عمومی

آموزش کار با کارگزاری حافظ و احراز هویت در آن

آموزش کار با کارگزاری حافظ و احراز هویت در آن

کارگزاری حافظ بیش از ۱۶ سال سابقه فعالیت در بازار سرمایه دارد. سرمایه ثبتی این کارگزاری ۵۰۰ میلیارد ریال بوده و دارای رتبه «الف» در بورس اوراق بهادار و بورس کالای ایران است. همچنین تمامی مجوزهای لازم برای ارائه تمامی خدمات از جمله خرید و فروش اوراق بهادار را از سازمان بورس و اوراق بهادار دارد.

این کارگزاری در حال حاضر ۴ دفتر در تهران و ۱۸ دفتر در شهرهای مشهد، کرج، اصفهان، سنندج، کرمانشاه، شیراز، تبریز، رشت، خوی، بندرعباس، اراک، گرگان، فردوس، تبریز، ارومیه و ساری برای ارائه خدمات در بازار سرمایه به مشتریان خود دارد.

فهرست این مقاله

آموزش ثبت نام در کارگزاری حافظ

برای ثبت‌نام در این کارگزاری دانستن نکات و طی‌کردن مراحل زیر ضروری است:

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام

برای ثبت‌نام در این کارگزاری داشتن کارت ملی و شناسنامه الزامی است، اما ارائه مدرک تحصیلی لزومی ندارد.

نحوه ثبت‌نام

ثبت‌نام در این کارگزاری به‌صورت غیرحضوری و از طریق سایت reg.hafezbroker.ir صورت می‌گیرد.

  • اگر شما قبلاً در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت خود را انجام داده باشید، کافی است از طریق سایت hafezbroker.ir به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را انجام دهید.
  • درصورت ثبت‌نام‌نکردن یا تکمیل‌نشدن مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام لازم است به سایت sejam.ir مراجعه کنید و احراز هویت سجام را به‌صورت غیرحضوری انجام دهید.

مراحل ثبت‌نام

  1. اگر قبلاً در کارگزاری حافظ ثبت‌نام کرده‌اید، از قسمت سمت چپ صفحه با واردکردن نام کاربری (کد ملی)، کلمه عبور و کد امنیتی وارد حساب کاربری خود شوید، اما در صورتی که می‌خواهید به‌تازگی ثبت‌نام کنید، از قسمت سمت راست صفحه روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کنید.
    1 1 - آموزش کار با کارگزاری حافظ و احراز هویت در آن
  2. در صفحه بازشده، کد ملی، کلمه عبور، شماره همراه، کد تأییدیه ارسالی به شماره همراه و کد امنیتی را وارد کرده و در آخر روی «ثبت‌نام» کلیک کنید.
    2 1 - آموزش کار با کارگزاری حافظ و احراز هویت در آن

توجه کنید که کلمه عبور انتخابی شما تنها باید شامل اعداد و حروف کوچک و بزرگ لاتین باشد و نباید از کاراکتر در آن استفاده کرد.

  1. اگر قبلاً در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده باشید، پیغام زیر برای شما نمایش داده می‌شود. در این مرحله می‌توانید از طریق لینک گفته‌شده در بالا به قسمت مربوط به ثبت‌نام در سامانه سجام بروید و مراحل را از آنجا انجام دهید. همچنین می‌توانید روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید و پس از انجام این مراحل در سجام ثبت‌نام کنید. توجه کنید، تا زمانی که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اید، اجازه انجام هیچ معامله‌ای به شما داده نمی‌شود.
    3 - آموزش کار با کارگزاری حافظ و احراز هویت در آن
  2. در صورتی که در مرحله قبل روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کرده باشید، صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود. پس از طی این ۷ مرحله، ثبت‌نام شما در کارگزاری حافظ انجام خواهد شد.
    4 - آموزش کار با کارگزاری حافظ و احراز هویت در آن

آموزش احراز هویت کارگزاری حافظ

احراز هویت و دریافت کد بورسی از این کارگزاری کاملاً غیرحضوری و از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) صورت می‌گیرد. توجه کنید برای این کار لازم است حتماً در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشید. مراحل احراز هویت در این کارگزاری در تصویر زیر آورده شده است.

5 2 - آموزش کار با کارگزاری حافظ و احراز هویت در آن

الزامات احراز هویت غیرحضوری

  • کارت ملی
  • کد پیگیری سجام
  • داشتن حجاب اسلامی برای گرفتن سلفی و ضبط ویدئو با تلفن همراه

مزایای سامانه احراز هویت آنلاین در

  • کاربری آسان و سریع
  • امکان انجام چندین احراز هویت با یک گوشی
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه

شرایط عمومی احراز هویت

  • داشتن حداقل ۱۸ سال تمام
  • داشتن کارت ملی هوشمند یا رسید آن
  • عدم امکان احراز هویت برای اتباع غیر ایرانی
  • امکان احراز هویت تنها با IP های داخل ایران

نحوه گرفتن عکس سلفی برای احراز هویت

  • نور مناسب مکان عکس‌برداری
  • لرزش‌نداشتن دست هنگام گرفتن عکس
  • حضور تنها یک فرد در تصویر
  • بدون قاب بودن دور تصویر

شرایط عکس‌گرفتن از تصویر امضا

  • امضا حتماً روی کاغذ سفید باشد.
  • فاصله گوشی هنگام عکس‌گرفتن از کاغذ امضا زیاد نباشد.
  • تصویر امضا واضح و با نور مناسب باشد.

مدت‌زمان احراز هویت آنلاین

تأیید و احراز هویت ویدئو سلفی ارسالی توسط تکنولوژی هوش مصنوعی صورت می‌گیرد که بسته به میزان سرعت اینترنت، مدت‌زمان احراز هویت الکترونیکی بورس بین ۱ تا ۵ دقیقه زمان می‌برد که در مقایسه با سایر روش‌های سنتی بسیار کمتر است. پس از اتمام فرایند احراز هویت حداکثر تا مدت یک هفته، کد بورسی شما توسط شرکت سپرده‌گذاری برایتان پیامک خواهد شد.

چرا باید ویدئو سلفی بگیریم؟

ارسال ویدیو سلفی برای اثبات حضور فرد استفاده می‌شود. این ویدئو که توسط الگوریتم پیچیده و قدرتمند هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص زنده و واقعی‌بودن انجام می‌شود، برای اطمینان از این موضوع است که مالک اصلی اطلاعات در پشت گوشی تلفن است و فردی دیگر هویت او را جعل نمی‌کند.

خدمات مشتریان

هدف اصلی این کارگزاری حمایت از مشتریان است و معتقدند مشتریان سرمایه اصلی شرکت هستند و در این راستا بخش خدمات مشتریان خود را روز به روز تقویت می‌کنند. در کارگزاری حافظ شما می‌توانید برای مدیریت سرمایه‌گذاری و خرید و فروش سهام خود در بازار بورس از کارشناسان و متخصصان مشاوره بگیرید.
پشتیبانی آنلاین

شما می‌توانید درصورت بروز هرگونه مشکل یا سؤال به‌صورت آنلاین از خدمات پشتیبانی این کارگزاری استفاده کنید.

باشگاه مشتریان

یکی از خدماتی که این کارگزاری در اختیار مشتریانش قرار داده، خدمات باشگاه مشتریان است. شما می‌توانید با عضویت در این باشگاه علاوه بر دریافت تخفیف در کارمزد معاملات و دریافت اعتبار ویژه، بسته‌های مربوط به تحلیل کارشناسان و تحلیلگران را نیز دریافت کنید.

دریافت تخفیف کارمزد به‌صورت وجه نقد

برای دریافت تخفیف کارمزد به‌صورت وجه نقد، کافی است در بخش انتخاب هدیه، بسته‌های تخفیف کارمزد را انتخاب کنید.

انواع خدمات باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان حافظ برای کاربران معاملات برخط (آنلاین) طراحی شده است. برخی از مهم‌ترین خدمات این باشگاه عبارت‌اند از:

  1. بسته‌های تخفیف کارمزد: با انتخاب این گزینه، تخفیف کارمزد به‌صورت وجه نقد، روز شنبه هر هفته به مانده حساب مشتری در کارگزاری واریز می‌شود.
  2. بسته‌های خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کارگزاری حافظ و ایران‌زمین: درصورت انتخاب این بسته‌ها با توجه به میزان امتیاز و تعداد واحد قابل سفارش از سمت کاربران، صدور واحدها از طریق باشگاه مشتریان انجام شده و کاربران می‌توانند سود و زیان صندوق‌ها را از طریق عضویت در سایت صندوق مشاهده کنند.
  3. بسته‌های تحلیل: کاربران می‌توانند با انتخاب این گزینه، کد تخفیف بسته‌های پیشنهادی سهام به‌صورت ماهانه و یا سالانه را به انتخاب خود، دریافت کنند.
  4. دریافت اعتبار
  5. کد تخفیف خرید بلیت اتوبوس و قطار
  6. کد تخفیف استفاده از اپلیکیشن سفارش غذا دلینو

اپلیکیشن کارگزاری حافظ

برای استفاده از معاملات برخط شما می‌توانید اپلیکیشن همراه تریدر را نصب کرده و سپس در آن با انتخاب کارگزاری حافظ به‌راحتی با استفاده از تلفن همراه خود از خدمات آنلاین این کارگزاری استفاده کنید.

نحوه انتقال سهام از کارگزاری دیگر به حافظ

اگر بخواهید سهام خود را از کارگزاری دیگری به حافظ انتقال دهید، لازم است که تا پیش از ساعت ۱۳:۰۰ در روزهای کاری در پنل آنلاین کارگزاری مقصد، گزینه تغییر کارگزار ناظر را انتخاب و با تایپ نمادهای موردنظر خود تغییر کارگزار را ثبت کنید. در صورتی که سهام شما فریز نباشد، یا بدهی نداشته باشید، سهام شما در روز معاملاتی بعد به پرتفوی شما اضافه خواهد شد.

نحوه ویرایش اطلاعات

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات واردشده خود اعم از تغییر بانک، ایمیل و شماره همراه خود را تغییر دهید، لازم است با در دست داشتن مدارک شناسایی خود به‌صورت حضوری به یکی از شعب حافظ مراجعه کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات خود را در سجام ویرایش کنید و برای تغییر در کارگزاری با پشتیبانی تماس بگیرید. پذیرش حضوری در شعب این کارگزاری از ساعت ۸ صبح تا ۳ ظهر صورت می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و آموزش کارگزاری حافظ، نحوه ثبت‌نام و احراز هویت در آن پرداختیم. این کارگزاری که یکی از کارگزاری‌های باسابقه در حوزه بورس و بازار سرمایه است، در حال حاضر ۲۰ شعبه فعال در تهران و سایر شهرستان‌ها دارد.

رابط کاربری ساده، دسترسی آسان به بخش‌های مختلف سایت، ویدئوهای آموزشی و باشگاه مشتریان همگی از مزایای این کارگزاری هستند، اما اینکه آیا این کارگزاری گزینه مناسبی برای انجام معاملات شماست یا نه، مسئله‌ای است که شما باید با توجه به شرایط خود و مقایسه این کارگزاری با سایر کارگزاری‌ها درباره آن تصمیم‌گیری کنید.

پرسش‌های متداول

  1. خدمات باشگاه مشتریان حافظ چیست؟

  • بسته‌های تخفیف کارمزد
  • بسته‌های خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کارگزاری حافظ و ایران‌زمین
  • بسته‌های تحلیل
  • دریافت اعتبار
  • کد تخفیف خرید بلیت اتوبوس و قطار
  • کد تخفیف استفاده از اپلیکیشن سفارش غذا دلینو
  1. مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در این کارگزاری چیست؟

برای ثبت‌نام در این کارگزاری داشتن کارت ملی و شناسنامه الزامی است، اما ارائه مدرک تحصیلی لزومی ندارد.

  1. خدمات باشگاه مشتریان برای چه کسانی است؟

باشگاه مشتریان حافظ برای کاربران معاملات آنلاین (برخط) طراحی شده است.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

۵/۵ (۱ امتیاز)

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی