عمومی

خوشبختی یک مسیر شغلی جدید است

خوشبختی یک مسیر شغلی جدید است

امبر اسلون در یک ماموریت بود. اوایل ماه مه بود، چند ماه پس از همه گیری کووید-۱۹، و همکارانش به مدت ۱۰ هفته از خانه کار می کردند. حوصله شان سر رفته بود. حوصله اش سر رفته بود. و آخرین چیزی که هر کسی می‌خواست تماس دیگری با زوم بود. با این وجود، او می‌خواست همكارانش را درگیر كند. بنابراین، این زن ۳۳ ساله متوجه شد که در اطراف دالاس در حال رانندگی است و از خانه یکی از همکارانش به دیگری می‌رود و ده‌ها بطری نوشابه و بستنی به همراه دارد.

اسلون سه روز طول کشید، اما او به همه همکارانش مواد تشکیل دهنده و راهنمای ساخت یک شناور بستنی تحویل داد. در شرایط عادی، این ماموریت اسلون را به یک رقیب قوی برای «کارمند سال» در شرکت نرم‌افزاری وی، VMware تبدیل می‌کرد. اما برای او، این فقط یک روز دیگر در کار است.

او می‌گوید: «عنوان من می‌گوید «کارگردان خوشبختی»، اما در واقع من یک رابط مردم هستم. “با این حال من می‌توانم موجب کنم مردم کارشان را دوست داشته باشند، کاری که من انجام می دهم.”

Slone تنها یکی از تعداد فزاینده افرادی است که عناوین شغلی آنها به معنای واقعی کلمه شامل کلمه “شادی” است. چه آنها مدیران خوشبختی باشند و چه مدیران ارشد شادی، بزرگترین اولویت آنها این است که مردم هر روز منتظر کار باشند – صرف نظر از صنعتشان.

مشاغل با عنوان “شادی” پیشرفت نسبتا جدیدی هستند. آنها بیشتر در استارتاپ ها یا دنیای فناوری رایج هستند و گاهی اوقات بخشی از بخش منابع انسانی هستند. اما به گفته لیزا برگ، همکار اسلون، مشاغل «شادی» با منابع انسانی همپوشانی چندانی ندارند.

برگ یک مدیر شادی در VMware در شیکاگو است و خود را منبعی برای همکارانش می‌داند.

او می‌گوید: «من همیشه می‌پرسم، «چه باری را تحمل می‌کنید و چگونه می‌توانم کمک کنم؟» «اگر مردم ناراحت هستند، مهم است که بدانند ممکن است ناراحت شوند. این وظیفه من است که بفهمم چرا، بنابراین می‌توانم سعی کنم آن را برطرف کنم.»

برگ هفته اول کارش، طوفان همکارش را دید که به وضوح ناراحت بود. برگ همکار را نمی‌شناخت و همچنان در نقش خودش بود. اما او همچنان به دنبال او از دفتر خارج شد تا از او بپرسد که آیا او خوب است.

برگ می‌گوید: «او توضیح داد که دوران فوق‌العاده سختی را سپری می‌کند، و پرسید که آیا من پنج دقیقه وقت دارم. “من گفتم بله! من تمام زمان لازم را دارم!”

در چند روز بعد، او و همکارش به طور منظم به صحبت کردن ادامه دادند. او با سایر همکارانش نیز تماس گرفت. برگ و سایر تمرین‌کنندگان شادی که برای این داستان مصاحبه کردند، در مورد اینکه چقدر مهم است به سادگی در دفاترشان در کنار مردم باشند. این می تواند بیشتر از دفتر تأثیر بگذارد. می تواند از طریق حفظ و عملکرد کارکنان، سود شرکت را افزایش دهد.

جن دوناهو، سرپرست Slone می‌گوید: «ما افرادی داریم که می‌توانند برای گوگل، توییتر، فیس‌بوک و هر کجا کار کنند. “اما آنها اینجا ماندند، و من صادقانه فکر می کنم که او دلیل آن است.”

* * *

تمرین‌کنندگان شادی از همه طبقات زندگی می‌آیند. Slone از فروش آمد. برگ از دنیای غیرانتفاعی آمد. لورن جانسون قبل از نقش کارگردان شادی در شرکت JLL دنور در مهمان‌نوازی کار می‌کرد، و او ایده برگ را که ارائه شادی به معنای منبع بودن است، تکرار می‌کند.

او می‌گوید: «بسیاری از کارهایی که من انجام می‌دهم یافتن پاسخ برای مردم است تا روزهایشان کمی آسان‌تر شود. “گاهی اوقات این بدان معنی است که از سوالات و نگرانی‌ها قبل از آمدن آنها پیشی گرفته شود.” وقتی شرکت او مکان‌هایی را جابه‌جا کرد، جانسون به برنج کمک کرد دفتری طراحی کند که به هر کارمند فضای کافی بدهد.

او می‌گوید: «ما در جزئیات کار می‌کنیم. “این فقط چیزهای کوچک است.”

اسلون موافق است: او می‌گوید: «همیشه این نیست که برای همه بستنی‌های شناور بیاوریم یا برنامه‌ریزی کنیم که یک رویداد قدردانی که جوراب همه را از بین ببرد.» “گاهی اوقات فقط به این دلیل است که به یاد بیاوریم که خانواده شخصی دوران سختی را سپری می کنند، یا بدانند که یک جلسه فروش بزرگ در راه است و مطمئن شوند که می دانند که آن را شکست خواهند داد.”

در شرکت Presence مستقر در فلوریدا، هالی کیکلیتر، مدیر خوشبختی، زمان زیادی را صرف تمرکز بر چیزهای کوچک می کند. نقش کیکلیتر منحصر به فرد است: او در درجه اول روی شادی مشتری متمرکز است. تصور کنید یک تیم خدمات مشتری در مورد استروئیدها باشد. شرکت او نرم‌افزاری را به دانشگاه‌ها ارائه می‌کند که امیدوار است تعداد ترک تحصیل و نقل و انتقالات را کاهش دهد و Kickliter تیم شادی را رهبری می‌کند. هر روز، او و کادری از «متخصصان شادی» و «متحدان شادی» تک تک بازخوردهای مشتریان را بررسی می‌کنند، و فعالانه راه‌هایی را برای تجربه مشتریان خود با نرم افزار شرکت بهبود یابد. ممکن است به سادگی تصور مجدد یک پورتال کاربر باشد، اما استراتژی کلی او بسیار ساده است: هر چه مراحل کمتر، بهتر است.

Kickliter می‌گوید: «من در کار آسان کردن کار برای مردم هستم.

گاهی اوقات، خلق و خوی مشتریان ممکن است داغ شود. Kickliter هرگز به اندازه زمانی که مشتری تماس می گیرد و می گوید که ناراضی است استرس ندارد.

او می‌گوید: «این مانند سیگنال خفاش من است. “این نشانه ای است که من باید وارد عمل شوم.”

در آن موارد، Kickliter با تلفن تماس می گیرد، به همه چیزهایی که مشتری می گوید گوش می دهد، سپس متوجه می شود که او و تیمش برای حل مشکل. او تاکید می‌کند که گوش دادن ممکن است مهم‌ترین بخش باشد، و حتی اگر نقش او با سایر کارگردانان شادی متفاوت باشد، هر تمرین‌کننده دقیقاً همین را گفت: “همه فقط می‌خواهند شنیده شوند.”

برگ توضیح داد: “این کاری است که ما انجام می دهیم.” “می شنویم، سپس می فهمیم چگونه مردم را خوشحال کنیم.”

این مقاله ابتدا در هدف شماره سپتامبر/اکتبر ۲۰۲۰مجله SUCCESS و به روز شده است. عکس از Bonnin Studio/Stocksy United

Trendsetters Leaderboard 728 x 90 - خوشبختی یک مسیر شغلی جدید است

تایلر هیکس یک نویسنده ساکن دالاس است. آثار او در ماهنامه تگزاس، هوستون کرونیکل، مجله دی و اخبار صبح دالاس منتشر شده است. انتشارات دیگر وقتی نمی نویسد، از خواندن رمان های معمایی و تماشای فیلم های قدیمی با همسرش لذت می برد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی