عمومی

با مردی که در یک ماموریت برای ایجاد مراقبت های بهداشتی رادیکال است ملاقات کنید شفاف

با مردی که در یک ماموریت برای ایجاد مراقبت های بهداشتی رادیکال است ملاقات کنید
شفاف

در صورت مصرف داروی Humira برای درمان بیماری پسوریازیس پلاکی پوست، هزینه آن سالانه ۳۵۰۰۰ دلار است. . اگر در جایی که کار می کنید بیمه داشته باشید، همانطور که بیش از ۱۵۶ میلیون آمریکایی انجام می دهند، بیشتر هزینه را پرداخت می کند. یعنی ۳۵۰۰۰۰ دلار طی ۱۰ سال. با این حال راه حل ارزان تری وجود دارد، یک دستگاه نور درمانی دستی به نام Zerigo که به همان اندازه با یک دهم هزینه موثر است. اکثر بیماران و کارفرمایان از آن اطلاعی ندارند، زیرا بیمه گر آنها این درمان را تایید نمی کند. بنابراین شما و شرکتتان هزینه زیادی می پردازید.

اتاق انتظار Hell یک مکان ویژه برای بیمه گذاران دارد. فرانشیزها، محدودیت‌های پوشش، اسناد و مدارک جانکاهی که استرس را به هر چیزی که واقعاً شما را آزار می‌دهد می‌افزاید. (ناتوانی آنها در تأیید دستگاهی به همان اندازه مؤثر و به مراتب ارزانتر.) کارفرمایان از آنها متنفرند، پزشکان از آنها متنفرند، بیمارستان ها از آنها متنفرند، زیرا هزینه ها را افزایش می دهند و در عین حال میلیاردها سود را غصب می کنند.

اما هیچ کس به این شکل از بیمه گذاران متنفر نیست گلن تولمن انجام می دهد. “شما هرگز نخواهید دید که UnitedHealth بگوید: “سال آینده، ما درآمد خود را کاهش خواهیم داد و سود خود را کاهش خواهیم داد تا به سیستم مراقبت های بهداشتی کمک کنیم تا کارآمدتر عمل کند.” او می‌گوید برعکس است.

سال‌هاست، این کارآفرین سریالی از شیکاگو این صفرا را به استارت‌آپ‌هایی هدایت می‌کند که با بخش‌های مشکل‌ساز مقابله می‌کنند. پازل (Zerigo نه تنها غیرمنطقی بودن سیستم مراقبت بهداشتی ما را مثال می‌زند، بلکه یکی از سرمایه‌گذاری‌های مخرب اوست.) اکنون، تولمن قصد دارد مراقبت‌های بهداشتی را ارزان‌تر و بهتر و کامل کند. بنابراین، او مستقیماً به بیمه‌گران حمله می‌کند.

سال گذشته، او و گروهی از VCهای اصلاح‌طلب در سیلیکون ولی شفاف، برای قرار دادن مصرف کنندگان در شرایط برابر با “پرداخت کنندگان” به عنوان سلامت شرکت های بیمه ای که طرح های خودبیمه را اداره می کنند شناخته شده اند. Transcarent قول می دهد که به کارکنان اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد مراقبت های بهداشتی نیاز دارند، بدهد. بنابراین مسلح، آنها قادر خواهند بود بالاترین کیفیت مراقبت را با بهترین قیمت پیدا کنند – و نتایج بهتری دریافت کنند. آن را به عنوان Travelocity برای تمام نیازهای سلامتی خود در نظر بگیرید. شرکت‌ها در پول خود صرفه‌جویی می‌کنند و Transcarent درصدی از پس‌اندازی را که کارفرمایان به دست می‌آورند نگه می‌دارد. کارمندان هیچ پرداختی نمی کنند یا این نظریه ادامه دارد.

شما فکر می کنید که هزینه کمتر برای مراقبت بهتر کار بیهوده ای باشد. تولمن، مدیرعامل Transcarent می‌گوید: ممکن است اشتباه کنید. صنعت به این شکل کار نمی کند. نه اینکه تولمن ۶۳ ساله مخالف سود باشد. او قبلاً دو میلیارد دلار خروج کرده است. او می گوید: «من یک سرمایه دار هستم، اما اینجا مشکلی وجود دارد. سیستمی که به نفع مشتریان عمل نمی کند. در نظر بگیرید که سال گذشته، بخش بیمه UnitedHealth Group سود عملیاتی ۱۲ میلیارد دلاری را گزارش کرد. Anthem 7.5 میلیارد دلار گزارش کرد. ایتنا، بخشی از CVS Health: 7.4 میلیارد دلار. سیگنا: ۷ میلیارد دلار با نگاه بدبینانه به این اعداد، این حدود ۳۴ میلیارد دلار از خدمات بهداشتی است که آمریکایی ها دریافت نکرده اند. تابستان گذشته، UnitedHealth حتی به دنبال رد عطف به ماسبق همه ادعاهای ER، قبل از عقب نشینی پس از ضربه زدن بود.

“لازم نیست این کار را انجام دهید. تولمن می گوید، یک دانشمند موشکی باشید تا بفهمید چه اتفاقی دارد می افتد. “ما می‌خواهیم این پس‌اندازها را مستقیماً به افرادی که صورت‌حساب‌ها را پرداخت می‌کنند، بدهیم. و آن‌ها کارفرمایان بزرگ خودبیمه‌شده هستند.”

ایالات متحده بر اساس گزارش مراکز خدمات درمانی و مدیکر، در سال ۲۰۲۰، هزینه های مراقبت های بهداشتی با ۹٫۷ درصد افزایش به رکورد ۴٫۱ تریلیون دلار رسید. این ۱۹٫۷ درصد تولید ناخالص داخلی است. با این حال، ایالات متحده در بین کشورهای ثروتمند در نتایج بیماران بدترین رتبه را دارد. بردلی الیس، مدیر ارشد Fitch Ratings، که پرداخت کنندگانی مانند UnitedHealth را پوشش می دهد، می گوید: “شکی نیست که ما برای مراقبت های بهداشتی بیش از حد هزینه می کنیم.” “در مقایسه کشور ما با سایر کشورهای توسعه یافته، از نظر نتایج کیفی به نوعی خارج از نمودار است.”

اما بیمه مراقبت های بهداشتی تعریف ریشه دار است. الیس بدهی UnitedHealth، CVS، Anthem و سایرین را بسیار ارزیابی می‌کند، زیرا شبکه‌های آنها موقعیت رقابتی ظاهراً غیرقابل تسلطی را به آنها می‌دهد. آنقدر قوی که وزارت دادگستری ایالات متحده به تازگی از UnitedHealth شکایت کرد تا از تصاحب ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل Change Healthcare جلوگیری کند و مدعی شد که مزیت ناعادلانه‌ای نسبت به صنعت کسب می‌کند.

هون سال گذشته مرده اعلام شد. قادر به کرک کردن کد نیست. سام گلیک، رهبر جهانی بهداشت و علوم زیستی در موسسه مشاوره الیور وایمن می‌گوید: «بازیگران بزرگی که در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار کرده‌اند، بیشتر شکست خورده‌اند. آنچه که آنها سعی کردند انجام دهند این است که در سیستم بازی کنند. چیزی که اکنون می بینیم این است که استارت آپ ها می گویند: “ما سیستم خود را ایجاد می کنیم.” تولمن با دانش یک صنعت و پشتیبانان قدرتمند، از جمله سیستم‌های بیمارستانی و Walmart، به سمت آنها می‌آید.

- با مردی که در یک ماموریت برای ایجاد مراقبت های بهداشتی رادیکال است ملاقات کنید
شفاف

هر کسی که تا به حال نیاز به جراحی داشته باشد، به خوبی می داند که سیستم چقدر خراب است. استیو را در نظر بگیرید، اهل منطقه بزرگ سیاتل، که سال گذشته زانویش را شکست. پس از ساعت‌های بی‌پایان تلفنی که برای برنامه‌ریزی یک جراحی تلاش می‌کرد، او هنوز از هزینه آن خبر نداشت. سوال ساده — پاسخ بسیار سخت.

به گفته تولمن، ایده پشت Transcarent این است که مشتریان را در اختیار داشته باشند، نه بیمه گذاران رئیس خط — بنابراین تجربه بیمار مانند تجربه کاربر در سایر بخش های اقتصاد خدمات است. او در ارائه داشبوردی به ارائه دهندگان فروشگاه مقایسه بر اساس کیفیت و خدمات بر اساس قیمت، معتقد است Transcarent می تواند رابطه را تغییر دهد، و به مشتری هم اهرم اطلاعات و هم اهرم خرید اعطا می کند – زیرا Transcarent، می بینید، همچنین می تواند انتخاب های مراقبت را مستقیماً انجام دهد.

برنامه را باز کنید و چندین گزینه دریافت خواهید کرد: علائم خود را بررسی کنید، با پزشک چت کنید، پزشکان دارای رتبه برتر را پیدا کنید، یا با یک راهنما صحبت کنید. برای دریافت مشاوره پزشکی متخصص علائم شما نگران کننده است؟ شما بلافاصله به یک دکتر متصل می شوید. زانوی آرتروز شما شعله ور می شود؟ شما می توانید یک جلسه فیزیوتراپی در خانه راه اندازی کنید. نیاز به جراحی دارید؟ Transcarent هزینه نظر دوم را تقبل می کند، قیمت عمل را از قبل مذاکره می کند، و – اگر بهترین مرکز جراحی خارج از کشور است – برای رسیدن به آنجا هزینه کنید.

در مورد بیمارمان، استیو: ترنسکارنت به او اطلاع داد که می تواند از طریق همان گروهی که زانوی او را ارزیابی کرده بود، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در یک عمل جراحی پس انداز کند، و او متوجه شد که “اطلاعات بیشتری دریافت کرده است. از [Transcarent] بدون هیچ زحمتی یا اتلاف وقت نسبت به انجام این کار به تنهایی.”

در واقع، سیستم طراحی شده تا فعال باشد. اگر متوجه شود که بیش از ۱۵ دلار برای یک داروی ژنریک ۱۰ دلاری پرداخت می کنید، ممکن است شما را به عنوان جایگزین به Walmart هدایت کند. برای یافتن بهترین مراقبت، Transcarent به مشتریان امکان دسترسی به تجزیه و تحلیل های اختصاصی از ده ها منبع داده، از جمله Motive Medical را می دهد، که ارائه دهندگان، قیمت، کیفیت و سایر ورودی ها را رتبه بندی می کند.

پیشنهاد بیش از ۱۰۰ شرکتی مانند Delta، Albertsons، Target و UNFI که امضا کرده اند این است که آنها ریسک مالی کمی برای تصمیمات کارکنان خود متحمل خواهند شد. اما زمانی که مثلاً یک کارگر دلتا مسیر کم‌هزینه‌تر و احتمالاً بهتر توصیه شده توسط Transcarent را انتخاب می‌کند، Transcarent درصدی از آنچه دلتا پس‌انداز می‌کند به دست می‌آورد.

اهرم Transcarent از هدایت کسب‌وکار به ارائه‌دهندگان ترجیحی خود، از جمله واحد BridgeHealth، که نرخ‌های از پیش مذاکره‌شده برای جراحی‌ها در «مراکز عالی» تعیین‌شده را ارائه می‌دهد، ناشی می‌شود.

تا کنون، این کار رو به راه است. این شرکت در مسیر رسیدن به بیش از ۵۰ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۲ قرار دارد و با نرخ های سه رقمی در حال رشد است. Transcarent بازار قابل آدرس دهی فوری را به ۲۲۶ میلیارد دلار می چسباند.

تولمن فقط VC ها را به این ماموریت جذب نکرده است. حامیان او شامل بیمارستان‌هایی مانند Northwell Health، Intermountain Healthcare، و مرکز پزشکی دانشگاه راش هستند که در حال مرگ هستند – این کلمه را ببخشید – تا کنترل پرداخت‌کنندگان را بر عملیات خود بشکنند.

همانت تنجا، شریک مدیر جنرال کاتالیست، یکی از سرمایه گذاران Transcarent و شریک قدیمی تولمن، می گوید: “این در مورد دستیابی به دو هدف همزمان است.” “نخستین تغییر تجربه با قرار دادن مصرف کننده است: آنها کنترل سلامت خود را در دست دارند. دوم کاهش جمعی تولید ناخالص داخلی مراقبت های بهداشتی است.”

می دانید، فقط یک بازنگری کلی در سیستم.

“من یک سرمایه دار هستم. ، اما اینجا مشکلی وجود دارد.” –گلن تولمن

Mountain View، مستقر در کالیفرنیا Livongo داده است. اگر مشتریان داده‌ها را با استفاده از یک دستگاه بی‌سیم در فضای ابری آپلود کنند، نوار تست رایگان می‌گیرند که بدون پرداخت هزینه نیز ارائه می‌شود. هیچ مشارکتی وجود نداشت. تولمن می‌گوید: «ما باید مردم را متقاعد می‌کردیم که دادن نوارها منطقی است. “چرا می‌خواهید در مقابل کاری که می‌خواهید کسی انجام دهد، یک اشتراک پرداخت کنید؟”

ایده این بود که به شما کمک کنید. افراد مبتلا به دیابت زندگی می کنند، در حالی که درمان آنها فقط زمانی انجام می شود که همه چیز از بین رفته است، که اغلب منجر به ویزیت اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان می شود. به عنوان مثال، خدمات مشاوره ۲۴ ساعته Livongo مشاوره ارائه می دهد و در صورت نیاز بلافاصله اعضا را با پزشک مرتبط می کند، در حالی که یک A.I. برنامه داده های بارگذاری شده را تجزیه و تحلیل می کند. اگر نتایج آزمایش خارج از محدوده باشد، مشاور ممکن است تماس بگیرد یا برای بررسی پیامک ارسال کند.

“این سه کار مهم انجام داد. تولمن می گوید. “تجربه آنها بهتر شد، بنابراین آنها می خواستند از آن استفاده کنند. آنها آن را دوست نداشتند – آنها آن را دوست داشتند. شماره دو، ما می توانستیم نشان دهیم که ما واقعاً زندگی آنها را از نظر بالینی بهبود بخشیده ایم. و در آخر، ما این کار را با پول کمتر انجام دادیم. منظورم این است که این رویا است، درست است؟

مطمئناً این رویا برای کارفرمایان است که به ازای هر یک از آنها ماهیانه به شرکت پرداخت می کنند. کارمند در برنامه زمانی که تولمن لیوونگو را در یک عرضه عمومی سهام به ارزش ۳٫۴ میلیارد دلار پس از اولین روز معاملاتش در ژوئیه عرضه کرد، سود قابل توجهی داشت و نیم میلیون بیمار داشت. در آگوست ۲۰۲۰، Teladoc لیوونگو را در یک معامله ۱۸٫۵ میلیارد دلاری خرید.

لیوونگو در واقع دومین سلامتی بود که بازی را تغییر داد. شرکت مراقبتی Tullman هدایت شده است. در سال ۱۹۹۸، او در شرکت آلاسکریپت مستقر در شیکاگو سرمایه‌گذاری کرد و مدیرعامل شد، که در آن زمان در درجه اول یک مدیر سودآور، و البته پرفشار، متخصص مزایای داروخانه (PBM) بود. تولمن Allscripts را فروخت زیرا نمی‌توانست با PBM‌های بسیار بزرگ‌تر رقابت کند و بر روی فناوری نویدبخش نسخه‌نویسی الکترونیکی و بعداً سوابق الکترونیکی مراقبت‌های بهداشتی (EHR) تمرکز کرد.

این صنعت در ابتدا مقاومت کرد، تا حدی به دلیل سرمایه گذاری فناوری مورد نیاز. اما همچنین به روشی برای کاهش خطاهای دارویی که باعث مرگ هزاران نفر در سال می‌شد، نیاز داشت، زیرا به دلیل نسخه‌های دست‌نویس ناخوانا پزشکان و سوابق آشفته داروخانه‌ها، می‌توان آن را کاهش داد.

تولمن در هر نبرد پیروز نشد. او پس از انجام چندین خرید بزرگتر در Allscripts که شرکت را عمیق تر به EHR ها رساند، می خواست یک خرید تحول آفرین دیگر انجام دهد، اما هیئت مدیره خودش مقاومت کرد. او Allscripts را در سال ۲۰۱۲ ترک کرد. یک سال بعد، او ۷wireVentures، یک شرکت VC مراقبت های بهداشتی را در شیکاگو به همراه لی شاپیرو، رئیس سابق Allscripts تأسیس کرد. ۷wire روی چیزی سرمایه گذاری می کند که تولمن آن را “مصرف کننده سلامت متصل آگاه” می نامد. این شامل شرکت‌هایی مانند RecoveryOne می‌شود که یک پلتفرم فیزیوتراپی مجازی را برای افراد مبتلا به بیماری‌های اسکلتی-عضلانی راه‌اندازی می‌کند.

او تحولات فناوری خود را دنبال کرده است. تمام حرفه، اما در مراقبت های بهداشتی او بزرگترین چالش و پاداش بالقوه را می بیند. او یک نوع کارآفرین مهتابی است و Transcarent مخاطره آمیزترین کارآفرین او تاکنون است.

تالمن می گوید که همیشه با یک حس شهودی هدایت می شده است که آیا یک فرآیند جدید کار خواهد کرد. چیزی که او نمی تواند ادعایی درباره آن داشته باشد زمان بندی است. او توضیح می دهد: «من تقریباً در هر صنعتی می توانم این کار را انجام دهم. “من می توانم به شما بگویم چه اتفاقی قرار است بیفتد، اما نمی توانم به شما بگویم چه زمانی.” به همین دلیل است که بسیاری از استارت‌آپ‌های انرژی خورشیدی، برای مثال، شکست خورده‌اند. او می‌گوید، کلید این است که فناوری مناسب و پول کافی داشته باشیم تا زمانی که منحنی هزینه و منحنی اجتماعی تلاقی پیدا کنند.

ممکن است توضیح دهد چرا سرمایه‌گذاری‌های دیگر – حتی آنهایی که رویکردهایی مانند Transcarent را دارند – نتایج متوسطی به همراه داشته‌اند. شرکت های ناوبری بیماران مانند Accolade، Patient Navigator و WithMe Health به خوبی تاسیس شده اند. Grand Rounds Health که به عنوان یک سرویس ناوبری آغاز شد، سال گذشته با Doctor on Demand ادغام شد تا Included Health، یک پلت فرم مراقبت اولیه از راه دور را تشکیل دهد. شرکت ها با ناوبرها برای اشتراک ماهانه قرارداد می بندند، اما استفاده کارکنان به سختی جهانی است. “چرا به جای تلاش برای پیمایش افراد روزمره از طریق آن، سیستم را تعمیر نکنیم؟” از تولمن می پرسد. بنابراین Transcarent با شرکت‌های مشتری کار می‌کند تا مستقیماً برای کارمندان بازاریابی کند، به جای اینکه آنها را در مقابل یک منوی آنلاین از افزونه‌های مزایا ضعیف کند.
- با مردی که در یک ماموریت برای ایجاد مراقبت های بهداشتی رادیکال است ملاقات کنید
شفاف

همه‌گیری، همانطور که برای بسیاری از صنایع انجام داده است، در حال تسریع تغییرات است – در این مورد، انتقال به مراقبت های پزشکی آنلاین تلفن های همراه می توانند نحوه ارائه مراقبت های بهداشتی را دوباره پیکربندی کنند. دکتری که در هر لحظه به آن نیاز دارید ممکن است ۱۰۰۰ مایل دورتر باشد.

یا در Walmart محلی شما، که ۲۲۰ میلیون بازدید مشتری دارد. در هر هفته، و اخیراً قراردادی را برای تبدیل شدن به یکی از ارائه دهندگان ترجیحی Transcarent امضا کرده است. والمارت خدمات اولیه، دندان، سلامت روان و مراقبت های چشمی را ارائه می دهد، البته نه در تمام فروشگاه های ۵۳۴۲٫ اگر بتوانید یک واکسن معمولی را در روز یکشنبه هنگام خرید مواد غذایی دریافت کنید، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده اید و سلامت جامعه را بهبود بخشیده اید. نقش Transcarent ممکن است به شما یادآوری کند که Walmart این خدمات را دارد، یا اینکه می‌توانید معاینه چشم یا انسولین ارزان‌تری دریافت کنید. شریل پگوس، پزشک و معاون اجرایی سلامت و تندرستی آن می‌گوید: «وال‌مارت می‌خواهد با افرادی کار کند که می‌گویند مراقبت‌های بهداشتی باید مقرون به صرفه و در دسترس باشد.

Walmart در حال حاضر با کارفرمایان محلی در بسیاری از مکان های خود کار می کند. این جدیدترین مشارکت به این معنی است که می‌تواند از Transcarent برای تبلیغ کسب‌وکار در حال گسترش مراقبت‌های بهداشتی و مقابله با تلاش‌های رقبا استفاده کند.

این پیام وجود ندارد. بیمه‌گرهای بزرگ سلامت که در حال ورود به خدمات هستند، از مراکز جراحی گرفته تا کلینیک‌ها، از بین رفته است. به CVS Health، والدین Aetna که در حال گسترش در مراقبت های اولیه از طریق MinuteClinics در فروشگاه خود است، نگاه نکنید. بخش Optum UnitedHealth که در حال حاضر مجموعه ای از خدمات مراقبت های بهداشتی را ارائه می دهد، ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی خانگی LHC Group را به قیمت نزدیک به ۵٫۴ میلیارد دلار خریداری می کند.

به عبارت دیگر، متصدیان در حال افزایش عضلانی هستند. آنها شبکه ها و قراردادها را دارند و از اینرسی مشتری سود می برند. (شاید شما برنامه سلامت خود را دوست نداشته باشید، اما این چیزی است که شرکت شما ارائه می دهد.) با این حال، زمان برای ایجاد اختلال واقعی هرگز بهتر نبوده است. گلیک می‌گوید: «برنامه‌های بهداشتی به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که به مردم بگوییم چه چیزی نمی‌توانند به دست آورند. «نه» باشد. یکی را به ما بدهید.”

TRANSCARENT فقط همین کار را می کند. و تولمن امیدوار است که راز موفقیت آینده شرکتش در همین است. Taneja این سیستم نوظهور را “تضمین سلامت” می‌داند که بر اساس دسترسی و سلامتی طراحی شده است و در مقابل مراقبت از بیمار نیست. شفاف تنها نیست. Taneja به بیش از ۵۰ استارت آپ اشاره می کند که برخی از آنها از جمله پلتفرم آزمایش سلامت Ixlayer و شرکت نرم افزار پزشکی BrightInsight، که صندوق جنرال کاتالیست او حمایت کرده است.

به آنچه Transcarent به عنوان یک بازی غول پیکر آربیتراژ انجام می دهد فکر کنید. اگر ایالات متحده یک تریلیون دلار بیشتر از آنچه باید برای مراقبت های بهداشتی هزینه کند، فرصتی برای تجارت در برابر این نابرابری وجود دارد. اما اگر متصدیان فعلی به طور مشابه پاسخ دهند، شکاف قیمت کاهش می یابد – معامله می شود. که می تواند به این معنی باشد که اگر Transcarent در کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی موفق شود، در نهایت می تواند به عنوان یک تجارت با کاهش بازدهی مواجه شود.

این ممکن است با تولمن خوب باشید، کسی که بیشتر دوران حرفه‌ای خود را با توجه به وضعیت موجود مراقبت‌های بهداشتی و ثروتمند شدن گذرانده است. او می گوید: «ما عجله داریم تا این آشفتگی را برطرف کنیم. و او برنامه های دیگری نیز دارد. او فقط ۱۵ میلیون دلار به سیویکا، تولیدکننده داروهای ژنریک غیر انتفاعی، برای حمایت از انسولین مقرون به صرفه اهدا کرد و در حال سرمایه گذاری در یک صندوق بورسیه ۱ میلیارد دلاری برای دانش آموزان دبیرستانی شیکاگو است. (او همچنین متعهد شده است که ۹۵ درصد از دارایی های خود را ببخشد.) برای درمان مشکل مراقبت های بهداشتی ما باید کوه ها را جابجا کرد، اما تولمن در تجارت جابجایی است: “ما در سال گذشته، بیش از هر زمان دیگری یاد گرفتیم که سلامت چقدر مهم است. و بنابراین، انجام کارهای مهم چیزی است که به زندگی شما معنا می بخشد. و من فکر نمی کنم چیزی مهمتر از آن وجود داشته باشد.”

از شماره می/ژوئن ۲۰۲۲ مجله مجله Inc.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی