خبر

پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲

504159 297 - پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴-بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص‌های بورس تهران ریزش سنگینی را پشت سر گذاشتند.

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۴ تیر- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش ۵۶ هزار و ۹۴۹ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۲۱ هزار و ۸۷۲ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۵۸۷ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۴ هزار و ۶۵۰ واحد کاهش پیدا کرد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۱۰۷ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۵۵۹ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۱۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سامان گستر اصفهان (ثامان)، شرکت افست (چافست) و شرکت کاشی سعدی (کسعدی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های بنیرو (شرکت نیرو ترانس)، شیراز (شرکت پتروشیمی شیراز) و خزر (شرکت فنرسازی زر) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید: عرضه ۱۷۰ دستگاه کامیون و کامیونت در بورس کالا


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۴۹ نماد صف خرید داشتند و ۱۰۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۷ درصدی به ۴۴۶ میلیارد تومان رسید.

504157 673 - پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز

روز چهارشنبه شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. هر دو شاخص از ابتدا روند نزولی پیدا کردند و تا پایان معاملات ریزش کردند.

در مجموع کل معاملات چهارشنبه، ارزش صف‌های فروش ۱۳۱ میلیارد تومان بیشتر از صف‌های خرید بود.

همچنین شاهد خروج پول حقیقی برای هفتمین روز متوالی و به میزان هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بودیم. نماد‌های حکشتی، وآیند، وبملت، خکمک، خساپا، فلوله، پی پاد، فارس، شستا و وتجارت بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

روز چهارشنبه نماد‌های بزرگ بازار؛ فولاد، فارس، شپنا، فملی، کگل، شستا و شبندر بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

از سوی دیگر سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود؛ بنابراین بازار در روزی که حجم معاملات پایین بود و خروج پول بیش از ورود پول است، با ریزش اغلب نماد‌ها و افت شدید شاخص‌ها همراه بود؛ بنابراین با روند فعلی به نظر می‌رسد امروز نیز بازار با مازاد عرضه آغاز شود، مگر آنکه اختلاف نظر‌ها درباره نرخ گذاری انرژی صنایع در نهایت به تصمیمی در جهت رشد سودآوری شرکت‌ها ختم شود. موضوعی که یک بار دیگر نشان داد مداخلات اقتصادی دولت، بیش از آنکه به بهبود روند‌های بازار منجر شود، موجب افزایش ریسک‌ها، وارد آمدن شوک به بازار، کاهش پیش بینی پذیری بازار و اختلال در فرایند‌های طبیعی و نظام‌مند بازار می‌شود.

504158 682 - پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی