود سئوی وبلاگ مراحل بسیار مهمی هستند. به یاد داشته باشید، درک حقایق SEO موبایل در به طور فزاینده ای در جهان اول تلفن همراه است.
بهترین تمرین | توضیحات | ابزارها/منابع | نکات کلیدی | |
---|---|---|---|---|
تحقیق کلمات کلیدی | کلیدواژه های مرتبطی را که مخاطبان هدف شما در جستجوی آن هستند، شناسایی کنید. | Google Keyword Planner، SEMrush. | برای رقابت کمتر، روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید. | |
محتوای با کیفیت | محتوای ارزشمند و آموزنده ای ایجاد کنید که نیازهای کاربر را برآورده کند. | سیستم های مدیریت محتوا، Grammarly. | به طور منظم وب سایت خود را با محتوای جدید و مرتبط به روز کنید. | |
بهینه سازی روی صفحه | بهینه سازی صفحات وب فردی برای رتبه بندی بالاتر. | Yoast SEO، Moz SEO tools. | کلمات کلیدی را در عناوین، سرفصل ها و توضیحات متا قرار دهید. | |
بهینه سازی تلفن همراه | اطمینان حاصل کنید که وب سایت سازگار با موبایل است. | تست سازگاری با موبایل گوگل، طراحی وب واکنشگرا. | یک وب سایت پاسخگو برای تلفن همراه است. برای رتبه بندی بهتر بسیار مهم است. | |
سرعت بارگذاری | زمان بارگذاری وب سایت را برای تجربه کاربری بهتر بهبود دهید. | Google PageSpeed Insights، ابزارهای ذخیره وب سایت. | سرعت بارگذاری سریع هم برای رتبهبندی و هم برای تجربه کاربر بسیار مهم است. | |
بک لینکهای با کیفیت | ||||
بک لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر بسازید. | ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک مانند Ahrefs، وبلاگ نویسی مهمان. | |||
سئوی محلی | برای جستجوهای محلی بهینه سازی کنید، به خصوص اگر مکان فیزیکی دارید. | Google برای کسب و کار من، فهرست های محلی. | مطمئن شوید که کسب و کار شما در فهرست راهنمای محلی و Google برای کسب و کار من فهرست شده است. | |
بهینه سازی تصویر | تصاویر را برای بارگیری سریعتر و متن جایگزین توصیفی بهینه کنید. | ابزار فشرده سازی تصویر، نام فایل های توصیفی. | از متن جایگزین مرتبط و فشرده سازی تصاویر برای بارگیری سریعتر استفاده کنید. | |
بررسی منظم تجزیه و تحلیل | برای درک ترافیک و رفتار کاربر، به طور منظم تجزیه و تحلیل را بررسی کنید. | Google Analytics، Google Search Console. | از بینشها برای اصلاح استراتژیهای SEO خود در طول زمان استفاده کنید. | |
گواهی SSL | برای ایمنی و امنیت، وب سایت خود را با HTTPS ایمن کنید رتبه بندی. | گواهینامه های SSL از ارائه دهندگان میزبانی. | وب سایت های دارای HTTPS مورد علاقه موتورهای جستجو هستند. |
سؤالات متداول: اشتباهات سئو رایج
در اینجا برخی از پاسخ به سؤالات متداول در مورد این اشتباهات ارائه شده است. یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید؟ چند بار باید یک استراتژی سئو بررسی شود؟
عوامل اصلی موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی وب سایت ها چیست؟ /p>
- کیفیت محتوا و کلمات کلیدی. که شامل دوست داشتن تلفن همراه و سرعت وب سایت است.
مرجع دامنه ، که اعتبار و اعتماد به نفس سایت را قضاوت می کند. شامل نرخ کلیک از طریق.
یک اشتباه سئو چقدر می تواند پرهزینه باشد؟ ترافیک ، دید و رتبه بندی وب سایت. این می تواند کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک و از دست دادن درآمد را هجی کند. class = “clear”/>
استرس شما و بهره وری شما را بیشتر می کند