چگونه داده های شما می تواند مشتری شما را بهبود بخشد روابط
چگونه داده های شما می تواند مشتری شما را بهبود بخشد
روابط
هر کسبوکاری روز به روز از دادهها استفاده میکند. از ردیابی موجودی تا رتبه بندی سئو، داده ها بینش های ارزشمندی را به کارآفرینان می دهد که می تواند به آنها کمک کند تا کسب و کار خود را به طور مؤثرتری اداره کنند.
با این حال، همه این دادهها زمانی ارزشمندتر خواهند بود که از آنها برای بهبود روابط با مشتریان. در پایان روز، یک کسب و کار موفق به رابطه ای که با مشتریان خود ایجاد می کند بستگی دارد — و در واقع، تمام تلاش های شما برای جمع آوری داده ها باید مشتریان شما را در ذهن نگه دارد.
از داده ها برای درک بهتر خواسته ها و نیازهای مشتریان خود استفاده کنید.
بسیاری معتقدند که علوم رفتاری کلید دستیابی و تعامل بهتر با مشتریان است. – و دلیل خوبی دارد. وقتی تصویر واضحی از اقداماتی که مخاطبان هدف خود انجام میدهند و چرایی آنها انجام میدهند، داشته باشید، میتوانید درک بهتری از طرز فکر آنها به دست آورید – چه چیزی آنها را در وهله اول به خرید محصولات یا خدمات شما تشویق میکند.
تحقیق بازار که به دلایلی می پردازد که چرا مشتریان شما کاری را انجام می دهند، می تواند بینش های خیره کننده ای ارائه دهد که به شما کمک می کند هنگام خرید با شما اهداف و انگیزه های آنها را درک کنید. . آیا شخصی ۱۰۰۰۰ قدم در روز برمی دارد زیرا می خواهد تناسب اندام خود را بهبود بخشد؟ (تمرکز بر دستاوردها)، یا به این دلیل که نگران خطرات سلامتی ناشی از سبک زندگی بی تحرک (یک طرز فکر از دست دادن) هستند؟
این تفاوتها باید بازاریابی شما را مشخص کند و به شما امکان میدهد پیامهای خود را به گونهای بسازید که بیشتر به ذهنیت مخاطبان هدف شما مرتبط باشد.
دادههای رفتاری داخلی شما همچنین میتواند به شما کمک کند که در قیف فروش مشتریان خود را در کجا از دست میدهید. اقدامات کلیدی مانند رها کردن سبد خرید یا لغو اشتراک از لیست ایمیل باید برای شناسایی و اصلاح موانع رایج در سیستم شما تجزیه و تحلیل شوند. ارائه یک رویکرد کارآمدتر برآورده کردن خواستهها و نیازهای مشتری را آسانتر میکند.
از دادهها برای ایجاد آرامش در مشتریان استفاده کنید.
داده های شرکت شما نباید فقط برای استفاده داخلی باشد. اغلب، شرکتها دادههایی را به مشتریان خود ارائه میدهند تا آرامش خاطر داشته باشند و اعتماد به توانایی خود را در انجام وعدههای خدماتی افزایش دهند.
این به ویژه در طی گفتگوی اخیر با نیکو پولوینن، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Logmore آشکار شد. در زمانی که اختلال های زنجیره تامین تبدیل به شرکت Polvinen به مشتریان خود نظارت بر شرایط را ارائه می دهد تا به سازمان ها کمک کند تا گلوگاه های حمل و نقل یا سایر مسائلی را که می تواند در طول فرآیند حمل و نقل رخ دهد، مانند قرار گرفتن در معرض دمای شدید یا شوک ها، شناسایی کنند.
برای کسبوکارهایی که نگران تدارکات خود هستند، در دسترس بودن چنین دادههایی تصویر جامعی را ارائه میکند که میتواند تغییرات فوری و عملی را امکانپذیر کند. دادههای با کیفیت، تصمیمگیری آگاهانه را امکانپذیر میسازد – و وفاداری پایدار به شرکتی را تضمین میکند که در وهله اول به ارائه چنین بینشهایی کمک کرد.
ارائه داده به مشتری فراتر از برنامه های کاربردی B2B است. تنها به عنوان یک مثال، برنامههای مالی شخصی را در نظر بگیرید که به کاربران کمک میکنند عادات خرج کردن خود را پیگیری کنند و سپس از این دادهها برای ارائه نکات و بینشهای شخصیسازی شده برای بهبود استفاده کنند. شرکتهایی که دادههای مفیدی را بهعنوان بخشی از خدمات خود ارائه میدهند، در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از زندگی مشتریان خود هستند.
از دادهها برای شخصی کردن چیزها استفاده کنید.
امروزه شرکت ها راه های زیادی برای جمع آوری داده ها از مشتریان دارند. حتی جمعآوری نامها و آدرسها در حین تسویهحساب آنلاین به برند شما این فرصت را میدهد تا بازاریابی خود را شخصیسازی کند و آن را جذابتر کند.
البته، شرکت ها حتی گزینه های عمیق تری برای شخصی سازی محتوا برای مشتریان خود دارند. با پیگیری تعاملات آنها با شرکت خود، میتوانید پیامهای مناسب را در زمانهای مناسب، با پیشنهادات یا محصولاتی که متناسب با علایق فردی آنها است، ارسال کنید.
به عنوان یک مثال، مطالعات نشان دادهاند که ایمیلهای بازاریابی شخصیسازی شده منجر به شش برابر تعداد تراکنش ها پیام های غیر شخصی. ایمیلهای ترک سبد خرید یا پیامهایی که پیشنهاد یا رویدادی خاص به منطقه جغرافیایی گیرنده را برجسته میکنند، بسیار مرتبطتر و جذابتر خواهند بود.
هرچه مشتریان شما بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند، می توانید داده های بیشتری را برای سفارشی سازی بیشتر پیام های خود جمع آوری کنید. جمعآوری و تجزیه و تحلیل مستمر این اطلاعات به شما کمک میکند در ارسال پیامهای مناسب فعالتر باشید.
دادههای کسبوکار شما میتوانند خیلی بیشتر از اعدادی که در ارائه اسلاید می اندازید. با در نظر گرفتن اینکه چگونه داده های شما می تواند به شما کمک کند تا در مورد مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید – یا اینکه چگونه می توانید آنها را در خدمات خود ادغام کنید – شرکت شما موقعیت بهتری برای تبدیل اطلاعات به روابط قوی پیدا می کند.
وارث آلمانی آنا دلوی