عمومیمقالات

کلمات حکیمانه: آیا هوش مصنوعی جایگزین ترانه سراها خواهد شد، یا آیا آن خواهد بود اصابت؟ اشلی گورلی وزن می کند

کلمات حکیمانه: آیا هوش مصنوعی جایگزین ترانه سراها خواهد شد، یا آیا آن خواهد بود
اصابت؟ اشلی گورلی وزن می کند

در حال حاضر، به نظر می‌رسد افرادی که آهنگ‌های خود را با قلم می‌سازند، در مورد هوش مصنوعی تصمیم نگرفته‌اند. و کمی نامطمئن در مورد مفاهیم و انتظارات در دنیای موسیقی. آیا می تواند کار یک ترانه سرا را کمی آسان تر کند؟ کاملا. اما آیا هوش مصنوعی جایگزین ترانه سراها و تمام قلب و روح آنها خواهد شد؟ محتمل نیست در هر نوع صنعت خلاق، بیشتر آنها در حالت انتظار و دید در مورد هوش مصنوعی هستند.

به این ترتیب، اینطور نیست که فناوری قبلاً ابزارهایی را در اختیار سازندگان موسیقی قرار نداده باشد که تأثیر زیادی داشته باشد. دنیای آنها به اندی هیلدبراند، مهندس ژئوفیزیک و ریاضیدانی فکر کنید که بیش از ۲۵ سال پیش با اختراع Auto-Tune برای تصحیح زیر و بم صدای کسی در یک آهنگ، بازی را به طور قابل توجهی تغییر داد. بنابراین در اینجا هوش مصنوعی می آید، که کارشناسان فناوری می گویند مانند اینترنت تقریبا چهار دهه پیش بازی را تغییر خواهد داد. و اگر لیست رقبای هوش مصنوعی در فضای ترانه سرایی تا کنون وجود داشته باشد—BeatStars، Audoir، Boomy، Jarvis، Splice، BandLab، Soundful و ChatGPT—هر نشانه ای است، کم اهمیت جلوه دادن تأثیر هوش مصنوعی بر موسیقی آینده تقریباً غیرممکن است.

آشلی گورلی، ترانه سرای نامزد جایزه گرمی، در زمینه هوش مصنوعی و ترانه سرایی وزن دارد

به ترانه سرای موفق و پرکار اشلی گورلی روی آورد تا در مورد آنچه آینده را مشاغل خلاق می نامند. تا زمان انتشار، گورلی ۶۷ آهنگ شماره ۱ را نوشته است که بسیاری از آنها برای هنرمندان بی‌شماری کانتری بوده است – شاهکاری که هیچ کس دیگری در هیچ ژانری تا به حال انجام نداده است. او با مجموعه‌ای از هنرمندان کار کرده است، از بلیک شلتون و کریس استپلتون گرفته تا مورگان والن و کری آندروود.

وقتی کسی به وضوح بدون کمک فن‌آوری آن را می‌کشد و بیش از ۲۰ سال است که این کار را انجام می‌دهد. ، چه مقدار هوش مصنوعی می تواند به فرآیند خلاقیت اضافه کند؟

گورلی می‌گوید: «کسی که با او می‌نویسم ممکن است حلقه‌ای ایجاد کند، و من نمی‌پرسم از کجا آمده است. می‌دانم که احتمالاً به یک حلقه Splice یا یک حلقه Arcade نوشته‌ام، و در اتاق‌هایی با تهیه‌کنندگان و نویسندگان آهنگ‌سازی بوده‌ام که حلقه‌های گیتار، بیس یا درام را بلند کرده‌اند. ما از آن برای الهام بخشیدن به ملودی‌ها استفاده کرده‌ایم.

او در مورد این می‌گوید: «مواقعی وجود دارد که تهیه‌کننده‌ها و نویسندگان از آن استفاده می‌کنند، برخلاف اینکه من به دنبال لیس‌ها و حلقه‌ها می‌گردم و سپس حسی پیرامون آن ایجاد می‌کنم. اولین نسل از ابزارهای حلقه هوش مصنوعی.

اشلی گورلی در مورد اینکه چگونه یک آهنگ از زمین خارج می شود

برای هر ۱۰۰ آهنگی که می شنوید، ممکن است به ۱۰۰ روش مختلف زنده شوند. همه چیز به ترانه سرا بستگی دارد. برخی با گذاشتن قلم روی کاغذ شروع می کنند. برخی با نشستن پشت پیانو. اما برای گورلی، او یک نوع ترانه سرای یادداشت صوتی آیفون است، حتی زمانی که با نویسندگان دیگر است.

«من پراکنده تر هستم. باید در اتاق قدم بزنم و هر چه به ذهنم می رسد فریاد بزنم. ما ابتدا از طریق ایده‌ها صحبت می‌کنیم، یا کسی صدایی را شروع می‌کند، یا حتی یک قطعه کامل از یک آهنگ دارد. اما هنوز کلمه ای ندارد،» او توضیح می دهد. «وقتی در یک ایده قفل می‌شوم، می‌توانم تمام راه را تا پایان داستان ببینم. این زمانی است که من شروع به استفاده از برنامه Voice Memos می کنم… برای خواندن آنچه فکر می کنم آهنگ می تواند باشد، و از آنجا آن را اتو می کنیم.”

گورلی خود را یک تاپلینر می‌داند: کسی که بعد از اینکه نویسنده‌ای برپایه آهنگ پایه‌ای برای آهنگ ایجاد کرده وارد می‌شود. خط اصلی ملودی و اشعار است. این کاری است که من انجام می‌دهم.”

آیا هوش مصنوعی می‌تواند با قلب آهنگ بنویسد؟

یک آهنگ عالی می تواند از هر جایی بیاید. این اجماع عمومی بین افرادی است که آن آهنگ های عالی را می سازند. می‌تواند بدون تلاش به دامان شما بیفتد، یا ممکن است از ساعت‌های طولانی خون، عرق، اشک و یک ورق کاغذ بیاید. این زمانی است که داشتن ذهنی باز در مورد ابزارهای تجارت می تواند کمک کند.

«من دروغ نمی گویم: من برای آن باز هستم. اگر فکر می‌کردم می‌توانم «ایده‌های جدایی» را تایپ کنم، و ۲۰۰ چیز تصادفی به من می‌دهد، خوب است. این می تواند شکل دیگری از الهام بخشیدن به ایده باشد که فقط به نفع همه خواهد بود.” «ممکن است عنوان یک آهنگ را ایجاد کند، اما ملودی، شعر و جریان را نخواهد داشت. هیچ قانونی در مورد ابزارهایی که استفاده می کنیم وجود ندارد. می‌توانید موارد تولید را تغییر دهید، اما نمی‌توانید ملودی و آنچه آهنگ می‌گوید را تغییر دهید.»

این برای فناوری هوش مصنوعی مانند VoxBox و Lalals یک قدم فراتر از Auto-Tune بروید، Gorley می‌گوید، زیرا آنها می‌توانند شما را تقریباً شبیه به یک خواننده متفاوت صدا کنند. می تواند کاری کند که کری آندروود شبیه آدل باشد. یا برعکس.

او می‌گوید: «یک مهندس صدا می‌تواند لحن صدای من را با یک افزونه دستکاری کند، بنابراین من مانند یک خواننده پاپ به نظر می‌رسم». شما می توانید کاری کنید که من شبیه دریک باشم. خیلی نزدیک به نظر می‌رسد و مردم را احمق می‌کند، اما نمی‌دانم عاقبت آن چه خواهد بود.”

آیا هوش مصنوعی جایگزین ترانه سراها خواهد شد؟

از زمانی که خیلی زود به هوش مصنوعی در موسیقی و ترانه سرایی هوش مصنوعی اشاره شد، مردم تمایلی به پذیرش این تصور نداشتند که رایانه می تواند کار خود را انجام دهد. یا حداقل آن را خوب انجام دهید. اما گورلی کسی را ندیده است که ترسیده باشد هوش مصنوعی جایگزین ترانه سراها شود. او به اشتراک می‌گذارد: «هیچ‌کس عصبانی نیست. اما همانطور که Auto-Tune ابزار مفیدی به خلاق ها داد، هوش مصنوعی نیز می تواند همین کار را برای نسل بعدی انجام دهد.

او می‌گوید: «از قبل می‌توانید لحن و لحن صدای خواننده را با تنظیم خودکار تنظیم کنید،» و اضافه کرد که این می‌تواند به فروش آهنگ کمک کند. چون وقتی به خاموش بودن زمین فکر نمی‌کنید، روی ملودی و اشعار تمرکز می‌کنید.

به نوعی، این یک یادآوری برای ترانه سراها است که مانند هوش مصنوعی آهنگ های عمومی ننویسند.» “شما فقط باید راه هایی را پیدا کنید که از آن به خوبی استفاده کنید.

“دنیا مال شماست. شما اینترنت دارید؛ او می‌گوید که شما هوش مصنوعی دارید، اما مردم همچنان با نوشتن آهنگ‌های بهتر برجسته می‌شوند.

این مقاله در اصل در شماره ژانویه/فوریه ۲۰۲۴ مجله SUCCESS منتشر شد. عکس توسط ©Katie Kauss/به لطف اشلی گورلی.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی