عمومی

15 سال پیش امروز، استیو جابز یک نامه سرگشاده به همه نوشت مشتریان آیفون. این یک کلاس کارشناسی ارشد در پذیرش زمانی است که هستید اشتباه

۱۵ سال پیش امروز، استیو جابز یک نامه سرگشاده به همه نوشت
مشتریان آیفون. این یک کلاس کارشناسی ارشد در پذیرش زمانی است که هستید
اشتباه

آیفون اصلی در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ با قیمت ۴۹۹ دلار برای مدل ۴ گیگابایتی و ۵۹۹ دلار برای فروش عرضه شد. یک نسخه ۸ گیگابایتی فقط کمی بیش از دو ماه بعد، در ۵ سپتامبر، اپل مدل ۴ گیگابایتی را کنار گذاشت و قیمت آیفون ۸ گیگابایتی را تا ۲۰۰ دلار کاهش داد – که اگر در تعطیلات برای خرید آن صبر می کردید، بسیار عالی بود. با این حال، اگر شما یکی از افرادی بودید که هنگام عرضه آن یکی را خریده‌اید، این یک در صورت.

هیچ چیز دیگری تغییر نکرده بود درباره آیفون به جز قیمت. اگر هنگام عرضه آن بهای کامل را پرداخت کرده باشید، چیزی بیشتر از این امتیاز دریافت نکرده اید که پول خود را زودتر از دیگران به اپل تحویل دهید، چیزی که به نظر نمی رسد که اکثر مردم بخواهند برای آن ۲۰۰ دلار بپردازند.

می توانید تصور کنید مردم خوشحال نبودند. %D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA%20%D8%A2%D9%86%D9%82%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D8%AF%20%D8%B4%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D9%81%D9%82%D8%B7%20%DB%8C%DA%A9%20%D8%B1%D9%88%D8%B2%20%D8%A8%D8%B9%D8%AF%D8%8C%20%D8%AF%D8%B1%206%20%D8%B3%D9%BE%D8%AA%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1%202007%D8%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88%20%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%B2%20%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%20%D8%A7%DB%8C%20%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B4%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D9%87%20%C2%AB%D9%87%D9%85%D9%87%20%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86%C2%BB%20%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%20%DA%A9%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%88%D8%A8%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%D9%BE%D9%84%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%20%D8%B4%D8%AF.%20(%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A2%D9%86%D8%AC%D8%A7%20%D9%85%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%20%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%8C%20%D8%A7%D9%85%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D9%84%20%D9%85%D8%B7%D9%84%D8%A8%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82%20در آرشیو اینترنتی کپی کنید.) 

این نامه بخشی عذرخواهی و بخشی توضیح بود، اما همه چیز یک استاد کلاس در اعتراف به اشتباه است. به همین دلیل، ارزش خواندن کامل آن را دارد، اما چند چیز وجود دارد که به اندازه کافی برجسته هستند که به نظر من ارزش باز کردن آنها را دارد.

اول، من مطمئن هستم که ما تصمیم درستی برای کاهش قیمت آیفون ۸ گیگابایتی از ۵۹۹ دلار به ۳۹۹ دلار می گیریم و اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار است. آیفون یک محصول پیشرفت‌کننده است و ما این شانس را داریم که در این فصل تعطیلات «به آن برویم».

I فکر می کنم قابل توجه است که در حالی که جابز بعداً عذرخواهی می کند (ما به آن خواهیم رسید)، او برای تغییر قیمت عذرخواهی نمی کند. اپل قویا معتقد است که قیمت جدید مناسب است و جابز توضیح می دهد که کاهش قیمت کلید خرید بیشتر مردم در فصل تعطیلات آینده خواهد بود.

اپل آن نوع شرکتی نیست که عموماً اقدامات خود را توضیح دهد یا بینش زیادی در مورد تفکر خود ارائه دهد، اما جابز در اینجا صادق است. در مورد اینکه چرا شرکت این تغییر را انجام داده است. به همان اندازه مهم، او عقب نشینی نمی کند.

در واقع، او پیشنهاد می کند که فروش آیفون های بیشتر “هم برای اپل و هم برای هر کاربر آیفون مفید است”، زیرا به جذب مشتریان بیشتر کمک می کند. در “چادر” آیفون. این در واقع یک معامله بزرگ است زیرا حتی اگر در آن زمان هیچ کس خارج از اپل آن را نمی دانست، یک سال بعد اپل اپ استور را معرفی کرد. این ۵۰۰ برنامه از توسعه دهندگان شخص ثالث را ارائه می کرد که مایل به استفاده از آن بودند. فرصتی در یک پلتفرم کاملاً جدید، زیرا به سرعت تبدیل به محبوب ترین رایانه روی زمین شد. 

نامه ایوب همچنین به مردم یادآوری می کند که اگر شما “همیشه منتظر کاهش قیمت بعدی باشید یا برای خرید مدل بهبود یافته جدید، هرگز هیچ محصول فناوری نخواهید خرید زیرا همیشه چیزی بهتر و ارزان تر در افق وجود دارد.” این در واقع یک یادآوری مهم است زیرا اپل در حال تنظیم است

اما مهمترین بخش نامه در ادامه آمده است:

سوم، با وجود اینکه تصمیم درستی برای کاهش قیمت آیفون می گیریم و حتی اگر جاده فناوری پر از دست انداز است. ، ما باید با مراقبت از مشتریان اولیه آیفون خود کار بهتری انجام دهیم زیرا به شدت به دنبال مشتریان جدید با قیمت پایین تر هستیم. مشتریان اولیه ما به ما اعتماد کردند، و ما باید با اقدامات خود در چنین لحظاتی به این اعتماد عمل کنیم.

این قسمتی است که اپل اشتباه کرده است. کاهش قیمت ها اشتباه نبود. منظورم این است که اگر به آن فکر کنید، شرکتی که قیمت های داغ ترین محصول جدید را پایین می آورد، قطعاً چیز خوبی است. با این حال، اگر قیمت بالاتری را پرداخت کرده باشید، احساس خوبی در مورد خرید خود یا اپل ندارید. این بخشی است که جابز اذعان می کند اشتباه بوده است. این در مورد احساسی است که مشتریان آیفون را برمی‌انگیزد.

ما می‌خواهیم کار درستی را انجام دهیم. مشتریان عزیز آیفون ما از اینکه برخی از شما را ناامید کردیم عذرخواهی می کنیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا انتظارات بالای شما از اپل را برآورده کنیم.

با ارزش ترین شرکت روی زمین، اما او کاملا می دانست که اگر می خواست آیفون موفق باشد ، تجربه خرید یکی باید مطابق با “انتظارات بالای اپل” باشد.

این نامه همچنین در ادامه توضیح می دهد که اپل به هر مشتری که آیفون را با قیمت بالاتر بخرد ۱۰۰ دلار اعتبار می دهد. که می تواند در فروشگاه اپل یا در وب سایت آن استفاده شود. بسیار قابل توجه است وقتی در نظر بگیرید که ظرف ۲۴ ساعت، اپل قیمت را کاهش داد، تشخیص داد که در عرضه آن اشتباه کرده است، عذرخواهی کرده و پیشنهاد اصلاح آن را داده است.

درس ساده است: وقتی اشتباه می کنید، آن را بپذیرید و آن را درست کنید. به نوعی رهبران عذرخواهی از مشتریان خود را به عنوان نقطه ضعف اشتباه می گیرند. این نیست. اگر اشتباه می کنید و از عذرخواهی امتناع می کنید، باز هم در اشتباهید. این شما را قوی نمی کند، فقط از شما یک رهبر بد می سازد.

از سوی دیگر، شگفت انگیز است که عذرخواهی تا کجا می تواند پیش برود. این نشان می دهد که شما برای مشتریان خود ارزش قائل هستید و مسئولیت ناامید کردن آنها را بر عهده می گیرید. این مزیت را نیز دارد که کار درستی است.

این نکته کلیدی است و فقط ۱۵ سال پیش برای اپل صادق نبود. این برای هر کسب و کاری صادق است. هر شرکتی می‌تواند از یادآوری جابز یاد بگیرد که «با مراقبت از مشتریان کار بهتری انجام دهد».

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی