خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۵ تیر

پیش‌بینی بورس امروز ۵ تیر

362573 644 - پیش‌بینی بورس امروز ۵ تیر

اقتصاد۲۴- بورس روز گذشته افت ۰٫۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادلی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

نرخ بهره بازار بین بانکی با افزایش ۰٫۱۴ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۲۰٫۸۲ درصد رسید. کارشناسان عقیده دارند که این افزایش نرخ بهره بازار بین بانکی به نفع بورس بوده و در بلند مدت می‌تواند این بازار را صعودی کند.

رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت گفت: در هیچ نقطه‌ای از جهان خودرو در بورس کالا عرضه نمی‌شود. البته ما مخالف این اتفاق نیستیم و به نظر شدنی است. اما موضوع این است که صنعت خودروسازی متولی و مدعی زیاد دارد و کسی پاسخگو نیست. دو ماه پیش از عرضه خودرو در بورس هم اعلام شد که در این مقطع زمانی عرضه در بورس کالا به صلاح نیست و رانت زیادی را جابه‌جا می‌کند. نامه‌ای که یک روز قبل از عرضه منتشر شد اتمام حجتی برای غیرقانونی بودن کار عرضه بود.


بیشتر بخوانید: استارت ناامیدکننده بازار سهام در ابتدای تابستان


عدم عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند تاثیر منفی بر روی بورس و بازار معاملات خودرو بگذارد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان خرداد، سود سنواتی دو میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار به مبلغ بیش از چهار هزار میلیارد ریال، از ۴۴ شرکت دریافت و به حساب مردم واریز شده است. برخی کارشناسان عقیده دارند که پول حاصل از پرداخت سود سنواتی مجددا می‌تواند وارد بورس شود.

شبکه المیادین خبر داد نخست‌وزیر عراق به‌منظور رایزنی درباره روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی به تهران و ریاض سفر خواهد کرد.

روز گذشته نیز بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا به تهران سفر کرد و پس از قرار است نخست‌وزیر عراق وارد تهران شود. کارشناسان عقیده دارند که این سفر‌ها می‌تواند احتمال توافق در مذاکرات را افزایش دهد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی