عمومی

پلتفرم خودت باش

پلتفرم خودت باش

مالکیت و بهره برداری از هر  پلتفرم یک ایده شگفت انگیز و کاملاً سودآور است — تا زمانی که شما در سمت راست آن هستید. «محصول» پلتفرمی مانند  Google، که توجه و ذهن شما را جلب می کند و سپس آن را برش می دهد و می فروشد، بدیهی است که آنقدرها سرگرم کننده یا از نظر مالی سودمند نیست. کاربر گوگل بودن بسیار شبیه به پوکر بودن است.

اما به همان اندازه که توسعه دهندگان این بازی ها بسیار زیرک و از نظر فنی باهوش هستند. مجموعه عظیمی از بشریت مانند   فیس‌بوک و گوگل بوده‌اند، مهم‌ترین و متحول‌کننده‌ترین بینش آنها – که اساساً آنها را به دروازه‌بانان جهان تبدیل کرد – متوجه شده‌اند که همه ما چقدر تنبل هستیم. چگونه به راحتی حریم خصوصی، توجه و مالکیت داده های شخصی خود را برای راحتی، سهولت دسترسی و صرفه جویی در وقت مبادله می کنیم.

به جای صرف تمام پنج دقیقه مورد نیاز برای ثبت نام برای یک سرویس یا سایت جدید در وب، صدها میلیون نفر از ما هر روز تصمیم می‌گیریم به جای آن با استفاده از اعتبارنامه FB یا حساب Google خود پیوند داده و مشترک شویم. این روند آنقدر سریع و آسان است که ما هرگز حتی دو بار فکر نمی کنیم. چه کسی به حساب‌ها، مجوزها و رمزهای عبور بیشتری نیاز دارد؟ بگذارید سکوها کارهای سنگین را برای ما انجام دهند. فراموش کنید که استفاده از یک رمز عبور/حساب برای ثبت نام در صدها سرویس مختلف چقدر ناامن و احمقانه خواهد بود.

در در مجموع، این یک معامله بسیار بد بود، همانطور که ما با تاخیر متوجه شدیم، و اکنون زمان آن است که سعی کنیم آن را باز کنیم و کنترل سرنوشت خود را به دست بگیریم. ما مجبور نیستیم زیر نظر فناوری دیگران کار کنیم، اما باید مراقب و متفکر باشیم که چگونه مهاجرت بعدی را انجام دهیم تا در نهایت به سادگی از ماهیتابه به داخل آتش نپریم.

متاسفانه، میلیون ها نفری که بی خیال به جنون ارزهای رمزنگاری شده پریدند، انتخاب درستی نداشتند. آنها یک دسته از بولکوین های مالی غیرمتمرکز (DeFi) را در مورد مزایای عاری بودن از هر نوع پلت فرم مرکزی خریدند.

این است. فقط یکی از چیزهای زیادی در مورد کریپتو که برای من چندان منطقی نیست — کل این ایده که هیچ بانک مرکزی، رگولاتوری یا واسطه ای مانند یک بانک سنتی وجود ندارد، بنابراین دارندگان توکن “آزاد” از قوانین هستند، سیاست‌های پولی، و به‌ویژه بی‌ثباتی که آن محدودیت‌های مختلف می‌توانند تحمیل کنند و نشان دهند. حماقت مطلق این فرمول “آزادی برای من بودن” در چند ماه گذشته واقعاً به وجود آمده است زیرا کاهش شدید ارزش ارزهای رمزنگاری شده از نزدیک سقوط کلی میانگین های Dow و Nasdaq را دنبال کرده است.

معلوم شد — همانطور که جانیس جاپلین باید می خواند — که آزادی فقط یک کلمه دیگر برای مکنده ها است. و همانطور که او آواز می خواند، این احتمال وجود دارد که میلیون ها نفر از این سرمایه گذاران رمزنگاری به زودی “چیزی برای از دست دادن” نخواهند داشت. با خشم آنها، خیل فقیر محدود به کووید و مبارزان آزادیخواه مشتاق که بدون هیچ سرنخی از آنچه می خرند، به ارزهای دیجیتال و استیبل کوین جذب شده بودند، اکنون درس های گران قیمتی می آموزند. علاوه بر اینکه سکه‌ها غیرقانونی، ناامن و مملو از کلاهبرداری و دستکاری هستند، تعدادی از شرکت‌هایی که رمز ارز خود را نگه می‌دارند عجله‌ای برای پس دادن آن یا تبدیل آن به پول نقد ندارند. ممکن است تا زمانی که همه چیز باز شود، یک سکه هم نخواهند داشت.

چیزها در دنیای رمزارز برای مدتی یکنواخت نبوده اند. مدتی است تقریباً ۵۰۰ حساب در Crypto.com به قیمت نزدیک به ۳۰ میلیون دلار هک شدند. برخی از کارمندان در OpenSea کل لیست ایمیل شرکت را دزدیدند. استیبل کوین‌ها مجموعه دیگری از اکسی‌مورون‌ها هستند که به عنوان توکن‌های فوق‌ایمن متصل به دلار به احمق‌های واقعی فروخته می‌شوند. که معلوم شد اینطور نیست. با توجه به برخی از توکن‌های عمومی مانند UST و Luna، دارندگان به احتمال زیاد می‌توانند روی بوسیدن پول خود حساب کنند. شرکت‌های پیشرو در امور مالی رمزنگاری مانند شبکه سلسیوس، بایننس، و بابل فاینانس همگی برداشت‌های خود را متوقف کرده‌اند و مدیران آن‌ها نظرات واقعاً ترسناکی در مورد اینکه هرگز به کاربران خود اجازه دسترسی به «سرمایه‌گذاری‌هایشان» نداده‌اند، داده‌اند.

ممکن است درست باشد که گیربکس ها و متخصصان فناوری که عمیقاً در کل محیط بلاک چین هستند و “خودشان را می چرخانند” به کسی غیر از خودشان و استخراجشان وابسته نیستند. ظرفیت. اما برای اکثریت قریب به اتفاق غیرنظامیانی که مقدار قابل توجهی از پول خود را در بیت کوین یا اتریوم قرار داده اند، اساساً هیچ راهی برای بازی بدون کوین بیس یا یکی از هاب های تراکنش دیگر که – به جرأت می گویم – به سادگی کار می کنند وجود نداشت. به عنوان واسطه های کارمزد بین بانک یا کارت اعتباری خریدار احتمالی و فروشنده ناشناس و ناشناس.

اگر می خواهید یکی را بخرید. BTC یا ETH، قبل از اینکه بتوانید شروع به خرید یا فروش کنید، باید یک حساب در Coinbase باز کنید، هویت خود را تأیید کنید، و با اتصال آن به یک منبع قانونی دلار مانند حساب بانکی خود، یک کیف پول (در یا آفلاین) ایجاد و سرمایه گذاری کنید. اگر این بسیار شبیه باز کردن یک حساب بانکی سنتی یا درخواست کارت اعتباری به نظر می رسد، اشتباه نمی کنید – شما به اندازه کافی از Kool-Aid نوشیده اید و به سرعت به این داستان که چیز جدید و ویژه ای وجود دارد بیفتید. ، و در اینجا ارزشمند است.

انفجار ارزهای رمزنگاری شده از ارزش و کاربرد نهایی بلاکچین در بسیاری از افراد نمی کاهد. انواع معاملات تجاری و حقوقی و این بدان معنا نیست که فرصت های جدیدی در دنیای پلتفرم ها وجود ندارد. من این منطقه را DeY می نامم تا DeFi، که بسیار باریک است، زیرا جنبش های جدید تماماً در مورد تمرکززدایی شما خواهند بود.

در مرحله DeY، ما شاهد عرضه‌های جدیدی خواهیم بود که می‌توانند مزایای بسیار مطلوب، غیرمتمرکز و شخصی‌سازی شده را برای کاربران نهایی بدون واگذاری کنترل یا بخش مهمی از اقتصاد به آن «مالکان» پلت‌فرم ارائه کنند. تا زمانی که یوتیوب همچنان ۴۵ درصد از هر دلار تبلیغاتی را که با پخش ویدیو در پلتفرم خود به دست می‌آورد، به دست می‌آورد، جستجو برای معاملات بهتر و عادلانه‌تر تنها تسریع می‌شود.

به همین دلیل است که شرکت‌های جدید DeY مانند Bemyfriends بسیار جالب هستند، زیرا آنها نشان دهنده رهایی و توانمندسازی تک تک سازندگان و پدیدآورندگان. در گذشته، همه ما خودمان را خیلی ارزان فروختیم و کنترل و مالکیت توجه و تلاش‌هایمان را در معامله‌ای تاسف‌آور با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بزرگ تسلیم کردیم. اکنون زمان تغییر همه چیز فرا رسیده است.

هزینه آینده در اقتصاد غیرمتمرکز وب ۳٫۰ به درآمدهای مستقیم اختصاص خواهد یافت. توسط سازندگان کنترل می‌شود، جایی که ارائه‌دهنده رابطه خود را با کاربر نهایی «درآمد» می‌کند – از طریق راهنمایی‌ها، حقوق و عضویت‌ها و اشتراک‌ها – به جای بخش غیرمستقیم و صراحتاً متوسط ​​از درآمدهای فروش تبلیغاتی که توسط شبکه‌های اجتماعی امروزی به سازندگان و تأثیرگذاران ارائه می‌شود. -شرکت های رسانه ای حتی مهم‌تر از آن، تأکید می‌تواند بر ارزش واقعی دریافتی، محتوای با کیفیت، و ارتباط مستمر باشد تا حفظ جریانی بی‌روح از اعلان‌ها، طعنه‌ها، تبلیغات و مزاحمت‌های طعمه کلیک. این تغییر ساده، پایدار و بسیار معتبرتر است. استعداد دیگر برای فروش دسترسی غیرمستقیم تبلیغ‌کنندگان به طرفداران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد — در عوض استعدادها به طرفداران دسترسی مستقیم به خود استعداد را می‌فروشند.

محصول b.stage Bemyfriends تمامی اتصالات، تعاملات، جامعه، تجارت و سایر ابزارهای تعامل را در اختیار شما قرار می دهد. یک پلتفرم واحد، کاملا یکپارچه، ساخته شده توسط مالک و اداره می شود. هر هنرمندی می‌تواند چیزی را که دوست دارد بسازد و خیلی بیشتر از آن بسازد. این گامی قوی در جهت ایجاد تعادل مجدد در معادله تجارت و بازگرداندن کنترل به سازندگانی است که اکنون می‌توانند به طور موثر به پایگاه‌های طرفداران اختصاصی خود متصل شوند، ارزش ارائه کنند و بدون پرداخت تعرفه‌های وحشتناک به شرکت‌های بزرگ فناوری درآمد کسب کنند. دنیای غیرمتمرکز جدید یک نوع اقتصاد سهم چرخش عادلانه تر و متعادل تر است.

سه جزء اساسی این پلتفرم های جدید و روابط به هیچ ژانر یا نوع خلاقیت محدود نمی شود. همه در هر کسب و کاری می خواهند مشتریان خود را به طرفداران و حامیان مادام العمر تبدیل کنند و ابزارهایی مانند b.stage به سه روش خاص این رویا را به واقعیت تبدیل می کنند. اولاً، سازندگان کنترل کامل بر داده ها و محتوای خود دارند. دوم، سازندگان می‌توانند با ایجاد ارتباطات طولانی‌مدت و پایدار با طرفداران خود، به‌طور عادلانه‌تر و سودمندتر از کار خود درآمد کسب کنند. در نهایت، تمام وقت، انرژی و تلاش آنها به سمت یک پایگاه خانه واحد و کاملاً یکپارچه که متعلق به آنهاست، معطوف، متمرکز شده و در آن قرار می گیرد.

کسب و کاری که وابسته به منابعی است که کنترل نمی کند، واقعاً یک تجارت نیست. گروگان هوی و هوس دیگران است. وقتی دستگاه آسیاب اندام در اتاق است، هیچ کس نمی خواهد با میمون برخورد کند. سرنوشت خود را کنترل کنید، وگرنه شخص دیگری این کار را انجام خواهد داد.

نظرات ستون نویسان Inc.com که در اینجا بیان شده متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی