عمومی

چگونه با بازاریابی محتوا، شرکت خود را رشد دهید؟

چگونه با بازاریابی محتوا، شرکت خود را رشد دهید؟

توسط کریستوفر بی. جونز، یک کارآفرین و سرمایه گذار سریالی. کریس بنیانگذار فینالیست سال آژانس سئو ۲۰۲۰ است LSEO.com.

بازاریابی محتوا بخش کوچکی از بازاریابی ایمیلی است، یکی از راه‌های اصلی بسیاری از کسب و کارها امروزه رشد می کنند. از این گذشته، اگر محتوایی برای ارسال ندارید، نمی توانید به طور کامل برای مشتریان خود بازاریابی کنید. خود محتوا اشکال مختلفی دارد، از جمله خبرنامه، وبلاگ، ویدئو، مصاحبه و مطالعات موردی.

درست مانند ایمیل مارکتینگ، شما نیاز دارید یک برنامه محکم برای ایجاد و ارسال محتوا برای مشتریان شما. همچنین باید مشتریان خود را بشناسید و بدانید که چه محتوایی به بهترین وجه با آنها ارتباط دارد، که بر نحوه رتبه بندی محتوای شما در موتورهای جستجو و در واقع مصرف آن تأثیر می گذارد.

ایجاد یک برنامه محتوا

یک تیم محتوا قبل از نوشتن هر چیزی باید چند نکته را در مورد مخاطبان خود بداند:

  • این محتوا برای چه کسانی در نظر گرفته شده است؟
  • این افراد ممکن است به دنبال چه اطلاعاتی باشند؟
  • چه نوع محتوایی آن اطلاعات را به بهترین نحو منتقل می کند؟
  • این محتوا به کدام کانال های رسانه اجتماعی می رود؟

پاسخ شما به این سؤالات تأثیر بسزایی در عملکرد محتوا دارد. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما عمدتاً با کانال‌های ویدیویی مانند YouTube یا TikTok تعامل دارند و بیشتر محتوای خود را در یک وبلاگ نوشته شده قرار می‌دهید، احتمالاً آن اطلاعات را دریافت نمی‌کنند. اگر بیشتر مخاطبان شما اخبار خود را از طریق خبرنامه های ایمیل دریافت می کنند و به این ترتیب محتوای خود را به اشتراک می گذارید، شروع خوبی دارید.

عملکردهای کلیدی عملکرد را تعریف کنید

چندین هدف تجاری با اعداد مرتبط هستند: فروش ، درآمد، مشترکین. تنظیم KPI برای این موارد به شما نشان می دهد که چقدر به اهداف ماهانه یا سالانه خود دست یافته اید. به عنوان مثال، اگر در تلاش برای رسیدن به KPI فروش یا درآمد هستید، می‌توانید ببینید که چگونه محتوای شما در یک دوره معین بر آن چیزها تأثیر گذاشته است. همچنین می‌توانید KPI برای ترافیک، SEO، معیارهای رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

بنابراین، چگونه می توان در مورد مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کرد؟ با استفاده از برنامه هایی مانند Google Analytics و Twitter Analytics، می توانید اطلاعاتی در مورد مواردی مانند سن، جنسیت، درآمد و حتی تحصیلات دریافت کنید. این اطلاعات به شما این امکان را می دهد که به جای مخاطبان خود قدم بگذارید و تصمیم بگیرید که به احتمال زیاد چه محتوایی را مصرف خواهند کرد.

Google Analytics حتی می تواند نگاهی اجمالی به علائق مخاطب. فقط روی دکمه “مخاطب” در منو کلیک کنید، که فهرستی دقیق از آنچه افراد در برخی جمعیت‌شناسی معمولاً به صورت آنلاین جستجو می‌کنند نشان می‌دهد.

این اطلاعات همچنین به شما امکان می‌دهد پرسونای خریدار ایجاد کنید، که نمایه‌های کاملی از مشتری ایده‌آل است که از محتوای شما استفاده می‌کند. هرچه شخصیت پرسوناژ بیشتری داشته باشد، بهتر می‌توانید برای خواسته‌ها و نیازهای او محتوا ایجاد کنید.

تصمیم بگیرید چه چیزی و چه زمانی پست کنید

داشتن برنامه برای محتوایی که بنویسید خوب و خوب است، اما اکنون باید برای ارسال آن محتوا برنامه ریزی کنید. آیا رویدادی در راه است که با محتوای شما همزمان باشد؟ اگر چنین است، آن محتوا را با رویداد هماهنگ کنید. اگر در حال برنامه‌ریزی یک سری پست‌های وبلاگ هستید، آن‌ها را به ترتیبی که برای خوانندگان شما منطقی است پست کنید.

شخصیت‌های خریدار شما و اطلاعات جمعیت شناختی شما نیز تعیین می کند که چه زمانی محتوا را پست کنید. گروه‌های خاصی از افراد ایمیل‌های خود را چک می‌کنند یا محتوا را در زمان‌های خاصی از روز می‌خوانند، بنابراین شما برنامه پست خود را با آن زمان مطابقت می‌دهید.

به طور منظم پست کنید

کلید درگیر کردن مخاطبان، تولید منظم و ارسال مطالب این بدان معناست که ایمیل هایی حاوی فروش، خبرنامه، کارت تبریک یا هر محتوای مرتبط با مشتریان خود را به موقع ارسال کنید. اگر محتوای با کیفیت تولید کنید، مخاطبان شما می‌دانند که چه زمانی باید از آن انتظار داشته باشند و با آن درگیر شوند. بعلاوه، داشتن یک زمان برنامه ریزی شده برای پست کردن، تیم محتوای شما را در مسیر تولید محتوای سازگارتر نگه می دارد.

ممیزی محتوا انجام دهید

هر چند وقت یکبار، انجام ممیزی محتوا ایده خوبی است. ممیزی محتوا تقریباً گزارشی از تمام محتوای شما است که نحوه عملکرد آن را به شما نشان می دهد. ما در مورد اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم، اینکه آیا لینک‌های ورودی روی پست‌ها وجود دارد یا خیر، آیا کسی پست‌ها را به اشتراک گذاشته است یا خیر. این به شما نشان می‌دهد که کدام محتوا برای مشتریان شما مفیدتر است. همچنین به شما فرصتی می دهد تا محتوای خود را به روز کنید. به جای خلاص شدن از شر محتوا، می توانید پیوندهای ورودی یا اطلاعات مرتبط بیشتری را اضافه کنید تا به عملکرد بهتر آن کمک کنید.

برای تولید نتایج بزرگ تلاش کنید

مطمئناً، برای تقویت بازی بازاریابی محتوای خود تلاش می‌کنید، اما در اینجا بازی آهسته و پیوسته است. به این بچسبید و می‌تواند نتایج بزرگی برای شما ایجاد کند.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی