عمومی

چندوظیفه ای راز انجام خسته کننده است لیست برای انجام کار؟

چندوظیفه ای راز انجام خسته کننده است
لیست برای انجام کار؟

 در اینجا یک پیروزی برای چند وظیفه مزمن.

بر اساس مطالعه جدیدی که در Journal of Consumer Research توسط محقق آلیسیا لیبرمن.

افراد کارهای ساده را رها می‌کنند زیرا کارها به اندازه کافی توجه نمی‌طلبند — که منجر به کسالت و رها شدن می‌شود، لیبرمن و همکارانش پیدا کردند. در حالی که تحقیقات دیگر استفاده از پاداش یا گیمیفیکیشن کارهای خسته کننده را به عنوان راه حل پیشنهاد می کند، این مطالعه یک جایگزین ارائه می دهد: غوطه وری مماسی، عمل جفت کردن دو کار کم توجه برای مشغول نگه داشتن ذهن در حین انجام هر دو. فکر کنید: گوش دادن به پادکست در حین پر کردن برگه اکسل، یا تماشای یک قسمت از تلویزیون در حالی که به ایمیل‌های خود پی می‌برید. از آنجایی که فعالیت ثانویه باید “کم توجه” باشد، معمولاً یک فعالیت غیر کاری است.

محققان به نتیجه رسیدند. نتیجه گیری با مشاهده مدت زمانی که افراد می توانند دندان های خود را مسواک بزنند در حین انجام چند کار، لیبرمن در Harvard Business Review. در تمام مدت مسواک زدن، گروه کنترل یک نقطه متحرک را روی صفحه تماشا کردند، گروهی دیگر به تصویر زیر آب نگاه کردند و به پیانو گوش دادند. موسیقی (با هم، به عنوان یک فعالیت ثانویه در نظر گرفته می شود)، و سومین یک داستان همه جانبه را خواندند.

گروه سوم ۱۰ درصد دندان های خود را مسواک زدند. طولانی تر از دو گروه دیگر – نشان می دهد که برای موثر بودن غوطه وری مماسی، seco یک کار معمولی نیاز به توجه کافی برای متمرکز نگه داشتن فرد دارد.

اما این کار نباید به بیش از حد نیاز داشته باشد. بسیار توجه: در آزمایش دیگری، محققان دریافتند که وقتی از شرکت‌کنندگان خواستند یک تمرین فیزیکی ساده انجام دهندمانند مسواک زدن دندان‌های خودهنگام خواندن داستان در مقابل در حین انجام حساب، گروهی که داستان را می‌خواند، می‌توانست تمرین را طولانی‌تر از آنچه که گروه خواسته بود انجام دهد.

آنها را حتی سازنده تر کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی