عمومی

همه چیزهایی که باید در مورد رهبری بدانید به دست می آید این نصیحت نادر

همه چیزهایی که باید در مورد رهبری بدانید به دست می آید
این نصیحت نادر

در مقاله افسانه‌ای خود خدمتکار به عنوان رهبر، رابرت کی. گرین لیف این کلمات معروف را نوشت:

خدمت-رهبر ابتدا خدمتکار است. با این احساس طبیعی شروع می‌شود که فرد می‌خواهد خدمت کند، ابتدا خدمت کند. سپس انتخاب آگاهانه فرد را به آرزوی رهبری می رساند.

به عنوان یک مشاور مدیریت و محقق، گرین لیف متوجه شد که سازمان هایی که شکوفا شده اند، رهبرانی دارند که بیشتر به عنوان مربیان حمایت کننده عمل می کنند و نیازها را برآورده می کنند. هم کارمندان و هم سازمان ها. همانطور که یک بار گفته بود: “سازمان برای شخص به همان اندازه وجود دارد که فرد برای سازمان وجود دارد.”

و به همین ترتیب. این ماموریت او شد که ایده هایش را به سمت جلو برای تغییر تجارت و محل کار سوق دهد. او در مقالات خود تأکید کرد که رهبری خدمتگزار بر رویکرد کل نگر به کار، ترویج حس اجتماع و اشتراک قدرت در تصمیم گیری تأکید دارد. ایده های ناشناخته در اواسط قرن گذشته.

امروزه، به دلیل یافته های گرین لیف، تعداد زیادی از شرکت های موفق در سراسر جهان از رهبری خدمتگزار را تمرین کنید. این شرکت‌ها به داشتن اعتماد بالا، مشارکت بالای کارمندان و جابجایی کم معروف هستند.

تعمل در نقل قول

توجه داشته باشید که گرین لیف گفت که سرو کردن ابتدا “با احساس طبیعی شروع می شود…” در اصل، یک احساس طبیعی ذاتی است. این در اعماق سیستم ارزشی یا اعتقادی فرد قرار دارد. از آنجایی که یک رهبر انتخاب می‌کند «اول خدمت کند»، سپس «انتخاب آگاهانه» به کار می‌افتد – عمل خدمت به دیگران را عمدی و عملی می‌کند. این چیزی است که باعث می‌شود فرد به این روش «آرزو رهبری» داشته باشد.

این رویکرد رهبری درونی در درجه اول دلیلی است که چرا بنابراین بسیاری از مدیران هرگز تلاش نمی‌کنند که به رهبری خدمتگزار بپردازند. این یک رهبری فداکار است و هر فردی برای برآوردن انتظارات بالای رهبری خدمتگزار مجهز نیست.

درباره آن فکر کنید: ” servant-leader او خدمت است.”

وقتی اول خدمت می کنید، به نفع طرف مقابل است. . این امر مستلزم آن است که بهترین رهبران توجه خود را دور از خود متمرکز کنند و در کانون توجه کارمندانشان — ابتدا آنها را رشد داده و توانمند می کنند. گرین لیف برای دهه‌ها رویه‌ها و رفتارهای رهبران خدمتگزار را مطالعه کرد و متوجه شد که آنها بهترین بهره را از کارمندان خود می‌برند. افراد با انگیزه، خلاق و سازنده تر بودند، که منجر به بهبود نتایج کسب و کار شد.

پارادوکس رهبری خدمتگزار

تنش بسیار زیادی در پارادوکس اصطلاح “رهبری خدمتگزار” وجود دارد. واژه‌های خدمت‌گزار و رهبر معمولاً متضاد در نظر گرفته می‌شوند. و این اصطلاح در ساختارهای رهبری فرماندهی و کنترل بسیار متناقض است.

در واقع، رهبران خدمتگزار با اقتدار رهبری می کنید، اما آنها این کار را با حمایت از کارمندان از پایین انجام می دهند. بالا آنها خواهان برتری هستند و کارکنان را مسئول موفقیت و عملکرد بالا می دانند.

رهبری خدمتگزار، در متعارف ترین مفهوم تجاری، یک امر است. تعهد کامل به ایجاد شرایط برای عملکرد برتر (با اولین خدمت). این چیزی است که همه چیز در مورد آن است. چالش این است که خود را کنار بگذارید و روی دیگران تمرکز کنید تا به آنها کمک کنید به نتایج قابل توجهی دست یابند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی