عمومی

سیاست پر کردن مجدد رایگان استارباکس یک برند نابغه است استراتژی — حتی اگر تعداد کمی از آن اطلاع داشته باشند

سیاست پر کردن مجدد رایگان استارباکس یک برند نابغه است
استراتژی — حتی اگر تعداد کمی از آن اطلاع داشته باشند

خیلی قبل از روزهای Google و کشف بهترین نقاط بر اساس نظرات، ما کیفیت درک شده یک رستوران را بر اساس تعداد ماشین های موجود در پارکینگ اندازه گیری کردیم. به دنبال بارهای شلوغ، کلوپ‌های شبانه با صف‌های طولانی، و کافی‌شاپ‌های پر از زندگی ناشی از کافئین گشتیم.

فرض کردیم که اگر مؤسسه ای شلوغ بود، مکان خوبی برای رفتن بود. این “اثبات اجتماعی” اولیه بود که مدت ها قبل از اینترنت وجود داشت. تقریباً سه دهه قبل از راه‌اندازی Google درهای خود را باز کرد، Starbucks نمی توانست به یافتن آنلاین از طریق جستجوهای محلی و بررسی های درخشان وابسته باشد.

چالشی که استارباکس با آن روبرو شد، تنها این واقعیت نبود که هیچکس رستوران مرده را دوست ندارد. مانند بسیاری از کسب و کارها، با تعدادی از مشکلات (عمدتاً به هم مرتبط) مواجه بود که اگر حل نشود، می تواند به موفقیت بلندمدت آن آسیب برساند.

اما استارباکس — در اواسط دهه ۱۹۹۰ یک برند فرقه ای به حساب می آمد — از آن زمان یکی از قوی ترین و با ارزش ترین مارک های جهان. شرکت ۱۳ میلیارد دلاری یک شبه ساخته نشد و نشد بدون استفاده از فهرستی طولانی از استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی نابغه ساخته شده است.

از ترفند خدمات مشتری ۴ دلاری به کمپین های برند جهانی، موفقیت استارباکس در ساخت برند اوج بسیاری از چیزها است. اما آنچه بسیاری از آنها به آن خلاصه می شوند توانایی آن در تبدیل مشکلات به راه حل های تقویت کننده برند است. خط مشی شارژ مجدد رایگان آن نمونه ای از آن است.

خط‌مشی پر کردن مجدد رایگان استارباکس 

برای ایجاد یک کافه شلوغ و پر از زندگی، باید افراد را به داخل خود جذب کنید و آنها را مجبور به ماندگاری کنید. اما چه در یک کافه یا یک بار، برای نگه داشتن مردم در یک صندلی، باید یک نوشیدنی در دست آنها داشته باشید. با ارائه شارژ مجدد رایگان، به مشتریان این فرصت را می دهد که مدتی طولانی تر بمانند. اما این تنها مزیت آن نیست.

همچنین مزیت تازه نگه داشتن قهوه را نیز دارد. قهوه را خوب نگه می دارد در عوض، مشتریان را راضی نگه می دارد، در حالی که قیمت را توجیه می کند و تجربه خوبی برای مشتری ایجاد می کند. که البته برای ساختن یک برند معتبر کلیدی است.

خط مشی شارژ مجدد رایگان استارباکس به شرح زیر است: 

در فروشگاه‌های شرکت‌کننده، می‌توانید از کارت استارباکس یا برنامه استارباکس ثبت‌شده خود برای خرید یک نوشیدنی استفاده کنید و سپس همان کارت استارباکس یا ارائه کنید. استارباکس در برنامه حساب می‌کند تا بدون در نظر گرفتن نوشیدنی اصلی، قهوه دم‌شده (گرم، قهوه سرد یا دم سرد)، و چای (گرم یا سرد) را در طول همان بازدید از فروشگاه دریافت کند.

اگر مشتریان حساب ثبت شده ندارند، می توانند مجدداً در کاهش قیمت حدود ۵۰ سنت.

برندینگ یک استراتژی بلند مدت حیاتی است 

برندینگ تصمیمات خرید ما را آگاه می کند — اغلب در سطح ناخودآگاه. این چیزی است که باعث می شود مصرف کنندگان یک تجارت را به جای رقبای خود انتخاب کنند. و در مقابل، این چیزی است که می تواند به موفقیت یک کسب و کار در سال های آینده کمک کند.

در مورد استارباکس، به همین دلیل است که مصرف کنندگان فراوانی فروشگاه های جایگزین برای خرید قهوه در حال حرکت را نادیده می گیرند. ، خواه یک کافی شاپ محلی باشد، دانکین، مک دونالد، یا پمپ بنزین مجاور. مردم در صف‌های طولانی‌تری منتظر می‌مانند، قیمت‌های بالاتری می‌پردازند و حتی ممکن است محصول کمتری برای قیمت دریافت کنند. اما آن‌ها به‌خاطر برندسازی، طوری به سمت زنجیره قهوه می‌کشند که گویی در اتوپایلوت هستند.

به همین دلیل است که به عنوان یک مصرف کننده هنگام خرید یک لپ تاپ جدید، هیچ برندی را فراتر از آن در نظر نمی گرفتم. سیب. بقیه ممکن است ارزان تر باشند و به همان اندازه کار کنند، اما من حوصله ریسک کردن آن را نداشتم. همچنین به همین دلیل است که چرا M2 Air جدید من در جعبه قرار گرفت در هفته ها پس از ورود

حل موثر مشکل یک استراتژی برندسازی است

اما برندسازی موثر به سادگی متقاعد کردن عموم نیست که کسب و کار شما بر اساس پیام های تبلیغاتی یک چیز خاص است. برندسازی موثر باعث ایجاد شهرت – و وفاداری مشتری – می شود، نه از طریق آنچه می گوید، بلکه از طریق کاری که انجام می دهد. اگر مکان‌های شلوغ و قهوه خوب آن که باعث شده مصرف‌کنندگان آن را با کیفیت بالا مرتبط کنند، فاکتور “خوب” را نداشت. که در مقابل، برچسب قیمت آن را توجیه می کند.

ایجاد یک برند میلیون دلاری با پنی  

هر کسب‌وکاری باید فعالانه به دنبال راه‌حل‌هایی برای مشکلات ذاتی خود باشد و این راه‌حل‌ها می‌تواند در تلاش‌هایی باشد که به‌طور مؤثری به ایجاد برند آن کمک می‌کند. بنابراین در حالی که برندسازی می‌تواند یک تلاش بسیار پرهزینه برای کسب‌وکارها باشد، لزومی ندارد. به هر حال، هر مشکل بازار فرصتی بالقوه برای برجسته شدن در آن بازار را ارائه می‌دهد – اگر راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای بیابید، همانطور که قوی‌ترین برندهای جهان مانند استارباکس انجام می‌دهند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی