عمومی

فراتر از 9 به 5: چگونه یک تعادل غیر معمول کار و زندگی می تواند افزایش بهره وری

فراتر از ۹ به ۵: چگونه یک تعادل غیر معمول کار و زندگی می تواند
افزایش بهره وری

چند جمعه پیش، یکی از آن صبح‌های زمستانی عالی آریزونا را داشتیم – هوا خنک بود، ابری وجود نداشت در آسمان، و خورشید آنقدر شما را گرم کرد که نیازی به ژاکت نداشته باشید. زمان مناسبی برای بیرون رفتن بود، بنابراین تصمیم گرفتم لپ‌تاپم را ببندم و به Gateway Loop، پیاده‌گردی محلی مورد علاقه‌ام در اینجا در اسکاتسدیل، ضربه بزنم.

اکنون، ممکن است فکر کنید که یک مدیر عامل شلوغ قطع اتصال برای چند ساعت برای رسیدن به مسیرها تقریباً غیرممکن است، یا اینکه دچار گناه برای تمام کارهایی که از دست داده بودم. اما در طول راهپیمایی، هرگز از نبودن “در محل کار” احساس بدی نداشتم. من ساعت ۵ بعد از ظهر را می دانستم. زمان سختی من برای انجام همه کارها نبود – در واقع، آن شب حوالی ساعت ۱۰ شب کمی کار را انجام دادم. این روش من برای پیدا کردن تعادل بین کار و زندگی الف>، حتی اگر به معنای از دست دادن یک شب جمعه باشد.

این بدان معنا نیست که من زندگی می کنم تا آخر هفته ها کار کنم. . راز موفقیت من پذیرفتن فرهنگ شلوغی یا کار کردن در زمانی که دیگران در خواب هستند، نبوده است. این طرز فکر «همه کار، وقتی بمیرم بخواب» برای شما خوب نیست و می‌تواند منجر به انواع مشکلات سلامت روانی و جسمی در این مسیر شود – بدون ذکر این‌که در این فرآیند شما را خسته کند.

پیاده روی صبح جمعه و کار در آخر هفته چیز کاملاً متفاوتی است. این در مورد ایجاد تعادل بین کار و زندگی بر اساس برنامه‌ای است که متناسب با سبک زندگی شما باشد، و اگر این به معنای کار کردن در ساعات غیرسنتی است، هیچ مشکلی یا ناسالمی در این مورد وجود ندارد.

مدل ۹ به ۵ منسوخ شده است

برنامه کاری سنتی ۹ به ۵ قبل از همه گیری در حال خروج بود . اما کووید آن را برای بسیاری از شرکت‌ها منسوخ کرد، زیرا کارگران از راه دور شروع به کار در برنامه‌های مختلف کردند. بسیاری از تیم‌ها چهار منطقه زمانی (یا بیشتر!) را در بر می‌گیرند – کار کردن در ساعات تعیین‌شده دیگر همیشه هوشمندانه‌ترین انتخاب نیست.

نه اینکه هرکسی هر وقت دوست داشت فقط لپ تاپ خود را باز کند. بدیهی است که زمان هایی وجود خواهد داشت که افراد نیاز به آنلاین بودن و در دسترس بودن دارند، به خصوص با پروژه های مشترک یا قبل از پیشنهادهای مهم. اما همه در ساعت ۹ صبح در بهترین حالت خود نیستند، و اگر الهام بیشتر در عصر یا اواخر شب اتفاق بیفتد، دلیلی وجود ندارد که در آن زمان کار نکنید.

گاهی اوقات با یک ایده عالی ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می شوید و می خواهید فوراً آن را کشف کنید. گاهی اوقات از ساعت ۶ بعد از ظهر شروع به کار می کنید. در یک روز جمعه، یک رول شوید و مستقیماً در طول شب کار کنید. در حالی که اتو داغ است ضربه بزنید، و اگر در منطقه هستید، احساس نکنید که با کار کردن در حالی که دوستانتان در ساعات خوشی خاموش هستند، تعادل کاری خود را از دست می دهید.

اما اجازه دهید در مورد یک هشدار بزرگ صحبت کنیم: این کار را تا حد فرسودگی انجام ندهید. شما همیشه نمی توانید شب ها و آخر هفته ها را به هزینه دوستان و خانواده خود کار کنید. اگر فراموش کردید که بچه‌تان را در تمرین فوتبال ببرید، زیرا درگیر کار بودید، مهم نیست که چقدر در منطقه هستید، این حرکت عالی نیست. کار کردن در زمانی که الهام گرفته اید چیز خوبی است، اما نمی تواند به بهای سلامت روان خود یا افراد اطرافتان باشد.

کار در تعطیلات آخر هفته می تواند بهتر کار کنید

یکی از موارد مورد علاقه من در مورد پیاده روی در Gateway Loop در روزهای هفته این است که آن را با نیمی از افراد به اشتراک نمی گذارم. اسکاتسدیل. همین امر در مورد گرفتن نسخه، رفتن به Costco یا انجام تقریباً هر کار دیگری که در آخر هفته ازدحام جمعیت را پیدا می کنید، صدق می کند. گاهی اوقات انجام کارها در طول هفته زمان بسیار کمتری نسبت به شنبه ها می برد، بنابراین صرف چند ساعت برای رسیدن به زندگی در روزهای هفته کارآمدتر است.

کار در تعطیلات آخر هفته نیز می تواند به طور قابل توجهی سازنده تر باشد. بدون هیچ ایمیل، جلسه یا تماس تلفنی که جریان کار شما را مختل نمی کند، می توانید زمان جدی را برای سرپا نگه دارید و برای هفته پیش بروید. باز هم، این نوعی لاف زدن متواضعانه در مورد فرهنگ شلوغی نیست – بلکه فقط به دنبال یافتن راه‌های خلاقانه برای کارآمدی بیشتر است، مشروط بر اینکه در زندگی شخصی شما نیز مؤثر باشد.

کار در زمان‌های جایگزین همچنین می‌تواند زمانی را برای گذراندن با خانواده و دوستانتان در زمانی که زمان برای انجام آن دارند، آزاد کند. گاهی اوقات بچه های شما ساعت ۳ بعد از ظهر از مدرسه به خانه می آیند. و شما ترجیح می دهید به آنها در انجام تکالیف کمک کنید تا اینکه روی چیزهای خود کار کنید. یا شاید آنها یک بازی بعد از مدرسه دارند که در “ساعات کاری” فرود می آید. توصیه من: به فرزندان خود در پروژه علمی خود کمک کنید. برو تو اون بازی سپس صبح شنبه در حالی که آنها در خواب هستند مراقب وسایل خود باشید.

اشکالی ندارد که ساعت ۵ صبح بیدار شوید و قبل از بیدار شدن خانواده، چند ساعت کار کنید. اما شاید بعد از آن انفجار بهره‌وری، به باشگاه بروید. یا مدیتیشن کنید. یا کتاب بخوانید. فقط مطمئن شوید که شما هم به زمان «شما» خود رسیده‌اید، و باید بتوانید تعادل بین کار و زندگی را پیدا کنید که جواب دهد.

بنابراین، در حالی که من هرگز به کسی نمی گویم که باید آخر هفته کار کند یا قبل از طلوع آفتاب بیدار شود تا جلو بیفتد، چیز بدی نیست – اگر اینطوری بهترین کار را انجام می دهید. تا زمانی که زندگی شما متعادل است و احساس خستگی نمی کنید، می توانید بهترین نسخه از خود باشید اگر کار خود را به زمان های خاصی محدود نکنید. لپ تاپ خود را ساعت ۱۰ شب باز کنید. یکشنبه لزوماً کار بیش از حد نیست، و حتی ممکن است شما را آرام‌تر و خوشحال‌تر به دوشنبه برساند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی