عمومی

کلید باز کردن پتانسیل رشد شرکت شما

کلید باز کردن پتانسیل رشد شرکت شما

وقتی رنجی گولاتی، استاد مدیریت بازرگانی در دانشکده بازرگانی هاروارد، کار بر روی آخرین کتاب خود را آغاز کرد، او ابتدا قصد داشت آن را هدف بگذارد.  اما او به سرعت متوجه شد که به عنوان کاری جدید نیاز دارد: در طول فرآیند تحقیق و نگارش خود، متوجه شد که بسیاری از شرکت‌ها دوست دارند در مورد هدف صحبت کنند، اما تعداد کمی از آن را با اقدامات. برای آن چند شرکت موفقگولاتی می‌گوید: “این فقط یک بیانیه هدف نبود. این یک روش بود. این چیزی بود که همه چیزهایی را که آنها انجام می‌دادند آگاه می‌کرد.”

این یک تمایز مهم است و توضیح می‌دهد که چرا گلاتی در نهایت عنوان کتاب را «هدف عمیق» گذاشت. در سه‌شنبه در اجلاس مجازی قدرت هدف شرکت، اسکات گودسون، بنیانگذار و مدیر عامل StrawberryFrog، درباره ایده کتاب جدیدش با گولاتی صحبت کرد.

گولاتی می‌گوید در ابتدایی‌ترین شکل آن، هدف یک شرکت یک قصد کلی درباره اینکه می‌خواهید در دنیا چگونه باشید است. هدف عمیق‌تر و متفکرانه‌تر به رهبران کمک می‌کند تا اهدافی را تعیین کرده و به آن‌ها دست یابند، نه اینکه به دنبال یک چشم‌انداز بلندمدت باشند. به عبارت دیگر، هدف بخش کلیدی باز کردن قفل رشد شرکت شما است.

اما چگونه؟ برای گولاتی، پاسخ چند وجهی است.

۱٫ افراد شما انگیزه بیشتری دارند.

یک هدف عمیق به شما کمک می کند تا کارکنانی را که با ماموریت شرکت شما همسو هستند جذب کرده و نگه دارید. آنها را بهره وری بیشتر خواهد کرد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در هاروارد بیزینس ریویو انجام شد، کارگران الهام‌گرفته دو برابر کارآمدتر از کارگران راضی هستند. گولاتی می‌گوید: «وقتی آنها [کارمندان] هدف خود را با هدف شرکت مرتبط می‌کنند، نوع دیگری از افراد ظاهر می‌شود.

۲٫ مشتریان شما ارتباط بیشتری با برند شما احساس می‌کنند.

بیش از همیشه، مشتریان با هدف به شرکت‌ها اهمیت می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند خریدهایشان از مارک‌هایی حمایت کند که در جوامعی که در آن فعالیت می‌کنند، نقش مثبتی دارند. هر چه بیشتر بتوانید در سطح هدف با مشتریان ارتباط برقرار کنید، اعتماد و وفاداری بیشتری ایجاد می کنید.

۳٫ کسب و کار شما از معاملاتی به رابطه ای تبدیل می شود.

مشارکت، تامین کنندگان، مشتریان، کارمندان: امروزه اداره یک شرکت شامل قطعات متحرک و روابط بسیار زیادی است. به این به عنوان اکوسیستم شرکت خود فکر کنید. گولاتی می‌گوید که داشتن هدف عمیق، روابط قوی‌تری ایجاد می‌کند، که به نوبه خود اکوسیستم شما را تقویت می‌کند. او می‌گوید که این انتقال شبیه «تغییر یک شرکت از دیدگاه اقتصادی پیوند قراردادها» است، که در آن همه به دنبال تکه‌ای از پای خود هستند، به یک «پیوند تعهدات»، که در آن همه به سمت آن عمیق کار می‌کنند. هدف

۴٫ شما همیشه یک شمال واقعی برای هدایت حرکت‌های بعدی خود خواهید داشت.

گولاتی می‌گوید: “هدف یک قطب نما است.” فراز و نشیب‌های اداره یک کسب‌وکار می‌تواند بی‌رحمانه باشد، اما یک هدف عمیق بدون توجه به چالش‌هایی که با آن روبرو هستید، شما را در مسیر خود نگه می‌دارد.

در نهایت، گولاتی می‌گوید، برای رهبران، یک هدف توسعه‌یافته به آن‌ها کمک می‌کند تا فراتر از یک اپراتور باشند – آنها الهام‌بخش می‌شوند. . و این نه تنها برای الهام بخشیدن به کارمندان در انجام وظایف روزمره بلکه الهام بخشیدن به آنها برای کار در جهت هدف عمیق تر خود صدق می کند. اینگونه است که رهبران تیم های خود را پرورش می دهند و رشد می دهند و در عین حال یک شرکت هدفمند را از پایه ایجاد می کنند. گولاتی با وام گرفتن از استاد بازنشسته دانشگاه استنفورد، جیمز جی مارس، می گوید که جهان به «رهبرانی هم به عنوان لوله کش و هم شاعر» نیاز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی