تحقیقات نشان می دهد که چگونه متوقف می شوید عقب انداختن کارها
تحقیقات نشان می دهد که چگونه متوقف می شوید
عقب انداختن کارها
همه ما مجرم به تعویق انداختن کار هستم.
ما روز را با قصد انجام یک کار شروع می کنیم، و آن را برای بعداً در روز متوقف می کنیم. سپس روز بعد. و بلافاصله پس از آن، هفته آینده.
این یک چرخه بی پایان که به نظر می رسد هرگز محقق نمی شود آسان تر است.
بیایید عمیق تر به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید از تعلل جلوگیری کنید.
۱٫ یک چیز
یک چیز شما یک کار یا فعالیت است که بیشترین تأثیر را بر روی نتیجه یا هدف نهایی شما دارد.
مطالعات بسیاری نشان دادهاند که فلج تحلیلی یکی از دلایل اصلی است. به تعویق انداختن کار.
تمرکز روی تنها یک کار مهم و اختصاص زمانی در روز برای پیشبرد آن، می تواند اثربخشی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. .
اگر مطمئن نیستید یک چیز چیست، تیم فریس یک چارچوب ساده دارد که به شما کمک میکند تصمیم بگیرید. من آن را در اینجا خلاصه میکنم:
a. بیش از سه تا پنج چیز را که باعث ناراحتی یا اضطراب شما می شود، یادداشت نکنید. اینها معمولاً کارهایی هستند که ممکن است منجر به رد یا درگیری شوند، اما مهمترین آنها هستند.
b. برای هر مورد، از خود بپرسید:
- ”اگر این تنها کاری بود که امروز انجام دادم، آیا از روزم راضی بودم؟”
- ”آیا جلو بردن این امر باعث میشود که همه کارهای دیگر بیاهمیت شوند یا بعدا راحتتر از بین بروند؟”
c. به وظایفی که به آنها بله گفته اید نگاه کنید. و برای تکمیل یکی از این وظایف امروز دو تا سه ساعت (یا هر چقدر که نیاز دارید) برنامه ریزی کنید. بیش از یک مورد نیست.
اگر زمانی حواستان پرت شد، که اجتنابناپذیر است، میتوانید به سادگی و به آرامی به یک چیز خود بازگردید. به مسیر خود بازگردید.
۲٫ خرابش کن
اول به یاد دارم شروع Jumpspeak، و در حالی که چشم اندازی که داشتیم بزرگ و جاه طلبانه بود، اما همچنین بسیار زیاد بود.
مغز ما به طور طبیعی برای دیدن نتیجه درازمدت سیمکشی نشده است، بهویژه اگر نزدیک به رسیدن به هدف نباشیم.
ما اغلب با شک درونی مواجه می شویم و این ترس در وهله اول ما را از شروع باز می دارد.
به عنوان مثال، اگر هدف شما هدف گذاری است. =”_blank” href=”https://www.jumpspeak.com”>اسپانیایی صحبت کنید، فکر کردن به آن میتواند ترسناک باشد.
اما می توانید با شکستن آن شروع کنید هر روز صبح قبل از کار، ۶۰ دقیقه برنامه ریزی کنید تا ۳۰ کلمه رایج را حفظ کنید.
در پایان ۹۰ روز، شما ۲۷۰۰ کلمه را حفظ میکردم.
ترفند این است که کوچک فکر کنید و آنها را به کارهای کوچک قابل انجام تقسیم کنید تا زمانی که شما انجام دهید. دیگر ترس از شروع را احساس نکنید.
۳٫ نه بگویید
فعالیتها یا وظایف جدید به طور مداوم به سمت ما پرتاب میشوند.
این ممکن است رئیس شما باشد که از شما می خواهد گزارشی را تکمیل کنید، مشتری که از شما پشتیبانی می خواهد – لیست ادامه دارد.
باید یاد بگیریم به فعالیتهایی که اهداف ما را به جلو نمیبرند نه بگوییم.
برای انجام مؤثر این کار، میتوانید از چارچوبی به نام ماتریس آیزنهاور استفاده کنید. ، یک ابزار تصمیم گیری که وظایف شما را بر اساس فوریت و اهمیت به چهار ربع تقسیم می کند. در اینجا یک برنامه اقدام برای هر ربع آمده است:
- فوری و مهم: آن را فوراً انجام دهید.
- غیر فوری و مهم: تصمیم بگیرید چه زمانی این کار را انجام دهید.
- فوری و غیر مهم: به شخص دیگری واگذار کنید.
- غیر فوری و غیر مهم: بعداً این کار را انجام دهید.
برای اینکه واقعاً از زمان خود بهترین استفاده را ببریم، باید زمان صرف شده خود را با برنامه ریزی به حداکثر برسانیم. چند ساعت در روز در ربع دوم.
۴٫ خودتان را ببخشید
بیایید با آن روبرو شویم. ما فقط انسان هستیم و هیچ یک از ما کامل نیستیم.
اما آخرین کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که گوشی را قطع کنیم. سرزنش خودمان.
A مطالعه روی دانشجویان دانشگاه کارلتون در طول امتحانات میان ترم آنها انجام شد. مشخص شد که خودبخشی برای به تعویق انداختن یک کار معین به تعلل کمتر در یک کار مشابه در آینده مرتبط است. دلیل آن این است که رابطه بین خودبخشی و اهمال کاری با تأثیر منفی واسطه می شود، به طوری که خودبخشی می تواند به ما کمک کند تا با کاهش احساسات منفی، از تعلل جلوگیری کنیم.
دفعه بعد که متوجه شدید معطل شدید، خود را ببخشید و ادامه دهید. همانطور که جیم بیور در خاطرات خود نوشت، زندگی به همین صورت است:
ما این کار را برای خودمان انجام می دهیم تا خوب شویم و ادامه دهیم.
۵٫ فقط شروع کنید
در صنعت تلویزیون، یک روش محبوب برای ترغیب ما به ادامه تماشای یک برنامه، cliffhanger است. اگر تا به حال سریال تلویزیونی ۲۴ را دیدهاید، پس باید در صخرهها تجربه خوبی داشته باشید.
وقتی کاری را شروع می کنیم – یک برنامه تلویزیونی، یادگیری زبان، پروژه — کار در حال انجام تا زمانی که فعالیت را به پایان برسانیم، همچنان در ذهن ما باقی خواهد ماند.
به تعویق انداختن کار در بدترین حالت خود قبل از شروع است، فقط به این دلیل که نمی دانیم از کجا و چگونه شروع کنیم. مطالعات نشان میدهد که بعد از شروع، درک ما از کار تغییر میکند و اغلب در نهایت از آن کار لذت میبریم.
Zeigarnik چیست. اثری که به ما می آموزد این است که باید از هر جایی شروع کنید و از ضعف (یا قدرت) تمایل طبیعی خود برای به پایان رساندن کاری که شروع کرده ایم استفاده کنید.