عمومی

چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند از ارزش خود محافظت کنند تورم

چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند از ارزش خود محافظت کنند
تورم

از آنجایی که مشاغل کوچک با افزایش هزینه های سوخت، کالا و نیروی کار مبارزه می کنند، حفظ سودآوری می تواند یک چالش مداوم باشد. با شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ژوئیه، تورم به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است. . علاوه بر این، قیمت مواد غذایی نسبت به سال گذشته ۱۳٫۱ درصد افزایش یافته است که باعث شده مصرف کنندگان هزینه های خود را برای بسیاری از کالاهای غیر ضروری کاهش دهند. برای صاحبان مشاغل کوچک، تعیین قیمت های رقابتی در حالی که پوشش هزینه ها و حفظ جریان نقدی می تواند دشوار باشد.

ارزش یک کسب و کار به توانایی آن در حفظ جریان نقدی سالم و ایجاد فروش بستگی دارد. جریان نقدی تصویری از عملیات عادی کسب و کار است. اگر جریان یک کسب و کار بیشتر از ورود به آن باشد، مشکل وجود دارد. در واقع، کمبود پول نقد مهمترین دلیل شکست اکثر مشاغل کوچک است.

صاحبان کسب و کار می توانند اقدامات زیر را برای حفظ جریان نقدی سالم و حفاظت بیشتر از ارزش کسب و کار خود انجام دهند.

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی کلیدی و شناسایی فرصتهای بهبود

صورتهای مالی شما باید به طور منظم برای نظارت بر عملکرد کسب و کار شما بررسی شود. فروش ممکن است ثابت به نظر برسد، اما آیا مشتریان فاکتورهای خود را به موقع پرداخت می کنند؟ ممکن است پول نقد کافی برای پوشش هزینه ها در اختیار داشته باشید، اما آیا عملکردتان را بهبود می بخشید؟ یک کسب و کار موفق باید در طول زمان درآمد خود را افزایش دهد.

تحلیل جریان نقدی انجام دهید. با تهیه صورت جریان نقدی خود شروع کنید، که به شما نشان می دهد چه مقدار پول نقد به کسب و کار شما جریان دارد و چه مقدار در یک بازه زمانی مشخص جریان دارد.

  • جریان نقدی فعالیت های عملیاتی، از جمله پول از حساب های دریافتنی، پول پرداخت شده به تامین کنندگان، حقوق و دستمزد، مالیات های غیر مرتبط با سرمایه گذاری، به علاوه استهلاک دارایی های تجاری را بررسی کنید.
  • جریان نقدی فعالیت‌های مالی، از جمله وجوه مورد استفاده برای پرداخت وام‌های تجاری، انتشار سهام به سهامداران یا سایر تعهدات مالی را بررسی کنید.
  • جریان نقدی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را مرور کنید، از جمله پول خرج شده برای خرید یا فروش دارایی‌های غیرمرتبط با عملیات عادی تجاری، مانند تجهیزات تجاری، ماشین‌آلات، املاک و مستغلات.

نکاتی برای افزایش جریان نقدی: 

  • بهینه سازی حساب های دریافتنی. فاکتورهای پرداخت نشده را پیگیری کنید. برنامه های پرداخت را با مشتریان دیر پرداخت ایجاد کنید. ایجاد انگیزه برای مشتریان برای پرداخت به موقع و جریمه در زمان تاخیر.
  • شرایط حساب‌های پرداختنی را بررسی کنید تا ببینید آیا مهلتی برای تأخیر پرداخت‌ها دارید یا خیر. شرایط خود را اصلاح کنید.
  • کاهش هزینه ها. به دنبال راه هایی برای حذف هرگونه هزینه های غیر ضروری باشید. با فروشندگان مجدداً درباره قیمت‌ها مذاکره کنید یا برای جایگزین‌های ارزان‌تر خرید کنید.
  • نیازهای موجودی را مجدداً ارزیابی کنید. اگر انبار دارید کمتر بخرید یا در صورت لزوم به دنبال نرخ های عمده بهتر باشید.
  • قیمت ها را دوباره ارزیابی کنید. به دنبال مناطقی باشید که فضایی برای افزایش حاشیه سود یا افزایش نرخ خدمات تخصصی با تقاضای بالا داشته باشید که فقط شما می توانید ارائه دهید. همچنین از تحقیقات رقابتی استفاده کنید تا ببینید چگونه قیمت‌های شما در برابر سایرین در صنعت شما قرار می‌گیرد.
  • با تنوع بخشیدن به تامین کنندگان، خطرات زنجیره تامین را کاهش دهید. فروشندگان جایگزین همچنین می توانند گزینه های شما را برای قیمت گذاری و در دسترس بودن بهتر افزایش دهند.
  • یک خط اعتباری کسب و کار کوچک برای حفظ جریان نقدی در نظر بگیرید.

تحلیل سود و زیان انجام دهید. صورت سود و زیان شما (یا صورت درآمد) درآمد، هزینه ها و هزینه های متحمل شده در یک بازه زمانی معین را نشان می دهد. آیا کسب و کار شما به اندازه ای که باید سود ایجاد می کند؟ آیا فرصت هایی را برای ایجاد فروش بیشتر از دست می دهید؟

  • فروش را در طول زمان مرور کنید. هر قله یا الگوی را که ممکن است بتوانید تکرار کنید، شناسایی کنید. شاید یک کمپین بازاریابی گذشته در افزایش درآمد هر مشتری موفق بوده است.
  • منابع درآمد را مرور کنید. منابعی را که سودآور هستند و ارزش گسترش دارند و همچنین منابعی با حاشیه کمتر که مستحق زمان و منابع کمتری هستند را شناسایی کنید.
  • الگوهای فصلی را مرور کنید. شناسایی فصولی که تقاضا زیاد یا کم است می تواند به قیمت، تولید، موجودی یا حتی استراتژی کارکنان شما کمک کند.
  • بهای تمام شده کالاهای فروخته شده را بررسی کنید. به طور معمول، درآمد شما باید با افزایش هزینه کالا افزایش یابد. اگر اینطور نیست، ممکن است یک پرچم قرمز وجود داشته باشد.
  • درآمد خالص و حاشیه سود را مرور کنید. درصد درآمد خالص شما (حاشیه سود) می تواند به عنوان پایه در دوره های زمانی مختلف و همچنین مقایسه با صنعت شما استفاده شود. برای محاسبه حاشیه سود، سود خالص را بر درآمد خالص تقسیم کرده و در ۱۰۰ ضرب کنید. 

ارزش کسب و کار خود را تخمین بزنید و یک طرح خروج ایجاد کنید

محافظت ارزش کسب و کار شما با دانستن اینکه کسب و کار شما چقدر ارزش دارد شروع می شود. ارزش‌گذاری کسب‌وکار نه تنها برای برنامه‌ریزی بلندمدت یا فروش کسب‌وکار شما مهم است، بلکه برای تعیین استراتژی‌های رشد، تأمین مالی، جذب سرمایه‌گذاران و موارد دیگر نیز مهم است.

از آنجایی که تورم همچنان یک مشکل برای صاحبان مشاغل کوچک است، بسیاری از کسانی که هنوز در حال بهبودی از بیماری همه گیر هستند، درخواست برای ارزیابی کسب و کارها در حال افزایش است. این امر به ویژه در مورد کسانی که به دنبال بازنشستگی هستند و با این معضل مواجه هستند که آیا اکنون بفروشند یا صبر کنند تا تورم کاهش یابد و فروش افزایش یابد صادق است. کارگزاران کسب و کار افزایش تقاضا برای ارزیابی کسب و کار را گزارش می کنند. رابرت می‌گوید:

“ما در درخواست‌های ارزش‌گذاری کسب‌وکار افزایش یافته‌ایم که ممکن است منجر به افزایش تعداد مالکانی شود که تصمیم به فروش دارند.” فلین از گروه کارگزاران تجارت متحد. “نقطه مقابل این است که بسیاری از مالکانی که به تازگی دوران کووید را پشت سر گذاشته اند، با همه مشکلات آن، نمی خواهند به چیزی بفروشند که تصور می کنند ممکن است یک ارزش گذاری افسرده باشد. مالکان برای ارزیابی گزینه های خود ارزش گذاری های تجاری را دریافت می کنند.”

وقتی زمان ارزیابی رسمی کسب و کار فرا می رسد، مالکان باید با یک ارزیاب حرفه ای کار کنند. اغلب، این ممکن است یک کارگزار حرفه ای کسب و کار باشد که می تواند ارزیابی کلی از کسب و کار شما را نیز به شما ارائه دهد. برای اندازه‌گیری یک ارزش تخمینی، می‌توان از روش‌های مضرب سود یا روش‌های قابل مقایسه نیز استفاده کرد.

انتظار نداشته باشید که تورم از بین برود، در عوض خلاق و مبتکر باشید

در حالی که داده های CPI اخیر نشان می دهد که تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد، احتمالاً برای مدتی بالا باقی می ماند زیرا مشکلات زنجیره تامین همچنان ادامه دارد و جنگ اوکراین همچنان بر قیمت انرژی و مواد غذایی فشار می آورد. با این اوصاف، بررسی وضعیت مالی خود و انجام یک ارزیابی کسب و کار می تواند به شما در ایجاد یک برنامه بازی در آینده کمک کند. حتی ممکن است برخی از فرصت‌های تجاری طلایی را کشف کنید.

نظرات ستون نویسان Inc.com که در اینجا بیان شده متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی