خبر

پیش‌بینی بورس در فصل تابستان

پیش‌بینی بورس در فصل تابستان

361680 847 - پیش‌بینی بورس در فصل تابستان

اقتصاد۲۴– سال ۱۴۰۱ را می‌توان یکی از سال‌های پر خبر و تاثیرگذار بورس دانست. شاخص کل بازار با شروع سال، روند نسبتا صعودی به خود گرفت و از سطح یک میلیون و ۳۷۰ هزار واحد در اولین روز کاری فصل بهار به تراز یک میلیون و ۵۳۹ واحد در پایان این فصل رسید و رشد ۱۲٫۳ درصدی را ثبت کرد.

به طور کلی اخبار، تاثیر بسزایی در روند معاملات بازار سرمایه دارد و انتشار اخبار مهم می‌تواند تاثیر زیادی در روند معاملات دارد.

در حال حاضر مولفه‌هایی همچون نرخ دلار بازار، قطعی برق در صنایع، مذاکرات برجام، نرخ بهره بانکی و امثال این موارد روی بورس اثرگذار هستند.

چه عواملی روی بورس تاثیر دارد؟

نرخ بهره بین بانکی با نرخ سود بانکی متفاوت است. زمانی که نرخ بهره بین بانکی بر نرخ سپره‌­گذاری و اعطای تسهیلات، اضافه برداشت بانک مرکزی و افزایش پایه پولی اثری نداشته باشد، کارکرد جدایی دارد و اثر واقعی آن بر بازار سرمایه به صورت نامحسوس و کاملا غیرمستقیم است.


اکنون اختلاف قیمت بین دلار بازار آزاد و نیمایی وجود دارد. کارشناسان عقیده دارند که اگر قیمت دلار نیمایی به دلار بازار آزاد نزدیک شود می‌توان سودآوری صنایع را متصور بود.

از سوی دیگر خبر قطعی برق، صنایع را در فصل تابستان تهدید می‌کند. احتمالا به علت وجود این خطر، به صورت موقت برخی از تک سهم‌ها روند منفی به خود بگیرند اما این موضوع موقت است.

وضعیت مذاکرات برجام مشخص نیست و در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. در صورت توافق، بازار سرمایه در وهله اول روند نزولی به خود می‌گیرد و پس از مدتی روند صعودی ادامه‌دار و قوی خواهد داشت. اما اگر توافقی انجام نشود بورس به صورت نوسانی و ناشی از تورم رشد می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی