عمومی

یک داوطلب شغلی از نظر آمفتامین ها مثبت شد. در اینجا چرا لغو پیشنهاد شغلی ممکن است غیرقانونی باشد

یک داوطلب شغلی از نظر آمفتامین ها مثبت شد. در اینجا چرا
لغو پیشنهاد شغلی ممکن است غیرقانونی باشد

شما نمی‌خواهید کسی را وارد شرکت خود کنید که آزمایش آمفتامین‌ها مثبت باشد! این تصاویری از والتر وایت را تداعی می کند. شما در محل کار خود به آن نیاز ندارید. بنابراین ممکن است کاملاً منطقی به نظر برسد که اینترنشنال پیپر پیشنهاد شغلی مردی را که آزمایش آمفتامین او در آزمایش مواد مخدر قبل از استخدام مثبت شده بود، پس گرفت.

آنچه که ممکن است منطقی به نظر نرسد این است که چرا EEOC (اشتغال برابر) کمیسیون فرصت) از طرف نامزد شکایت می کند. اگر کارمندان خود را آزمایش مواد مخدر انجام می دهید باید توجه داشته باشید، زیرا هر آزمایش دارویی مثبت نباید منجر به از دست دادن شغل شود. دلیلش اینجاست.

نامزد اعلام کرد که مبتلا به ADHD بوده و از Adderall استفاده کرده است

Adderall یک داروی قانونی است که توسط پزشکان برای درمان ADHD تجویز می شود. بیش از ۲٫۵ میلیون آمریکایی ها از محرک هایی مانند آدرال یا ریتالین استفاده می کنند. (یا همتایان عمومی آنها) برای ADHD آنها. هر دو باعث تست دارویی مثبت می شوند.

EEOC استدلال می کند که شرکت باید ناتوانی او را در نظر می گرفت. او یک نسخه قانونی برای یک وضعیت پزشکی قانونی داشت. EEOC استدلال می‌کند که با رد کردن خودکار او برای آزمایش مثبت او، آنها به طور غیرقانونی علیه یک نامزد شغلی به دلیل ناتوانی‌اش تبعیض قائل شدند.

اگر شغل مربوط به ایمنی باشد، چه؟ پس آیا می‌توانید از استخدام امتناع کنید؟

اگر فردی دارویی مصرف می‌کند که او را خواب‌آلود می‌کند، می‌توانید به طور قانونی از استخدام او امتناع کنید. شغلی که همیشه نیاز به هوشیاری دارد. گاهی اوقات، داروها می‌توانند شخصی را از انجام یک کار خاص باز دارند.

هفته گذشته با International Paper تماس گرفتم و جزئیات مربوط به شغلی که این مرد برای آن درخواست داد جواب من را ندادند. این در یک دعوی غیرعادی نیست – اغلب، شرکت طبق توصیه وکلای خود سکوت می کند.

اما، بروک لوپز، وکیل محاکمه EEOC، به درخواست‌های من پاسخ داد و گفت: «در این مورد، به شاکی یک موقعیت اولیه در کارخانه کانتینر بین‌المللی کاغذ در گراند پریری، تگزاس پیشنهاد شد. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که شغل شاکی این بوده است. خطرناک است یا به سطوح بالایی از مجوز ایمنی نیاز دارد.”

به عبارت دیگر، این یک مشکل ایمنی نبود. او ادعا می کند که این یک پاسخ مستقیم به ناتوانی نامزد بود، که نقض مستقیم ADA است.

اما، اگر وجود داشته باشد. یک نگرانی ایمنی بود، هنوز نمی‌توانید فوراً پیشنهاد شغلی را پس بگیرید. ابتدا باید “فرایند تعاملی” را با نامزد شغل طی کنید.

فرایند تعاملی

این یک رفت و برگشت بین یک کارمند (یا نامزد) و شرکت است. در این مورد، کارفرما می‌تواند تأیید کند که نسخه قانونی بوده است. (اگرچه، برای شروع، مرکز آزمایش دارو باید این کار را انجام می داد.) سپس آنها می توانستند در مورد سازگاری معقول برای کارمند صحبت کنند.

اینترنشنال پیپر می‌توانست مدارک نامزد را برای بردن به پزشکش ارائه دهد، او می‌تواند توضیح دهد که آیا نامزد باید از هر شغل مرتبط با ایمنی به دلیل داروهایش کنار گذاشته شود یا خیر.

تناسب برای افراد معلول باید معقول باشد. به عنوان مثال، اگر یک متصدی بار برای کلوپ شبانه خود استخدام می کنید، ارائه یک فضای کاری آرام برای مبارزه با میگرن متصدی بار، محل مناسبی نخواهد بود. با این حال، احتمالاً فراهم کردن یک فضای کاری آرام برای حسابدار خود با میگرن، محل مناسبی خواهد بود.

این شرکت، در این مورد ، باید نشان دهد که کار با آمفتامین تجویز شده قانونی غیرمنطقی است. در غیر این صورت، آنها باید شرایطی را فراهم کنند که به او اجازه دهند با آزمایش مثبت کار کند.

چگونه ممکن است این امر بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد

آزمایش مواد مخدر قبل از استخدام گسترده است، اما متوقف شوید و از خود بپرسید که چرا این کار را انجام می دهید. اگر پست ها مربوط به ایمنی هستند یا توسط وزارت حمل و نقل یا اداره دولتی دیگر تنظیم می شوند، باید آزمایش دارو انجام دهید.

اما اگر نه؟ از خود بپرسید که آیا این تفاوت ایجاد می کند یا خیر. بسیاری از شرکت‌ها به دلیل بازار کار فشرده، آزمایش دارو را به کلی کنار گذاشته‌اند.

مطمئناً این کار شماست. حق این است که همه داوطلبان خود را برای آزمایش مواد مخدر آزمایش کنید، اما شما باید فقط به دنبال دو چیز باشید.

  1. مصرف مواد مخدر غیرقانونی
  2. نگرانی های مربوط به ایمنی

شما مجبور نیستید افرادی را که از داروهای غیرقانونی استفاده می کنند استخدام کنید (اگرچه افرادی که در حال حاضر تحت درمان هستند برای استفاده غیرقانونی مواد مخدر را می توان تحت پوشش ADA قرار داد). شما مجبور نیستید ایمنی کارکنان را به خطر بیندازید.

مطمئن شوید که آزمایشگاه آزمایش مواد مخدر شما فقط مصرف غیرقانونی مواد مخدر را به شما گزارش می دهد. برای مثال، اگر آزمایش آمفتامین‌های فردی مثبت باشد، اما نتواند نسخه‌ای قانونی برای دارو ارائه کند. اگر موقعیت‌های حساس ایمنی دارید که پزشکی قانونی می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، پس وقتی آزمایش فردی مثبت شد و نسخه معتبری داشت، فوراً مشاور استخدامی خود را بیاورید و فرآیند تعاملی را شروع کنید.

افراد مبتلا به ADHD، درد مزمن، صرع یا سایر شرایط شایسته کار هستند. اجازه ندهید نسخه هایی که آنها را سالم نگه می دارد شما را از استخدام آنها باز دارد. و اگر چنین کردید، انتظار داشته باشید که EEOC در خانه شما را بکوبد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی