عمومی

این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی 150 کارمند در اوکراین داشت وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوست

این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی ۱۵۰ کارمند در اوکراین داشت
وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوست

در پاییز ۲۰۲۱، به عنوان شایعه حمله احتمالی روسیه به اوکراین شروع به چرخش کرد، ولاد کیتینیک می دانست که باید چه کاری انجام دهد: برنامه ریزی . مدیر عامل ۳۳ ساله یک شرکت فناوری مستقر در ایالات متحده با دفاتر در اوکراین، Kytainyk از زمان تهاجم روسیه۲۰۱۴ به کریمه. او می‌گوید: «این یک سیگنال واضح بود که ما همسایه‌ای دیوانه با سلاح‌های هسته‌ای داریم که مایل است کشور ما را بگیرد.

اما او به سختی از این چالش دلسرد شد. ولاد کیتینیک به زنده ماندن در روزهای سخت عادت داشت — و آن دوران سخت به او به خوبی آموخته بود.

او در اوکراین بزرگ شد. هرگز پدرش را نشناخت مادرش برای پیدا کردن کار سختی کشیده بود. خانواده او مجبور بودند برای پرداخت هزینه های مواد غذایی به دولت و سازمان های خیریه اعتماد کنند. آنها هر روز بیش از چند ساعت توان خرید برق را نداشتند. در نوجوانی، او یک سری مشاغل عجیب و غریب کار کرده بود – تحویل کیک، کار امنیتی در مک دونالد – پس انداز کافی برای تحصیل در کالج در اوکراین و کسب مدرک در علوم کامپیوتر قبل از اینکه در نهایت در بنیانگذار کیتروم.

“وقتی که در زندگی، مانند هزاران تن از آن، شما می دانید که چگونه با مردم رفتار نکنید.” “بنابراین وقتی کسب و کار خودم را شروع کردم، دقیقا می دانستم که می خواهم با مردم چگونه رفتار کنم. می خواستم زندگی مردم را بهتر کنم.”

–Vlad Kytainyk
- این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی 150 کارمند در اوکراین داشت
وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوست

Kitrum برای Kytainyk که مدت‌ها معتقد بود می‌تواند یک شرکت نرم‌افزاری کارآمدتر و مشتری‌پسندتر بسازد و کیتروم را به‌عنوان یک ابزار جانبی راه‌اندازی کرده بود، همه چیز را معنا می‌کرد. در سال ۲۰۱۴٫ پس از یک سفر جاده ای در سراسر ایالات متحده – او می گوید: “من می خواستم ببینم چه چیزی خیلی خاص است” – در سال ۲۰۱۷ به کلیرواتر، فلوریدا نقل مکان کرد، جایی که شرکت را مستقر کرد و اولین کارمندان خود را استخدام کرد. طی چهار سال، این شرکت دفاتر خود را در مکزیک، اسرائیل و اوکراین اضافه کرد و به عنوان یک تیم توسعه نرم‌افزار برون‌سپاری شده، برنامه‌ها و محصولات دیجیتالی را برای سایر شرکت‌ها ساخت. تا پایان سال ۲۰۲۱، کیتروم بیش از ۶۰ مشتری جمع آوری کرده بود که بیشتر آنها در ایالات متحده مستقر بودند، از جمله خدمات اشتراک کتاب الکترونیکی Scribd و شرکت زیبایی Ziip. درآمد سالانه تا سال ۲۰۲۱ به بیش از ۹ میلیون دلار رسیده بود.

در همین حال، حدود ۱۵۰ نفر از ۳۶۰ کارمند کیتروم در چهار دفتر در اوکراین کار می کردند. کیف، پایتخت، و در نزدیکی مرز روسیه، شهر خارکف، که تا اوایل ماه مارس تا حد زیادی به ویرانه تبدیل خواهد شد.

بنابراین در پاییز، کیتینیک یک جلسه مجازی با اعضای تیم رهبری خود، از جمله معاون مردم ورونیکا ورسول، که در خارکف مستقر بود، و معاون تحویل، ویکتوریا نازارنکو، که در کیف کار می کرد، تشکیل داد. این گروه با هم یک طرح شش صفحه ای برای جابجایی کارگران در صورت تهاجم ایجاد کردند که به نقشه راهی برای رساندن آنها به امن تبدیل می شد. آنها تصمیم گرفتند که شرکت تمام هزینه‌ها، از جمله حمل‌ونقل، هتل‌ها، اجاره ماه اول، و هر گونه هزینه‌ای که با امضای قرارداد اجاره‌ای جدید مرتبط است، در صورتی که کارکنان نیاز به فرار به سایر نقاط اروپا داشته باشند، بپردازد. آنها تخمین زده بودند که این برای شرکت حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد، اما انتظار نداشتند که مجبور به خرج کردن آن شوند. نازارنکو می گوید: «بیشتر ما هرگز باور نمی کردیم که چنین اتفاقی بیفتد. “حتی تا روز قبل.”

- این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی 150 کارمند در اوکراین داشت
وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوست

هنگامی که حمله شروع شد، کیتروم به آن طرح احتمالی روی آورد و تمرکز خود را به هدف واقعی معطوف کرد: ایمن نگه داشتن کارگرانش. Kytainyk می‌گوید: «در نهایت، بله، ما این کار را برای سود انجام می‌دهیم، اما در همه مشاغل، این چیزها مهم نیستند. “این مردم هستند که مهم هستند. بدون آنها، شرکت شما چیزی نیست.”

جنگ در اوکراین عزم کیتروم را آزمایش خواهد کرد. کارمندان این بنیانگذار خود را وادار به نقش رهبری بسیار فراتر از نقش مدیر عامل معمولی می کند. اما ابتدا همه آنها باید به سادگی از این مصیبت جان سالم به در ببرند.

چگونه کیتروم کارمندان اوکراینی خود را از تهاجم روسیه نجات داد

۱۸ فوریه ۲۰۲۲: رئیس جمهور بایدن ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده را اعلام کرد: روسیه در روزهای آینده حمله ای را آغاز خواهد کرد. در روزهای پس از آن اعلامیه، کیتینیک و همسرش پس از گذراندن شش ماه در فلوریدا پس از تولد دخترشان، یک سفر برنامه ریزی شده هفته ای به اوکراین را دنبال می کنند، جایی که کیتینیک قصد دارد با کارکنان خود ملاقات کند و عملکرد خود را بررسی کند. کیتینیک می گوید: «به همسرم گفتم بیش از ۱۰۰ نفر منتظر من هستند. “آنها به من متکی بودند. در پایان، من از اینکه آنجا بودم، سپاسگزارم.”

۲۳ فوریه: همانطور که خبرگزاری ها گزارش می دهند که نیروهای روسی در مرز اوکراین بسیج شده اند، کیتروم با ایجاد کانال های ارتباطی در سراسر شرکت در Slack، WhatsApp و Telegram شروع به آماده سازی برای تهاجم می کند. برخی از کارمندان، از جمله نازارنکو، چمدان‌ها را می‌بندند تا بتوانند در یک لحظه فرار کنند.

- این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی 150 کارمند در اوکراین داشت
وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوست

۲۴ فوریه، ساعت ۵ صبح: کارمندان کیتروم با صدای انفجار از خواب بیدار می شوند که حملات روسیه در چندین شهر از جمله کیف و کیف آغاز می شود. خارکف.

از هتل خود در کیف، Kytainyk یک یادداشت صوتی برای کارمندان در کانال Slack شرکت می گذارد. یوگنیا کوزمنکو، مدیر بازاریابی محتوا، می‌گوید: «او به ما گفت: «بچه‌ها وحشت نکنید، وحشت نکنید». “فقط سعی کنید خونسرد باشید. چیزی بخور، قهوه ات را بنوش، خانواده ات را بیاور و به جای امن برو.” “

Kytainyk آنطور که به نظر می رسد ترکیب بندی نشده است. قبل از رفتن به غرب، او به سمت یک پمپ بنزین می‌رود تا وسایل را بارگیری کند – و از استرس استفراغ می‌کند.

۹ صبح: کوزمنکو به دفتر کیتروم در خارکف می رسد و حدود ۲۵ کارمند دیگر را در حال جمع آوری لپ تاپ و سایر وسایل خود می بیند. خلق و خوی به طور غیرمنتظره ای آرام است، حتی با صدای انفجار در دوردست. به درخواست ورسول، کوزمنکو اطلاعات بانکی و سایر اسناد حساس شرکت را به دست می آورد. بسیاری از کارمندان هودی های کیتروم را که شرکت چندین ماه قبل به عنوان هدیه ارائه کرده بود، می گیرند.

۱۰:۱۵ صبح: > Kytainyk به کارکنان کیتروم ایمیل می‌زند و روند بازپرداخت هزینه‌های جابجایی را تشریح می‌کند. کارکنانی که فوراً به پول نقد نیاز دارند، می‌توانند درخواست‌های خود را به‌عنوان فوری علامت‌گذاری کنند.

اگرچه برخی از کارمندان اقامت در کیف، نازارنکو و تعدادی دیگر را انتخاب می‌کنند. دیگران تخلیه می کنند او می‌گوید: «مادربزرگم در طول جنگ جهانی دوم برای من داستان‌هایی درباره سربازان روسی تعریف می‌کرد. “آنها وارد دهکده ای می شدند، به مردم تیراندازی می کردند، به زنان تجاوز می کردند. من به این فکر کردم و بلافاصله در تمام بدنم لرزید که چندین ساعت طول کشید. اما حتی در حالی که می لرزیدم، سوار ماشین شدم و راندم.” /p>

۱۲ بعد از ظهر: تیم چهار نفره منابع انسانی Vorsul به هماهنگی هتل ها و مسکن موقت در غرب اوکراین برای کارمندان کمک می کند. ، بسیاری از آنها معتقدند که این حملات تنها چند روز ادامه خواهد داشت. آن‌ها اتاق‌های اضافی را رزرو می‌کنند تا کارمندان دیگر به آن‌ها نیاز داشته باشند و یادداشت کنند که خانواده‌های کارمندان تخت‌ها و کاناپه‌های اضافی در خانه‌هایشان دارند.

کارکنان در حال تخلیه اطلاعات مربوط به مسیرهای ایمن را به تیم منابع انسانی منتقل می کنند، که آن را به سایر کارکنان منتقل می کند. تیم Vorsul زمان حرکت قطارها و اتوبوس‌ها را به اشتراک می‌گذارد، سواری‌ها را هماهنگ می‌کند، و مکان‌های کارکنان را به‌روز پیگیری می‌کند. ورسول به یاد می آورد: «ما مانند خط کمک صلیب سرخ بودیم. “هفت روز هفته ۲۴ ساعت بود.”

۴ بعدازظهر: ارتش اوکراین آغاز می شود. تخریب پل ها برای جلوگیری از حرکت نیروهای روسی به سمت غرب. با انجام این کار، آنها فرار را برای شهروندانی که هنوز در بخش شرقی کشور هستند – از جمله نازارنکو، که از کیف به سمت خانه یکی از اقوام در غرب می رود، چالش برانگیزتر می کنند. جاده هایی که در هر جهت دو باند هستند، در یک جهت شش تا هشت خطه شده اند و مردم بر روی شانه ها و پیاده روها رانندگی می کنند. نازارنکو پلی را پیدا می کند که می تواند از آن عبور کند و ۲۴ ساعت متوالی رانندگی می کند و فقط برای بنزین می ایستد.

“این کار تلاش زیادی کرد. و قدرت برای ادامه رانندگی،” او به یاد می آورد. “شما صدای انفجارها را می شنیدید و درخشش را می دیدید و متوجه می شدید که جایی برای رفتن وجود ندارد. شما اینجا در این آشفتگی هستید، و اگر آنها به اینجا برخورد کنند، شما مرده اید. فقط باید این را بپذیرید.”

۷ بعدازظهر: Kytainyk به همه مشتریان کیتروم ایمیل می فرستد و به آنها می گوید منتظر تاخیر در زمان پاسخ باشند، اما تاکید می کند که شرکت هنوز کار می کند و انتظار دارد بتواند پروژه های خود را طبق برنامه به اتمام برساند. مشتریان پاسخ می دهند و حمایت خود را ابراز می کنند و می پرسند که چگونه می توانند کمک کنند.

۲۵ فوریه: کیتروم روابط خود را با تیمی از توسعه دهندگان قرارداد در بلاروس، که به حمله روسیه کمک می کنند، و پروژه ای را که روی آن کار می کردند به یک تیم داخلی واگذار می کنند.

۲۶ فوریه: ورسول خارکف را ترک می‌کند، جایی که ساختمان‌های مسکونی توسط گلوله‌ها و موشک‌های روسی ویران می‌شوند. او با دو فرزندش و جولیا استالنایا، معاون راه حل، کیتروم به سمت غرب رانندگی می کند. Vorsul و Stalnaya به درخواست های کارمندان مسکن و حمل و نقل از ماشین پاسخ می دهند. به اصرار تیم منابع انسانی، بسیاری از کارمندان ویژگی‌های موقعیت جغرافیایی تلفن‌های خود را روشن می‌کنند تا بتوان آنها را ردیابی کرد – و بنابراین تیم منابع انسانی می‌تواند هر کسی را که متوجه حرکت نمی‌کند بررسی کند.

Kitrum کامپیوتر، مانیتور و سایر تجهیزات را برای کسانی که بدون آنها ترک کرده اند می فرستد. سوخت پمپ بنزین های شهرهای بزرگ تمام شده است. این تیم به هماهنگ کردن تحویل گاز بین چند کارمند کمک می کند تا آنها بتوانند از کیف و خارکف خارج شوند. یکی از اعضای تیم منابع انسانی در روزهای پس از حمله ۱۰ پوند از استرس و کم خوابی کم می کند.

“من می توانم” کیتینیک در مورد تیم منابع انسانی می‌گوید: «به اندازه کافی با شجاعت این چهار زن صحبت نکن.

نازارنکو اضافه می‌کند: «حتی زمانی که آنها آنها دائماً تحت گلوله باران بودند، آنها به افراد دیگر کمک می کردند راه هایی برای فرار پیدا کنند.”

- این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی 150 کارمند در اوکراین داشت
وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوست

۲۸ فوریه:یک هفته کاری جدید آغاز می شود و بسیاری از کارمندان جابجا شده، به طرز شگفت آوری، موفق می شوند تمرکز خود را به شغل خود برگردانند. . Kytainyk که اکنون در مرکز اوکراین است، همچنان به ارسال پیام های صوتی و تصویری برای تیم خود ادامه می دهد. او می گوید: «آنها نیاز داشتند صدای من را بشنوند. او آدرس‌های خود را شبیه به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌کند. “باید اعتماد به نفس خود را نشان می دادم، حتی اگر مطمئن نبودم چه اتفاقی می افتد یا چه کاری باید انجام شود. نود درصد آن من بود که آن را جعل می کردم. اما چه رئیس یا مدیر عامل باشید، بخشی از کار است. آیا در برخی مواقع، زمانی که همه چیز بیهوده است، باید مطمئن شوید که هنوز هم می توانید نور را پیدا کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، چرا این تجارت را اداره می کنید؟”

۱ تا ۴ مارس: برخی از مشتریان پول Kitrum را ارسال می‌کنند و از شرکت می‌خواهند آن را به توسعه‌دهندگانی که روی پروژه‌هایشان کار می‌کنند هدایت کند. کیتروم لیستی از موسسات خیریه و سایر گروه های نیازمند، از جمله ارتش اوکراین و سازمان هایی که به کودکان آواره یا یتیم کمک می کنند، برای مشتریان خود ارسال می کند. تقریباً ۹۰ درصد از مشتریان شرکت به یک هدف کمک مالی می کنند.

کارمندان کیتروم در عرض چند دقیقه ۵۰۰۰ دلار برای عموی یک کارمند جمع آوری می کنند. چه کسی برای رانندگی به خط مقدم باید ماشین بخرد.

برخی از کارمندان به طور موقت به مناطق امن در غرب اوکراین یا کشورهایی از جمله نقل مکان می کنند. لهستان، ایتالیا و اسپانیا. بسیاری از اجاره نامه ها در اروپا مستاجران را ملزم به پرداخت اجاره بهای شش ماهه از قبل می کنند، بنابراین Kitrum پیشنهاد می کند برای ماه اول پرداخت کند و برای بقیه وام های بدون بهره ارائه دهد. دیمیترو سووروف، مهندس نرم‌افزار مستقر در اودسا و برخی دیگر از کارکنان، در جای خود باقی می‌مانند. او با تفنگ ساچمه ای خود در میدان تیراندازی تاکتیکی تمرین هدف را انجام می دهد و مسیری با مانع را طی می کند. او می گوید: «اگر حمله کنند، کامپیوترم را کنار می گذارم و می روم و شلیک می کنم. “این زادگاه من است و هر طور که بتوانم از آن محافظت خواهم کرد.”

- این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی 150 کارمند در اوکراین داشت
وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوست

۵ مارس: پس از یک هفته تلاش ناموفق برای فرار از کیف، ماریا کانیفولسکا، مدیر حساب، پل موقتی را بر روی رودخانه دنیپرو نصب کرده است. توسط ارتش اوکراین سربازان به او می گویند که نمی تواند بگذرد در حالی که آژیر حمله هوایی به صدا در می آید. در حالی که او منتظر است، یک سوال از مشتری دریافت می کند که در مورد یک پروژه می پرسد. “من خوبم، پس الان منفجر می شوم، و چه کسی در مورد آن باخبر خواهد شد؟” کانیفولسکا با خنده می گوید. او در حالی که در ماشینش منتظر است تا آژیرها متوقف شوند، روی این موضوع کار می کند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، او از پل می گذرد و به سمت غرب می رود.

متمرکز کردن تمام اطلاعات مشتری کیتروم – کاری که شرکت در آن اعمال کرده است. جایی که مدت ها قبل از جنگ است – هم تیمی ها را برای همدیگر آسان تر کرده است. کانیفولسکا یکی از مدیران حساب مستقر در خارکف را به یاد می آورد که از او می پرسد آیا می تواند برای یک تماس ویدیویی مشتری به او بپیوندد. همکار گفت که صدای توپخانه در پس زمینه بلند می شود، اما او می تواند میکروفون خود را بی صدا کند.

“من اینطور بودم کانیفولسکا به یاد می آورد، “اوه، خدا، لطفا فقط به پناهگاه بروید.” او گفت: “نه، جنگ هنوز دور است. وقتی نزدیکتر شد، من فرار خواهم کرد.” من برای او می ترسیدم، اما شاید به همین دلیل است که ما در این جنگ پیروز می شویم – زیرا ما چنین افرادی را داریم.”

آوریل: کیتروم برای کارمندانی که مجبور به کار در خانه هستند، پرستاران استخدام می کند. شرکت محاسبه می‌کند که کارکنانش ۹۵ درصد از کل ساعات ممکن خود را از ۲۴ فوریه کار کرده‌اند. در اواسط آوریل، کیتینیک در صحبت با کارکنانش از فلوریدا اعلام کرد که شرکت از زمان شروع جنگ، چهار مشتری پیدا کرده است.

- این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی 150 کارمند در اوکراین داشت
وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوست

مه : کیتروم شروع به ارائه جلسات درمانی رایگان برای کارمندان خود می کند. در حال حاضر، بسیاری از آنها مسکن دائمی بیشتری پیدا کرده اند – که چالش های جدیدی را ایجاد کرده است، زیرا اعضای یک تیم اکنون در سراسر جهان زندگی می کنند. مدیر موفقیت مشتری، ویتالی لبدیف، که بر ۱۶ تیم توسعه دهندگان مستقر در اوکراین نظارت دارد، اکنون با برادرش در کالیفرنیا زندگی می کند. اختلاف ساعت ۹ ساعته با همکارانش در بازگشت به خانه به این معنی است که او گاهی اوقات مجبور است در طول شب کار کند. لبدیف می گوید: «این کار انرژی بیشتری می گیرد. “اما این باعث احترام به قول شماست که به مشتری، تیم و کارفرمای خود دادید.”

“اگر آنها حمله کنند، من فقط کامپیوترم را کنار می گذارم و می روم و شلیک می کنم.” –Dmytro Suvorov

ژوئن: با نیروهای روسی که مجبور به ترک شهر شدند، دفتر کیتروم در کیف بازگشایی شد. ده‌ها کارمند برمی‌گردند.

در اواخر ژوئن، اعضای تیم منابع انسانی کیتروم اولین روزهای تعطیلات خود را از زمان شروع جنگ می‌گذرانند. آنها به ایتالیا سفر می کنند و در آنجا شراب می نوشند و ژلاتو می خورند. ورسول در کرواسی زندگی می کند اما امیدوار است به زودی به اوکراین بازگردد. او می‌گوید: «دفتر خارکف محل قدرت من است، جایی که انرژی‌ام را به دست می‌آورم. “من می خواهم به خانه برگردم و همه تیم خود را با هم ببینم. برای برگزاری جلسات بزرگ، جشن پیروزی برای اوکراین – بسیار به آن نیاز دارم.”

در این میان – و برای آینده قابل پیش بینی – کار کیتروم گواهی بر انعطاف پذیری شرکتی است که با آزمایش نهایی سیستم ها و کارکنانش روبرو است. به طور شگفت انگیزی، در طول چهار ماه پس از تهاجم، تنها یک کارمند کیتروم استعفا داد و هیچ مشتری ارتباط خود را با شرکت قطع نکرد. Kytainyk پیش‌بینی می‌کند که درآمد کیتروم در سال ۲۰۲۲ دو برابر خواهد شد و به ۱۹ میلیون دلار خواهد رسید. وضعیت جدید شرایط ایده‌آل نیست، و جنگ هنوز به پایان نرسیده است، اما Kytainyk همچنان به آنچه در آینده خواهد آمد امیدوار است.

“اجرای یک کسب و کار به عنوان یک بدبین سخت است. اگر خودتان باور ندارید چگونه می توانید به مردم الهام دهید؟” او می گوید. “من به آینده کیتروم خوشبین هستم. من معتقدم که اوکراین پیروز خواهد شد. من معتقدم که همه چیز درست خواهد شد.”

- این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی 150 کارمند در اوکراین داشت
وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوست

بیشتر را کاوش کنید. ۵۰۰۰ شرکتgif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - این مدیر عامل شرکت فناوری آمریکایی 150 کارمند در اوکراین داشت
وقتی روسیه حمله کرد. به جای از دست دادن امید، او به آنها پیوستمستطیلحتما بخوانید : نحوه استفاده افراد با هوش هیجانی بسیار بالا
قانون کوکی Fortune برای تبدیل شدن به فوق العاده انعطاف پذیر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی