عمومی

با این تاکتیک مزاحم مذاکره به راحتی مقابله کنید

با این تاکتیک مزاحم مذاکره به راحتی مقابله کنید

یکی از تکنیک‌های مذاکره‌ای که می‌بینید همیشه استفاده می‌شود، چیزی است که من دوست دارم آن را نیبل نام بگذارم. این اتفاق پس از دست دادن برای بستن یک معامله رخ می‌دهد، و درست زمانی که در حال دریافت آماده امضای اوراق برای رسمی کردن آن، طرف مقابل تلاش می کند آخرین امتیاز را روی میز بگیرد.

هر بار که این اتفاق را می بینم، نمی توانم به درام کلاسیک کارآگاه تلویزیونی Columboفکر نکنم > کلمبو، کارآگاه، استاد لقمه بود. او ۱۰ دقیقه را صرف مصاحبه با موضوعی می کرد، ظاهراً به جایی نمی رسید، و سپس، همان طور که دستش را روی دستگیره در می گذاشت تا برود، برمی گشت و می گفت: “فقط یک چیز دیگر…”

اینجا هستید، فکر می‌کنید همه چیز تمام شده است، و سپس مجبور هستید تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید. ممکن است شما را دیوانه کند.

یکی از مکان‌هایی که می‌بینید همیشه از قلوه سنگ استفاده می‌شود، در نمایندگی‌های خودرو است. قبل از اینکه برای بحث در مورد اعداد و ارقام به سمت میز کار بروید، مدتی را با فروشنده می گذرانید، از آنها سؤال می کنید و اتومبیل های آزمایشی رانندگی می کنید. سپس، پس از اینکه فکر می‌کنید با یک عدد موافقت کرده‌اید، آنها مقداری هزینه اضافی را مطرح می‌کنند – مانند کفپوش یا پوشش زیرین. و همیشه در آخرین لحظه ظاهر می‌شود.

مکان دیگری که ممکن است با چیزی شبیه به این روبرو شوید، زمانی است که از یک فروشگاه بزرگ خرید می‌کنید. فروشگاه خرده فروشی جعبه. فرض کنید در حال خرید تلویزیون هستید. همانطور که آن شخص با شما تماس می گیرد، سعی می کند شما را وادار به خرید بیمه گارانتی یا نگهداری تمدید شده. خرده فروشان بیشترین سود خود را از این افزونه ها در آخرین لحظه به دست می آورند.

اما لقمه ها می توانند ظریف تر باشند. ممکن است فقط با یک معامله موافقت کنید که متوجه شوید برخی موارد اضافی یا هزینه‌هایی که هرگز در مورد آنها صحبت نکرده‌اید در متن توافقنامه شما ظاهر می‌شوند.

نیبل‌ها معمولاً چیزهای اضافی بسیار سودآوری هستند که به فروشنده پاداشی می‌دهند. ثانیا، استراتژی استفاده از نیبل این است که موانع احساسی شما از بین رفته باشد. شما فکر می کنید که قبلاً یک معامله دارید، بنابراین به احتمال زیاد با هر درخواست اضافی که فقط برای پیشبرد امور است موافقت می کنید.

خبر خوب این است که وجود دارد. همچنین راه هایی وجود دارد که می توانید counter the nibble.

ضد حمله را درست انجام دهید

مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید مقابله با نیش زدن در مذاکره این است که به یاد داشته باشید که شما و طرفی که در حال مذاکره با آن هستید نوعی فشار برای بستن معامله دارید. در حالی که ممکن است آن ماشین یا تلویزیون جدید را بخواهید، باید بدانید که فروشنده نیز از شما می خواهد که آن خرید را انجام دهید. این به شما قدرتی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید می‌دهد.

در اینجا چند اقدام وجود دارد که می‌توانید در هنگام مواجهه با نوک انگشت در نظر بگیرید.

۱٫ از طنز استفاده کنید

این رویکرد مورد علاقه من است. اگر کسی را پیدا کنم که سعی دارد از من نیش بزند، می خندم. و سپس چیزی مانند، “شما جدی نیستید، نه؟ شما حاضرید این معامله را با چند دلار اضافی به باد دهید؟” سپس، زیپ لب‌هایتان را ببندید و اجازه دهید سکوت برایتان کار کند. همانطور که نوشته ام، نفر اول کسی که در چنین مذاکره ای صحبت می کند بازنده است. در حالی که این روش هر بار برای حذف نیبل کار نمی کند، شش بار از ۱۰ کار می کند.

۲٫ بلوف آنها را صدا کنید

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که به سادگی بایستید و به سمت در بروید. حتی می‌توانید بگویید، “من از روی صداقت معامله می‌کنم، و فکر می‌کردم توافقی داریم. یا آن مورد را از توافق خارج کنید یا من می‌روم.” بله، ممکن است در اینجا با توجه به زمانی که تا این مرحله صرف کرده‌اید، هزینه‌های ناهنجاری وجود داشته باشد. اما همچنین متوجه می‌شوید که هیچ فروشنده شایسته‌ای به کسی که آماده امضای قرارداد است اجازه نمی‌دهد از دریچه‌ای کوچک به ارزش چند صد دلار بیرون برود.

از نیبل‌ها هوشمندانه استفاده کنید

در حالی که نیبل به طور گسترده در مذاکرات استفاده می شود، به شما توصیه می کنم از استفاده بیش از حد از آن یا در موقعیت نامناسب احتیاط کنید. . در حالی که مطمئناً یک بار می‌تواند به شما چیزی را که می‌خواهید برساند، ممکن است آنقدر طرف مقابل را از بین ببرد که دیگر هرگز با او معامله نکنید. خبر خوب این است که اگر متوجه شدید که نیبل بر علیه شما استفاده می شود، اکنون گزینه هایی برای اطمینان از ضدحمله موثر در اختیار دارید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی