عمومی

بزرگترین محصول موفق اپل یک موفقیت یک شبه در 38 سال است در ساخت

بزرگترین محصول موفق اپل یک موفقیت یک شبه در ۳۸ سال است
در ساخت

برای حداقل یک دهه، اپل بیشتر شرکت سازنده آیفون. بدیهی است که محصولات دیگری را تولید می کند، اما هیچ کدام از آنها دلیل نمی شود اپل یک شرکت ۲.۵ تریلیون دلاری است. آیفون فقط مهم ترین محصول اپل نیست ، این دستگاهی است که همه گوشی های هوشمند دیگر با آن سنجیده می شوند.

با وجود این، بزرگترین محصول محبوب اپل در حال حاضر آیفون نیست- -این مک است. اگر آن را نمی دیدی بخشیده می شدی. از برخی جهات، می توانید استدلال کنید که مک، همانطور که امروزه وجود دارد، به نظر یک موفقیت یک شبه است.

دلیل آن پیچیده نیست – مک های جدید با Apple Silicon شگفت انگیز هستند. آنها واقعاً بهتر از هر چیز دیگری هستند که بتوانید آنقدر پول خرج کنید. حتی MacBook Air احتمالا بهترین لپ تاپ است که اکثر مردم باید به خرید فکر کنند. این قطعا بهترین ارزش کلی است.

MacBook Pro که در اکتبر گذشته عرضه شد، مسلماً بزرگترین محصول موفق اپل در تاریخ است. یک دهه. اپل اعلام کرد که رکوردی را برای فروش مک ثبت کرده است که عمدتاً توسط مک بوک پرو هدایت می شود. این منطقی است – اپل اساساً دقیقاً همان چیزی را که مردم خواسته اند، همراه با سریع ترین عملکردی که می توانید در یک لپ تاپ بخرید، ارائه داد.

به استثنای یک چهارم، مک از سال ۲۰۱۵ تا زمانی که اپل سیلیکون به وجود آمد، روند کاهشی طولانی و آهسته ای داشت. فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. خط لپ تاپ اپل به هم ریخته بود. ترکیب دسکتاپ آن، خوب، گیج کننده بود.

iMac و Mac mini وجود داشتند. سپس اپل یک مک پرو ساخت که معلوم شد خیلی حرفه ای نیست، بنابراین اپل یک iMac Pro برای جایگزینی آن ساخت. به جز، مردم هنوز یک مک پرو می خواستند، بنابراین اپل یک مک پرو جدید ساخت، اما iMac Pro را برای چند سال دیگر نگه داشت. هیچکدام بد نبودند، اما عالی هم نبودند.

سپس، با معرفی Apple Silicon، مک دوباره خوب شد. و این فقط بهتر نبود – این میله خیلی بالایی نیست. من نوشتم که با M1 MacBook Air، اپل فقط خودنمایی می کرد. این چقدر خوب بود. ظاهراً، مردم متوجه شدند زیرا اپل شروع به فروش رایانه‌های مک زیادی کرد.

منصفانه است که اشاره کنیم که انتقال اپل به پردازنده‌های خودش همزمان بود. با زمانی که افراد زیادی لپ تاپ می خریدند. با افزایش همه‌گیری در بیشتر سال ۲۰۲۰، هر سازنده رایانه شخصی تصادف در فروش. مردم در خانه می ماندند، به این معنی که برای کار یا حضور در مدرسه از راه دور به لپ تاپ نیاز داشتند.

سپس، به نظر می‌رسید که مردم تمام لپ‌تاپ‌های مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند، و فروش بیشتر سازندگان رایانه‌های شخصی کند شد. به جز اپل — که به فروش مک های بیشتری ادامه داد.

در سه ماهه اخیر، آیفون پنج درصد رشد کرد. از سوی دیگر، مک تقریباً ۱۵ درصد رشد کرد. در همان زمان، بازار کلی رایانه‌های شخصی در مقایسه با سال قبل تقریباً هفت درصد کاهش داشت.

حتی تاثیرگذارتر، اپل گفت که نیمی از افرادی که در سه ماهه گذشته Mac خریداری کرده‌اند، «تازه‌ای در این محصول هستند». این برای شرکت‌ها صحبت می‌کند که «اولین مک خود را می‌خریدند». این یعنی بسیاری از مردم که رایانه های شخصی خود را برای مک کنار می گذارند. تقریباً مثل این است که اپل یک سوئیچ را باز کرد و ناگهان مردم دوباره متوجه شدند که مک دوباره چقدر خوب است.

بدیهی است که اپل روی این موارد کار کرده بود. مک های جدید برای سال ها مانند هر موفقیت ظاهری یک شبه، حقیقت این است که برای ساختن مک‌هایی که اپل واقعاً می‌خواست بسازد، کار سخت و طولانی زیادی انجام شد.

از زمانی که طراحی A4 را شروع کرد، روی سیلیکون خودش کار می‌کند – مخصوصاً در iPhone و iPad، که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. و بدیهی است که مک خود بسیار فراتر از آن است. در ۳۸ سال گذشته چیزهای زیادی از سر گذرانده است، اما من فکر می کنم منصفانه است که بگوییم هرگز به این اندازه محبوب نبوده است، یا موفق تر از آن چیزی که اکنون است، نبوده است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی