عمومی

افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند ممکن است دلشان را ببندند بابت روحیه خوبشون ممنونم

افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند ممکن است دلشان را ببندند
بابت روحیه خوبشون ممنونم

کنترل احساساتمان در موقعیت‌های پر استرس کار ساده‌ای نیست. کشمکش اغلب از نبرد درونی بین واکنش‌های غیرقابل کنترل ما و خرد انجام کار درست ناشی می‌شود. این تسلط بر خود ما را ملزم می‌کند که برخی از انگیزه‌های عاطفی را نادیده بگیریم.

چه در شام‌های خانوادگی، رهبری تیمتان باشد. در جلسات حرفه‌ای، یا حتی زمانی که تنها هستیم، نادیده گرفتن گزینشی عمیق‌ترین خواسته‌هایمان به هوش عاطفی.

به راحتی می توان در دام این فرض گرفت که هوش هیجانی چیزی است که شما دارید یا ندارید. اما عوامل زیادی هوش هیجانی شما را تعیین می کنند. برخی از آنها بیشتر فردی هستند، مانند شخصیت و مهارت‌ها، اما برخی دیگر بیشتر موقعیتی هستند، مانند میزان استرسی که متحمل شده‌اید.

در هر دو مورد، هوش عاطفی مهارتی سخت برای توسعه است، و بسیاری از مردم مایل به توسعه آن نیستند. تلاش کنید به هر حال، هیچ چیز نگران‌کننده‌تر از توقف برای کشیدن نفس‌های عمیق در میانه یک مکالمه دشوار نیست. اما شاید چیزی که شما را از توسعه EQ باز می دارد، ناهنجاری خواندن ذن مانند مانترا.

هوش روده

< /p>

در دو دهه گذشته، researchers have been exploring the relationship between gut health and emotional health. با کمال تعجب، آنها دریافتند که بسیاری از مشکلات عاطفی ما به مشکلات روده مربوط می شود. به عنوان مثال، آنها دریافته اند که چندین علامت روانپزشکی (مانند اضطراب و وحشت) با مشکلات روده، از جمله سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مرتبط است.

این یافته دقیقاً جدید-شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پزشکان قرن‌ها از این رابطه می‌دانستند-اما فقط در بیست سال گذشته شروع به درک مکانیسم‌های پشت این رابطه کرده‌اند. رابطه گیج کننده یافته کلیدی ساده است: روده سالم به معنای ذهن سالم و در نتیجه کنترل احساسات است. شاید بتوانی راه خود را به سمت هوش هیجانی بخوری. اما چه چیزی یک روده سالم را تعریف می کند؟

باکتری های خوب

در روده شما حدود ۱۰۰۰ نوع مختلف باکتری زندگی می کنند. می دانم که ممکن است خبر وحشتناکی به نظر برسد، اما اینطور نیست: بیشتر این باکتری ها برای بدن شما مفید هستند و مسئول کمک به سیستم در انجام انواع کارها، از هضم غذا گرفته تا تولید انتقال دهنده های عصبی (موادی که توسط سیستم عصبی شما استفاده می شود تمام فرآیندهای احساسی خود را تنظیم کنید). بنابراین، جای تعجب نیست که تغییرات در روده شما بر احساس عاطفی شما تأثیر می گذارد.

چگونه روده را بهبود بخشید. سلامتی؟

اگر به این فکر می کنید که چگونه سلامت روده خود را بهبود ببخشید، از شنیدن آن متعجب خواهید شد توصیه‌های پزشکان به سادگی توصیه مادربزرگ است: سالم‌تر بخورید.< /p>

با حذف غذاهایی که به روده شما آسیب می رساند، مانند غذاهای فوق فرآوری شده (با چربی اشباع شده، قند و … نمک)، شما در نیمه راه هستید. این دسته شامل فست فود، نوشیدنی های شیرین و الکل می شود.

اما کار دیگری وجود دارد که می توانید برای روده خود انجام دهید: محصولاتی را بگنجانید که می توانند به باکتری های خوب در بدن شما کمک کنند. رژیم غذایی. این غذاها به طور کلی “پروبیوتیک” نامیده می شوند، زیرا حاوی باکتری هایی هستند که به بازسازی روده شما کمک می کنند. ماست، کیمچی و پنیر و فقط برخی از نمونه هایی که در این دسته قرار می گیرند.

تبدیل شدن به هوش عاطفی می تواند دلهره آور باشد. شاید تغییر نحوه واکنش ما به موقعیت های استرس زا از روز به شب امکان پذیر نباشد، اما حداقل وجود دارد. یک راه آسان برای آماده کردن بدن برای آن: از روده خود محافظت کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی