عمومیمقالات

نحوه شناخت و پیشگیری از محیط های کاری سمی

نحوه شناخت و پیشگیری از محیط های کاری سمی

فرهنگ شرکت مهم است. در واقع، این یکی از مهم‌ترین عوامل که نسل‌های جوان هنگام تصمیم‌گیری برای ماندن یا درخواست شغل در نظر می‌گیرند.

متاسفانه، این چیزی است که مدیران ممکن است از آن غفلت کنند تا زمانی که شروع به ایجاد مشکل کند. اگر رویکرد آنها حول نقاط درد متمرکز باشد، به احتمال زیاد به هنگام بروز مشکلات به آنها رسیدگی می شود، در حالی که علل آنها نادیده گرفته می شود. انجام این کار ممکن است چرخه‌ای از بحران‌های مکرر ایجاد کند که متقاضیان را بترساند و کارمندان موجود را فرسوده کند و در نهایت به حفظ و بهره‌وری آسیب برساند.

این شرایط به توسعه یک محیط کاری سمی کمک می‌کند که می‌تواند موفقیت شرکت شما را به طور جدی تضعیف کند. . بسیاری از کارمندان این محیط‌ها را برای مدت طولانی تحمل نمی‌کنند: داده‌های بررسی مدیریت اسلون MIT نشان می‌دهد که “فرهنگ سمی ۱۰٫۴ برابر بیشتر از جبران خسارت به فرسایش کمک می‌کند.”

چرا محیط های کاری سمی بد هستند

جای تعجب نیست که مسمومیت اغلب منجر به عملکرد مالی بدتر، مشارکت کمتر و فرسایش کارکنان می شود. علاوه بر این، خلاقیت و نوآوری ممکن است آسیب ببیند، زیرا کارکنان احساس می‌کنند که مجبورند آن را ایمن کنند، به این معنی که آن را کوچک بازی می‌کنند.

در بدترین حالت، یک محیط کاری سمی می‌تواند به سلامت روحی و جسمی شما، به طور بالقوه افزایش احتمال افسردگی، اضطراب، فشار خون بالا و انبوهی از شرایط دیگر.

یک محیط کاری سمی به تمام جنبه های عملیات شرکت شما آسیب می رساند. هنگامی که شما عمدا فرهنگ محیط کار مثبتی را پرورش می دهید، از تشکیل آن جلوگیری می کنید. با این حال، مشکل این است که آیا ما برای شناخت فرهنگ خود تلاش می کنیم و درک می کنیم که چگونه بر دیگران تأثیر می گذارد.

نشانه های یک محیط کار سمی

از آنجایی که یک فرهنگ سمی از نمونه های سمی نامشخص ظاهر می شود، حضور آن همیشه آشکار نیست. اعمال تبدیل به عادت می شوند و نقش ها به ارث می روند. هنگامی که رفتار فاحش توجه همه را به نقص‌های فرهنگ شرکت جلب می‌کند، تلاش‌های بعدی برای اصلاح آنها ممکن است بسیار کم و دیر باشد، به‌ویژه اگر عناصر انسانی فرهنگ بد – کاهش مشارکت و تلاش – همچنان نادیده گرفته شوند.

بنابراین، چگونه می توانید فرهنگ محل کار را در حال افول تشخیص دهید؟ آگاهی کلیدی است. هنگامی که به طور منظم با تیم خود چک می کنید، به احتمال زیاد تغییرات فرهنگی را شناسایی می کنید. آیا همه نامزد هستند؟ آیا فقط برخی از کارمندان مشغول هستند؟ آیا آنها در مورد پروژه ها صحبت می کنند و ایده ها را به اشتراک می گذارند یا در حال تقسیم بندی هستند و حداقل ها را انجام می دهند؟

فرهنگ های سالم محل کار پر جنب و جوش، مشارکتی و جسور هستند. در مقابل، محیط های کاری سمی خفه کننده، اتمیزه و ملایم هستند. کارمندان در این فرهنگ های کاری تمایل کمتری دارند و تأثیرات کمتری دارند.

چگونه مدیران می توانند از مسمومیت محیط کار جلوگیری کنند

تشخیص تظاهرات آشکار سمیت برای اکثر مردم آسان است. اما چگونه می توانید عناصر کمتر قابل توجه – اما هنوز هم بسیار مضر- محیط های کاری سمی را شناسایی کنید؟

در حالی که همه افراد در یک سازمان در فرهنگ محل کار آن مشارکت دارند، مدیران نقش مهمی در مثبت نگه داشتن آنها دارند. از آنجایی که تصمیمات شما می تواند تأثیرات عمیقی بر عملیات روزمره و مشارکت تیم شما داشته باشد، می توانید فرهنگ محل کار خود را به طور مؤثرتری با اقدامات عمدی بهبود بخشید.

در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید برای انجام آنها انجام دهید. فرهنگ شرکت خود را مثبت تر کنید:

۱٫ تیم خود را بهتر بشناسید.

وقتی به افراد علاقه واقعی دارید، می توانید دانش و بینشی را به دست آورید که برای ایجاد و تقویت روابط مفید است – اما برای انجام این کار، کارکنان شما باید مایل باشند. برای صحبت در مورد خود و نگرانی هایشان، و شما باید مایل به گوش دادن باشید شناخت تیم خود در سطح شخصی نیز ممکن است به شما بینشی در مورد هدفی که آنها را هدایت می کند، بدهد. امروزه هدف بیشتر و بیشتر برای مردم مهم است زیرا به دستیابی به حس تعلق و معنا در محل کار کمک می کند.

برای کمک به کشف هنجارهای فرهنگی، سوالاتی از این قبیل بپرسید:

    <چه چیزی به شما در محل کار انرژی می دهد؟ چه چیزی در کار شما را خوشحال می کند؟
  • چه چیزی در خارج از کار به شما انرژی می دهد؟ چه چیزی در خارج از کار شما را خوشحال می کند؟
  • چگونه می توانیم در محل کار بیشتر از آن استفاده کنیم؟

۲٫ فعالانه به دنبال ایده های فرهنگی برای جلوگیری از یک محیط کاری سمی باشید.

در جستجوی نظرات تیم خود کوشا باشید. آنها انبوهی از دانش، ایده، خلاقیت و نوآوری را ارائه می دهند، بنابراین از آن بهره ببرید. وقتی به کارمندان این فرصت را می دهید که فرهنگ محل کار خود را نقد کنند، ممکن است احساس کنند بیشتر با آن ارتباط دارند زیرا مسئول شکل دادن به آن هستند. فقط به یاد داشته باشید – اگر می خواهید از یک نظرسنجی مشارکت استفاده کنید که دارای اشکالات بالقوه مختلفی است، مطمئن شوید که کارمندان به اندازه کافی به شما اعتماد دارند تا صادقانه پاسخ دهید و با اطمینان از بحث و یا اقدام در مورد شکایات از خیانت به اعتماد خودداری کنید. .

۳٫ انتظار بیشتری داشته باشید.

می توانید محیط کار سمی خود را با تماس با مدیران برای افزایش انتظارات برای همه رهبران – از جمله خودتان – سالم تر کنید. مدیران باید بیش از نظارت صرف بر کار و بهره وری مسئول باشند. در عوض، آن‌ها می‌توانند با مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی مهم مانند الهام‌بخشی، راهنمایی و توسعه یک تیم مشارکتی.

به جای اینکه باور داشته باشیم که محیط های کاری را از همه ویژگی های سمی و رفتارهای زیان آور درمان کرده ایم، باید اذعان کنیم که فرهنگ همچنان یک مسئله باقی خواهد ماند. ما همیشه باید در نظر داشته باشیم که فرهنگ محل کار توسط خود محل کار محدود نمی شود: این فرهنگ به تأثیرات بیرونی پاسخ می دهد و با زمان تکامل می یابد.

دنیای تجارت به سرعت در حال تغییر بوده است و هیچ نشانه ای از آن نشان نمی دهد. متوقف کردن در حال حاضر فرهنگ بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. وقت آن رسیده است که به آن توجهی که شایسته است به آن بدهید.

عکس توسط درازن زیگیک/Shutterstock

87ae80ab359af107f9c96f88c0d59c5b?s=150&d=mp&r=g - نحوه شناخت و پیشگیری از محیط های کاری سمی

گلوریا سنت مارتین -Lowry رئیس  است گروه HPWP، شرکتی که رهبری و توسعه سازمانی را از طریق مثبت اندیشی، مربیگری و حل مسئله ارتقا می دهد. HPWP با مشارکت با رهبران شجاعی که برای مشارکت اعضای تیم ارزش قائل هستند، مکان‌های کاری با عملکرد بالا ایجاد می‌کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی