عمومی

چقدر آدم‌های کوچک، رویاهای بزرگ چهره را تغییر می‌دهند ادبیات کودکان

چقدر آدم‌های کوچک، رویاهای بزرگ چهره را تغییر می‌دهند
ادبیات کودکان

وقتی به کتاب‌های پرفروش کودکان فکر می‌کنید، احتمالاً غیرداستانی را تصور نمی‌کنید. خوب، شاید زمان شروع فرا رسیده باشد.

به عنوان بزرگسالان، معمولا فراموش می کنیم که داستان های واقعی چقدر برای بچه ها جذاب هستند. ما، شاید به اشتباه، فرض می‌کنیم که کودکان ترجیح می‌دهند داستان‌های خارق‌العاده را بر خلاف هر چیزی که ممکن است در دنیای واقعی ببینند، سروده کنند. خوشبختانه، ماریا ایزابل سانچز وگارا یکی از آن بزرگسالان نیست. شاید بیش از هر نویسنده مدرن دیگری برای کودکان، وگارا به شدت با تأثیر عمیقی که داستان های واقعی می تواند بر کودکان داشته باشد هماهنگ است.

مجموعه کتاب‌های مشهور او، افراد کوچک، رویاهای بزرگ ، شامل بیش از ۸۰ عنوان و در حال حاضر. وگارا که در کنار تصویرگر متفاوتی برای هر کتاب کار می کند، هم به عنوان نویسنده و هم کارگردان خلاق عمل می کند و تداوم زیبایی شناختی بین انتشار را تضمین می کند. هر کتاب رویای یک شخصیت عمومی یا تاریخی خارق‌العاده را که در پی سفر آن‌ها از کودکی تا بزرگسالی است، شرح می‌دهد.

Trendsetters Leaderboard 728 x 90 - چقدر آدم‌های کوچک، رویاهای بزرگ چهره را تغییر می‌دهند
ادبیات کودکان

یادگیری درست بودن

وقتی سعی می‌کنید خلاقیت یا فردیت آنها را الهام بخشید—اما آیا واقعاً می دانیم که این به چه معناست؟ سخت است باور کنیم که چنین ابتذال‌هایی به شیوه‌ای معنی‌دار برخورد کنند یا واقعاً موفقیت را تشویق کنند. مثال‌ها – داستان‌های واقعی – می‌توانند بسیار قدرتمندتر باشند.

اگرچه ارقام مورد توجه کتاب‌های Vegara بدون شک استثنایی هستند، استثنایی یا موفق بودن در واقع چیزی نیست که سریال درباره آن باشد. موفقیت به معنای چیزی متفاوت برای همه افراد است و می تواند به روش های بی شماری تفسیر شود، به همین دلیل است که Vegara تمرکز می کند بیشتر در مسیر خودگردان شخصیت تا نتیجه.

«فکر نمی‌کنم این سریال در مورد افرادی باشد که به یک آرزوی بزرگ دست می‌یابند و در حوزه خود بهترین هستند، بلکه بیشتر درباره افرادی است که سعی می‌کنند خودشان باشند، فقط سعی می‌کنند به آنچه هستند صادق باشید. “من فکر می کنم در پایان، پشت هر داستان، درسی جالب برای یادگیری وجود دارد یا کسی که باید به او نگاه کرد، یا شاید کسی که احساس می کنید کمی شبیه شماست.”

به‌جای زندگی‌نامه‌های دستاورد، افراد کوچک، رویاهای بزرگ داستان‌هایی هستند که نشان می‌دهند قدرت و زیبایی در اصالت وجود دارد. برای یک کودک، این داستان‌ها برای تشخیص اینکه چه چیزی او را منحصر به فرد می‌کند و چرا این مهم است ارزشمند است.

کسی مثل من

وگارا می‌گوید: «وقتی با سریال شروع کردم و خیلی کوچک بود، خیلی راحت بود. من فقط در مورد افرادی نوشتم که دوست داشتم در کودکی با آنها ملاقات کنم. با این حال، از آنجایی که سرعت تولید او در حال افزایش بود، وگارا این نکته را هدفمندتر کرد. او شروع به نشستن با ویراستاران خود کرد تا مطمئن شود که ۱۵ تا ۲۰ کتاب بعدی حاوی داستان هایی از افراد با پیشینه ها، قومیت ها و جنسیت های مختلف است.

او توضیح می‌دهد: «ما به نوعی سعی می‌کنیم به دنبال تعادل باشیم، اما در پایان، هنوز احساس می‌کنم که نحوه انتخاب شخصیت‌ها تقریباً همان چیزی است که در ابتدا بود.

وگارا ضرورت بازنمایی در میان الگوهای کودکان – از میشل اوباما تا دالی پارتون، مگان راپینو تا نلسون ماندلا. هنگام انتخاب هر تصویرگر، او همچنین نحوه شکل‌گیری تجارب یک فرد از جهان را در نظر می‌گیرد.

او می‌گوید: «این غنای زیادی را به مجموعه می‌آورد زیرا هر بار که کتابی را باز می‌کنید، به نوعی غافلگیرکننده است زیرا واقعاً انواع مختلفی از تصویرگران درگیر هستند. “من با افراد زیادی از سراسر جهان برای این کتاب‌ها کار کرده‌ام و همیشه سعی کردم به دنبال رابطه بین تصویرگر و داستان باشم.”

LPBD.MariaIsabelSanchezVegara.Styled 1024x709 - چقدر آدم‌های کوچک، رویاهای بزرگ چهره را تغییر می‌دهند
ادبیات کودکان

دنیا را مدیون یکدیگر باشیم

مردم کوچک، رویاهای بزرگ تحسین زیادی از خوانندگان، منتقدان و نشریات به دست آورده است. این مجموعه به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده است و میلیون‌ها نسخه در سراسر قاره‌ها فروخته شده است و باعث رنسانس واقعی ادبیات غیرداستانی کودکان شده است.

درک اینکه چرا کتاب‌های Vegara تا این حد محبوب هستند دشوار نیست. هر کدام به طور منحصربه‌فردی به تصویر کشیده شده‌اند و در عین حال از نظر زیبایی‌شناختی به هم متصل شده‌اند، به طور مختصر گفته شده و به شکلی تلخ ارائه شده‌اند. اما حتی بیشتر از آن، این کتاب ها به شدت طرفدار اجتماعی هستند. پیام صادقانه و در عین حال مثبت است. این نمایندگی یکدست و متفکرانه برای جامعیت تنظیم شده است. اگرچه وگارا از تأثیر مثبتی که کتاب‌هایش بر خانواده‌ها و کودکان داشته است سپاسگزار است، اما صادقانه می‌گوید که این هدف اصلی او نبوده است.

او توضیح می‌دهد: «وقتی کاری را می‌بینم که انجام داده‌ام و مردم فکر می‌کنند برای بچه‌ها خوب است، پس فکر می‌کنم، «وای، این شگفت‌انگیز است – چه چیز دیگری می‌توانم بخواهم؟»». “اما اینطور نیست که فکر کنم هر هنرمندی باید مدیون کسی باشد.”

اما کارآفرینان داستان متفاوتی دارند.

ایجاد تاثیر

وگارا می‌گوید، اگرچه هنرمندان لزوماً مدیون جامعه نیستند، اما کسب‌وکارها مدیون حفظ جهان هستند.

“برای من در حال حاضر، بزرگترین مشکل محیط زیست است، درست است؟” موزهای وگارا “چون، نمی دانم، گاهی اوقات فکر می کنم، “خدای من، برادرزاده ها و خواهرزاده هایم – وقتی بزرگ شوند، چه چیزی باقی می ماند؟”

وگارا در سطح شخصی به فکر آب و هوا است. با این حال، او مسئولیت یک کسب و کار برای جلوگیری از تخریب آب و هوا را بزرگتر، متناسب با پتانسیل تخریب آن می داند.

او می‌گوید: «اگر زمانی برای کسب‌وکاری پول بگذارم، مطمئن می‌شوم که این کسب‌وکاری دوستدار محیط زیست است و از آینده این سیاره مراقبت می‌کند.» “به خصوص بیشتر از افراد دیگر، ما مدیون این سیاره هستیم.”

داستان هایی که برای فرزندانمان تعریف می کنیم، پارامترهای دنیای آنها را شکل می دهد. آنها می توانند پتانسیل بی حد و حصر را تشویق کنند، یا می توانند ترس و شک را منتقل کنند. تصمیم وگارا برای گنجاندن موضوعات پرمعنا و چالش برانگیز مانند آن فرانک، گرتا تونبرگ و ملاله یوسف زی نشان دهنده توانایی سریال او در ارائه زندگی واقعی – سختی‌ها و شادی‌های آن – به‌عنوان زمینه‌ای مناسب برای رشد است.

فروشگاه آنلاین Vegara را کاوش کنید تا در تمام عناوین موجود مردم کوچک، رویاهای بزرگ و Vegara را در اینستاگرام دنبال کنید تا از جدیدترین انتشارات آینده مطلع شوید.

این مقاله در ابتدا در شماره سپتامبر/اکتبر ۲۰۲۲ مجله SUCCESS منتشر شد. عکس‌های ماریا ایزابل سانچز وگارا.

Michelle Obama 245x300 - چقدر آدم‌های کوچک، رویاهای بزرگ چهره را تغییر می‌دهند
ادبیات کودکان

Rae Fitzgerald یک نویسنده مستقل، علاقه‌مند به ماهیگیری و موسیقی‌دان در Austin، برچسب TX Keeled Scales است. او مدرک کارشناسی خود را در نویسندگی خلاق از دانشگاه ایالتی ترومن دریافت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی