عمومی

استیو جابز فکر می‌کرد که هر رهبر توانایی دستیابی به آن را دارد موفقیت، اگر از این توصیه ساده پیروی کنند

استیو جابز فکر می‌کرد که هر رهبر توانایی دستیابی به آن را دارد
موفقیت، اگر از این توصیه ساده پیروی کنند

میراث استیو جابز از طریق درس‌های بی‌شماری و ارزشمند درباره دستیابی به موفقیت را جدا می کند. یکی از این درس‌ها درباره ایمان داشتن به افرادی است که برای شما کار می‌کنند.

جابز معتقد بود که اگر به افراد باهوش و با استعداد بدهید ابزارها و منابع برای موفقیت، شما را شگفت زده خواهند کرد. در بیوگرافی والتر آیزاکسون  استیو جابز، او به نویسنده گفت که هدفش ساختن یک شرکت ماندگار که در اولویت قرار گرفت مردم. در حالی که هنوز ضروری است، هر چیز دیگری – محصولات و سود – ثانویه خواهد بود.

توصیه ساده

در طول سال‌ها آموخته‌ام که وقتی افراد واقعاً خوبی دارید، لازم نیست از آنها بچه‌دار شوید. با انتظار از آنها برای انجام کارهای بزرگ، می توانید آنها را وادار به انجام کارهای بزرگ کنید.

جابز توانایی عجیبی داشت. تا الهام بخش باشد، بنابراین نزدیک ترین شبکه طراحان و مهندسان او برای او از میان دیوارها عبور می کردند. طبق بیوگرافی ایزاکسون، او می‌دانست که چگونه “اشتیاق دائمی را به کارکنان اپل القا کند…و این باور را که آنها می‌توانند کاری را که غیرممکن به نظر می‌رسد انجام دهند.”

همه اینها به چیست؟ چهار استراتژی که برای یکی از بنیانگذاران اپل بسیار خوب عمل کرد:

۱٫ به توانایی های تیم خود اعتماد کنید

کلمات جابز بر اهمیت اعتماد در رابطه رهبر با تیم خود تأکید می کند. وقتی گروهی از افراد با استعداد دارید، مدیریت خرد نتیجه معکوس دارد. در عوض، روی اعتماد به مهارت ها و قضاوت آنها تمرکز کنید. انتظارات روشنی را ارائه دهید، اهداف تعیین کنید و سپس به عقب برگردید تا به تیم خود اجازه درخشش دهید. این اعتماد به تیم شما قدرت می دهد و حس مالکیت و مسئولیت پذیری را تقویت می کند.

۲٫ انتظارات بالایی داشته باشید

انتظارات به عنوان یک کاتالیزور قدرتمند برای عملکرد عمل می کنند. فلسفه جابز به شما پیشنهاد می‌کند که با بالا گذاشتن میله، تیم خود را برای رسیدن به ارتفاعات جدید به چالش بکشید. متوسط ​​بودن اغلب از توقعات کم ناشی می شود، اما با انتظار بزرگی، محیطی ایجاد می کنید که افراد را تشویق می کند تا محدودیت های خود را پشت سر بگذارند. انتظارات خود را به وضوح بیان کنید و این باور را منتقل کنید که تیم شما می تواند از آنها فراتر رود.

۳٫ الهام بخشیدن به یک چشم انداز مشترک

رهبران بزرگ فقط وظایف را مدیریت نمی کنند. آنها الهام بخش یک چشم انداز مشترک هستند. جابز در بیان یک چشم انداز قانع کننده که می توانست به تیمش انگیزه دهد استاد بود. برای برقراری ارتباط با تصویر بزرگ‌تر وقت بگذارید و مشارکت‌های فردی را با اهداف کلی سازمان هماهنگ کنید. وقتی اعضای تیم اهمیت کار خود را درک کنند، به احتمال زیاد به سمت برتری سوق داده می شوند.

۴٫ موفقیت ها را جشن بگیرید

قدردانی و تجلیل از موفقیت یک جنبه حیاتی رهبری است. وقتی تیم شما به چیزهای بزرگی دست یافت، آن دستاوردها را بشناسید و جشن بگیرید. این امر روحیه را تقویت می کند و این ایده را تقویت می کند که برتری نه تنها مورد انتظار است، بلکه قدردانی می شود. کانون توجه را به اشتراک بگذارید، به جایی که باید اعتبار بدهید، و تماشا کنید که تیم خود به این مناسبت می رسد.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی