چگونه یک کسب و کار برنامه ریزی رویداد راه اندازی کنیم
چگونه یک کسب و کار برنامه ریزی رویداد راه اندازی کنیم
رویدادها جایگاه ویژه ای در زندگی مردم دارند. آنها می توانند نقاط عطف مانند عروسی یا تولد را علامت گذاری کنند. برخی، مانند گردهمایی های شرکتی، به طور خاص برای تقویت ارتباطات طراحی شده اند. رویدادها احساسات دوستان، خانواده و همکاران شما را به تصویر می کشند. آنها خاطراتی ماندگار می سازند.
به همین دلیل است که راه اندازی یک کسب و کار برنامه ریزی رویداد هوشمندانه است. به علاوه، متوسط دستمزد در سال ۲۰۲۲ ۵۲,۵۶۰ دلار بود. برای اطلاع از نحوه راه اندازی کسب و کار برنامه ریزی رویداد به ادامه مطلب مراجعه کنید.
صنعت برنامه ریزی رویداد
صنعت برنامه ریزی رویداد متنوع و در حال رشد است. . همیشه در حال تکامل است و تقاضا همیشه در حال افزایش است زیرا فناوری کل فرآیند را متحول می کند. جهانیسازی آن را باز کرده است تا برنامهریزان بتوانند روی جشنهای چندفرهنگی و کنفرانسهای بینالمللی کار کنند.
امروزه، شامل همه چیز از برنامهریزی نمایشگاه و نمایشگاه تجاری گرفته تا جشنهای رویداد مجازی است.
انتخاب برنامهریزی رویداد خودتان. طاقچه
برای کسانی که یاد می گیرند یک کسب و کار برنامه ریزی مهمانی راه اندازی کنند، سوله های مختلفی در دسترس است. سعی کنید موردی را پیدا کنید که با علایق و تخصص شما مطابقت داشته باشد.
- رویدادهای مجازی شامل وبینارهایی هستند که برای افرادی که از فناوری آگاه هستند بسیار مناسب است.
- رویدادهای متمرکز بر پایدار را بررسی کنید. شیوه های سازگار با محیط زیست.
- برنامه ریزان رویدادهای مقصد به مناطق دیدنی و منحصر به فرد نگاه می کنند. اگر عاشق سفر هستید، این گزینه مناسب است.
- رویدادهای شرکتی به برنامه ریزانی نیاز دارند تا گردهمایی های مرتبط با کسب و کار مانند رویدادهای تیم سازی و معرفی محصول را سازمان دهند.
- البته یکی از مقوله های بزرگ عروسی است.
نگاهی دقیق تر به طاقچه برنامه ریزی عروسی
یک برنامه ریز عروسی باید چندین توپ در هوا داشته باشند.
- آنها باید خلاق باشند تا نیازهای سرگرمی و دکوراسیون مشتری را برآورده کنند.
- برنامه ریزان عروسی خوب آخرین سنت ها، الزامات قانونی و روندها را می شناسند. .
- آنها همچنین در تدارکات متخصص هستند، از جمله مدیریت ترتیبات صندلی، حمل و نقل، و محل اقامت مهمان.
مراحل راه اندازی کسب و کار برنامه ریزی رویداد خودتان
<.درباره مراحل نحوه راه اندازی کسب و کار در برنامه ریزی رویداد بخوانید. طاقچه.
تجزیه و تحلیل بازار برای کسب و کار برنامه ریزی رویداد موفق
تجزیه و تحلیل بازار بسیار مهم است و باید موارد زیر را شامل شود.
<نمایههای مشتری
قرار دادن فهرستی از بودجهها، اولویتها و نیازهای بازار هدف شما، آنها را مشخص میکند.
نمایه جمعیتشناختی
درک جمعیتشناسی محلی و بازار هدف شما به تأثیرگذاری بر مکانهایی که انتخاب میکنید کمک میکند. هنجارهای فرهنگی باید وارد عمل شوند.
نمایههای مسابقه
به آنچه که برنامهریزان رویداد دیگر انجام میدهند و استراتژیهای قیمتگذاری آنها نگاه کنید.
– ترجیحات بازار هدف.
– نیازهای بازار هدف.
– بینشی در مورد قیمت گذاری و گزینه های بسته ارائه می دهد.
– استراتژی های بازاریابی شخصی تر را فعال می کند.
– سطوح درآمد.
– زمینه ها و شیوه های فرهنگی.
– سوابق آموزشی و غیره.
– کمک می کند در درک هنجارهای فرهنگی، که می تواند بر مضامین رویدادها، انتخاب غذا و موارد دیگر تأثیر بگذارد.
– می تواند راهبردهای تبلیغاتی و تبلیغاتی را هدایت کند.
– استراتژی های قیمت گذاری رقبا.
– نقاط قوت و ضعف رقبا.
– به تنظیم قیمت های رقابتی و معاملات بسته کمک می کند.
– شما را قادر می سازد تا کسب و کار خود را از دیگران متمایز کنید.
ایجاد طرح کسب و کار برنامه ریزی رویداد
یک طرح کسب و کار خوب به عنوان یک نقشه راه عمل می کند. برنامهریزان رویداد میتوانند از یکی برای شناسایی و سادهسازی تنگناها در عملیات خود استفاده کنند.
پیشبینیهای مالی بسیار ارزشمند هستند زیرا سودآوری، هزینهها و درآمد را مرور میکنند.
تحلیل SWOT را به خاطر بسپارید ( نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدها، فرصت ها).
مجوز و گواهینامه برای یک شرکت برنامه ریزی رویداد
بسته به محل شروع کسب و کارتان، ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشید: >
- اگر قصد دارید الکل را در رویدادها سرو کنید، یک مجوز الکل دارید.
- یک مجوز تجاری عمومی برای اکثر شرکتها را اداره میکنند.
- برنامهریزان رویداد که هزینه خدمات خود را دریافت میکنند نیاز به مجوز مالیات فروش دارند.
- همچنین ممکن است بخواهید نام کسبوکار خود را در ایالت خود ثبت کنید. فهرست نامهای تجاری برنامهریزی رویداد ما را برای الهام گرفتن بررسی کنید.
<.کترینگ اغلب به مجوز خدمات غذا نیاز دارد.
نوع مجوز/مجوز | توضیحات | هدف و اهمیت |
---|---|---|
مجوز الکل | مجوز لازم برای سرو یا فروش الکل در رویدادها. | – تضمین می کند که کسب و کار به قوانین محلی و ایالتی در مورد مصرف الکل پایبند است. – از مجازات های قانونی اجتناب می کند. |
مجوز کسب و کار عمومی | مجوز مورد نیاز برای راه اندازی بیشتر شرکت های تجاری. | – از نظر قانونی به کسب و کار اجازه می دهد در یک شهرداری یا شهرستان فعالیت کند. – اطمینان حاصل می کند که کسب و کار به مقررات محلی پایبند است. |
مجوز مالیات بر فروش | مجوز مورد نیاز برای مشاغلی که کالا یا خدمات می فروشند و نیاز به دریافت مالیات بر فروش دارند. | – امکان جمع آوری مالیات بر فروش برای خدمات قابل شارژ را فراهم می کند. – مطابقت مالیاتی را تضمین می کند و از جریمه های احتمالی جلوگیری می کند. |
ثبت نام کسب و کار | ثبت نام کسب و کار انتخابی در ایالت. | – از نام کسب و کار محافظت می کند و تضمین می کند که هیچ نهاد دیگری از همین نام در ایالت استفاده نمی کند. – اثبات قانونی مالکیت نام کسب و کار را ارائه می دهد. |
مجوز سرویس غذا (برای پذیرایی) | مجوز لازم برای سرو غذا، به ویژه اگر کسب و کار خدمات پذیرایی ارائه می دهد. | – از رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی اطمینان می دهد. – از مشکلات بالقوه بهداشتی و مسئولیت های قانونی جلوگیری می کند. |
بسته به محل کار شما ممکن است شرایط دیگری نیز وجود داشته باشد. با گروههای کسبوکار محلی ارتباط برقرار کنید یا در دورههای برنامهریزی رویداد شرکت کنید تا درباره الزامات بیشتر بدانید.
تنظیم فضای کاری تجاری برنامه ریزی رویداد
تنظیم فضای خانه یا دفتر نیاز به برنامه ریزی دارد، همچنین.
موقعیت مکانی مهم است
اگر در خانه کار میکنید یا یک فضای تجاری را اجاره میکنید، باید فضایی را برای فضای جلسه و بودجه خود در نظر بگیرید. هر راه اندازی دفتری باید با مقررات و مجوزهای منطقه بندی مطابقت داشته باشد.
فناوری مانند نرم افزار برنامه ریزی رویداد و ابزارهای مدیریت پروژه مهم هستند. پیگیری امور مالی خود با نرم افزارهایی مانند QuickBooks آسان تر است.
ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری
ابزارهای CRM مانند HubSpot یا Salesforce می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند
ساخت نمونه کارها برای سرویس برنامه ریزی رویداد شما
یک نمونه کار کامل، شما را به نمایش می گذارد موفقیت های گذشته و ثبات شما را برجسته می کند. این یک ابزار شبکه و بازاریابی عالی است. بهترین کار خود را انتخاب کنید و دستاوردهای بزرگ را برجسته کنید.
استفاده از حسابهای رسانه اجتماعی برای کسب و کار برنامهریزی رویداد شما
رسانه های اجتماعی مهم است. این پلتفرم میتواند رویدادهای گذشته را با تصاویر با کیفیت بالا به نمایش بگذارد و مشارکتها و شبکهسازی را تقویت کند.
- LinkedIn برای شبکههای B2B خوب است.
- فیس بوک برای ارسال جزئیات رویداد عالی است.
- اینستاگرام فیلم ها و عکس ها را به نمایش می گذارد.
قیمت گذاری خدمات برنامه ریزی رویداد شما
محاسبه هزینه های کسب و کار شما در اینجا مهم است. که شامل هزینه های نیروی کار و بازاریابی می شود. کنفرانسهای شرکتی و عروسیها نیازمندیهای متفاوتی دارند، بنابراین استراتژی قیمتگذاری شما میتواند برای آنها تغییر کند.
فراموش نکنید که برای خدماتی بالاتر از اصول اولیه هزینه کنید.
بازاریابی کسبوکار برنامهریزی مهمانی شما
یک وبسایت حرفهای به نمونه کارها، فهرستی از خدمات شما و توصیههای مشتری نیاز دارد. فراموش نکنید که خدمات بازاریابی ویدیویی را با تمرکز بر برنامه ریزی رویداد.
شبکه در کنفرانس ها و نمایشگاه های صنعتی.
ایجاد یک شبکه و مشارکت در برنامه ریزی رویداد
کارت ویزیت و بروشور چاپ شده را می توان توزیع شده در مراکز اجتماعی و مشاغل محلی. نشریههای مطبوعاتی به شما کمک میکنند تا در معرض دید قرار بگیرید.
میزبانی کارگاههای آموزشی برای شبکهسازی و ایجاد مشارکت عالی است.
آغوش فناوری در برنامه ریزی رویداد
تکنولوژی از بسیاری جهات در طول برنامه ریزی رویداد مفید است. در اینجا چند نوع ابزار برای بررسی وجود دارد:
- نرم افزار مدیریت رویداد شامل ابزارهایی برای ایجاد برنامه، بودجه، و رسیدگی به ثبت نام رویداد. CRMهایی مانند Salesforce به تبلیغات کمک می کنند.
- نرم افزار همکاری مانند Hubspot و Zoom همه را در یک صفحه نگه می دارد.
- ابزارهای بازاریابی مانند Mailchimp کمپینهای ایمیل را مدیریت میکند.
- سکوهای پخش زنده مانند رویدادهای میزبان Webex و Zoom.
- بازخورد به بهبود کسبوکار برنامهریزی رویداد شما کمک میکند. . به Google Forms و Google Analytics فکر کنید.
- برنامههای مرتبط با جایگاه شما — برای مثال، میتوانید از برنامه برنامه ریزی عروسی مانند The Knot برای اتصال و اشتراک گذاری اطلاعات با مشتریان.
نوع فناوری | توضیح | هدف و اهمیت |
---|---|---|
نرم افزار مدیریت رویداد | ابزارهایی برای ایجاد زمان بندی، بودجه و ثبت رویداد را انجام دهید. | – فرآیندهای برنامه ریزی رویداد را ساده می کند. – بهره وری و کارایی را افزایش می دهد. – مدیریت و ثبت شرکت کنندگان را ساده می کند. |
CRMها (به عنوان مثال، Salesforce) | سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری برای مدیریت تعاملات و تبلیغات با مشتری. | – اطلاعات و تاریخچه مشتری را متمرکز می کند. – تلاش های بازاریابی و فروش هدفمند را تسهیل می کند. |
نرم افزار همکاری (به عنوان مثال، Hubspot، Zoom) | پلتفرم هایی برای ارتباطات تیمی، کنفرانس ویدئویی و همکاری. | – ارتباطات تیمی را بهبود می بخشد. – اسناد و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده را متمرکز می کند. – راه دور را تسهیل می کند. کار و جلسات. |
ابزارهای بازاریابی (به عنوان مثال، Mailchimp) | – تلاش های بازاریابی ایمیلی را ساده می کند. – تبلیغات و تعامل هدفمند را فعال می کند. . – عملکرد کمپین را تجزیه و تحلیل می کند. |
|
سکوهای پخش زنده (به عنوان مثال، Webex، Zoom) | ابزارهایی برای میزبانی، پخش جریانی، و ضبط رویدادهای زنده یا وبینارها. | – دسترسی رویداد را به آن گسترش می دهد. مخاطبان جهانی. – رویدادهای مجازی و مدل های ترکیبی را فعال می کند. – انعطاف پذیری را برای شرکت کنندگان افزایش می دهد. |
پلتفرم هایی برای جمع آوری بازخورد شرکت کنندگان و تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت. | ||
برنامه های طاقچه (به عنوان مثال، The Knot) | برنامه های خاص برای انواع خاصی از رویدادها مانند عروسی ها یا کنفرانس ها. | – ابزارهای تخصصی متناسب با محل رویداد را ارائه می دهد. – ارتباط با مشتریان را تقویت می کند. – مزیت رقابتی در بازار ارائه می دهد. |
هزینه راه اندازی یک کسب و کار برنامه ریزی رویداد چقدر است؟
هزینه های مختلفی دارد.
هزینه های قانونی و مجوز
ممکن است هزینه های ثبت کسب و کار یا ادغام گنجانده شود. همچنین ممکن است برای مشاوره با یک وکیل برای تنظیم قراردادها و ساختار کسب و کارتان هزینه های قانونی وجود داشته باشد.
هزینه هایی برای ابزارهای نرم افزاری برای مواردی مانند حسابداری و مدیریت پروژه نیز وجود دارد. ممکن است لازم باشد هزینههای اجاره یا اجاره یک ساختمان فیزیکی را در نظر بگیرید.
برندسازی و بازاریابی
مواد برندسازی مانند بروشورها و آگهیها را فراموش نکنید. طراحی لوگوی مناسب هم در بازاریابی چاپی و هم در بازاریابی آنلاین قابل استفاده است. Put together an online advertising package that includes social media advertising and something like Google Ads.
A good website needs domain registration and includes web hosting fees.
There are a variety of other costs to look at, like utilities, insurance, and employee expenses.
Navigating Challenges in Planning Events
There are some challenges for planners like the following:
- Event planners have clients who can ask for last-minute changes or additions.
- They also need to handle unforeseen circumstances in outdoor events like the weather.
- Event planners need to find quick solutions to vendor issues.
FAQs: How to Start an Event Planning Business
Are Event Planning Businesses Profitable?
Profits in the events industry depend on different factors, like a steady stream of diverse and loyal clients. Specializing in a certain niche, like weddings, will make you more money.
What Qualities are Needed to be an Event Planner?
Planners need to be meticulous and pay attention to detail. They also need to be able to work outside regular business hours and be culturally sensitive. There are tons of other event planning tips that can help this type of business thrive.
What are the peak seasons for an event planner?
Spring and summer are popular for weddings. Winter is a high-demand time for corporate year-end events.
How to start a party planning business with no money?
There is no overhead if you work from home and offer your services for free to build a portfolio. Connect with local businesses to see if they need help with special events. For example, you may learn how to plan a bar crawl and offer services to a few local pubs. By providing a positive experience, those businesses may hire you for paid gigs the next time they want to host something similar.
Image: Envato Elements