عمومی

در بازار خرس کریپتو، فورچون به نفع سازندگان است

در بازار خرس کریپتو، فورچون به نفع سازندگان است

چند ماه گذشته زمان آزمایشی برای سرمایه گذاران سراسری بوده است، اما به ویژه برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال سخت بوده است. .

پس از تصحیح مختصر در اوایل سال ۲۰۲۱، به نظر می رسید که بازارهای ارزهای دیجیتال برای ماه آماده باشند. بیت‌کوین به بالاترین سطح تاریخی خود دست یافت بیش از ۶۸ هزار دلار رسید، در حالی که به طور کلی تجارت رمزنگاری ۲۳ میلیارد دلار همه رکوردهای سال های گذشته را شکست.

با این حال، کاهش شدید قیمت کریپتو در ژانویه باعث سقوط بازار شد زیر ۲ تریلیون دلار، و ادامه این کاهش برای شرکت‌های او با مدل‌های تجاری ناپایدار آغاز شد. اولین قربانی برجسته لونا stablecoin، شروع یک سری انفجارهای شبیه دومینو است.

با کاهش شدید بازار، مردم به طور طبیعی می پرسند که آیا رمز ارز بالاخره لغو شده است یا نه؟

یک فرصت بازار حتی مقامات فعلی نمی توانند نادیده بگیرند

آیا کریپتو مرده است؟ پاسخ کوتاه: کاملاً خیر.

در واقع، هیچ زمانی بهتر از این وجود نداشته است. برای شکل دادن به آینده کریپتو طبق گزارش سیتی، اقتصاد متاورس- تا سال ۲۰۳۰، تا حدودی با استفاده از رمزارز، به ۱۳ تریلیون دلار و تعداد کاربران فعال ۵ میلیاردی خواهد رسید.

این گزارش ترکیبی از اشکال سنتی پول و رمزارز را پیش‌بینی می‌کند و اشاره می‌کند که پول در فراجهان می‌تواند به اشکال مختلف وجود داشته باشد. اما این فقط امور مالی نیست، NFTها نقش کلیدی به‌عنوان شکل مالکیت مستقل کالاهای دیجیتالی نیز ایفا خواهند کرد.

علاوه بر این، Morgan Stanley بر این باور است که NFTها می توانند ۱۰٪ از بازار کالاهای لوکس را در همان بازه زمانی تشکیل دهند.

تاریخ ثابت کرده است که بیشترین ارزش در بازارهای نزولی ساخته شده است

در حالی که متاورس است قلمرو جدید، ساخت و ساز در بازارهای خرسی چیزی جز یک پدیده جدید است.

به عنوان مثال OpenSea را در نظر بگیرید که در حال حاضر ۱۳ میلیارد دلار با موارد دیگر از ۱ میلیون کاربر فعال.

این پروژه در سال ۲۰۱۷ در روزهای پیشگامی راه اندازی شد. پروژه های NFT مانند CryptoKitties و CryptoPunks. تقریباً بلافاصله، مجبور شد با یک بازار نزولی طاقت فرسا و دو ساله روبرو شود که قیمت بیت کوین را با بیش از ۸۰%.

در حالی که دیگران پیش از موعد برای “مرگ کریپتو” عزادار بودند/جشن می گرفتند، بنیانگذاران OpenSea به ساختن ادامه می دادند. پس از دو سال کار سخت، KPIهای آنها خیلی چشمگیر بود: یک کاربر ۴k صرفاً ۱٫۱ میلیون دلار در معاملات ماهانه اما بقیه، همانطور که می گویند، تاریخ است.

این تصادفی نیست که سایر شرکت های تعیین کننده بازار ( Coinbase: 2012)، پلتفرم ها (Uniswap: 2018) و پروتکل ها (Ethereum: 2015) در کوره بدبینی بازار ساخته شدند. به این ترتیب ایده های خوب مورد آزمایش قرار می گیرند.

این بار چه چیزی متفاوت است؟

هنوز به طور گسترده به رسمیت شناخته نشده است، اما اکنون به لطف NFT ها وارد دوره ای از گسترش غیرخطی می شویم.

می دانیم که کریپتو در امواج پیشرفت می کند. بنابراین چه چیزی باعث شد انفجار NFT سال ۲۰۲۱ متفاوت از تابستان DeFi سال ۲۰۲۰ یا رونق ICO در سال ۲۰۱۷؟

ساده است: NFT ها لحظه مصرف کریپتو را نشان می دهند.

یعنی، ظهور NFTها اولین باری است که فناوری بلاک چین (برای اکثر افراد غیرقابل دسترس) ارتباط برقرار می کند. با دنیای هنر، فرهنگ و سرگرمی (در دسترس همه).

در حالی که ارزش بسیاری از گمانه زنی ها سکه ها و توکن های DeFi در حال به صفر رساندن هستند، بسیاری از کالاهای کلکسیونی و دیجیتال با جذابیت اصلی ارزش خود را حفظ کردند به لطف تقاضای واقعی.

از آنجایی که این تقاضا به طور فزاینده ای از سوی مصرف کنندگان اصلی می آید، پتانسیل جدا کردن بازار وب ۳ را دارد. مشکلات رمزنگاری “گارد قدیمی” (مدل های تجاری، گمانه زنی، پوزینومیکس، و مدل های کسب و کار “تعداد بالا”).

بازی، کالاهای دیجیتال و متاورس تمرکز وال استریت و برندهای اصلی هستند انباشته شدن در web3. ناگفته نماند که ورود افراد سرشناس و غیر رمزنگاری (اسنوپ داگ، جیمی فالون، پست مالون، و ورزشکاران متعدد).

پتانسیل تا حد زیادی استفاده نشده

پذیرش NFTها علیرغم دشواری فنی (و ریسک) موجود، حاکی از پتانسیل عظیمی است که موانع UX و نگرانی های امنیتی برطرف شوند.

این پتانسیل را می توان از تعداد رو به افزایش موارد استفاده:

NFTها یک بوم خلاقانه جدید را باز کرده اند، روشی جدید برای ایجاد و کسب درآمد ما در آستانه ورود به دوره رنسانس واقعی هنر، فناوری و تجارت هستیم، و اگر بتوانید به هر نحوی مشارکت کنید – به عنوان یک بنیانگذار، توسعه دهنده، طراح، نویسنده، هنرمند، برنامه نویس، بازاریاب یا سرمایه گذار – پیشرفت فوق العاده ای است. .

کارآفرینان اکنون باید روی چه چیزی تمرکز کنند

لحظه اصلی بلاک چین به نظر می رسد که فقط موضوع زمان است، اما تا زمانی که تجربیات کاربری ایجاد نکنیم که کاربران را در جایی که هستند ملاقات کنیم، به واقعیت تبدیل نمی شود.

مرز بعدی کریپتو این است که توده‌ها را قادر می‌سازد تا کالای دیجیتالی را خریداری، مالکیت و معامله کنند – کالایی که واقعاً می‌خواهند و از آن استفاده می‌کنند – بدون اینکه بدانند (یا نیازی داشته باشند). بدانید) روی یک بلاک چین ذخیره می‌شود.

دیگر عبارات اولیه، کیف پول سخت‌افزاری، یا رابط‌های گازی پیچیده وجود ندارد. . در حالی که این موارد احتمالاً برای کاربران پیشرفته رمزنگاری ارزشمند باقی خواهند ماند، بزرگترین فرصت اقتصادی در ابزارها، کیف پول‌ها و پروتکل‌هایی نهفته است که باعث می‌شوند تعاملات بلاک چین در ظاهر نامرئی شود.

این امر با آموزش افراد بومی غیر رمزنگاری اتفاق نخواهد افتاد. فرصت این است که ابزارهایی بسازیم که ایمن، شهودی و برای اینترنت که همیشه می شناسیم آشنا باشند. و اگرچه گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما این یک فرصت یک بار در نسل برای کارآفرینان است.

اگر Opensea می‌توانست با صرف یک ۱٫۵ میلیون کاربر فعال ، احتمالات را در زمانی که این عدد افزایش می یابد تصور کنید.

در حالی که پارادایم رمزنگاری ۲۰۲۰-۲۰۲۱ آمده است و از بین رفته است، چشم اندازی جدید و بسیار بزرگتر می خواهد جای آن را بگیرد. تنها چیزی که نیاز دارد این است که مردم آن را بسازند، و زمان ساخت آن هم اکنون است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی