عمومی

ری دالیو با 5 کلمه مهمترین ویژگی را توضیح می دهد رهبران موفق این چیزی است که همه می توانند یاد بگیرند

ری دالیو با ۵ کلمه مهمترین ویژگی را توضیح می دهد
رهبران موفق این چیزی است که همه می توانند یاد بگیرند

هنگامی که از افراد موفق خواسته می شود توصیه به جوانان، پاسخ های آنها مشابه است–سخت کار کنید، به غرایز خود اعتماد کنید، بیدار شوید اوایل، و غیره. همه ما آن را دیده ایم.

اما وقتی به بهترین توصیه ری دالیو برای افراد جوان (برگرفته از مصاحبه او در دسامبر گذشته در پادکست لکس فریدمن) گوش‌هایم به خود مشغول شد. سرمایه گذار و کارآفرین میلیاردر یک فکر ساده برای جوانان دارد: یاد بگیرید که با هم خوب کار کنید.

او توضیح داد که استعدادهای یک گروه زمانی مثمر ثمرتر می شود که اعضای آن قوت ها و ضعف ها. اساساً کل بزرگتر از مجموع اجزای آن است. این مفهومی است که سال‌ها از آن استفاده می‌کنم، و فقط در مورد جوانان صدق نمی‌کند. در واقع، این یکی از حیاتی ترین بخش های اداره یک کسب و کار است.

به عنوان کارآفرینان، این کار در بهترین حالت ما قرار دارد. علاقه به ایجاد محیطی که به تیم ما کمک می کند به خوبی با هم کار کنند. در اینجا نحوه انجام این کار در کسب و کارم آورده شده است، و چگونه به مشتریان خود کمک می کنیم تا همین کار را انجام دهند.

شکار روبنده

زمانی که دالیو در مورد کار خوب با یکدیگر صحبت می کرد، به یادگیری نقاط قوت و ضعف یکدیگر اشاره می کرد. اما وقتی به کار خوب با هم فکر می کنم، بلافاصله ذهنم به سمت ایجاد سیستم هایی می رود که به تیم ها کمک می کند تا به راحتی و کارآمد همکاری کنند.

من متوجه شدم که بیشتر محل‌های کار مملو از ناکارآمدی‌هایی هستند که کار را بی‌هیچ خسته‌کننده، گیج‌کننده و زمان‌بر می‌کند. مهمترین آنها چیزی است که من از آن به عنوان “شکار رفتگر” یاد می کنم. این پدیده آزاردهنده‌ای است که در آن شما زمان زیادی را صرف جستجوی اطلاعات مورد نیاز برای انجام کار می‌کنید.

فرض کنید باید یادداشت‌های جلسه هفته گذشته را پیدا کنید، اما نمی‌توانید به یاد بیاورید که کجا ذخیره شده‌اند. آیا آنها در یک ایمیل بودند؟ یک پیام Slack؟ این در یک پیام مستقیم بود یا یک کانال؟ کدام کانال؟ یا شاید آنها در یک Google Doc هستند… اما کجاست؟

به یکباره چیزی که باید فقط چند ثانیه طول می کشید، پنج، ده، شاید حتی پانزده دقیقه است. شاید اصلا نتوانید اطلاعات را پیدا کنید. شاید مجبور باشید شخص دیگری را برای جستجوی آن بکشید، و اکنون زمان او را هم تلف می‌کنید.

سرعت انتقال در مقابل بازیابی

شکار روبنده یکی از رایج ترین مشکلاتی است که تیم ها با آن مواجه می شوند زیرا گرفتار شدن در آن دامی آسان است. هنگامی که مردم اطلاعات را ذخیره یا ارسال می کنند، به طور غریزی از هر روشی که در لحظه آسان ترین و سریع ترین است استفاده می کنند. آنها برای سرعت انتقال اطلاعات بهینه سازی می کنند، چه متوجه شوند یا نه.

طنز این است که من قبلاً می گفتم که “یک کسب و کار فقط به همان سرعتی می تواند رشد کند که دانش می تواند منتقل شود.” فکر می‌کردم همه چیز را فهمیده‌ام، تا اینکه بعداً متوجه شدم که بهینه‌سازی صرفاً برای سرعت انتقال، دلیل اصلی شکار رفتگر است. چیزی که من کشف کردم این بود که، واقعاً، یک کسب و کار می تواند به همان سرعتی رشد کند که بتوان دانش را بازیابی کرد.

آیا نیاز به ارسال یادداشت های جلسه دارید؟ کپی کردن آنها در پیام Slack بسیار سریعتر از ایجاد یک سند، اشتراک گذاری آن با افراد مناسب و افزودن آن به یک پایگاه دانش داخلی است. اولی برای سرعت انتقال بهینه شده است، در حالی که دومی برای سرعت بازیابی بهینه شده است.

اگرچه بهینه‌سازی برای سرعت بازیابی ممکن است در کوتاه‌مدت طولانی‌تر طول بکشد، اما در وقت همه صرفه‌جویی می‌کند. درازمدت.

چارچوب کارایی تجاری CPR

من چارچوب کارایی تجاری CPR را توسعه دادم تا به تیم ها کمک کنم تا با بهینه سازی سه حوزه عملیاتی اساسی برای هر سازمان: ارتباطات، برنامه ریزی و منابع (از این رو CPR) کارآمدتر عمل کنند. هر دسته شامل ابزارهای مشترکی است، و مهمترین اصل در چارچوب، همسویی به عنوان یک تیم در مورد زمان استفاده از هر نوع ابزار است تا اطلاعات به راحتی قابل بازیابی باشد.

در اینجا یک تجزیه و تحلیل سطح بالا وجود دارد که می توانید همین الان با تیم خود اجرا کنید.

در Communication، ایمیل و ابزارهای ارتباط داخلی مانند Slack (ابزار ترجیحی ما) و Microsoft Teams وجود دارد. ایمیل باید برای ارتباطات خارجی (شریک، مشتریان، فروشندگان و غیره) استفاده شود، در حالی که ابزارهای ارتباطی داخلی باید منحصراً برای برقراری ارتباط با تیم شما استفاده شود.

برنامه ریزی شامل ابزارهای مدیریت کار مانند Asana (ابزار مورد علاقه ما)، Clickup، Monday.com و موارد دیگر است. اینها برای انجام کار هستند، بنابراین هر اطلاعاتی که مربوط به کاری است که اکنون یا در آینده انجام می شود باید در اینجا ذخیره شود.

در Resources، ابزارهای پایه دانش مانند Coda (ابزار مورد علاقه ما)، Notion، SharePoint و غیره وجود دارد. ابزارهای مدیریت فرآیند مانند Process Street (ابزار ترجیحی ما)، Pipefy، Trainual و غیره نیز وجود دارد. پایگاه های دانش اطلاعات شرکت، خط مشی ها، دارایی ها و SOP ها را ذخیره می کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مدیریت فرآیند برای مستندسازی فرآیندهای تکرارشونده استفاده می‌شوند.

فقط با تراز کردن در زمانی که از این ابزارها به عنوان یک تیم استفاده کنید، می‌توانید محیط کاری کارآمدتری ایجاد کنید که همکاری را تقویت می‌کند، زندگی همه را آسان‌تر می‌کند و شکار مخوف Scavenger را از بین می‌برد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی